CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-22 14:46

Canitrailen is het samen beleven en genieten van het hardlopen in de natuur (=trailen) waarbij het uithoudings – en doorzettingsvermogen van baas en hond worden getest. Doordat mens en hond aan elkaar verbonden zijn kan het team dankzij een optimale samenwerking tussen mens en dier onder allerlei wisselende omstandigheden heel wat kilometers samenwerken, natuurlijke hindernissen nemen, hoogtemeters pakken en single tracks overwinnen. En dit alles is altijd zonder tijd- en prestatiedruk. Canitrailen is avontuurlijk, laagdrempelig en een van de minst blessuregevoelige sporten voor de hond.

Canitrailen is maatwerk, persoonlijk en gewoon erg leuk om samen te doen. Canitrailen staat voor samen hardlopen in de natuur, samen grenzen verleggen, samen op avontuur, samen conditie opbouwen en goed voor elkaar zorgen.


Bron: Canitrail.nl

--

Sinds kort zijn Arya en ik begonnen met samen hardlopen/joggen en beetjes Canitrail aan't meepakken. Het op een net wat andere manier bezig zijn met haar bevalt heel goed. Ze lijkt er ook echt ontzettend veel plezier in te hebben en doet zo goed haar best, knap honden kind. Het leek me ontzettend leuk om een topic aan te maken waarin iedereen die interesse heeft om samen met de hond(en) op deze manier actief te zijn en/of er gewoon gezellig over wil mee kletsen of mee lezen, samen te brengen. Ik weet dat er een hondensport topic is, maar het lijkt me leuk om meer gefocust op deze specifieke onderwerpen te focussen ipv in een globaal topic te schrijven.

Welke gear gebruikt iedereen en wat zijn ieders voorkeuren en waarom? Waar koop je het? Op welke plekken kom je en heb je tips qua routes? Vind je het leuk om je training (schema's) te delen? Jullie algemene vooruitgang? Maar ook tegenslagen? Lekker even je ei kwijt kunnen? Gewoon gezellig mee lezen en/of kletsen en misschien wel leuke nieuwe sociale contacten opdoen? Dit en meer en iedereen is welkom! Lekker met z'n allen op avontuur met de honden en er samen in delen en met elkaar mee genieten via een online community, of in dit geval een topic!

--

Afbeelding

Bestaat er een betere view als dit? Voor mij niet!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:50

Ik meld me uiteraard! Zal straks even uitgebreider reageren. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

CupCakes_

Berichten: 3285
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:51

Ik meld mij ook! *\o/*
Uitgebreid reageren doe ik straks. _O-

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-22 14:52

Leuk dames!! *al had ik jullie anders wel al verplicht hier te melden als het niet vrijwillig was geweest }:)*

Ik zal straks ook nog even een klein voorstel rondje doen.
Wie we zijn, welke gear we momenteel gebruiken, onze doelen, etc. :D :o

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:03

Afbeelding




Wat leuk een canitrail topic.
Zelf ben ik 7jaar geleden begonnen met "hardlopen in het bos"met onze bullterrier, toen nog geen idee dat trailrun of canitrail een sport was.
Onze bullterrier was behoorlijk eigenwijs natuurlijk en liep niet als ze aangelijnd was. Die wilde altijd achter je lopen. Met haar mijn eerste avonturen beleeft tot 24km.
Sinds 3 jaar onze cattledog, die het fantastisch vind samen op pad te gaan. Hoe verder weg van de bewoonde wereld, hoe meer plezier bij heeft. Een aantal evenementen met hem gelopen, maar ik doe hem geen plezier met de drukte die eraan vooraf gaat. Dus plannen wij ons eigen avontuur, wat prima gaat op de Noord Veluwe waar wij wonen.
Ook lopen we samen meerdaagse hike/trailtochten.

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:29

Leuk, ik volg uiteraard mee!! :D en wie weet sluit ik ooit aan :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-22 18:00

denbine
Wat leuk! En wat een afstanden zeg, tot 24km!! Lijkt me een prachtige omgeving ja waar je zit! Hier mogen we ook niet klagen in Zuid-Limburg, al zou ik wel iets minder heuvels willen af en toe haha. Maar ik zoek nu dus nog even gewoon iets meer vlakkere stukken uit om te beginnen nog. Die drukte voorafgaand aan zo’n evenement vind ik ook nog spannend. Arya nog niet eerder meegenomen naar iets als Animal Event of vergelijkbare dingen, dus dat is even aankijken hoe het gaat. We gaan dus onder het mom van ‘proberen/kijken hoe het gaat en niks moet, alles mag met plezier voorop’.

