[VOLG] Andere opties dan het asiel?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

[VOLG] Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 03:58

Hoi,

Mijn ex-man heeft een enorme zooi van zijn leven gemaakt en komt vandaag nog op straat te staan. Hij heeft een poes van 12 jaar. Die poes is geen makkelijk dier, ze (gesteriliseerd) is een beetje een kattig dier en eigenlijk niet bij kleine kinderen te plaatsen omdat ze wel eens uithaalt. Ook plast en poept ze wel eens naast de bak als ze die niet schoon genoeg vind.
Hij heeft de poes via marktplaats proberen aan te bieden, maar daar is niks uitgekomen.
Nu wil hij het dier naar het asiel brengen naar daar is geen plaats. Nu wil hij het arme beest vandaag nog op straat zetten omdat hij dus dakloos is.
Bij mij kan het beestje niet. Ik heb 2 jonge kinderen en zelf al een kat waarmee het botst.
Zijn ouders willen het dier niet.
Mijn ex zit psychisch ook aan de grond. Ik help hem waar ik kan, maar ik ben niet voor niks gescheiden. Verhaal kan eventueel per pb.

Boos op mij gaan doen, heeft geen zin. Het is niet mijn kat en ik probeer alleen te voorkomen dat hij het dier op straat zet.
Op posts dat hij stom en dom is en verder geen inhoud heeft, zal ik niet in gaan. Ik weet dat zelf ook wel en maak me ook enorm boos op hem, maar dit topic gaat over wat de andere opties zijn. Vrienden willen het dier niet omdat ze ook allemaal kinderen hebben.
Het is een poes van 12 jaar. Een kattekop maar ook een enorme knuffel die bij je komt liggen en aanhalig is. Je kunt haar alleen niet op haar buik aaien.
Hij woont in Waalwijk. Wie weet wat er een andere optie is dan het plaatselijke asiel. Andere asiels in de omliggende steden nemen alleen katten aan van mensen die daar wonen. Ik kan hem de poes niet op straat laten zetten.

Is het al lente?


dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 04:06

Wat zielig voor het dier, fijn dat je je best wilt doen om te voorkomen dat ze gewoon op straat wordt gezet.

Is er misschien een stichting die zwerfkatten opvangt in de regio? Misschien de dierenarts vragen of deze ideetjes hebben? Kan ze samen met andere katten eigenlijk of helemaal niet?
Haar toekomst is erg onzeker anders, want dan zijn er toch minder opties.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 04:12

dieseltje schreef:
Wat zielig voor het dier, fijn dat je je best wilt doen om te voorkomen dat ze gewoon op straat wordt gezet.

Is er misschien een stichting die zwerfkatten opvangt in de regio? Misschien de dierenarts vragen of deze ideetjes hebben? Kan ze samen met andere katten eigenlijk of helemaal niet?
Haar toekomst is erg onzeker anders, want dan zijn er toch minder opties.


Ik zal vanmorgen de dierenarts eens bellen of hij een idee heeft.
Ze kan wel bij andere katten, maar ze blaast flink en dikke vriendjes is ze nooit geweest met mijn kat. Ze sliepen nooit samen. Eigenlijk is er juist veel rust bij mijn eigen kat gekomen toen de poes weg is gegaan.
Ze was niet enorm gemeen maar ze ontliepen elkaar. Ze vochten niet maar stoeiden soms wel.
Laatst bijgewerkt door Storm op 29-11-18 04:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Is het al lente?

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 04:13

Oproep doen op facebook? Aanbieden op mp als boerderijkat?

<3 Sneakers <3

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 04:15

nine1987 schreef:
Oproep doen op facebook? Aanbieden op mp als boerderijkat?


Ik zou vandaag nog een oproep op fb kunnen doen. Mp zal te laat zijn denk ik. Dier moet vandaag nog weg...

Is het al lente?

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 04:17

Omliggende asiels bellen? Kan toch niet dst een dier in nood zomaar geweigerd wordt..

<3 Sneakers <3

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 04:22

Tja, ex zegt dat hij dat gedaan heeft en dat overal werd gezegd dat ze enkel dieren opvangen van mensen die daar in die plaats of stad wonen.

Is het al lente?

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 04:24

Hm.. En zelf eens bellen en de situatie uitleggen?

<3 Sneakers <3

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 04:27

Ja, dat ga ik ook maar doen denk ik.

Is het al lente?

