Adventure cats on bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 23:10

Inderdaad zo snel mogelijk op de rugzak en de hond afhouden. Meestal als ze op de rugzak zitten zien honden ze niet eens. Ik roep vaak ook naar de eigenaar of ze de hond bij zich willen houden, en dan vertel ik erbij dat ik katten heb en niet "alleen maar" bang ben.

Wat toevallig Marcella!

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:42

Wat heerlijk om te zien dat katten ook wel degelijk met je mee kunnen.

Vroeger kwamen onze katten altijd buiten, maar sinds kort heb ik zelf een kat en die blijft binnenshuis. We wonen in een flat en dichtbij een doorgaande weg, dus niet een situatie waarin ik de kat gemakkelijk naar buiten zou laten. Het is wel een kleine avonturier, dus het lijkt mij ontzettend leuk om haar aan een tuigje mee naar buiten te nemen. Volgens mij zou ze dat geweldig vinden. Vooropgesteld dat ze een tuigje zou accepteren, daar voorzie ik nog wel wat strubbelingen. Alleen is mijn vriend bang dat ze, als ze eenmaal van de buitenwereld geproefd heeft, onrustig wordt als we eens niet met haar naar buiten gaan vanwege gebrek aan tijd of slecht weer of iets dergelijks. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:06

Hier maak ik niet wekelijks een wandeling en zelfs nadat ze mee is geweest naar Zwitserland heeft ze niet meer interesse in naar buiten willen dan voordat we op reis gingen met haar. Wel is het zo dat ik haar niet zelf het huis uit laat lopen. Dus ik zet haar op mijn schouder of in de rugzak en ga dan lopen en dan laat ik haar pas zelf lopen.

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:01

Bij ons hebben ze daar geen last van gehad op de flat. Nu we een tuin hebben willen ze wel graag de (afgezette) tuin in, maar op de flat vonden ze het geen probleem om binnen te blijven.
Ik wilde eigenlijk een hond, mijn vriend niet en nu hebben we het beste van beiden. We "laten ze uit", maar alleen als het ons uitkomt en dus vooral NIET als het regent :')

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:20

Wat goed om te lezen dat jullie katten niet extra graag naar buiten willen als ze eenmaal gewend zijn af en toe mee te gaan wandelen. Ze zelf naar buiten dragen is misschien nog wel een goeie. We hebben namelijk geen aparte tussenhal, dus als de buitendeur opengaat kan ze er in theorie zo door naar buiten glippen, tenzij we haar opsluiten in de kamer. Als ze leert dat ze nooit zelfstandig door die deur gaat is dat wellicht wel veiliger. Al is het maar mentaal voor mij. :')
Toch maar eens een simpel tuigje kopen en kijken of ze het aan wil.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:18

Het lijkt er op dat ik een mazzeltje heb en goedkoop een Tre Ponti Liberta op de kop kan tikken via Marktplaats. Hopen dat het de juiste maat is. Mevrouw wilde namelijk niet stilstaan om te worden opgemeten, dus ben ik maar op haar gewicht afgegaan.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:40

Tijdje niet meer in dit topic gereageerd, maar misschien dat dat weer vaker gaat gebeuren.

Sommige van jullie kennen mij misschien nog van Milo, maar die is er helaas niet meer :( Sinds eind november personeel van Yuki. Viel me de laatste weken op dat ze steeds meer mee wil lopen naar buiten en naar buiten kijkt. Vandaar dus maar even de stoute schoenen aangetrokken en haar naar het gras getild met het oude tuigje van milo aan om eens te proberen. Ze vond het nu al leuker dan Milo het ooit gevonden heeft :')

Stoere poes!


Afbeelding

Afbeelding



Mooie fotos van Elani xoran! Die is mooi geworden!

En milo en lola <3

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:53

Oh Yuki is ook mooi. Sterkte nog met het verlies van Milo

En dank je. Ja ik ben zo blij met haar. Ze heeft haar kampioenstitel gehaald en mag hopelijk deze zomer kittens krijgen. Ik wil haar wel graag nog een keer meenemen naar het bos in herfstkleuren. Of voorjaarsbloesem lijkt me ook onwijs mooi.