Leo
Jaaa, leuk dat je volgt en ik kijk er naar uit om straks eens samen te gaan wanneer jullie leukerd groot/oud genoeg gaat zijn. De basis van canitrail kun je in ieder geval wel al heel goed vanaf jongs af aan opbouwen, dus dat is wel super leuk!

--

Ik zal me ook nog even voorstellen voor de 'new to us' bokkers die mee lezen en/of nog aanmelden.

Afbeelding

Ik ben Melissa, 32 jaar oud en woon in Heerlen samen met m'n gezinnetje. Arya is onze oudduitse herder teef van nu 2,5 jaar oud en ik ben dus sinds kort met haar begonnen met joggen waarbij we de focus/doel leggen op canitrail. Waar we nog niet alles van canitrail volledig mee pakken nu, werken we daar wel naartoe. Ik vind het hele concept van canitrail echt onwijs tof; actiever zijn in de natuur, maar wel op een alsnog vrij relaxte manier.

Ik begin echt 'from scratch' qua conditie wat joggen betreft en moet ook zeker nog wat rekening houden met m'n lichamelijke tekortkomingen, dus het is nog soms zoeken naar balans in alles; ook omdat voor Arya dit nieuw is. Dus we nog werken nog aan bepaalde commando's erin krijgen + kijken hoe we het beste samen kunnen lopen qua tempo. Ik heb erg korte pootjes dus dat wil nog wel eens botsen met Arya's tempo. Dus ik ben oa bezig met tempo wisselingen oefenen zodat we er naartoe kunnen werken dat we beiden iets meer bij elkaar in de buurt komen, terwijl ik ondertussen ook door blijf werken aan conditie opbouwen. Maar ook mentaal vraagt het bv. genoeg van ons beiden, hebben we onze andere (sociale) wandelingen nog ernaast en probeer ik nog 2x per week naar de sportschool te gaan voor krachttraining, dus we doen alles op ons tempo en hebben geen echte tijds druk erop liggen. Ik probeer de hardlopen met Evy app erbij te houden waar ik mee probeer op te bouwen, al pas ik ook die aan op wat ik aan kan.

Mijn oorspronkelijk gestelde doel, toen ik meer geinteresseerd raakte in canitrail (De website canitrail.nl is echt fantastisch om door te lezen als je graag meer informatie wilt inwinnen. Mensen met veel kennis en veel liefde & passie zitten erachter. Alles is qua informatie heel erg prettig leesbaar neergezet en je mist niks.) kwam de wens ook om ergens naartoe te werken, was om naast het hiken wat we al deden op een net wat andere manier samen iets actiever te worden. Dit leek dus met canitrail precies te gaan zijn waar we naar zochten. Elkaar meer uitdagen, fitter worden en ergens naartoe werken. En ik zou dan heel graag uiteindelijk een Natte Neuzen trail (of meerdere) met succes willen gaan lopen tzt. Voor nu is dat qua afstand nog wat te hoog gegrepen. Al loop ik hier wel ook routes van 8/9km met stukjes joggen erin, maar de stukjes joggen zijn wel nog heel erg kort dan in verhouding. en daarin wil ik dus nog eerst echt opbouwen.

Qua gear, voor wie het interessant vind, gebruiken we momenteel als basis tijdens het canitrailen:
- Non-Stop Freemotion harnass voor Arya
- Bungee lijn van Black Wolf (uitgerekt 2m lang)
- hardloop gordel (deze heb ik te leen van cupcakes maar ik heb toevallig vandaag voor mezelf een nieuwe gekocht bij Run with Pride: De Inlandsis Aircross Belt)

Verder heb ik nog een Zero DC bungee lijn van ook 2m lang en kocht ik vandaag voor Arya nog een ander tuig welke ik tijdens de Dog survival wil gebruiken: De Neewa Sleddog Pro harnas | X Back harnas, ook via Run with Pride. Op een later tijd stip zou ik graag nog de CaniX belt van Non-Stop aan willen schaffen, maar voor nu is het wel even goed zo haha.

