[VOLG]Van pup naar politie hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:25

't is maar wat je "gelukkig" noemt :')

I'm addicted to the way I feel when I think of you.


japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:35

Kan geen kwaad!

sterker nog toen mijn mechel niet van de diaree afkwam en ik haar een dagje mee had gehad met het zelfde ik vreet me vol effect is de poep mooi stevig geworden en gebleven hahaha

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:45

He was je gisteren ook bij het NK?

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:26

Ik in ieder geval wel, 2 dagen (vaste prik) weer genoten van diverse combinaties.
Ook een pup besteld die waarschijnlijk de opvolger wordt van mijn reu. Wel van een reu waar ik altijd van heb geroepen dat ik daar absoluut geen pup van wil ivm 8e wervel maar af kunnen spreken dat de pup met 8 weken op de foto gaat.
Moederlijn bevalt mij heel goed en het 1e nest is gezond en zijn stabiele honden dus durf het wel aan. Is hij op de foto niet goed dan breng ik de pup terug.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 17:59

Ik ben zaterdag even geweest.

@ amies: Van welke reu heb je een pup besteld? Kuno?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 21:29

Reno is vandaag 5 maanden geworden :D
Kleine man heeft echt een topinstelling!
Afbeelding

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:13

Wat een leuke kop heeft die zeg :D :D

Ja idd Kuno, noemde al expres geen naam want wist dat jij toch wel zou weten over welke reu het zou gaan. Van de eerste nest zijn de pups ook gekeurd en gelukkig geen 8e wervel.
Deze pup laat ik ook direct keuren om dit uit te sluiten en anders gaat hij terug. De teef is afkomstig van onze reu en de combinatie met Puts bloed is heel goed daarom zou ik graag hier mee verder willen als opvolger van mijn reu.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 15:16

amies100 schreef:
Wat een leuke kop heeft die zeg :D :D

Ja idd Kuno, noemde al expres geen naam want wist dat jij toch wel zou weten over welke reu het zou gaan. Van de eerste nest zijn de pups ook gekeurd en gelukkig geen 8e wervel.
Deze pup laat ik ook direct keuren om dit uit te sluiten en anders gaat hij terug. De teef is afkomstig van onze reu en de combinatie met Puts bloed is heel goed daarom zou ik graag hier mee verder willen als opvolger van mijn reu.



Ik heb niet alleen maar slechte Kuno's gezien, er zitten ook een paar hele goede tussen en moet zeggen dat hij een fijn karakter door geeft op de juiste teef. Mijn teef heeft namelijk ook echt een super werk karakter en wil ontzettend graag en leert graag en snel. Daarnaast denk ik dat het bij mijn teef ook meer in de moeder lijn fout is gegaan als bij Kuno, wel weet ik een paar afstammingen van hem dat ze HD hebben in de elleboog en heupen, maar er is zoveel met die reu gefokt dat je niet kan zeggen dat het altijd aan hem zal liggen. Aangezien niet alle pup's van hetzelfde nest aandoeningen hadden en de meeste keurige foto's hadden.

Een vriendin van mij had pas een nestje gefokt, en een meisje had een pup van haar gekocht. Meisje heeft deze pup eigenlijk al heel vroeg trap laten lopen en lomp laten spelen met 2 boerboels, die mechel had vervolgens op de foto's echt hele verrotte heupen, en toen kwam ze klagen bij mijn vriendin en wou ze haar geld terug + ze heeft mijn vriendin helemaal zwart lopen maken op Facebook..

Maar ik hoop voor je dat je pup goed is Amies, en hoop ook dat ze het met 8 weken al kunnen zien.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:13

Dat is idd ook een risico bij het fokken wat je vriendin heeft meegemaakt :-(. Onwetendheid van de kopers en zelf geen verantwoording willen nemen voor hun fouten, jammer genoeg is je vriendin en de pup hier de dupe van geworden..... (ik heb het overigens niet gezien op facebook)
Idd Kuno heeft heel veel nakomelingen, al zou 5% niet in orde zijn dan betreffen dat nog veel honden. Het is zeker waar dat de moeder hond ook veel doorgeeft, waarschijnlijk nog meer dan de reu.

Hopelijk lukt van de week de dekking en kan ik een leuke reu uitzoeken, volgend de DA zou een 8e wervel al zichtbaar zijn met 8 weken dus dat komt wel goed.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 10:23

Weer even een foto update, het is al weer even geleden :).

