[VOLG]Van pup naar politie hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:28

amies100 schreef:
Kelly_Taco schreef:
Heb je al een kleed over de kennel geprobeerd?
Hier een andere oorzaak maar mijn hond is bang geworden na een epileptische aanval van de flitsen die door de auto gaan dus ik heb een dik kleed over de bench.
Alleen het deurtje heb ik voor een deel open.


Dat is denk ik ook een hele goede tip! Dan haal je de trigger weg dus waarschijnlijk lost dit het probleem op.
Ik duim voor je!


Dat was ook mijn gedachte om het zo te doen.
Wij leerde op de hondenschool om bij ongewenst gedrag het zo om te buigen dat de hond het ongewenste gedrag niet kon vertonen.
Dus eigenlijk, voorkomen dat het kon gebeuren.
Straffen is in mijn ogen vaak nutteloos omdat het niet je probleem oplost. En bij mijn hondje dan helemaal omdat hij bang was.

Ik hoop dat het voor TS ook werkt :D

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:29

CharmingS schreef:
Thanks, ik zal even laten weten vandaag of morgen hoe het is gegaan :)


Ik heb wel een donker heel dik kleed.
bij een licht, dun kleed zal hij waarschijnlijk nog wel wat zien.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 16:51

Ik ben er wel voor om het ze zo te leren dat ze ongewenst gedrag gewoon niet meer gaan vertonen, dus niet dat hij het niet meer kan, maar dat hij het niet meer wil uit zichzelf en niet door trucage.. Maar ik moet ergens beginnen. Wil dus niet meteen een TT gaan gebruiken, dus eerst even het doek proberen. Heb een flinke kennel dus ik denk dat ik dan een dekbed overtrek moet gaan gebruiken of 2 grote wolle dekens.

Net op de terugweg naar huis was hij helemaal gestoord, blaffen, krabben en zelfs de mat van mijn teef onder het tussenschot uit getrokken en die is nu in 100 stukjes :(

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:40

CharmingS schreef:
Ik ben er wel voor om het ze zo te leren dat ze ongewenst gedrag gewoon niet meer gaan vertonen, dus niet dat hij het niet meer kan, maar dat hij het niet meer wil uit zichzelf en niet door trucage.. Maar ik moet ergens beginnen. Wil dus niet meteen een TT gaan gebruiken, dus eerst even het doek proberen. Heb een flinke kennel dus ik denk dat ik dan een dekbed overtrek moet gaan gebruiken of 2 grote wolle dekens.

Net op de terugweg naar huis was hij helemaal gestoord, blaffen, krabben en zelfs de mat van mijn teef onder het tussenschot uit getrokken en die is nu in 100 stukjes :(


Je zou kunnen kijken of ze bij de kringloop van die verduisterings gordijnen hebben liggen, daar komt geen licht door en goedkoop.
Hopelijk is het opgelost voordat hij zichzelf echt gaat verwonden.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:50

Eerlijk gezegd klinkt dit voor mij als een compleet overprikkelde hond. Zowel het schaduwjagen als het gebeuk in de bench. Herderachtigen raken sowieso snel overprikkeld en willen wel eens wat neurotisch worden, zeker met zoveel prikkels voor een jonge pup! Zo vaak in de auto is ook behoorlijk wat.
De laserpen heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat hij ging schaduwjagen, maar zijn neurotische reactie erop klinkt echt als overprikkeling voor mij. Ik zou even rustig aan doen met hem, even een weekje niet in de auto en even een rustige omgeving creëren. Niet vergeten dat je met zo'n jong ventje (herder) zeker moet oppassen qua prikkels.
Niet direct gaan kijken naar symptoombestrijding zoals een TT of dekbedden over benches. Kijk even naar de hond en waar dit gedrag nu vandaan komt. Doe hem thuis 3 seconden in de bench, doe hem even in de bench in de auto terwijl je niet rijdt en er gewoon naast zit. Sommige honden hebben wat meer tijd nodig en wat meer rust in de training, zeker hypere werkhonden!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 09:42