Als ik alleen hiking routes loop gebruik ik een Trekking belt van Non-Stop. Deze vind ik ook echt ideaal tijdens het hiken hier in het heuvelland. Soms is het enorm fijn als je grotere hond van 35kg even niet constant in de hand hoeft te hebben haha. Met canitrailen is deze echter niet handig.

In mei gaan we dan mee doen met de Dog Survival op Animal Event. Alles zonder druk omdat het me vooral gaat om de gewenning voor Arya; kijken hoe het gaat bij een event waar het druk gaat zijn en kijken hoe ons een parcours afgaat waarin we obstakels moeten overwinnen haha. Ik denk dat Arya daar weinig problemen mee gaat hebben, ik daarentegen :') Maar we gaan vooral voor het plezier, samen met onze vriendinnetjes Kim & Willemijn en hun leuke doggies. Het opbouwende canitrailen/joggen gaat denk ik wel een prima voorbereiding zijn en dan zien we 7mei wel wat het ons gaat brengen haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Eelmo

Berichten: 2899
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 08:49

LeukLeuk! Ik meld me ook, voorlopig voor tips & tricks, maar als mijn lijf en leden meewerken hopelijk ook als mede-sporter :D
Ik zal me later nog eens voorstellen, maar voor nu even een stipje!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-22 11:23

Wat leuk dat je je ook meld Eelmo *\o/* <3 Hopelijk ga je zelf zover komen lichamelijk dat je het wat kunt oppakken. Denk dat het wel weggelegd is voor jou en Koda! Het fijne met dit is wel; niemand die je pusht, dus gewoon eigen tempo en kijken hoe het gaat. Je kunt bv. met canitrail al prima beginnen met eerst wandelen en dat opbouwen en kijken hoe het gaat en al begin je met 20sec joggen tzt ipv een hele minuut bij wijze van spreken. Gewoon stapje voor stapje!

Ik merk bv. wel met het gewichtsverlies dat ik iets minder snel last heb van m'n gewrichten nu dus da's wel fijn - al heb ik wel op bepaalde ondergronden weer meer last als andere ondergronden dus dat is gewoon even aftasten/uitproberen en goed opbouwen - en ik denk ook dat oa schoeisel nog wel een belangrijk onderdeel is om je lichaam beter te ondersteunen.

--

ACTIVITEIT
Wij deden afgelopen donderdag een rondje waarbij ik voor het eerst nu de eerste Evy training heb afgerond zonder het jog gedeelte in te korten. Waar ik een tijdje terug zelfs training 1 nog niet voor elkaar kreeg, en dus bv. de 2minuten joggen heb ingekort, lukte het nu wel. Het kostte me wel wat, en ik heb moeten pushen maar niet helemaal over the limit dus dat is prima want ik zal toch ook grenzen moeten opzoeken en kijken wat kan en niet kan. We joggen ook geen 3x per week wat met die hardlopen met Evy app wel de bedoeling is, dus het gaat ook gewoon langzamer met opbouwen omdat ik realistisch moet blijven met wat we beiden fysiek en mentaal aan kunnen en het wennen nog aan überhaupt zo samen joggen + het feit dat we ook nog andere activiteiten hebben en we beiden ook gewoon rust dagen nodig hebben tussendoor.

Maar goed, niet ontevreden dus. Ik weet dat het voor velen easy peasy lemon squeezy is, maar ik ben hier heel blij mee haha: 2,5km op 20min met een gemiddelde snelheid van 7,6 km/u. Voor mij is tempo echt een ding want met hele korte benen is dat tempo nog niet zo snel omhoog te krijgen. De 7,6 km/u haal ik normaliter ook niet, dus ik geloofde de app al bijna niet toen ie dat aan gaf haha. Maar nu vind ik het tempo omhoog krijgen ook nog niet heel belangrijk omdat we nog bezig zijn geweest met samen wennen aan het actief zijn op deze manier, verschillende ondergronden testen etc etc dus dan is het gewoon niet realistisch om ook nog te focussen op actief tempo hoger te krijgen. Daar zal ik dus ook nog niet op gaan focussen omdat ik eerst nog op niveau moet komen dat ik meer regelmatig dit soort training kan uitlopen zonder in te korten. Dus ja; alles op eigen tempo :) Ik jogde in die 20minuten 2x1 minuut en 4x2minuten < vooral dit laatste is voor mij echt een vooruitgang want eerder redde ik het maximaal 1,5minuut en ook geen 4x binnen die 20min nog bv.

Met de warming-up en cooling-down was ons totale rondje 4,3km. Ik ga altijd naar de Tevener heide in DL omdat ik de paden daar heel fijn vind. Heel breed en het is allemaal aanlijn gebied en vrij rustig wanneer ik er ben. Naast de open brede paden ook genoeg opties om nog wat meer off-road te gaan en echt bospaden mee te pakken, dus daarin kan ik ook prima afwisselen. Wat kleine hellingkjes hier en daar ook, dus wat mij betreft een ideale omgeving om te trainen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

--

SHOPPING HAUL
Nieuwe sport gear kopen is momenteel een van m'n meest favo dingen haha. Zooo leuk om uit te kijken naar een nieuwe bestelling.

Zaterdag kwam dus o.a. m'n nieuwe heup gordel binnen: De Inlandsis Aircross Belt. De Non-Stop CaniX stond nog op de wishlist, maar dit model van Inlandsis leek me ook erg fijn om eens te gaan proberen voor het geld wat ie kost tov de CaniX. Vooral fijn dat deze, tov de huidige welke ik te leen heb van Cupcakes als beginnetje, een mee bewegende ring heeft waar de bungee lijn aan vast zit. Dus wanneer Arya naar links of rechts zou uitwijken, wat wel eens gebeurd, beweegt die ring mee ipv dat ik door ruim 35kg meegenomen word :') Erg benieuwd ernaar dus hoop 'm snel uit te kunnen testen!

Verder nog een nieuwe kortloper gekocht. Ik vind deze namelijk erg handig om mee te hebben, of we nu aan't hiken zijn of joggen, want als we ergens iets korter moeten passeren langs anderen vind ik het handiger om Arya gewoon even kort naast te kunnen houden en dan is de kortloper ideaal. De kortlopers die ik al thuis had vond ik alleen om met joggen mee te nemen wat grof, dus heb nu eentje gekocht van wat lichter/fijner materiaal. Ook perfect dus om mee te nemen tijdens de Dog Survival.

En dan nog een nieuw tuig voor Arya; de Neewa Sleddog Pro harnas | X Back harnas
We gebruiken normaliter de Non-Stop Freemotion, welke meer dan prima is ook overigens, maar met het oog op de Survival wilde ik een ander model tuig erbij; eentje welke iets minder 'aanwezig/grof' is, zodat ze met de obstakels hopelijk gewoon een net wat meer lichtgewicht tuig heeft om in te bewegen. Deze is lichtgewicht, droogt snel op en is ontwikkeld voor wat grotere honden (a la husky formaat etc) met langere rug ook, dus in theorie zou deze perfect bij Arya moeten aansluiten. Nog niet gepast, gaan we vandaag even doen, en uitgeprobeerd dus vandaag sowieso eens even passen om te kijken of het ook in de praktijk wat is haha. Naast deze heb ik nog gekeken naar een Dragråttan X-Back Harnas en een Inlandsis Polar Quest, maar ik zag met wat meer zoek werk dat er nog veel vergelijkbare modellen en merken te vinden zijn dus mocht dit geen match zijn met Arya gaan we vast wel iets anders vinden.

Afbeelding

Deze spullen hebben we gekocht bij Runwithpride.nl - een van onze nieuwe favo shops om gear te kopen. Afgewisseld met Rundog.nl en de shop van onze vriendin Cupcakes (dog-world.nl) waar we Non-Stop spul krijgen, slaag ik altijd voor goede spullen! Slecht voor de beurs wel, want ik zie altijd zoveel toffe dingen haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

CupCakes_

Berichten: 3285
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:07

Aangezien flink studie ontwijkend gedrag heb vandaag, maak ik maar even een voorstel post.

Willemijn, 25 jaar oud en woon op het prachtige Goeree-Overflakkee met mijn Australische Herder Jip van 2,5 jaar oud. Hij is prettig gestoord, een echte clown en een knuffelbeer. Hij is te groot voor het ras.
Daarnaast is hij aan de lijn behoorlijk reactief, waardoor het soms een uitdaging is om hondensporten uit te voeren. En we af en toe een aanvaring hebben met een boom _O-

Het canicrossen hebben we nu echt goed ontdekt, èn we hebben een stok achter de deur genaamd KimD/Cursebreaker. We gaan meedoen aan de dogsurvival run. Dat wordt mijn dood. :')

Jip vind dit helemaal geweldig, naast de stepjoring die we doen.

