Katten fokkers topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:08

Die is 38.1. Ik heb nu de stoffen puppy tent gepakt. Die had ik vorig jaar ook. Doos staat er in en mevrouw ligt voor de ingang en is weer helemaal zen


xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-22 18:11

Mijn kleine meisje is geen klein meisje meer.

Als laatste van het nest is Elani op iets meer dan 11 maanden krols geworden.

Ze vind zichzelf best zielig en wil heel veel knuffelen. Lanah vind haar maar stom en wilt haar niet in de buurt hebben. Zolang ze zich gedraagt mag ze bij Kito liggen.

Afbeelding
Afbeelding

En deze dame heeft het spelen helemaal uitgevonden.

In de la liggen hengeltjes waar we ‘s avonds altijd mee spelen voor we gaan slapen. Nishi besloot dat het ‘s middags al speeltijd was.

Afbeelding

caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:28

Mijn jongste die 14-7 een jaar wordt is sinds een paar dagen ook krols. Niet extreem gelukkig. Ik moet sws nog een hcm echo doen en ik hoop dat de krolsheid te doen is.

Grappig dat zij door hebben waar alles ligt.

xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-22 18:31

Oh maar echt. Ik hoef bepaalde kastjes of lades maar open te maken waar spullen van hen in zit en ze komen aan gerend.
Ze zijn ook niet gemakkelijk voor de gek te houden. Maar ik hou daar echt van.

caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 16:02

Afbeelding

De eerste gaan al bijna de 400 gram over. Allemaal groeien zij goed. Wel verschil met het 1e nest. Ik had nu een zwaarder type kater gekozen en dat is duidelijk te zien. Mooie brede hoofdjes en kleine bulletjes. Groeien rustig 20 gram per dag.

caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:48

Hier gaat het zijn gangetje. De kittens doen het erg goed. De golden boy is het meest mensgericht en zit graag bij je. Ik st nog steeds versteld van de rustige karakter van dit nestje. Die van vorig jaar lijken er wel hooligans bij want die hingen op deze leeftijd al in de gordijnen en in alles waar je op kon klimmen.

De jongste poes is in de week van 26 juni krols geworden voor de eerste keer maar daarna nog niet opnieuw. Dat moet ik even aankijken.
Als het goed is eind september hcm/pkd echo (vraag ik gelijk of het verstandig is om haar in het najaar te laten dekken of in het voorjaar) en in oktober en november ga ik 2 kattenshows bezoeken in het noorden. Mijn katten neem ik niet mee.

Hoe gaat het bij jullie?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:56

Hoe is de verkoop bij jullie momenteel?
Ik moet nog beginnen met baasjes zoeken, maar krijg om me heen het idee dat de "markt" in elkaar aan het zakken is.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:46

Ik heb nog niks geadverteerd maar zie bk voor €500 weggaan incl stamboom, testen enz. Bizar

xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-22 15:59

Ik heb momenteel geen nest. Maar zoveel vragen voor een kitten.
Wij gaan 4 september naar show in Rotterdam. Somali en abessijn special.

xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-22 17:11

Mijn knappe dametje nog maar een keer. Bewust een foto van de zijkant van de kop. Ben zo blij dat ze die stevige kin van d’r moeder heeft meegekregen. Helaas is dat steeds vaker een issue dat ze een zwakke kin hebben. Hier allemaal niet.

Afbeelding

Afbeelding


Ik ga zaterdag bij mijn vriendin mijn sturdi ophalen. Omdat we dan natuurlijk geen kooiaankleding meer hebben, heb ik ene poster gemaakt om aan te duiden welke cattery er staat op show *\o/*
Afbeelding

caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:31

Prachtige dame!

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:23

Pff wat is ze toch knap <3
En inderdaad een mooie kin, dat kan ik ook wel waarderen!

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:54

Wat hebben jullie altijd in huis tegen de tijd dat er een poes moet bevallen?

En welk kittenvoer voeren jullie? (Ik ben zelf echt van het natuurlijke voer, de poezen krijgen Power of Nature Natural cat, Meadowland Mix)

xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-22 20:45

Ik voer zowel moeders als kittens Carnibest, schesir en carnis brok. Dat krijgen ze hier allemaal te eten.