ZoZenn schreef:
Eerlijk gezegd klinkt dit voor mij als een compleet overprikkelde hond. Zowel het schaduwjagen als het gebeuk in de bench. Herderachtigen raken sowieso snel overprikkeld en willen wel eens wat neurotisch worden, zeker met zoveel prikkels voor een jonge pup! Zo vaak in de auto is ook behoorlijk wat.
De laserpen heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat hij ging schaduwjagen, maar zijn neurotische reactie erop klinkt echt als overprikkeling voor mij. Ik zou even rustig aan doen met hem, even een weekje niet in de auto en even een rustige omgeving creëren. Niet vergeten dat je met zo'n jong ventje (herder) zeker moet oppassen qua prikkels.
Niet direct gaan kijken naar symptoombestrijding zoals een TT of dekbedden over benches. Kijk even naar de hond en waar dit gedrag nu vandaan komt. Doe hem thuis 3 seconden in de bench, doe hem even in de bench in de auto terwijl je niet rijdt en er gewoon naast zit. Sommige honden hebben wat meer tijd nodig en wat meer rust in de training, zeker hypere werkhonden!


Ik snap je reactie, een week thuis laten en niet in de auto is helaas geen optie omdat hij mee gaat naar het werk..

Thuis in de bench is hij heel erg lief en braaf en gaat hij gewoon lekker rustig liggen. Eerder ging hij in huis ook schaduwjagen en dat is nu eigenlijk in huis zo goed als weg. Ik neem mijn honden 2x 30 minuten per dag mee naar het bos en dan gaat het prima, maar als ik dit niet doe merk ik dat hij teveel energie over heeft. Kwa trainen doe ik nog niet extreem veel met hem, behalve apél oefeningen en hij heeft nu 2 keer mogen bijten, dit doet hij goed dus is het niet nodig om dit nu iedere week te gaan doen.
Ook zit hij regelmatig in de auto als die stilstaat, en dan doet hij precies hetzelfde, hij vind het ook helemaal geweldig om in de auto te zitten trouwens. Hij word helemaal enthousiast als de auto van ontgrendeling gaat. En tijdens het uitlaten als we langs de auto lopen dan wil hij er het liefst in, was hem laatst kwijt in het bos, en meneer zat braaf bij de kofferbak te kwispelen dat hij er weer in wou.

Als hij dat gedrag vertoond in de auto dan is hij ook niet makkelijk te corrigeren en krijg ik zijn aandacht ook niet bij mij, hij is helemaal gefocust op lichtinval.

Daarnaast heb ik niet echt het idee dat mijn pup overprikkeld is, heb het zelf een beetje verpest met de laserpen (onbedoeld want het was natuurlijk bedoeld om met hem te spelen).

Maar ik kan deze week een TT van iemand lenen die ik natuurlijk niet meteen vol open ga zetten maar inderdaad even vibratie om even die aandacht er bij te krijgen, zodra ik die aandacht heb word hij natuurlijk direct beloond met worst.

Zal eens kijken of ik dit gedrag straks kan filmen en dan zal ik het hier even plaatsen.

Bedankt zover alvast voor de tips en adviezen

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:03

Hoe is het nu met de hond?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:47

CharmingS schreef:
Jolynne schreef:
Ondanks ik geen hond (meer) heb volg ik met alle plezier dit topic, lijkt mij leuk om te lezen/zien hoe het achter de schermen aan toe gaat en hoe de opleiding tot politiehond in z'n werk gaat! Werk je zelf bij de politie/heb je zelf een bepaalde opleiding gevolgd of kan iedere 'doorsnee mens' dit?

Misschien een brutale vraag, maar aan welke prijs mogen we denken als opgeleide politiehond met certificaat? Indien je deze vraag liever niet (openlijk) wilt bespreken, mag dit ook of via pb.