Gear
- Dragrattan harnas
- Rundog lijn oranje voor stepjoring
- blauwe canicross lijn
- Canixbelt Nonstop Dogwear

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:19


Eelmo

Berichten: 2899
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:13

Idd Curse, stapje voor stapje! :) We gaan nu iig wat langere rondjes bos proberen mee te pakken en dan ga ik zelf beginnen met krachttraining en hardlooptraining. Als dat goed gaat gaan we samen beginnen denk ik.

--

Even voorstellen: ik woon samen met vriendlief en Labrador Koda in het mooie Nijmegen en wij zijn regelmatig in de bossen en heide in de omgeving te vinden. Ik heb zelf een slechte knie waardoor het hardlopen opbouwen wat meer voeten in aarde heeft dan ik graag zou willen. Vroeger liep ik 7,5km in 40min (niet supersnel, maar ik was er trots op!) maar de laatste jaren is het me niet meer gelukt om pijnvrij stukken te kunnen hardlopen. Ik wil nu eens gaan kijken of het me weer lukt om op te bouwen samen met hond :)

Dit is hond :D
Afbeelding

Koda is een lab van nu bijna 1. Zoals de meeste labradors barst hij uit zijn voegen van blijheid en net als Jip is hij veel te groot voor zijn ras :') Ook voor hem doen we dus lekker rustig aan, gezien zijn leeftijd en formaat. Gear ga ik pas aanschaffen als ik zelf het vertrouwen heb dat mijn knie goed blijft. Mijn doel is om uiteindelijk 2x per week samen te sporten. Qua afstanden heb ik niet echt een doel, ik wil graag langere wandelingen gaan maken, maar dat komt sowieso wel. En ondertussen kunnen we alvast gaan werken aan de commando's links/rechts/langzaam/... :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-22 16:41

Sure_lee
Ahh wat een knapperd is Mambo.
Zal hier helaas geen match zijn met kind en kat in huis nog hihi. Maar canicross/canitrail e.d. is idd echt voor vrijwel elk type hond geschikt, dat maakt het zo mooi - mits ze het leuk vinden uiteraard hihi. Maar je kunt er heel laagdrempelig mee starten en de canitrail kun je ook als ze jonger zijn al een basis mee leggen dmv langzaam opbouwen. Erg leuk in elk geval ja. Mambo zou het fysiek in ieder geval wel goed aan moeten kunnen!

Eelmo
Jaa stapje voor stapje, gaat goedkomen! En misschien kan het ook juist goed zijn om samen te beginnen, omdat ook Koda van 0 zal komen en rustig aan moet opbouwen bv. Je zou bv al kunnen starten met het hiken met bungeelijn en gordel om bv en vanuit daar met de commando’s beginnen voor je het jog-gedeelte erbij zou pakken. En hee! 7,5km in 40min is super netjes hoor!! Ben in ieder geval heel erg benieuwd hoe dit nieuwe avontuur voor jullie gaat zijn en voor nu idd fijn vooruitzicht om gewoon lekker te gaan wandelen en opbouwen en samen genieten van de natuur!

--

GEAR
Het Neewa tuig wat we bestelden bij runwithpride is helaas te klein -O-. Contact gehad met de shop eergisteren en we krijgen nu 2 andere maten toegestuurd + nog een ander merk/model waar ik ook naar heb gekeken, van Inlandsis. Kunnen we dan kijken hoe alles zit en retourneren wat niet past; Super fijne service!! Morgen komen ze al binnen ook, dus dat hebben ze snel geregeld haha. Qua vorm vind ik de Neewa wel erg mooi en lijkt het gewoon helemaal te zijn wat we zoeken, dus ik ben heel erg benieuwd hoe de grotere maten gaan zitten. De Inlandsis is eentje welke verstelbaar is boven op de rug, zoals bij de Freemotion ook het geval is, en dat kan dan wel ook weer erg interessant zijn dus we gaan het zien welke er het 'fijnst' uit de bus gaat komen.

