[VOLG]Van pup naar politie hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 14:25

Mijn kleine grote vriend heeft zichzelf weer een beetje in de nesten gewerkt..

Mijn stiefvader had gisteren slakkengif gestrooid in de tuin, en er niet bij nagedacht dat dit dus giftig is voor honden.. Ik wist niet dat dit er lag, en zoals iedere ochtend laat ik ze eerst ff 15 min door de tuin hollen. Nu viel me vanochtend al op dat hij continu bij een plekje stond te snuffelen(?), maar dacht er verder niets bij. Vanmiddag rond 12 uur stond hij daar weer en toen zag ik hem ook echt eten, en heb meteen mijn stiefvader gevraagd wat het was. Daarna mijn vriend een appje gestuurd en die adviseerde om meteen naar de DA te gaan.
Daar heeft hij een spuitje gekregen om te braken, en hij heeft voor een half uur bijna non stop zitten braken :(
We denken dat alles er uit is maar gaan hem maar goed in de gaten houden
Arme puppy :(:)


Foto van zijn kots maar even in een spoilertje
Spoiler:
Afbeelding



Afbeelding

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:32

och arme schat!

Wat zal hij een buikkrampjes hebben.
hier o een doos die als puppy dacht dat wasmiddel was om de orgaantjes te wassen(die stond in een onbewaakt ongeblik uit een emmer sop te lebberen toen ik he van de emmer in de douche tilde om uit tespoelen na dat ik een kleed had laten weken in de wasmiddel omdat het zo stonk..


geef hem maar een goeie knuffel en ik hoop dat de pupper zich snel weer beter voelt

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:38

Ach die arme schat. :(:)

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:40

kom even onder de meelees steen vandaan.
De arme schat, hopelijk voelt hij zich heel snel weer beter.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:14

Oei, hopelijk knapt hij snel op!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 15:25

Ja de DA heeft net nog even gebeld, en moet het slijmvlies goed in de gaten houden, en regelmatig zijn temperatuur opnemen. Vooral omdat hij er ontzettend veel van heeft gegeten. Hoop dat die 'ik eet alles op wat ik maar in mijn mond kan stoppen' fase snel voorbij is.

Hij is nu nog heel erg suf en misselijk. Maar ik ben wel heel erg geschrokken, en voelde me ook wel een beetje schuldig.. Harde dure en wijze les weer geleerd.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:32

Hopelijk is de kleine man snel beter!

Vind het erg interessant om te volgen, TS, ga je op Instagram ook toevoegen :)

Zou je een hond, die nu eigenlijk nooit blaft (en daar ben ik wat blij om), kunnen leren blaffen op commando? En bestaat het gevaar dan niet dat die het te pas en te onpas gaat doen?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 15:56

Xanthippe schreef:
Hopelijk is de kleine man snel beter!

Vind het erg interessant om te volgen, TS, ga je op Instagram ook toevoegen :)

Zou je een hond, die nu eigenlijk nooit blaft (en daar ben ik wat blij om), kunnen leren blaffen op commando? En bestaat het gevaar dan niet dat die het te pas en te onpas gaat doen?


Leuk dat je wil volgen :)
Ik denk dat het wel goed gaat komen met hem, maar het was even schrikken.

Je kan iedere hond leren blaffen op commando, dat is niet heel moeilijk. Het afleren om te blaffen is dan weer iets moeilijker. Ze moeten namelijk ook op commando 'zwijgen' is ook een onderdeel op de keuring. Dan moet alles muisstil zijn en begint er opeens een groep mensen hard te roepen en word er een schot gelost, de hond mag hier dan niet op reageren. Mijn teef had hier heel erg veel moeite mee, dus met Reno gaan we dit op een andere manier aanpakken. Hoe weet ik nog niet maar heb gelukkig veel ervaren mensen op de vereniging die me hierbij gaan helpen..

Heb hem gisteren voor het eerst op de kist laten blaffen (voorwerp bewaken) en dit deed hij echt heel erg goed, kwamen al een paar blafjes uit. Alleen moet hij nog een beetje een baard in zijn keel krijgen want het klinkt een beetje chihuahua achtig :') niet echt angstaanjagend haha.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 19:12


moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:19

Maar hoe stimuleer je een hond om te blaffrn zodat je dit op commando kan leren als hij dat met spelen bijvoorbeeld niet doet?

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:20

Wat interessant om te lezen. En arme Reno. Hopelijk voelt hij zich snel beter.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 19:35

moonsparkle schreef:
Maar hoe stimuleer je een hond om te blaffrn zodat je dit op commando kan leren als hij dat met spelen bijvoorbeeld niet doet?


Mijn pup doet het ook niet met spelen, hij blafte sowieso niet veel. Maar hij is gek op voer, dus heb het eerst met een klein bakje gedaan en daar een stukje salami onder gedaan, en toen werd hij vanzelf een beetje wild en blafte hij een keer en dan geef ik het commando en het voer. Had hij binnen een dagje door. Voor voer doet hij alles :')

Hij voelt zich inderdaad al weer wat beter, hij heeft zijn eetlust nog niet verloren en speelt alweer met mijn teef. Hij is nog wel wat rustiger als normaal (wat ik niet erg vind want het is me er een :+ ), maar is ook niet gek aangezien zo'n braak injectie toch nog wel een beetje een impact heeft op zo'n klein lichaampje. Maar ziet er in ieder geval positief uit gelukkig :)

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:49

Nee logisch dat het impact heeft maar fijn dat hij zich weer wat beter voelt. (En dat jij even een beetje rust hebt :P )

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:22

Aahhh arme duts! Gelukkig is er nog snel gehandeld geweest :)

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:15

CharmingS schreef:
https://youtu.be/UfQRsNXLGtM

Hier een filmpje van Reno zijn eerste blafjes op de kist :)


Toch nog net geen chihuahua hoor, gelukkig :D

Bedankt voor je uitleg. Had het in mijn hoofd gestoken om de mijne te leren blaffen op commando, voor als ik er 's avonds alleen mee op uit trek. Hij is de grootste vod die je je kan voorstellen, en als ik hem nu zou kunnen leren blaffen, jaagt dat mss toch iets meer schrik aan. Maar durf er niet goed aan beginnen, schrik dat ik me meer problemen op de hals zou halen dan ik zou willen.