Ik zal dan ook zeker foto's en video's uploaden van de trainingen :)
Ben niet werkzaam bij de politie, en eigenlijk kan iedereen dit doen.. Maar er gaat ontzettend veel tijd en werk in zitten, heb daarom ook eerst een hele poos meegelopen op de vereniging zonder hond, om te kijken of het ook echt wel iets voor me is.

Heb het geluk gehad dat ik een persoon mocht uitkiezen op de club die mij vast begeleid bij de training. Maar moet zeggen dat ik aan alle clubleden wel iets heb, van iedereen kun je wel weer iets leren.
Het is nu wel na de hele heisa bij rambam wel zo dat als je een nieuw lid bent sinds 2018 dat je een cursus moet doen voordat je op keuring gaat..

Ik ken mensen die hun hond voor 7000 euro hebben verkocht.. Maar het verschilt ook wel een beetje per hond.. En hond die een vol certificaat draait zonder dat hij/zei punten kwijt is geraakt kan meer voor de hond krijgen als iemand die net met de hakken over de sloot een certificaat heeft gehaald..

Weet dat je voor goede speurhonden volgens mij zelfs 8000 euro of meer kan krijgen, maar om een goede speurhond af te richten heb je echt veel kennis tijd en geduld nodig.

Wij zijn wel een beetje de hondensport (KNPV) aan het promoten, aangezien we graag ook wat jongere leden bij de club zouden willen.. Ik ben op dit moment (25) de jongste de rest is allemaal al bijna bejaard :+



Ben even vooraan begonnen Haha.
Over je laatste alinea, ik heb een aantal keer in het pak gestaan, dan wel niet voor KNPV maar voor IPO. Ik ben zeer geïnteresseerd in de hondensport, en zou graag bij de KNPV club komen maar ik heb geen idee of daar voorwaardes etc aan zitten. Misschien dat je mij daarover een pb wil doen met info? Ik ben overigens 19 jaar, dus jong genoeg ;-)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:53

Ik volg in stilte en wat is hij prachtig uitgegroeid ts!

Over de prijs van zo'n hond; een goed getrainde politie hond kost heel veel tijd en training. Een echt goed getrainde hond kan dus inderdaad heel duur zijn. (Als er interesse in is kan ik dit eens navragen aan mijn opa, ALS hij dit kwijt wilt tenminste :+ )
Maar zo'n hond gaat in principe ook niet naar pietje of jantje die leuk een stoere politiehond in huis wilt, maar die hond gaat naar de politie, ME, marechaussee. Zo'n hond kan in Nederland blijven, maar kan ook naar het buitenland vertrekken. Een goede hond is goud waard en kost een hoop geld. :j

ApplePapple, als pakwerker of trainer? Ik denk zelf dat je, als trainer, goed moet onthouden dat je de hond uiteindelijk traint met een doel. (Uiteraard, een hond is een hond, moet kunnen rennen, spelen, liefde krijgen etc) Ik heb altijd geleerd dat, hoe lief de hond ook is, het is en blijft een getrainde hond die bepaalde triggers heeft. Ik kon vroeger nooit stoeien met mijn oom op de grond, want de hond ziet dat als trigger en kan ingrijpen. Uiteraard hoort de hond onder commando te staan wanneer hij zo iets doet maar je moet je er wel bewust van zijn.

Even een korte toevoeging, voor ik hier zo met de deur in huis val :+ mijn opa heeft zijn hele leven lang honden getraind en is een van de beste trainers in de omgeving geweest. Honden waren altijd steengoed, en eigenlijk bij de eerste keuringen/wedstrijden, direct verkocht. Honden naar Engeland verkocht en jaren later scheppen mensen nog tegen hem op dat ze een afstammeling van ... hebben, wat jaren geleden zijn hond geweest was :+ ik ben er dus tussen opgegroeid, met een oom die in zijn vader's (mijn opa) voetsporen getreden is, en mijn vader die jaren op de club in het pak gezeten heeft. Ik kan er dus wel wat over kwijt maar wss niet zoals TS dat kan haha. Maar specifieke vragen zou ik best eens kunnen stellen.