EDIT
Voor wie wil lachen :') Wat klopt er niet aan dit plaatje? lol.
Bij de borst en nek zat hij overigens wel heel netjes. Maar qua lengte was ie dus gewoon echt veeel te kort helaas. Dus hopelijk lost een van de grotere maten dit probleem op zonder dat het bij de nek en borst te zeer veranderd.

Afbeelding
Het tuigje slankt wel mooi af zullen we maar zeggen en laat haar vormen voor de verandering eens zien, welke je normaliter niet ziet door d'r vacht :') #plofkip

--

ACTIVITEITEN
Verder ligt het hier even stil, want ik ben niet echt in orde - zoon lief heeft ons allemaal aangestoken emt een goede verkoudheid lijkt het, wat zich bij mij ook uit in nare keelpijn, slijm in de keel en terugkerende long klachten door long covid. The joy... Dus nu even paar daagjes rustig aan gedaan en hopelijk snel weer wat meer actief gaan zijn, zodat ik m'n nieuwe gordel & hopelijk een nieuw tuig kan testen. Ik verwacht dat we morgen uit de Neewa of Inlandsis wel eentje gaan vinden die past en bevalt :j

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:57

Hé wat leuk! Ik volg een deel van jullie op Instagram maar kom hier ook graag meebabbelen. Sorry voor het gebrek aan foto's wel, het lukt me niet (meer) om er op bokt te plaatsen. :\

Ik ben in september serieus gestart bij een club hier in de buurt, daarvoor deed ik wel al rondjes maar het bleef toch amateuristisch. Door bij de club aan te sluiten heb ik de smaak echt te pakken. Bij het begin trouwens ook een ostheo bezoekje gepland voor de hondjes, is binnenkort weer eens nodig denk ik. 2 weken geleden waren we ingeschreven voor een 14km trail, wat voor mij echt iets was om naartoe te werken. Vond het zeer spannend, maar Toby en ik hebben het gedaan!
Net ook voor zondag ingeschreven, voor het eerst gaan we een korte canicross doen (2,5 km), met Sia doe ik deze. Op dezelfde dag doe ik ook 1 van 5,5km met Toby, mijn voetjes gaan afzien. Maar ook spannend dus! Merk wel dat ik altijd supernerveus ben voor een 'wedstrijd' (tussen aanhalingstekens want ik ga voorlopig nog niet voor een podiumplaats :') ), hebben jullie dat ook?

Mijn honden zijn helemaal ge-equipeerd met Inlandsis spul. Erg tevreden van de heupgordel (zeker ook voor de prijs), en mijn garnaal Sia heeft een open-back harnas, wat top is want standaard x-backs past ze niet.

Misschien ook wel leuk om ons 'eigen' gear erbij te nemen ook, ik zweer echt bij de leggings van Kari Traa, heel comfy. Onlangs ook een camelbak aangeschaft voor lange afstanden, super fijn. Er gaat ook een klein bakje mee in de zak, zo kan ik de honden ook drinken geven wanneer nodig. Naar nieuwe schoenen moet ik op zoek, want mijn voeten zijn momenteel echt 1 blaar. -O- Ik ga naar het 'runner's lab' gaan waar ze echt analyseren hoe je loopt, ik ben benieuwd!

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

Deemiii

Berichten: 265
Geregistreerd: 03-12-19

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:16

Wat leuk zeg! Dit lijkt me echt heel leuk om samen met mijn hondje Bayko te gaan proberen, maar, hoe begin je?

Bayko wilt tijdens het wandelen nog wel eens ineens stil staan om te gaan ruiken, en heb weleens geprobeerd hard te lopen met hem, maar na 5 minuten was zijn aandacht weg en wilde hij alleen nog maar achter lopen, wat met Canicross begrijp ik niet echt de bedoeling is?

Afbeelding

Afbeelding

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:21

@Deemiii Deze twee kenden eigenlijk het order: hop nu gaan we verder al voor we begonnen met lopen. Dus dat gaf ik eigenlijk als ze stopten, en met verloop van tijd wisten ze dan beter en beter wat de bedoeling was. Nu lopen ze eigenlijk zeer constant voorop, af en toe nog eventjes afgeleid maar ze zijn makkelijk weer 'bij de les' te krijgen.
Wat in de club ook helpt is achter iemand lopen.

