[VOLG] de bouw van mijn volière!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Neon

Berichten: 4908
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:30

Mooie volière :D mag ik vragen hoeveel geld het gekost heeft om het zelf te maken? Lijkt me een behoorlijk werkje maar het is wel prachtig geworden :) mooie vogels ook :D


Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-20 19:40

Mag je vragen :j
Ik denk dat het geheel zo tegen de 500 euro zal hebben gekost, gaas, hout, schroeven, sluitwerk :) We hadden zelf nog wel wat spulletjes liggen, maar ik denk dat het rond die prijs zal hangen.
Bedankt voor alle complimenten! Ik ben er zelf ook heel blij mee.

Verzamelen is inderdaad sneller gegaan dan gedacht. Gelukkig is de ruimte er, die gaat helemaal prima. Alles is ook rustig en vriendelijk tegen elkaar, dat maakt het allemaal leuk.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:05

Wauw, wat heb jij het geweldig voor elkaar voor die beestjes! Fijn dat ze nu bij jou zitten. Ik herken dat gevoel wel 'aardige mensen, maar qua dieren...' ;)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Neon

Berichten: 4908
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:23

Vind ik nog meevallen :) wij waren aan het kijken voor een kippenhok met ren van geimpregneerd hout... we schrokken van de prijzen

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-20 21:14

Ik denk als je het zelf maakt dat je een heel stuk goedkoper uit bent. Nu was kopen bij ons sowieso niet echt een optie omdat we met die rare plantenbak zitten. Maar ook daar betaal je dan het dubbele voor de helft van de ruimte.. toen ook maar besloten het inderdaad zelf te doen. Dan konden we het precies zo maken als wij het wilden, voor minder geld :)

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:29

Oedi schreef:
Ik woon zelf in dat hoekje en ik vind het hilarisch _O-


Ik heb hetzelfde ja :')

Prachtige volière met een mooi groepje vogels!


Poekkie

Berichten: 7289
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:42

Wat is het prachtig geworden! Zal je veel geniet van hebben!

Paardengek in hart en nieren!

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-20 14:46

Update volière :D

Faust zit de komende week binnen. Waarschijnlijk met een longontsteking. Hij heeft pijnstillers en antibiotica gehad, en daar zou hij van op moeten knappen. Ik vind hem vandaag al wat frisser dan gisteren, maar de antibiotica moet natuurlijk nog aan gaan slaan :) de meisjes vinden het prachtig, en gelukkig is Faust heel rustig en lief.

Afbeelding

En vrijdag komt er een kakariki man in de volière erbij wonen. Iemand vroeg me of ik geen plek wist, hij wordt kaalgeplukt door de rest. Internet zegt me dat ze makkelijk in de omgang met andere vogels zijn, behalve in broedseizoen. En aangezien 1 man geen koppel is, mag hij gewoon komen :)

En voor de rest gaat het allemaal prima! De zebravinken leggen eieren bij de vleet, dus ik ben elke dag aan het wisselen met nep-eitjes. Maar dat gaat gelukkig prima!

MeMar

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:15

Stille meelezer hier, wat een gaaf project!
Vroeger heb ik ook vele vogels gehad, maar ik vind die Catharina's wel echt wow! <3

Ik moest wel even 2 keer lezen bij de eerste foto waar Oeffelt onder staat, geniaal :') (inwoner hierzo :wave: )
Hopelijk knapt Faust snel op!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:18

Wat rot dat Faust een longontsteking heeft!
Gelukkig zijn ze best heel sterk en kunnen ze het overwinnen wanneer je er op tijd bij bent, dus het komt vast wel goed :j

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-20 15:24

Cayenne schreef:
Wat rot dat Faust een longontsteking heeft!
Gelukkig zijn ze best heel sterk en kunnen ze het overwinnen wanneer je er op tijd bij bent, dus het komt vast wel goed :j


Hij werd zaterdag wat benauwd, en dat werd absoluut niet beter. Dus maandag meteen de dierenarts gebeld. Mijn eigen kon er niks mee en verwees me door naar een vogelarts. Die zaten eigenlijk vol, maar daar mocht ik hem gelukkig langsbrengen zodat ze tussendoor konden kijken. Ben zo blij dat ik geweest ben! Hij word nog stik verwend :D maar ik hoop dat ik er op tijd bij was inderdaad :j

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-20 15:24

MeMar schreef:
Stille meelezer hier, wat een gaaf project!
Vroeger heb ik ook vele vogels gehad, maar ik vind die Catharina's wel echt wow! <3

Ik moest wel even 2 keer lezen bij de eerste foto waar Oeffelt onder staat, geniaal :') (inwoner hierzo :wave: )
Hopelijk knapt Faust snel op!


Dat vond ik dus ook toen Lucasje me de foto's van die van haar stuurde. Ik was meteen om! Helemaal mijn smaak vogeltjes!

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:05

+:)+

Was de benauwdheid het enige symptoom waaraan je herkende dat er wat mis was met Faust? Alvast veel beterschap voor hem!