Stiekem is er bij mij ook veel interesse, en vroeg of laat hoop ik mijn eigen beestje te kunnen opleiden!

TS, ik vind je hond echt geweldig knap <3 Ik ben heel benieuwd hoe jullie het gaan doen!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:42

@loveuggs als Pakwerker!

TS, ik heb even het hele topic doorgelezen, maar wat groeit je hond ontzettend mooi uit! Ik ga zeker volgen!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 12:34

Kelly_Taco schreef:
Hoe is het nu met de hond?


Gaat erg goed met hem. Hou hem meer thuis nu, ben zelf nu ook wat meer thuis dus ik merk wel dat dat hem goed doet. In de auto heb ik nu het tussenschot uit de kennel gehaald zodat hij samen met mijn teef zit, ook heb ik een grote doek over de kennel liggen zodat er geen lichtstralen binnen komen. Dit gaat echt heel erg goed en hij is een stuk rustiger. Ook thuis gaat hij nu regelmatig uit zichzelf op zijn plaats liggen. Maar het blijft een jonge hond dus ik ben er nog niet hoor :+ .
Ben in ieder geval blij dat hij niet meer zo gestressed is.

Kwa training doe ik het rustig aan met hem, heb geen haast. Heb op de vereniging nog een hond van iemand anders die ik ook naar de keuring ga brengen over een jaar dus daar heb ik het ook wel druk mee.
Met Reno ben ik nu bezig met apporteren en dit doet hij heel erg goed, hij vind het ook heel erg leuk. Maar het meest ben ik bezig met het apél aangezien ik dat toch wel het belangrijkste vind.

@appelpapple: leuk dat je ook geinteresseert bent in hondensport. KNPV is heel anders trainen als IPO, dus ik zou zeggen ga in je buurt eens kijken waar een KNPV vereniging zit en vraag of je een keer mag komen kijken. Voorwaardes ligt een beetje aan de club waar je bij wil, ik weet dat je sowieso lid moet zijn van de KNPV om jezelf bij een club aan te melden. Bij ons is het zo dat je eerst een half jaar aspirant lid moet zijn en daarna gaan de leden stemmen of ze je bij de club willen hebben. Bij ons is het dan ook zo dat je echt lid moet zijn van de club en KNPV om het pak aan te mogen doen, dit door de aansprakelijkheidsverzekering. Ik ben dan ook extra verzekerd binnen mijn vereniging aangezien ik ook regelmatig in het pak sta.

Wil je uiteindelijk ook een hond gaan africhten of wil je vooral pakwerk gaan maken?

Ik weet dat er binnen heel veel verenigingen vraag is naar nieuwe jonge leden, ook bij onze vereniging melden steeds meer jongeren zichzelf aan dus vind dat wel positief.

@ LoveUggs: Dankjewel, ben ook erg blij met hem. Zou hem bijna niet meer weg willen doen over een aantal jaar :(. De prijs van de hond interesseert me eigenlijk niets, ik vind het veel belangrijker dat hij goed terecht komt, bij een goede plek zou ik hem zelfs nog gratis aan weg geven.

Wel ben ik hem aan het opleiden tot politie/beveiligings hond dus wil ik ook dat hij dit gaat blijven doen als hij zijn certificaat heeft gehaald. Ik ben zo al een beetje aan het rondkijken en informeren waar ik hem het best aan zou kunnen verkopen, en binnen onze vereniging worden veel honden naar Amerika verkocht. Mijn hond verkoop ik in ieder geval niet aan de Nederlandse politie, dit om persoonlijke redenen. Als ze in Texas mijn hond zouden willen kopen mogen ze hem van mij voor niks hebben, de enige voorwaarde die ik heb is dat ik hem daar zelf naar toe mag brengen en zien waar hij terecht komt, op hun kosten natuurlijk ;)