Ik zorg er wel voor dat ze wel vooraf hun behoefte kunnen doen, verwacht natuurlijk niet dat ze hun plas de hele tijd moeten ophouden ofzo. Vooraf tijd voor pipi, tijdens is het volle gas vooruit. :)

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-22 18:56

Super leuk dat je je ook komt melden Eowyn! Ik vind jullie avonturen altijd heerlijk om te volgen en echt knap wat voor afstanden jullie afleggen! Lijkt me ook erg leuk om met zo’n club te sporten, al denk ik wel dat het voor mij nu nog te veel druk is omdat ik qua tempo/conditie echt nog niet mee zou komen en dan niemand wil ophouden haha. Ik ga deze week de gordel zelf ook uittesten maar ik hoor van meerdere kanten nu dat die idd erg fijn is, dus ben onwijs benieuwd!

Wat rot van je blaren! Nieuwe schoenen heb ik onlangs gekocht, waarbij ik gefocust heb op schoenen die idd zowel on- maar vooral ook offroad fijn zouden zijn. Ik wilde eigenlijk kijken naar Under Armour, maar die vond ik nog even wat te duur qua budget, dus ik ben nu voor een iets betaalbaarder optie gegaan. Gekocht bij decatlon en die maakt z’n verwachtingen so far helemaal waar: https://www.decathlon.nl/p/trailschoene ... mc=8600527 Heb meerdere schoenen aan gehad, maar deze sprong er voor mij echt uit toen hij aan was. Precies wat ik persoonlijk zocht; lichtgewicht, fijne demping, comfortabel en ideaal om voor canitrail te gebruiken waarbij ik dus ook flinke stukken wandel naast het joggen. Dat runner's lab waar je het over hebt klinkt echt heeeel erg fijn! Heb je meer informatie?

Qua sportkleding sport ik momenteel nog in vooral veel spul van decatlon en heb ik onlangs van STRONGER een legging gekocht waar ik erg tevreden over ben ook. Maar het merk waar we via insta al eens over gekletst hadden idd ben ik ook erg benieuwd naar!

En hier nog geen ervaring met event-deelname maar ik durf te zweren dat ik die nervositeit ga herkennen hoor als we gaan deelnemen ergens aan hihi. In mei de dog survival en dat vind ik stiekem ook heel spannend, want dat zal ook meteen een groter event zijn en dan is het even aankijken hoe Arya met de prikkels om gaat. Ik zit ondertussen in een paar Faceboek groepen waarin ook kleinschaligere canitrail/cross ‘wedstrijden’ georganiseerd worden, dus dat is ook iets waar ik tzt nog wel naar wil kijken. Voor nu zitten we nog in opbouw fase dus vind ik dat nog wat te vroeg. Via canitrail.nl wil ik sowieso nog wel Natte Neuzen Trails gaan lopen; da's wel een persoonlijk doel van me.

Deemiii
Welkom! Hoe begin je? Ik kan aanraden om bv. http://canitrail.nl eens door te pluizen. Enorm fijne website waar heel veel goede informatie in staat, over hoe te beginnen, welke gear, waar op te letten tijdens het trainen en veeeeel meer. Qua gaar voor jezelf en de honden is het ook echt even uitzoeken wat werkt voor iedereen, afhankelijk van je budget e.d.

Qua shops ben ik zelf fan van oa Rundog.nl, runwithpride.nl en bij dog-world.nl kun je oa ook nog terecht voor Non-Stop materiaal (kan op bestelling besteld worden). Al deze shops hebben erg goede merken, waarin je eigenlijk niet snel mis zit. The key is vooral even uitzoeken welk model, merk etc het fijnst zit bij je hond en jezelf - wat gordel betreft.

En wat focus/concentratie betreft… Even vanuit eigen ervaring gezien met Arya en ik die ook nog niet lang bezig zijn: Vergis je niet, 5min vraagt echt heel veel van een hond, laat staan langer als dat, als je net begint hiermee. Arya verliest ook echt nog focus tussendoor en moet nog leren om idd dan geen andere dingen te willen gaan doen. Dat is echt een trial- and error proces waarin je samen moet leren. Hier helpt het idd wel, zoals Eowyn ook aangeeft, om een commando te linken. Ik gebruik bv het commando ‘DOOR’ om haar op het moment dat ze focus verliest en iets wil doen wat ik niet wil, door te laten lopen bv. Vraagt vooral even wat investering qua tijd en training, dat zit er bij de meeste honden gewoon echt niet zo snel erin. Ook zij moeten leren :) Het is toch een heel ander soort activiteit als bv. Wandelen waarin ze vaak meer vrijheid hebben om te snuffelen waar ze willen etc etc. En ook weer een ander soort focus tov op cursus gaan waarin je in gecontroleerde omgeving aan’t trainen bent.