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 17:43

Yuki ziet er blij uit :). Het tuigje staat haar goed <3

1,5 jaar geleden ben ik door de KampeerKampioen geïnterviewd en een jaar geleden hadden we een fotoshoot. Gisteren kreeg ik eindelijk het resultaat binnen *\%/*. Er is wat artistieke vrijheid gebruikt en het genoemde doel is inmiddels behaald, maar het is toch leuk om te lezen
Afbeelding
Afbeelding

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 17:47

Heel tof stuk Joleine! :D

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 17:56

Ik ben sinds een aantal maanden verhuist en katten meegenomen natuurlijk! Zitten nu zo’n 5 maanden in de nieuwe woning en ik begin met een van de twee een beetje op te bouwen naar buiten. (Ander is een schijtluis en ik durf het niet aan met hem). Nu nog de galerij op. Met en zonder tuigje. Dit ging de afgelopen weken erg goed, doordat er een stel op vakantie was. Normaal komen die vaak langs met de hond die haast ontembaar is en baasje rookt 8x per uur buiten en zoekt altijd een praatje. Dat zorgt er wel voor dat ik me nu echt ongemakkelijk voel om naar buiten te gaan met Mocka.

Toch vandaag eventjes op de galerij geweest toen ze boodschappen gingen doen, maar vandaag was Mocka niet echt avontuurlijk. Tuigje belemmerde duidelijk in haar bewegen en doen. Maar durf der niet los vanwege die buren… hopelijk kunnen we snel doorpakken en gewoon de straat op/parkje in.

En telkens wel luisteren naar haar grensjes, dus niet pushen. Vooralsnog blijft het dus op de galerij en het trappenhuis (zonder de trap aflopen nog).

Mocka is ondertussen alweer bijna 8 jaar oud. Door maagproblemen zeer moeilijk met voeding en daardoor ook te dik, omdat ze dieetvoer niet tolereert, maar afgewogen maaltijden ook fout gaat door schrokken en daarna een periode geen voer. Door onbeperkt voer neer te zetten eet ze vaker kleine porties zonder schrokken. (Door schrokken gaat ze spugen, maar door te lang geen voeding ook, waarbij 6uur soms al te lang is). Dus ik hoop door wat meer beweging toch wat kleine grammetjes te verliezen bij der. Ze vind het duidelijk erg leuk buiten, want rammelen met het tuigje of ‘kom we gaan naar buiten’ zijn voor haar tekenen om actief op te springen.

Afbeelding

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 22:24

Je kan voerautomaten gebruiken die afgewogen voeding op vaste tijden aanbieden. Ik had er zo eentje die de portie in drie delen verdeelde gedurende de dag, maar ze bestaan ook in vijf maaltijden als ik me niet vergis.

Telkens kleine porties en toch maagvriendelijk gedurende de dag zonder dat je telkens een wekker moet zetten. Ik had het zelfs zo ingesteld dat hij 's nachts een portie kreeg.

1 keer per dag bijvullen is nu ook niet het werk hé. Je kan er zelfs ijspacks onder monteren als je met natvoer wilt werken en die vers wilt houden.

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:41

Wat een leuk topic. Dit hoop ik met mijn kitten te bereiken. <3
De eerste stappen in de tuin waren nog wat onwennig. Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 11:20

Tof artikel Jojoleinee !

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:52

Hoihoi! Sinds een paar weken hebben wij ook een avonturier. Meet Hyperion (net een jaar geworden). 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is nog allemaal redelijk nieuw en spannend, maar Hyperion kennende komt dat wel in orde. Hij is uiterst ondernemend, nieuwsgierig en haalt een hoop kattenkwaad uit. Zijn broertje Ganymedes is een stuk schuwer. Die gaat voorlopig niet mee want die is dan extreem gestressed. Misschien ooit, als Hyperion het echt goed kent.
De mensen hier kennen het concept helemaal niet en vinden het maar vreemd. Maar we krijgen vaak ook leuke reacties.

Hoe is het met jullie avonturiers?

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:01

Mijn avonturier mag binnenkort mee naar de kater om kittens te krijgen.

Afbeelding

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:43

Dat worden weer knappe kittens Xoranlover! <3

Wij hebben vandaag toevallig een interview gehad met IndebuurtBreda over onze adventure cats. Binnenkort komen we ook in het tijdschrift "Vriendin" *\%/*

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:23

Wat leuk dat jullie na de Kampioen nu ook in de Vriendin verschijnen jojoleinee.