Maargoed, Reno moet nog medisch gekeurd worden volgende maand, dus ik kan nog vrij weinig over zijn toekomst zeggen.
Wel heeft hij nu al een paar keer op de puppymouw mogen bijten, en hij heeft een hele mooie volle beet, moet er nog wel aan gaan werken dat hij wat rustiger in zijn bijten word aangezien hij helemaal wild word als hij aan de mouw hangt :+

Bedankt voor jullie interesse :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 14:11

Kleine update:

Heb afgelopen zaterdag nog onverwachts mee kunnen doen aan de praktijkavond in bij de heidehond in Gierle. Heb deze avond meegedaan met mijn teef Fenix van 2 jaar, die vorig jaar ook al mee heeft gedaan.

Was echt weer een super avond en weer mooie en uitdagende oefeningen. Ben ook heel erg tevreden over de hond, aangezien ze nu eigenlijk niet veel meer doet kwa werk.
Ze heeft zich super gedragen, en het fijne van deze hond is dat ze er echt staat als het nodig is, maar zodra de oefening klaar is ze bijna direct weer helemaal kalm is.

Ben echt super trots en tevreden.

Hier 2 filmpjes :)

https://www.instagram.com/p/BqS0Nn7iJ4I/
https://www.instagram.com/p/BqTOcIcAUxJ/

Oh en de reden waarom ik mee heb gedaan?
Omdat ze dit helemaal geweldig vind, en ik ook trouwens. Daarnaast is Reno nog veel te jong en onervaren voor dit soort dingen, hij heeft pas net een paar keer op een puppy mouw gebeten dus met hem wacht ik nog een jaartje en wie weet doe ik volgend jaar wel met hem mee.

Heb hem wel meegenomen, en hij liet zichzelf heel goed zien, hij vond het wel heel erg indrukwekkend. Maar ik zag het als een mooie training voor oud en nieuw.. Al denk ik dat dat nog wel wat gaat worden aangezien hij echt in een drift komt als hij vuurwerk hoort. Maar bang is hij er gelukkig niet voor :)

Oh en gisteren dacht ik ze te verwennen door hoogpolig tapijt in mijn auto kennel te leggen. Tapijt netjes op de bodem gelijmd en enkele uren laten drogen. Savonds toen ik onderweg was met de honden waren ze heerlijk rustig achter in de kennel. En toen ik ze er uit wou halen zat Reno van helemaal onder de lijm,die hij van de bodem aan het aflikken was |o . Dus nu weer even in de gaten houden, mijn vriend is para-veterinair, die heb ik uiteraard meteen gebeld voor advies,maargoed om 12 uur snachts kun je ook niet heel veel meer, en vanochtend was hij vrolijk en heeft hij normaal gegeten gepoept en geplast dus ik hoop dat het meevalt..

Welkom in mijn pechvogel hondenfamilie :')

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:39

Ziet er goed uit! Is goed voor de honden, worden ze volwassen en zelfstandig van! Heb zelf met mijn hond 2x de weihnachtstreffen meegedaan toen hij jong was, nu kan het helaas niet omdat ik naar de keuring wil in mei.
We zouden eigenlijk ook gaan kijken in Gierle maar degene waar wij naar gingen kijken heeft zich ziek moeten melden helaas.
Hoe gaat het met reno nu?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 16:01

amies100 schreef:
Ziet er goed uit! Is goed voor de honden, worden ze volwassen en zelfstandig van! Heb zelf met mijn hond 2x de weihnachtstreffen meegedaan toen hij jong was, nu kan het helaas niet omdat ik naar de keuring wil in mei.
We zouden eigenlijk ook gaan kijken in Gierle maar degene waar wij naar gingen kijken heeft zich ziek moeten melden helaas.
Hoe gaat het met reno nu?


Ik vond het ook echt super leuk om te doen, geeft me ook een fijn gevoel, mijn teef geeft echt nergens iets om en gaat er altijd voor de volle 120% voor :). Ik zou dit zelfs met haar durven doen als ik de dag daarna naar de keuring zou moeten gaan, echt super zonde dat ik geen certificaat met haar kan halen en niet met haar kan fokken, want ze zou echt een topper zijn in de sport en fokkerij kwa karakter en werkhouding.

