[VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:58

Wat een drama maar wel een goede afloop gelukkig wat een schatjes

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:51

Gefeliciteerd met de mooie kittens en heel erg fijn dat mama haar kittens accepteert.
Hier ook met mijn laatste nestje een keizersnede en tevens nog voor ze onder narcose was de beslissing gemaakt dat ze gelijk alles zouden verwijderen want ik wilde dit nooit meer voor mijn poes.
Ook zij wilde de eerste halve dag niets van haar kittens weten dus gaan flessen en heel langzaam kwam haar moeder gevoel op gang en ontpopte ze zich als een geweldige mama.

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:09

Gefeliciteerd, ik heb niet veel verstand van deze soort katten, maar ik vond ze zo prachtig!

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:12

Ach gut, vervelend dat het een moeilijke bevalling was. Wel fijn dat het nu goed met moeder en kindertjes gaat :)

Wij hebben zelf ook twee bengalen. Het zijn kinderen, honden en katten in een! We gaan met ze wandelen en kunnen trucjes :D
Soms plak ik ze het liefst achter het behang (als ik dat had gehad), maar toch blijven het mn beste vriendjes <3
Afbeelding

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 20:22

gaby12 schreef:
Gefeliciteerd met de mooie kittens en heel erg fijn dat mama haar kittens accepteert.
Hier ook met mijn laatste nestje een keizersnede en tevens nog voor ze onder narcose was de beslissing gemaakt dat ze gelijk alles zouden verwijderen want ik wilde dit nooit meer voor mijn poes.
Ook zij wilde de eerste halve dag niets van haar kittens weten dus gaan flessen en heel langzaam kwam haar moeder gevoel op gang en ontpopte ze zich als een geweldige mama.


Heel herkenbaar! De DA begon al een verhaal over de opties, en ik riep gelijk: alles eruit! Weg ermee :’) ik heb op zich nog 1 open poes maar we kijken over een tijdje wel weer of er nog fokkriebels komen, misschien is dit maar zo het laatste nestje.

Ze zijn wel echt onwijssss schattig weer, daar krijg ik wel kriebels van <3 en wat ruiken pasgeboren kittens toch heerlijk.

@Elias93: Wat superleuk, en wat een knappe kinders! Ik snap het achter het behang willen plakken helemaal, ze kunnen je zo het bloed onder je nagels vandaan halen soms haha, maar het blijven toch tegelijkertijd de leukste katten die er zijn!

lein82

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: aan de kust

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:25

Gefeliciteerd met het grut! Jammer van het ene katje, maar gelukkig is moeder en de rest gezond.

Ik ben zo verliefd op dit ras. Wie weet ooit op een dag... :):)

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat ga je met het nestje doen? Hou je nog iets zelf??

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:47

Oh wauw! Wat een prachtig stel baby’s!
Het seal kittentje ziet er echt bijzonder uit zo bij de rest.
Die 3 donkere, worden die net zo licht als mama?

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:18

Jodie_ schreef:
gaby12 schreef:
Gefeliciteerd met de mooie kittens en heel erg fijn dat mama haar kittens accepteert.
Hier ook met mijn laatste nestje een keizersnede en tevens nog voor ze onder narcose was de beslissing gemaakt dat ze gelijk alles zouden verwijderen want ik wilde dit nooit meer voor mijn poes.
Ook zij wilde de eerste halve dag niets van haar kittens weten dus gaan flessen en heel langzaam kwam haar moeder gevoel op gang en ontpopte ze zich als een geweldige mama.


Heel herkenbaar! De DA begon al een verhaal over de opties, en ik riep gelijk: alles eruit! Weg ermee :’) ik heb op zich nog 1 open poes maar we kijken over een tijdje wel weer of er nog fokkriebels komen, misschien is dit maar zo het laatste nestje.



Hier ook nog 1 open poes naast de 5 castraten (die heeeel erg oud hier mogen worden) en ook ik weet nog niet of er nog een nestje zal komen ondanks de eerdere goede ervaringen want het loslaten van de kittens naar hun platina mandjes is ook een dingetje waar ik slecht tegen kan :P

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 22:04

lein82 schreef:
Gefeliciteerd met het grut! Jammer van het ene katje, maar gelukkig is moeder en de rest gezond.

Ik ben zo verliefd op dit ras. Wie weet ooit op een dag... :):)

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat ga je met het nestje doen? Hou je nog iets zelf??