Don't take anything for granted

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-20 18:11

Ja, zo ongeveer wel. Ook wat dikker zitten. Benauwdheid, piepende ademhaling sinds gisteren, en niezen. En soms doen alsof hij iets aan het ophoesten was, zonder dat er iets uit kwam zeg maar. Maar dat is allemaal heel rap gegaan. Van dat ik zaterdag dacht; hij is wat benauwd, tot al het bovenstaande gisteren..

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-20 17:51

Een verdrietige update.. ik ben met Faust bij de dierenarts om hem in te laten slapen. Hij bleef enigszins stabiel, maar knapte niet op. Planning stond om de ab kuur af te maken en terug te gaan naar de vogelarts. Maar ik kwam net thuis van mijn werk, zit hij op de grond in de kooi, oogjes half dicht, veertjes bol.. dit is klaar, hier ga ik niet mee verder..
Bah, ik baal er van. Hij was echt mijn vogel. Niet tam, maar we hadden wel degelijk iets saampjes. Maar dit is niet eerlijk, ik ben bang dat hij vanavond of vannacht zou stikken.. en dat wil ik hem niet aan doen.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:56

Ooh wat zuur :( Veel sterkte!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:37

Oei wat jammer! Sterkte!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:56

Oh wat een zonde ! |(

Don't take anything for granted

Neon

Berichten: 4908
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:24

Ah sterkte :( het is nooit leuk om je dier te moeten laten gaan :(

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-20 20:33

Arts heeft er nog eens naar gekeken. Maar zei ook, dit kan zoveel zijn, en deze vogel is te ver heen om nog verder te onderzoeken. Zijn tong was ook al blauw, zodra hij iets van opwinding had. Heel erg sneu, maar helaas dus niks meer aan te doen.

Dan hebben we deze knapperd die vandaag is binnen gebracht. En een kakariki alleen vind ik sneu, het is zo'n andere vogel dan de rest, die moet niet alleen. Dus ik moet eens kijken of ik niet ergens een kneus-man of pop erbij op de kop kan tikken. Nog naamloos, suggesties mogen :j

Afbeelding

Emj_23
Berichten: 1153
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:20

Wat verdrietig van Faust. Wat gezellig een nieuwe vogel, maar hij ziet er wel wat sneu uit. Wat is zijn /haar verhaal? Voor de naam, misschien een leuke Maori naam omdat ze oorspronkelijk uit nieuw Zeeland komen?

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 14:51

Hij komt bij iemand vandaan die er een hele zwik heeft. En daar waren vorig jaar wat jongen uit gekomen, waaronder deze. Dit jaar heeft alles zich gekoppeld, maar deze niet, want er waren geen popjes meer. Hij heeft toen geprobeerd een popje van iemand anders te stelen, maar is toen dus geplukt. Die vrouw heeft er nog over gedacht er een popje voor hem bij te nemen. Maar het is de vraag of dat geklikt had, en ze wil er eigenlijk niet meer in de volière.
Hij heeft inmiddels de naam Felix gekregen. En wordt volgend weekend vergezeld door een ander mannetje. Komt bij iemand vandaan die een tam popje heeft, en deze als gezelschap heeft gekocht. Maar het popje ja zó tam, dat ze het mannetje straal negeert en alleen maar bij de baas wil zijn. Voor mij de ideale oplossing. Hij heeft dan wel geen pop, maar dan krijg ik geen gedoe in het broedseizoen. En de volière is groot genoeg dat ze elkaar kunnen ontlopen, mochten ze elkaar niks vinden :)

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-20 20:49

Felix heeft een vriendje gekregen, Floki. Vogel vanuit bovenstaand bericht :)
Lieve vogel, Felix is ook een stuk rustiger ineens. Ben blij dat hij nu een soortgenoot heeft om tegen te kletsen, al is het op afstand. Floki zit waanzinnig slecht in zijn veren.. al toen die vrouw hem kocht. Maar soit, ze hoeven hier niet mooi te zijn :)

Afbeelding

Een paar dagen geleden had ik een zebravinkje dat niet helemaal lekker was. Beetje hangerig. Toen ik in de volière ging zitten om Felix beter te leren kennen, kwam ze de trosgierst van me stelen, en leek ze aanmerkelijk veel beter te gaan.

Afbeelding

Helaas is ze toch een dag of 2 later overleden. Best heel sneu. Ik dacht echt dat ze beter ging.

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] de bouw van mijn volière!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:55

Felix en Floki zijn wel leuk maar sneu dat ze zo slecht in de veren zitten.

Oh, dat is het 2e overlijden op korte tijd. Pfff dat is niet leuk :( . Er heerst toch niets in je volière?

Don't take anything for granted

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:01

Kakariki's zijn zo leuk. Wij hebben er veel gehad maar pas op voor j e andre vogels in de broedperiode.. er zit zoveel verschil in karakter. Wij hadden er 1 man bij die onze andere mannen kaalpikte en tot bloedens toe pakte. De ander was er heel vredelievend.

Plukt die lichte zichzelf niet kaal?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 27-06-20 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Suusw en 5 bezoekers

cron