Met Reno gaat het goed nu, hij is gelukkig niet ziek geworden van de montagelijm *D
Wel heb ik besloten om hem te gaan muilkorven in de autokennel, het is helaas niet anders, heb nu al 4 nieuwe matten moeten kopen omdat meneer alles sloopt.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:17

Ja dat geloof ik dat je dat balen vind en zeker omdat je een leuke teef hebt. Hopelijk heb je meer geluk met Reno en kun je hem later inzetten als dekreu.

Begrijpelijk die muilkorf, is moeilijk af te leren dat slopen. Zo bespaar je je eigen wellicht nog een hoop dierenartskosten. :)

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:01

Balen dat Reno die lijm op heeft! Hopelijk niks ernstigs!

Wij gaan morgenavond bij de praktijkwedstrijd in loosbroek (??) kijken...

Mijn Lola begon het steeds beter te doen, apporteert vooral heeeel goed dus daar ben ik al blij mee! Helaas heeft ze afgelopen dinsdag klem gezeten met haar poot in haar kennel, pols gebroken dus voorlopig rust...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 17:09

spottedponie schreef:
Balen dat Reno die lijm op heeft! Hopelijk niks ernstigs!

Wij gaan morgenavond bij de praktijkwedstrijd in loosbroek (??) kijken...

Mijn Lola begon het steeds beter te doen, apporteert vooral heeeel goed dus daar ben ik al blij mee! Helaas heeft ze afgelopen dinsdag klem gezeten met haar poot in haar kennel, pols gebroken dus voorlopig rust...


Ah wat balen!! Heel veel sterkte en beterschap voor Lola :(:)

@Amies: Ik ga hem helaas niet aanhouden als dekreu aangezien hij maar een bal heeft. Tenzij hij echt ontzettend goed werk levert, maar dan nog lijkt het mij medisch gezien niet goed om met hem te gaan fokken. Mijn broertje belde mij net dat Reno heeft moeten overgeven en dat er iets in zijn kots zat wat op lijm leek, geen idee hoe dat er dan uit ziet, maar goed even in de gaten houden, en hopen dat het er nu uit is. Hij had vanochtend ook een beetje dunne ontlasting. Maar hij heeft dan ook al vanaf het begin dat ik hem heb wisselende ontlasting, de ene keer kan het heel vast zijn en een paar uur later is het wat breierig.

Zit wel te denken om hem op ander voer te zetten, maar mijn teef krijgt ook al speciaal voer wat ontzettend prijzig is, aangezien ze dus geen gluten kan verdragen. Dat kan Reno wel, dus als iemand nog een fijn merk voer weet wat niet meer als 40 euro kost voor 12 a 15 kg hoor ik dat graag :D

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:20

Ow dat wist ik niet dat hij maar 1 bal heeft, nee inderdaad dan zou ik hem ook niet inzetten voor de fok. Nou hopelijk wordt hij niet zieker.

Spottedponie bedoel je niet Haarle? In Loosbroek is pas in maart. Veel plezier in ieder geval! Helaas kunnen wij er dit jaar niet naartoe.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:51

Stille meelezen wil even toelichting geven. Zelfs als zijn karakter en bouw top zijn hem
Sowieso uit de fok weren. Het maar indalen van 1 bal is erfelijk. Heb je de andere bal er wel uit laten halen? Ik veel gevallen als de bal blijft zitten ontwikkeld die zich op iets hogere leeftijd als tumor.

Veel geluk nog met je hondjes!

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:09

Amies geen idee, ik mee ln dat mijn vriend het over loosbroek had, maar ik zal wel niet goed geluisterd hebben dan :’)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 18:33

Zoe_97 schreef:
Stille meelezen wil even toelichting geven. Zelfs als zijn karakter en bouw top zijn hem
Sowieso uit de fok weren. Het maar indalen van 1 bal is erfelijk. Heb je de andere bal er wel uit laten halen? Ik veel gevallen als de bal blijft zitten ontwikkeld die zich op iets hogere leeftijd als tumor.

Veel geluk nog met je hondjes!



Deze hond gaat zolang hij in mijn bezit is niet de fokkerij in ;)
Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat dit altijd word doorgegeven.. 9 van de 10 honden die ik ken met maar 1 bal komen namelijk uit een medisch gezonde stamlijn..

Maar hoe dan ook ik ga het risico niet lopen, en daarnaast wil ik als ik al zou gaan fokken alleen maar met 100% gezonden dieren fokken.

Ben ook met mijn hond bij de DA geweest, en deze raad ook aan de bal te laten zitten tenzij hij er last van gaat krijgen dan is deze er nog zo uit als het echt nodig is, daarnaast ben ik tegen snijden in gezond vlees :)

Maar bedankt voor je toelichting :)

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:29

Een erfelijke aandoening hoeft er niet bij elke hond uit te komen, dit kan zelfs generaties overslaan. Maar de kans is groot dat een hond met maar 1 bal het doorgeeft aan eventuele nakomelingen.
Het wil dus niet zeggen dat de voorouders van jouw hond dit vertoonde :-).
Maar heel slim inderdaad om er niet mee te gaan fokken, zelf ben ik er ook niet voor om in gezond vlees te snijden.
Zelf hebben wij ook een hond gehad met maar 1 ingedaalde bal, hij heeft er nooit last van gehad verder.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Van pup naar politie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 11:01

Nee ben tot nu toe nog steeds van plan om hem te verkopen als hij zover klaar is (als dat me gaat lukken tenminste). Moet ook zeggen dat ik helemaal weinig fok ambities heb, ook niet bij de paarden, en ook niet bij mezelf trouwens :+

Omdat ik nu ook een hond van een clubgenoot train op de vereniging train ik Reno nu vooral thuis, en heb hulp gevraagd aan een hondentrainer/handelaar bij mij in de buurt, hij komt me nu 2 keer in de week helpen met het trainen van Reno. Aangezien ik dit gewoon niet alleen kan en misschien zelf wat onzeker ben over wanneer het goed is of niet.

We hebben maandag voor het eerst geoefend (was meer een beetje kennismaken en hem even laten zien wat hij al kan en waar we het best mee kunnen beginnen). Hebben hem op de kist laten blaffen en dat deed hij al niet slecht, alleen deed hij dit eerst een beetje soft, hij blafte wel maar meende het niet.
En maandag stond hij de kist echt te bewaken, zag er al heel goed uit. Alleen begint hij er nu een beetje in te bijten, maargoed dat krijg ik hem wel afgeleerd. Ben blij met zijn vooruitgang, en blij met mijn nieuwe hulp.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 11:03

Oh en de kleine aap heeft zijn muilkorf binnen, hij is er alles behalve blij mee.. Maargoed ik ben er ook niet blij mee dat ie alles sloopt.
Dus hij vind zichzelf wel een beetje zielig nu :')

Hannibal :Y)
Afbeelding

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:47

Dat zijn wel hele fijne muilkorven vind ik zelf! Mijn hond vind hem ook minder en heeft hem kapot gebeten in een onbewaakt moment }:0

Fijn dat je hulp hebt van iemand met ervaring, altijd fijn als iemand mee wil kijken met je!
Misschien is de BKD ook iets voor jou, krijg je best veel handvaten. Ik was ook heel erg zoekende een paar jaar geleden omdat ik het niet altijd eens was met de "oude" manier van trainen. Ik ga veel op andere clubs oefenen omdat ik overal wel iets kan leren, al leer ik maar hoe ik dingen zelf niet wil oplossen.
Ben altijd naar mijn eigen gevoel blijven luisteren en enkel de dingen toegepast waar ik achter stond, nooit geen spijt van gehad.