Het gaat erg goed met Reno, heb wel tegen wat probleempjes aangelopen en vooral thuis. Het leek mij een grappig idee om een beetje te spelen met een laser pennetje. En Reno vond dit ook heel erg leuk, hij vind dit zelfs zo leuk dat hij voortaan achter iedere schaduw rent die hij maar ziet, inclusief die van zichzelf, wat zich uit in een neurotische gestresste hond. Goede harde les voor mij om nooit meer een hond met een laser pen te laten spelen. Ook in de auto vertoond hij gestoord gedrag door continu iedere lichtinval te willen pakken. Gelukkig word dit steeds minder en heb ik nu de juiste manier gevonden om hem er een beetje vanaf te helpen.

Ook heeft hij vorige week voor het eerst gebeten op de puppy mouw, en hij doet dit erg goed, vind het leuk en heeft een goede werkdrift. Sleutels en ijzer apporteren doet hij ook al heel erg goed.

Kleine man word groot
Afbeelding

Samen met mijn teef
Afbeelding

Bartje, deze hond is niet van mij maar ga hem volgend jaar wel naar de keuring brengen
Afbeelding

Reno
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Samen met mijn vriend
Afbeelding

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:33

Ziet er goed uit!
Succes bij de keuring!

Ik heb ook een teefje gehouden uit ons ene laatste nestje, en uit ons laatste nestje hebben we ook nog een teefje over, maar is de bedoeling dat die nog wel weggaat...
Lola apporteert al goed, sleutels en ijzer geen probleem, luid zit er al op, op de club vind ze het vooral heel gezellig, als mijn vriend een bos sleutels weggooit voor zijn teef en Lola kan erbij gaat ze ze naar zijn teef brengen, echt hilarisch
Het is allemaal nog spelenderwijs, ze is jong genoeg en hoeft niet weg bij ons...

Lola Eerste keer mee naar de club
Afbeelding

Alvast leren om op de tas te blijven liggen :')
Afbeelding

De dames binnen in rust (ze mogen eigenlijk niet in de bank :') )
Afbeelding

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 10:42

Wat een scheetje!! Lief koppie heeft ze :)

En wat fijn dat ze het nu al zo goed oppakt!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:36

Hee Charming, vervelend van dat laser pennetje. Gelukkig vind je wel een manier om hem af te leiden, want vrienden van mij hebben 2 deense doggen met éxact hetzelfde probleem, die er nooit vanaf zijn geraakt. Die pakken alle schaduwen die ze kunnen vinden, met als gevolg afgekloven meubels én zelfs muren.

Geweldig beest is die Reno, hij ziet er echt heel goed uit!

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 11:46

Xanthippe schreef:
Hee Charming, vervelend van dat laser pennetje. Gelukkig vind je wel een manier om hem af te leiden, want vrienden van mij hebben 2 deense doggen met éxact hetzelfde probleem, die er nooit vanaf zijn geraakt. Die pakken alle schaduwen die ze kunnen vinden, met als gevolg afgekloven meubels én zelfs muren.

Geweldig beest is die Reno, hij ziet er echt heel goed uit!



Nou moet ik zeggen dat sinds ik hem 2 keer per dag mee naar het bos neem hij savonds te moe is om nog achter zijn eigen schaduw aan te rennen. Alleen in de auto is het echt een probleem, hij beukt continu met zijn neus tegen het kenneldeurtje aan, gaat rondjes rennen of de mat van de kennel slopen, en dan niet die van zichzelf maar van zijn buurvrouw 8)7 . Als ik aan het rijden ben kan ik dus weinig corrigeren omdat ik dus ook nog op de weg moet letten. Dus heb hem nu even een stootmuilkorf omgedaan om te zorgen dat zijn neus niet verder kapot gaat. En heb de lijn vast aan zijn halsband zodat ik hem wel kan corrigeren als hij echt te ver gaat of als mijn vriend langs me zit in de auto. Maar dat is nog wel een probleem waar ik niet zo goed van weet wat ik daar het beste aan kan doen.. Dus als iemand nog een goede tip heeft dan hoor ik dat graag. Boos worden heeft in ieder geval geen nut, heb ik al geprobeerd en daar word het alleen erger door.

Kan het hem ook niet kwalijk nemen, aangezien ik het probleem heb veroorzaakt (overigens wel een wijze les geweest en gaat dat nooit meer doe). Maar het moet wel opgelost worden.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:50

Pfoe, da's flink vervelend. Ik heb helaas geen gouden tip voor je, al had ik het je gegund. Als ik zie wat de gevolgen zijn bij die vrienden van mij |o echt geen pretje om dat in huis te hebben.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 12:12

Xanthippe schreef:
Pfoe, da's flink vervelend. Ik heb helaas geen gouden tip voor je, al had ik het je gegund. Als ik zie wat de gevolgen zijn bij die vrienden van mij |o echt geen pretje om dat in huis te hebben.



In huis kan ik het nu wel goed handelen, daar kan ik hem corrigeren. Maar in de auto kan ik dat niet altijd aangezien ik wel veilig wil rijden.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:17

En maar best ook :)

Hopelijk geraakt hij er helemaal vanaf!

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:51

Heel vervelend maar goed dat je er gewoon eerlijk over bent, dit zijn goede lessen.
Als we alles van te voren zouden weten.....
Je moet echt proberen dat patroon te doorbreken, heb je een tt of kun je die even lenen van iemand op de club? Gewoon beginnen met de vibratiestand, het is moeilijk om bij een hond binnen te dringen als ze stress hebben en zeker op afstand.
Succes!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 13:57

amies100 schreef:
Heel vervelend maar goed dat je er gewoon eerlijk over bent, dit zijn goede lessen.
Als we alles van te voren zouden weten.....
Je moet echt proberen dat patroon te doorbreken, heb je een tt of kun je die even lenen van iemand op de club? Gewoon beginnen met de vibratiestand, het is moeilijk om bij een hond binnen te dringen als ze stress hebben en zeker op afstand.
Succes!


tt is mijn laatste redmiddel,ik hoop dat hij dit afleert als hij wat ouder word.. Maar wil er ook niet te lang mee wachten, want dit gedrag moet geen gewoonte gaan worden. Dus indd misschien toch even de tt lenen van iemand.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:01

Als het alleen in de auto moeilijk te corrigeren is kun je dan niet vragen of iemand anders kan rijden en jij erbij in de buurt kan zitten? Natuurlijk niet in de kofferbak op een openbare weg maar misschien kan jij erbij als je op de achterbank zit? of wel in de kofferbak op een grote parkeerplaats ergens buitenaf zodat er zich geen gevaarlijke situaties voordoen

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 14:23

DemDeempel schreef:
Als het alleen in de auto moeilijk te corrigeren is kun je dan niet vragen of iemand anders kan rijden en jij erbij in de buurt kan zitten? Natuurlijk niet in de kofferbak op een openbare weg maar misschien kan jij erbij als je op de achterbank zit? of wel in de kofferbak op een grote parkeerplaats ergens buitenaf zodat er zich geen gevaarlijke situaties voordoen


Dat doe ik regelmatig, dan laat ik mijn vriend rijden en heb ik de riem door de tralies van de kennel en corrigeer ik hem als hij dat gedrag weer laat zien. En dan gaat het goed en is hij heel erg braaf, ik beloon hem dan ook met wat lekkers en mijn met mijn stem. Maar zodra ik dan weer alleen in de auto zit dan begint de ellende weer.

Hij heeft een paar weken terug een aanvaring gehad met de hond van mijn stiefvader (die imo een spuitje mag krijgen) die heeft zijn neus flink open gebeten zoals je op de eerste foto kan zien. En in de kennel in de auto blijft hij het iedere keer open stoten, vandaar dat hij nu een stootmuilkorf om heeft.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:33

Heb je al een kleed over de kennel geprobeerd?
Hier een andere oorzaak maar mijn hond is bang geworden na een epileptische aanval van de flitsen die door de auto gaan dus ik heb een dik kleed over de bench.
Alleen het deurtje heb ik voor een deel open.

<3 Galanto <3

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 14:42

Kelly_Taco schreef:
Heb je al een kleed over de kennel geprobeerd?
Hier een andere oorzaak maar mijn hond is bang geworden na een epileptische aanval van de flitsen die door de auto gaan dus ik heb een dik kleed over de bench.
Alleen het deurtje heb ik voor een deel open.


Oh wauw, daar heb ik inderdaad nog niet aan gedacht!! Dat ga ik straks direct uitproberen, dat zou nog wel eens kunnen helpen, aangezien ik in huis ook een kleed over de bench heb liggen. Thanks :D

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:46

Kelly_Taco schreef:
Heb je al een kleed over de kennel geprobeerd?
Hier een andere oorzaak maar mijn hond is bang geworden na een epileptische aanval van de flitsen die door de auto gaan dus ik heb een dik kleed over de bench.
Alleen het deurtje heb ik voor een deel open.


Dat is denk ik ook een hele goede tip! Dan haal je de trigger weg dus waarschijnlijk lost dit het probleem op.
Ik duim voor je!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 14:52

Thanks, ik zal even laten weten vandaag of morgen hoe het is gegaan :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JesdaJinn, Maartje_M en 47 bezoekers