Hoe ben je hier eigenlijk mee begonnen, TS?

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:29

Wat leuk om het verschil in trainen te zien, bij ons is blaffen op commando en het gek maken op de kist iets waar wij al gelijk mee beginnen omdat je dan twee vliegen in een klap slaat. En 1 hond die gek op de kist word en 1 hond die op commando kan blaffen.

Gaat dat goed met beide honden in een kennel?

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:50

Urona447 schreef:
Wat leuk om het verschil in trainen te zien, bij ons is blaffen op commando en het gek maken op de kist iets waar wij al gelijk mee beginnen omdat je dan twee vliegen in een klap slaat. En 1 hond die gek op de kist word en 1 hond die op commando kan blaffen.

Gaat dat goed met beide honden in een kennel?


Een pup plagen met de kist heb ik afgeleerd met mijn hond :+ , ik kreeg hem niet meer bijtvrij.

Terug gegaan naar de basis en van de bal de prooi gemaakt ipv de kist, nu is hij helemaal bijtvrij gelukkig.

Wij leren eerst de hond ook hand luid voordat we met de kist beginnen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 11:06

@Xanthippe, een aantal jaar geleden werkte ik samen met een meisje, en zei deed dit toen ook al. Toen vond ik het al heel interessant maar ik woonde nog thuis en mocht geen grote hond van mijn moeder.
Toen ik op mezelf ging wonen kreeg ik een nieuwe collega en die was ook actief binnen de hondensport en toen ben ik met haar mee gegaan naar de vereniging en zo is het eigenlijk begonnen :)

@Urona447, ja gaat opzich wel aardig die 2 samen in de kennel, heb ook weinig keus want heb er maar 1 :+ . Mijn teef heeft haar nieuwe plaats gevonden, die ligt eigenlijk continu boven op het nachthok haha. Maar ze kunnen veel van elkaar hebben dat scheelt. Al moet ik zeggen dat Fenix (teef) wel een beetje jaloers is af en toe.

@Amies100, ik heb het ook gedaan met Fenix op het begin, flink plagen met de kist, resultaat een gestoorde hond die niet blaft op de kist maar de kist op vreet. Dus dat ga ik ook nooit meer doen, eerst inderdaad hand luid en daarna op de kist. Heb een kist die open gaat, dus kan er uiteindelijk altijd nog brokjes in doen als hij een beetje te tam word.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 11:40

Vraagje, misschien dat iemand dit weet..

Niks ernstigs ofzo, maar heb Reno gisteren meegenomen naar stal. En hij heeft in de stal gezeten terwijl ik mijn paard aan het longeren was, ongeveer 20 minuten. Ik ga er van uit dat hij wat stro heeft gegeten en paarden poep( paard is niet recent ontwormd en krijgt geen medicatie). Maar vanochtend en eigenlijk nu nog steeds poept hij heel erg veel. Het zijn dan ook harde droge keutels en vanochtend kreunde hij ook een beetje bij het poepen.

Ik ga er eigenlijk van uit dat hij dus stro en poep heeft gegeten, verder eet en drinkt hij goed. Maar dit kan toch geen kwaad, of wel?

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:44

Goh, daar durf ik geen uitspraken over doen, heb er niet zo veel ervaring mee, mijn hond komt nooit bij paarden in de buurt.
Ik zou zeggen, als je echt ongerust bent, telefoontje doen naar je DA, bovenstaande uitleggen en dan kom je al een eind verder.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 11:48

Xanthippe schreef:
Goh, daar durf ik geen uitspraken over doen, heb er niet zo veel ervaring mee, mijn hond komt nooit bij paarden in de buurt.
Ik zou zeggen, als je echt ongerust bent, telefoontje doen naar je DA, bovenstaande uitleggen en dan kom je al een eind verder.


Ben nog niet echt super ongerust aangezien het wel mooie droge drollen zijn en hij niet echt ziek oogt. Meer eigenlijk de vraag of het normaal is dat hij van stro en paardenpoep de hele ochtend al flinke drollen aan het persen is. Normaal is zijn ontlasting namelijk iets slijmerig (niet altijd) maar zo mooi en droog als ze nu zijn heb ik ze niet gezien.. (word altijd super gelukkig als mijn honden mooie drollen hebben :') :') )

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:04

Haha, ken dat gevoel hoor, ben ook altijd blij.
En zeg ook altijd tegen onze Noxx dat het deze keer niet zo goed is en hij volgende keer beter zijn best moet doen :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 13:08

Nou zijn drollen lijken en ruiken gewoon naar paarden poep haha

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:12

Oké, ruiken doe ik dan weer niet 8)7

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 13:19

Xanthippe schreef:
Oké, ruiken doe ik dan weer niet 8)7


Hoefde er gelukkig niet met mijn neus boven te gaan hangen om het te ruiken, kleine stinkpuppy :')