Voor onze kat had ik een Tre Ponti tuigje gevonden op internet. Geprobeerd om haar daar rustig aan te laten wennen, maar ik heb er geloof ik het geduld niet voor. :+ Mae zelf overigens ook niet.
Ondertussen hebben we ons balkon wel catproof gemaakt en daar maakt Mae dankbaar gebruik van. Ik wil alleen nog steeds proberen of ik haar ook mee naar buiten kan nemen. Volgens mij zou ze dat fantastisch vinden. Ik weet alleen even niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken met het tuigje. Zelfs met alle geduld van de wereld heb ik niet het idee dat onze kat er uiteindelijk uit zichzelf in zal stappen. Ik twijfel nu of ik haar er gewoon maar een keer in moet wurmen bij de voordeur en dan gelijk een stap met haar naar buiten moet zetten, in de hoop dat ze de link legt tussen het tuigje en naar buiten mogen.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 11:26

Voor Bailee had ik ook het tre ponti tuigje. Was en ben daar nog steeds erg enthousiast over. Echter geeft Bailee duidelijk aan dat ze een voorkeur heeft voor het meest goedkope H tuigje die ik kon vinden in de dierenwinkel. Hahah met de tre ponti loopt ze wat lager en draaft niet. Met een H tuigje rent ze overal heen! :D

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:33

Een stukje over de adventure cat meeting van afgelopen zaterdag. Geschreven door Brabants Dagblad
Afbeelding

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:31

Wat leuk! Ik kwam je tegen in een ander topic en dat herinnerde me er aan dat dit topic bestond. Ik meld me voorzichtig even aan, want ik wil graag met mijn poes (Sproet) ook dergelijke dingen ondernemen. Op dit moment woont Sproet bij mijn ouders in Nederland en is ze lekker aan het puberen. Ze is heel mensgericht en onwijs nieuwsgierig, dus ik denk dat Sproet het qua verrijking wel leuk vind. <3

Mijn insteek is vooral dat Sproet met een paar jaar meeverhuisd naar Denemarken als ik een ruimte heb waar katten mogen komen, maar ik ga er vanuit dat ik middenin de stad kom te wonen. Voor Sproet's sake wil ik dus eigenlijk er voor zorgen dat ze tegen die tijd gewend is aan uitjes, zodat ze toch wat buitenlucht mee kan maken. Daarnaast vind ik het sowieso fijn dat ze wat gewend is aan reizen, zodat ze ook in de auto/trein/oid mee kan naar Nederland of Denemarken als het nodig is. :j Hopelijk houdt ze van (soms) zon, zee en strand. :D

En de cat tax:


Afbeelding

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2448
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 12:43

Ik meld mij ook! Ik heb een kleine jongen die beregraag mee gaat op pad. Ik gebruik of een H tuigje of een ander tuigje met een wat elastische riem, maar voel me daar toch minder zeker bij ondanks dat het wel een fijn tuigje is.
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het alleen wel lastig om ook echt afstanden te gaan maken, want hij vind de auto bijvoorbeeld al niks en mensen helemaal niet. Als je dus mensen tegen komt raakt hij wel echt in paniek. Met honden ook. Als ze dan weer weg zijn dan heeft hij het weer naar zijn zin. Hoe reageren die van jullie hierop?

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:44

princequillo schreef:
Ik vind het alleen wel lastig om ook echt afstanden te gaan maken, want hij vind de auto bijvoorbeeld al niks en mensen helemaal niet. Als je dus mensen tegen komt raakt hij wel echt in paniek. Met honden ook. Als ze dan weer weg zijn dan heeft hij het weer naar zijn zin. Hoe reageren die van jullie hierop?


Hyperion is ook niet op zijn gemak met andere mensen en/of honden. Maar daarvoor heeft hij dus de rugzak. Voorlopig laten we hem alleen aan de lijn lopen als het rustig is.

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:22

Hetzelfde hier, hoewel het steeds beter gaat. Voor dat soort momenten hebben ze inderdaad hun rugzak of mijn/mijn vriends schouders. Ik zoek ook expres rustige plekken op, zoals een bosje of een park.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:38

Ik heb een rare kat. Mensen wilt ze naar toe.. honden wilt ze naar toe… :')

Maar goed dat is abessijn en somali wel eigen. Ze zijn stik nieuwsgierig. Als ze meeneem naar de dierenwinkel moeten ze ook alle krabpalen uitproberen. (Ja dat mogen ze van de eigenaar)