Haha ze zijn het zeker waard! Ik vind een hoop andere rassen leuk en mooi, maar Bengalen zijn toch wel the bomb <3

Ik weet het nog niet zeker of ik wat ga houden, ik sluit nog niks uit. O:)

Seni schreef:
Oh wauw! Wat een prachtig stel baby’s!
Het seal kittentje ziet er echt bijzonder uit zo bij de rest.
Die 3 donkere, worden die net zo licht als mama?


Apart he! Vooral omdat ze zo wit geboren worden, ze steken zo enorm af! Het viel ook gelijk op met de bevalling, zij is nog wel op de natuurlijke manier geboren en ze lag in stuit, dus ik zag eerst alleen een roze muizenstaartje uit Terra komen :') het kan zijn dat de bruine kittens nog wat verkleuren, maar vaak blijven ze wel redelijk de kleur die ze nu zijn!

Haha gaby, ik moet eerlijk zeggen dat ik na 13 weken het ook echt wel prima vind dat ze gaan. De poezen zijn er hier dan wel klaar mee, en ik vind het ook altijd wel lekker weer die rust in huis. Het scheelt wel dat ik het tot nu toe altijd goed verdeeld heb gehad ivm vakanties en dergelijke van nieuwe eigenaren, nooit alles op 1 dag weg. En altijd zelf wat houden helpt natuurlijk ook :))

Het gaat hier top! Ik heb de kittens vandaag weer gewogen en daar was ik even zenuwachtig voor. Ik had wel het idee dat ze gegroeid waren maar je zit er natuurlijk zo met je neus bovenop dat je het toch niet zeker weet. Ik hoopte dat ze minimaal 10 gram per kitten waren aangekomen en dat hebben ze ruim gehaald, allemaal minimaal 15 gram aangekomen met 1 uitschieter van 30 gram! Momma's got milk!

Ik kan uuuren naar ze kijken, ze zijn zo snoezig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:06

Beste tv die er is kitten tv <3

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:57

Ooohhhhh <3 wat een lieve snoetjes!!! Mams heeft ook echt een mooie kleur!!

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 13:40

Sowieso de beste tv <3 ik zit nu ziek thuis en dat is een stuk minder erg nu ik telkens naar kittens kan kijken!


Hoor ze toch lekker smakken :+:

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:30

Oh, wat lief! Zo is het inderdaad geen straf om thuis te zitten.

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:08

Straks als ze gaan kruipen en spelen zijn ze super schattig *\o/* <3

Krijg bijna zin om er nog een 3e bij te nemen :oo

Bijna..

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 20:33

Elias93 schreef:
Straks als ze gaan kruipen en spelen zijn ze super schattig *\o/* <3

Krijg bijna zin om er nog een 3e bij te nemen :oo

Bijna..


Wacht maar tot daar foto’s en filmpjes van komen dan <<)

Ik was vandaag nog filmpjes van het eerste nest aan het uitzoeken en oh ik kan toch niet wachten tot ze een week of 4 oud zijn, zo’n leuke leeftijd als ze alles gaan ontdekken en spelen en voor het eerst bij je op schoot kruipen. :+:

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:46

Beterschap met mama poes :)

Dat witje is wel heel bijzonder zeg wauw

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 22:48

Alweer een week oud en ze groeien als kool <3 als je er elke dag met je neus bovenop zit merk je het haast niet maar als ik de foto’s naast elkaar zie zijn ze allemaal bijna 2 keer zo groot als met de geboorte!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 23:16

Het zijn zulke mooie katten!!

Fijn dat het goes gaat!

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 23:24

<3
Hoe gaat het met mama?
Heeft ze geen last van haar wond? Kan me voorstellen dat dat lastig is met kittens.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 17:33

Elias93 schreef:
<3
Hoe gaat het met mama?
Heeft ze geen last van haar wond? Kan me voorstellen dat dat lastig is met kittens.


Dat gaat helaas minder! Gister zijn we naar de dierenarts geweest omdat we zagen dat er een stukje van de wond open stond en er zat wat pus bij, we hebben antibiotica meegekregen en moesten het goed schoonhouden en aankijken. Vanochtend was het gat een stuk groter geworden en was de wond op nog een andere plek open gegaan, dus hop weer richting DA. Wond was stevig ontstoken, ontsmet, 2 nietjes erin en nu weer goed schoonhouden en hopen dat het zo geneest. Een uur na thuiskomst was nietje 1 er alweer uit, grrr. Het is ook gewoon erg onhandig, zo'n wond terwijl er 4 kittens constant op die plek zitten te kneden en te duwen. De wond lijkt nu vrij rustig, ik ontsmet hem regelmatig en het andere nietje zit nog stevig, maar echt ideaal is het natuurlijk allemaal niet. Ik hoop ontzettend dat het zo lukt en dat het lichaam het zelf kan, anders moet ze weer onder verdoving gehecht worden en dat lijkt me echt vreselijk voor d'r. Ze was al zo van slag vlak na de keizersnede, ik hoop dat dat niet nog een keer hoeft! En ook gewoon niet fijn om dan bij de kittens weg te zijn en om daarna bij te komen terwijl er alweer vanalles aan je lurkt, haha. Maargoed, laten we duimen!

Overigens heeft ze er zelf totaal geen last van, het doet haar geen pijn als we eraan zitten en ze zit er zelf ook niet al te veel aan, dus dat scheelt wel heel erg.


Afbeelding

Afbeelding

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 19:47

Ik heb wel eens gezien dat sommige fokkers na een keizersnede en problemen een medical petshirt aandoen en dan ten hoogte van de tepels uitsparingen maken zodat de kittens wel kunnen drinken maar niet in de wond kunnen trappelen.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 06:37

gaby12 schreef:
Ik heb wel eens gezien dat sommige fokkers na een keizersnede en problemen een medical petshirt aandoen en dan ten hoogte van de tepels uitsparingen maken zodat de kittens wel kunnen drinken maar niet in de wond kunnen trappelen.


Daar hebben wij inderdaad het gisteren ook nog even over gehad, ik heb zo’n ding in huis en zei joh kan ik dat niet gebruiken :D maar de kans is te groot dat de ontsteking dan gaat broeien en verbleven en dan zijn we nog verder van huis. Er is een moment geweest tijdens de keizersnede dat het overpakken van een kitten niet helemaal goed ging waardoor de DA niet meer steriel was, vermoedelijk zijn er toen toch wat bacteriën bij gekomen die uiteindelijk tot de ontsteking hebben geleid. Helaas nu niets meer aan te doen, hopelijk doet de antibiotica zn werk en krijgen we de wond met goed ontsmetten weer netjes dicht. Hij zag er net gelukkig wel goed uit, in ieder geval niet echt pussig meer en niet groter geworden!

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:33

Sterkte met mams hopelijk slaat de antibiotica aan. Hier een kitten van nog geen acht weken uit de vijver gered, zwerfkatje dus die zit veilig hier nu.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [VOLG] Bengaal kittens verwacht - weer tijd voor een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:06

Her ook gehad hoor na een weekje al zag de wond er heel goed uit werd de moederpoes sloom en zag je een doffe blik in haar ogen ook at ze minderen kittens waren in 24 uur niets aangekomen wat bij mij gelijk de alarmbellen deed rinkelen.
We hebben het spul opgepakt en zijn naar de DA geweest daar bleek dat ze flink verhoging had en heeft ze een flinke AB kuur gehad.
Ze had na de keizersnede ook AB gehad en pijnstilling en tevens in de buikholte ook AB voor het sluiten van de wond maar de DA zegt het komt heel erg veel voor dat ondanks alles de kans groot is dat er complicaties optreden.
Bij mijn poes is ook gelijk op mijn verzoek de baarmoeder en eierstokken verwijderd na het halen van de kittens wat een flinke ingreep is maar dit wilde ik nooit meer voor mijn poes en de keus was voor mij simpel want zei is mijn alles boven een nestje kittens gelukkig kon de DA zich hier helemaal in vinden.
Gelukkig is na deze kuur het weer helemaal goed gekomen met haar.
Veel sterkte de komende tijd en verwen ze maar goed met blikjes AD en kittenmelk dat heeft mijn poes erg goed gedaan.

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:44

Ai, dat is iets minder ja. Hopen dat moeders snel opknapt.
Zo lief die witte ertussen, lijkt bijna in het verkeerde nest te liggen :')

Dan denk je zelf alles kat proof te hebben en dan zit een van de bengalen ineens boven op de eetkamerlamp en ben je al je waxinelichtjes kwijt..

Never a doll moment met een bengel.. :=