Wat ik in huis heb:
- bevallings kist (of grote doos)
- handdoeken
- Matrasbeschermer
- Sterilon/ Meliseptol Rapid
- Desinfectie middel voor handen
- Schaartje
- Flosdraad
- Weegschaal
- Tissue
- Prullenbakje
- Bach rescue
- Warmte pad
- notitieblok met pen

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:36

Ik voor de katten Orijen, dat is een natuurlijke brok met zeer hoog vleesgehalte.

Voor de bevalling is het beste advies, niet te veel doen, tenzij het leven van het kitten in gevaar is, lekker mamma het zelf op laten lossen. Ik ken fokkers die afnavelen en meteen het kitten weg halen, ik laat vooral het kitten aan mamma vast zitten, ook als ze rondjes gaat draaien om erbij te kunnen, op die manier heb je minder risico om de nageboorte "kwijt" te raken (met alle gevolgen van dien), in 15 jaar en 42 nesten heeft dat nog nooit voor een navelbreuk gezorgd, dus dat soort praat is echt onzin. Enige dat ik doe is eventueel een nagel onder de kin van het kitten haken om de vruchtzak los te trekken en wat keukenrol over de neus, om het ergste slijm weg te halen, voor de rest laat ik het aan mamma over.
Ik zet alle bevaldata altijd in mijn telefoon onder notities, zoals aantal dagen dracht dat de weeën beginnen, de eerste perswee, tijd buitenblaas, tijd/ geslacht en gewicht elk kitten enz. zo kan ik het makkelijk terugzoeken als dezelfde poes weer een bevalling heeft.

Wat ik verder bij de hand heb met een bevalling en altijd gebruik:

- Weegschaal (per gram)
- Keukenrol
- warmtepad
- Gastendoekjes (kleine handdoekjes)
- gekleurde haarelastiekjes (om als bandje te gebruiken)

Wat ik in de bevallingsbenodigdhedenkist heb zitten, maar niet vaak gebruik:
- desinfectiemiddel
- Doos handschoenen
- Glijmiddel
Bovenstaande om een poes te kunnen toucheren/strippen als dat nodig is (niet doen als je niet weet hoe het moet)

- Aterieklemmen
- Tandflos
Voor het afklemmen van de navelstreng in geval van nood (let op, altijd aan twee kanten afklemmen als het kitten nog vast zit aan mamma, dus bij de navel en bij de vulva van mamma, zodat je de nageboorte niet kwijt raakt). Tandflos voor als de navelstreng wat kort is afgekauwd door mamma, eerst een lusje in leggen, dan om het stompje van de navelstreng aantrekken en dan de touwtjes kort afknippen.

- Ademspray
- Slijmzuiger

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Marcella

Berichten: 36580
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:46

Zit nog te wachten tot Alexia weer krols word. Gisteren dacht ik nog ja bijna en vandaag nope vergeet het maar weer.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:45

Ik heb een doos oa van hello fresh en wissel wekelijks. Via vinted een baby weegschaal gescoord.

30-9 gaat de jongste naar de echo voor hcm/pkd. Ik heb haar 1x krols gezien in juni. Daarna niet meer.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:46

Bedankt voor de lijsten!


Onze dame is sinds 3 dagen terug van de kater, hopelijk is het gelukt! <3

Hoe staat het bij jullie? Nog dames drachtig of nestjes in de planning?

caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:33

Spannend.

Ik ben nog geen kittens kwijt. Ik krijg amper reactie en als ik een reactie krijg dan zijn het hele rare. Mijn andere poes moet nog hcm echo maar is toch nog niet krols en aangezien ik de rest nog niet verkocht heb wil ik niet nog een nestje. Heb 7 katten lopen :o

xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-22 13:47

Mijn broertje heeft opdracht gekregen om de werpkist af te maken voor maart. Elani haar PL test was vrij dus geen PL.
Ze gaat in maart denk ik naar de kater. Ik heb mijn keuze gemaakt tenzij er tussen nu en dan een andere (mooiere, betere) match is. Dan wil ik nog wel switchen. Heb inmiddels 3 mensen die wachten op een kitten van Elani. Dus ben benieuwd of ze daadwerkelijk wachten. Ik wil haar eerst nog kampioen hebben op show.

caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:18

Kampioen zou wel gaaf zijn.

Als het goed is staat het stamboom binnenkort ook op pawpeds. Een kater heb ik ook nog niet gevonden maar je merkt dat er weinig interesse is in kittens. Komt vast door de hoge prijzen momenteel

Cynthia82

Berichten: 9285
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 18:30

Hoi! Mag ik ook mee komen kletsen?

Als sinds heel jong meisje hebben wij perzen gehad. Op mijn 20e kocht ik zelf mijn eerste pers en inmiddels ben ik al een aantal katten verder :)
Sinds 1018 ben ik bevriend met een perzenfokster en zij heeft mij ooit gevraagd of ik het misschien zie zitten om haar lijn voort te zetten.
Na even nadenken heb ik besloten dat ik zeker een nestje wil proberen om te kijken of het bij me past. Als ik het net zo leuk vind als paarden fokken, zal ik dus zeker doorgaan als kleinschalige perzenfokker.

Ik kreeg eerste keus voor een poesje uit de nestjes die vanaf januari 2021 geboren werden bij deze fokster. Zij fokt points en de klassieke, maar 75% van haar kittens zijn point en dat wilde ik in ieder geval niet. Zo werden er nestjes geboren met drie points en de enige klassieke was dan een kater :+ of een tabby (en dat vind ik ook iets minder mooi, zeker omdat ik graag torties zou fokken en dat patroon valt vaak weg door het tabby zijn). Of ze hadden toch een net iets te klein/plat neusje.
En in juni was daar een nestje met weer drie points en één zwarte en dit keer was de zwarte een poesje! *\o/* Met neus! *\o/*
Vanaf dat ze drie weken oud was, ben ik iedere zondag langs geweest en uiteraard is ze met me mee naar huis gegaan.
Dit is Noxy, nu 1 jaar en 4 maanden oud:
Afbeelding
En afgelopen winter, 7 maanden (met iets meer haar dan nu :P )
Afbeelding
Het plan is om haar komend voorjaar vanaf april voor het eerst te laten dekken.

Het afgelopen jaar zijn er nog 5 nestjes geboren bij deze fokster en tuurlijk was alles schattig, maar ik kon prima mijn handen thuis houden :+
Tot er afgelopen juli een nestje werd geboren met (jawel) drie points en één lilac. De fokster stuurt me vaak gelijk foto's als er een nestje is geboren, dus ik vroeg gelijk: die lilac/blauwe....??
Nee, dat is een katertje (natuurlijk...)
Een paar dagen en meerdere foto's later vroeg ik:
Weet je zeker dat die lilac een katertje is.
Zij: Ik twijfel...
En... toch een poesje *\o/*
Natuurlijk ook weer gaan knuffelen (dat moet je niet doen...) en nu is het kind natuurlijk ook bij mij thuis.
Dit is Zody:
Afbeelding
Afbeelding

Dus het is nu lekker druk in huis, aangezien ik er nog drie heb lopen :')

Ik ben al een tijd aan het nadenken over een catterynaam, en de laatste paar weken heel serieus (ik heb er ook maar een topic voor geopend). Zodra ik drie namen heb waar ik echt achter sta, stuur ik ze op en kan het echt gaan beginnen :)

Ik hoop hier veel van jullie te leren en vragen te kunnen stellen, want die zal ik zeker hebben!

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Katten fokkers topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:13

Oh wat een plaatjes! Mijn ouders hebben een herplaatste gehad. Ex show en fokpoes met papieren en alles. Helaas wel erg platte neus en helaas maar 13 jaar geworden. Overleden aan een longontsteking.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 23:18

Nou jongens, even een egopost..

Teddy is net bevallen. Eerste kitten dood geboren, tweede kitten levend, derde kitten doodgeboren, vierde levend, vijfde levend, zesde doodgeboren en nu net dachten we dat ze klaar was. Dus ik ga weer even kijken bij haar, zie ik ineens weer een placenta. Onderontwikkeld kitten, dus daar mee bezig. Begint ze ineens weer te persen, gewoon NOG een kitten! Wederom helaas doodgeboren. Maar ik moet dit even verwerken

Levende kittens zijn ook heel licht.. 52, 55, 66 en 58 gram. Gelukkig wel heel levendig


Afbeelding

Foto’s prematuur eventueel in pb

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:11

Oh Donnar wat een horror, wat een ukjes, was ze al aan haar uitgerekende datum toe?

Heel veel sterkte.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna79 en 2 bezoekers