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 04:31

Ik heb anders ook geen idee.. Vind t echt heel erg voor jullie.. Maar al helemaal voor t arme dier.. Het is dst ik hier al twee katten heb waarbij ik de lieve vrede al moet bewaren.. Anders had ik graag geholpen..

<3 Sneakers <3

GUSTIxBILL

Berichten: 1979
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 04:45

Niet ergens (via fb?) als (toekomstige) stalkat te plaatsen?
Of is de kat daar niet geschikt voor ?

Weet niet waar je exact zit ?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 04:51

Thanks Nine, het is ook echt heel sneu. Ik weet het ook bijna niet meer.

Gust, ik denk dat het wel een goede stalkat zou zijn. Ex woont in Waalwijk, Brabant.

Is het al lente?

GUSTIxBILL

Berichten: 1979
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 05:52

Dan is belgie vrees ik te ver

Hebben jullie daar in de buurt ook niet iets zoals het Belgische Felix project ?

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 06:28

En tijdelijk zelf in huis halen en apart houden zodat je even wat meer tijd hebt voor het zoeken naar een goede oplossing?

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 06:43

weet je het zeker dat het asiel vol zit of is het een leugen van hem uit? Het is nu namelijk al een beetje richting laagseizoen aan het gaan, en de meeste zitten niet meer zo vol als in de zomer. Wellicht zijn het de afstandskosten waar hij tegen aan loopt wat hij niet wil/kan betalen ? Is hij helemaal eerlijk tegen je daarin ?

Neem ook even contact op met dierenasiel de dierenstede in Numansdorp. Wij(erg groot dierenasiel in de randstad) wisselen daar vaak dieren mee uit omdat ze plek over hebben..

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:07

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat asiels "vol" zitten nu. Het kittenseizoen is allang afgelopen. Zou idd zelf het e.e.a. bellen in de omgeving. Als er een vol zit zou je toch een doorverwijzing o.i.d. verwachten.

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:10

Als hij uot huis gezet wordt en het dier in huis achter blijft ( dus wel binnen opsluiten) is de deurwaarder verplicht om zorg hiervoor te verlenen...er wordt dan altijd dierenasiel/ ambulance gebeld om dier op te halen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:22

Neem eens contact op met Dierenkliniek De Langstraat in Waalwijk. Wellicht kunnen zij nog tips geven of iets betekenen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:22

Wij hebben ook wel plek in het asiel, maar dat is helemaal in Groningen. Het is bij ons inderdaad rustig nu, er zijn vrij weinig zwerfkatten en de kittens zijn allemaal ook de deur uit.
Er komen inderdaad wel kosten bij kijken en zeker bij een dier dat het soms naast de bak doet willen ze bij asiels graag meer weten. Ik zou toch zelf eens naar asiels bellen. Vaak is een gezondheid verklaring /medische geschiedenis wel verplicht bij afstand, kan je zo opvragen bij je eigen dierenarts.

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:34

Dierenasiel in Tilburg al geprobeerd? Die hebben wellicht nog wel plek?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Andere opties dan het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:45

Probeer stichting zwerfkat in Boxtel.. kun je via fb benaderen.
Die hebben een groot netwerk en kunnen mogelijk iets betekenen.

Heftige situatie zo

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:55

Ik zou het zo doen:

Kat naar mij laten brengen en ff in de keuken laten, zonder kind of andere kat.
Dierenambulance bellen dat er een kat is gevonden.

Sterkte!

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 07:55

Misschien een beetje achterbaks maar.... Kat in een vangkooi stoppen en dierenambulance bellen dat je een aanloper hebt?

Be happy eat a snackkie

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:13

A3a1 schreef:
Ik zou het zo doen:

Kat naar mij laten brengen en ff in de keuken laten, zonder kind of andere kat.
Dierenambulance bellen dat er een kat is gevonden.

Sterkte!


Uhhuh, en die chip dan? :+

Ik heb ook wel eens een ongechipte kat opgehaald van mensen die dat probeerden. Ondertussen de kindjes erbij te huilen want hun Minoes ging weg. In de berging stond nog de kattenbak en een zak voer.

En als het asiel geen plek heeft, hebben ze dat ook niet voor zwervers. Alleen voor gewonde dieren, maar om nou eerst over die kat heen te rijden is ook weer zo'n ding.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Nikass

Berichten: 16538
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:33

Ik denk dat het hier inderdaad over de kosten gaat. Lijkt mij niet dat het asiel vol zit überhaupt, en dan nog zullen ze helpen via een ander asiel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers