[VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 13:00

Speirs schreef:
Gefeliciteerd met je pleegbaby, wat is ie super schattig! Triest verhaal, hoor :(:)

Mocht hij later buiten de groep vallen, is het dan nog een optie om hem in een kooi naast de anderen te zetten?


Als hij geen 'brother from another mother' kan dulden, moet ik gaan kijken. Ligt het aan dominantie, of aan onkunde andere ratten te lezen? Is het dominantie- is het dan handig om de oudere(n) te laten castreren? Voordat Bob gecastreerd kan worden zijn we namelijk 7-8 maanden verder.

Ligt het aan het niet kunnen lezen, dan betwijfel ik of castreren helpt. Wellicht kan ik dan nog proberen om er een jonkie bij te zetten.

In het ergste geval zal hij dan inderdaad in een kooi apart, naast het andere mannelijk schoon moeten zitten. Als hij zich dan echter weet te gedragen, hou ik hem liever zoveel mogelijk bij me, of als hij ergens niet mee naartoe kan, dat hij los in de woonkamer mag. (zonder meiden of kat in de buurt ;) ). Dan heeft hij alle ruimte om zich te kunnen amuseren, toenadering te zoeken wanneer hij wil met de anderen.


En een update:

Bob vreet als een beer. Niet normaal :') ook is van het stille niets meer over. Een eerste klas avonturier. Dat gaat nog wat worden als hij zijn springer-fase in gaat... dan gaat er overigens een grotere kooi mee, in de auto, waar het niet tocht. Kan hij zich in ieder geval uitleven en een beetje klimmen.

En een geluid dat eruit komt!
Bob laat wel weten wat hij de bedoeling vindt :D

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:07

Bob wordt 750gr XD

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:09

hoe oud was die dochter dan dat ze zo ineens een rat kocht? :(

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:34

Jaa Bobbie gaat goed. Fijn zeg!

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:50

Fijn dat het zo goed gaat met bob!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 14:14

Momo94 schreef:
hoe oud was die dochter dan dat ze zo ineens een rat kocht? :(


Ik schat een jaar of 12 - 14?


Hoppit schreef:
Bob wordt 750gr XD

Mega Bob 8-)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 20:41

Afbeelding

Als je lang genoeg naar hem kijkt, zie je het haar groeien :+

En Bob weegt met zijn 8e dag 12,4 gram, wat betekent dat hij nogal ligt is. Hij mag dus nog even zoveel naar binnen werken als hij wil ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:43

Ah wat een wurm <3

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:48

Ahh wat goed van je!
Wel ontzettend sneu...
Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan met het ratje..

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:51

Goh hij lijkt een veel langer snoetje te hebben dan Sunny had!
Skattig <3

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:29

So cute!!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 01:42

En zo ligt hij nu dus te slapen. Dat kan toch nooit lekker liggen? >;)

Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 02:13

Ach wat aandoenlijk.

Met niet het allerbeste advies ooit ratjes aangeschaft voor onze zoon. We hadden jaren een cavia gehad, maar er werd gezegd dat je aan een rat veel meer hebt. Dus wij 2 jonge ratjes, grote kooi etc.
Het was ontzettend leuk, maar eentje kreeg een hele grote tumor na 2jr.
Toen ik op zoek ging naar een jong ratje erbij, vond ik ene adv. Daar aangekomen was het dus een grote stal vol met stapelbakken vol met jonge ratjes zoals jouw Bob en iets groter. Er zaten er vast 100 per bak. De grotere hadden aan elkaar zitten kauwen, staartjes en oortjes helemaal kapot. Ik werd er echt niet goed van.
Toen maar een herplaatser erbij genomen en nog lange tijd van genoten.

Ben je niet bang dat deze nu super aanhankelijk naar jou wordt? Kun je niet al wat lapjes van de andere ratten bij hem leggen voor de geur of is er dan infectie gevaar?
Misschien kan hij straks als op en over de kooi van de volwassen mannen kruipen om ze te ontdekken of inderdaad een kooi ernaast om te leren en dan opbouwen met bij elkaar? Eerst onder toezicht? Ik heb geen idee hoor, maar hij is wel jong en kan nog wat oppikken misschien? Zouden de dames in deze fase ook niet wat voor hem willen zorgen?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 12:36

Wat goed dat jullie voor een herplaatser zijn gegaan!

Een doekje met geur van de anderen doe ik nu nog niet, het kan hem alleen verwarren of stress opleveren. Bang dat hij aanhankelijk word ben ik niet - hij leert evengoed even alleen te zijn, als hij later ondanks alles niet ergens bij kan, werkt het alleen in zijn voordeel dat hij al op zijn gemak is bij me.

Bij de dames zetten gaat niet - ze zogen niet dus het risico bestaat zeker dat ze het ongewenste intimiteiten vinden als Bob gaat peilen hoe de melkbar erbij hangt. Dan is er kans dat hij daar op dit moment niet levend vanaf komt. Bovendien slapen zij boven, Bob kan dan niet mee. Ook moet hij ongeveer elke 2 uur eten, en dat zal ik hem moeten geven; ik werk echter full time op kantoor.

UPDATE:
Korte nacht geweest, het spuitje werkt niet fijn meer, de speentjes zijn nogsteeds niet binnen, en gezien hij te licht is, elke 1,5 uur opgestaan. Dan ben ik 20 - 30 minuten met hem bezig, dus je kunt je indenken dat ik een beetje moe ben. Daarom vandaag dus OERdom Bob z'n spuit vergeten. Bij de dierenarts bij mijn werk langsgeweest, en daar hadden ze Esbilac in blik! HANDIIIIIGGGG! Weet ik zeker dat ik niet fout meng.
Ze hadden helaas alleen een setje spenen te koop wat te groot was voor Bob (ondanks dat hij een hele grote mond heeft af en toe ;) ). Even later kwam de assistente echter terug 'als dit op het spuitje past mag je hem zo meenemen als je hem uitkookt' <3 <3 <3 <3 <3

Ook Bob's warm water bed is geupgrade - meer isolatie, en een lekker fleece dekentje deze keer. Hij lag rustig te slapen toen ik hem wilde voeren, heeft netjes zo'n 0,6 ml weggewerkt, en ging daarna pontificaal verder snurken. Ondanks dat ik weet dat ze in het begin ook wat af kunnen vallen, vind ik het wel HEEL erg spannend. Kleine Bobbo moet straks die 750 gram mega-Bob worden ;)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 20:22

Bob-spam: 12,5 gram, eet nogsteeds goed.

Ik had het gevoel dat hij net zo iel was als 3 dagen geleden, maar stiekem issie toch al best wat 'meer'

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:47

Voor je het weet heb je een Superbob.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:59

Ik volg ook!!

Go Bob!!! <3

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:00

Ik volg stiekem, zo leuk spam
Ons maar met foto’s!

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:34

Je schrijft trouwens erg leuk !

Ik duim dat Bobje grote Bob mag worden.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:05

Ondanks dat ik ratten normaal niet zo leuk vind kom ik ook volgen want Bob js toch best aandoenlijk

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:17

Wij hebben ook een Bob, maar dat is een flessenkat en geen flessenrat. :D Ik moet dus eigenlijk wel volgen. <3

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 23:26

Dank jullie! :D

En dan nu:
Bob en Grote Water Avontuur

De kleine Bob werd wreed gewekt. MAMMIE! ETEN!
Wat onhandig klom hij op mammie's bed/voedsel/grijper (aka: hand)
Jawel, ingezwachteld en wel kwam daar De Tepel.

Bob had er een smeerboel van gemaakt. Dat had hij de dag ervoor, zonder De Tepel nóg beter voor elkaar gekregen. Hij was GOOR vond hij en hij vond dat stiekem níet leuk.

Maar daar kwam mammie. De grijper lichtte hem op, en door de lucht vloog Bob in de grijper.

Stiekem was hij best moe. Buikje vol, lekker warm... en de..d...zzzzzzz WAT? HEH?

Bob schrok wakker, en gooide zichzelf naar voren. Daar was ... niets? Er was altijd iets warms van mammie. Waar was ma-PLONS.

Het was heel vreemd, de kleine Bob werd omgeven door warmte, en vreemd spul. Dit was eng! Hij voelde een grijper om zich heen, en ineens was het vreemde spul weg. De grijper had hem meteen stevig vast en had hem in een handdoek gewikkeld.

Hij werd goed drooggewreven door een trillende mammie. Daarna kwam De Tepel. En de Bob die al moe was, was nu wel héél erg moe. Mammie had allerlei grote dingen, zoals een oor, dat werd een tijd boven hem gehouden. Eindelijk voelde hij het warme waterbedje. Hah. Slapen. Na dit avontuur was hij er wel aan toe.




(kort en leesbaar: bob schrok, ik had hem zo stevig vast dat hij niet fijngeknepen werd, en sprong uit mijn greep terwijl ik de kraan aan wilde zetten. Hij landde in de gootsteen met lauw water. Hoe lang het duurde weet ik niet, het lijkt voor mij verschrikkelijke slow motion. Hij was geschrokken, maar reutelde totaal niet. Verder geen gekke dingen gehoord of gezien. Ik vergeef het mezelf niet als er hierom iets met hem is gebeurd. Hij wilde nog drinken, bewoog normaal, geen vreemde geluiden. Vreselijk, ik ben er nog niet goed van)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 00:04

Ow, wat een schrik voor jullie. Je controleert hem de hele tijd, dus merkt het vast snel aan hem.

En je uitleg is duidelijk. Ik denk zelf vaak dat als ze zo sterk zijn dat ze dit redden, dat het verder ook wel goed zal komen.

Goede nacht samen.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 01:32

Dank je, voor jou/jullie ook! En bedankt voor je lieve woorden :)

Hij doet wat hij moet doen, is ontevreden over de langzame service, kruipt koppig rond, en valt op een gegeven moment weer in slaap. Lijkt momenteel niets mis mee

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 02:11

Oei, lees ik nou dat de stakker ongewild zwemles heeft gekregen? Agossie toch :(:)