En het voor, naast, achter lopen en wat wel/niet de bedoeling is 'officieel'… Wij zitten momenteel ook nog niet perse in 1 vast hokje. Canitrail.nl maakt bv. 3 kolommen: Hardlopen met je hond, canicross en canitrail en bij elk zijn bepaalde elementen net wat anders. Wij nemen momenteel dus dingen mee van zowel hardlopen met je hond als canitrail bv. En doen op eigen tempo en wat wij leuk/fijn vinden - wel op een manier waarop het vrij opbouwend en structureel gebeurd dus niet dat we nu dingen aanleren die we later weer moeten afleren zeg maar. En het moet namelijk wel echt leuk blijven, dus ik zou zeker in het begin alles nog wat losjes zien en eerst focussen op het wennen aan samen op deze manier actief zijn en opbouwen. De honden zullen wel moeten gaan leren wat je wil vragen van ze, maar dat is zo individu afhankelijk ook wel met hoe snel iets gaat of niet. Het kan helpen ook als je iemand mee zou kunnen nemen die voor je rent/fietst of whatever. Dat wil voor veel honden net wat meer motivatie geven om vooruit te gaan. Wij zijn zelf bv. Al een tijd bezig met het hiken van langere afstanden icm een trekking belt en bungee lijn, waarbij Arya dus idd al met bungee voor mij loopt. Dat lijkt bij ons de overstap naar joggen aan die lijn de stap minder groot te hebben gemaakt. Vanuit het wandelen kun je dan ook met de commando’s beginnen zoals links/rechts etc. Maar goed, ik ben ook zeker geen ervaren persoon hierin en probeer ook vooral uit te zoeken wat voor ons werkt en wat niet. Maar ik heb zelf oa wel veel gehad aan de canitrail website net als wat facebook groepen afstruinen en kennis wat ik via andere honden mensen/vriendinnen op doe. En dat probeer ik in de praktijk te brengen en dan samen met Arya onze weg in te vinden :)

>> https://canitrail.nl/canitrailen/hardlopen-met-je-hond/

Wat Eowyn nog zegt vind ik ook een goede; plassen/poepen laat ik ook doen Voor we starten met 'trainen'. Al moet Arya de laatste keren wel regelmatig tussendoor extra poepen als we bezig zijn. Haar darmen lijken echt heel snel actief te worden door het consistenter actief zijn met het joggen :') Ik combineer het opbouwen met de Hardlopen met Evy app, maar wederom wel weer aangepast op eigen tempo omdat mijn basis conditie nog niet goed genoeg is om alles in 1 rit te volgen + dat Arya ook samen met mij mee moet opbouwen en we ook nog werken aan wennen aan verschillende ondergronden, etc etc. Dus rustig aan/stapje voor stapje :)

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:50

Oh meld me ook hier. Al zal het meer meelezen zijn. :o Ben niet zo een poster.

Wil met Senna gaan beginnen hardlopen, de meeste spullen heb ik al. Maar beetje last van uitstel gedrag. Zeg steeds morgen beginnen we en kom er iets weer tussen. Laatst een stukje geprobeerd en ze vind het echt leuk.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:03

Afbeelding
@Cursebreaker
Zuid Limburg is ook uitdagend en afwisselend. Vorig jaar tijdens de kerstvakantie leuke trails gelopen.
En echt tot ons nek in de drek, soms glijdend de heuvels af.
Dogsurvival lijkt mij ook enorm leuk, maar ben bang dat het te veel drukte en hysterie is voor Nugget.
Enorm gevoelig voor prikkels en door nare ervaringen kan hij reactief zijn naar vreemden.
Zelfs bij evenementen waar er rekening wordt gehouden met honden met een rugzakje dmv bijvoorbeeld een geel lintje, merk je toch dat mensen er geen rekening mee houden. Fotografen die recht op je af stormen omdat je hond zo een leuk koppie heeft, of deelnemer die met meerdere honden vlak langs je heen gaan. Ik begrijp dat mensen daar tijdens een evenement geen rekening mee kunnen houden uit eigen enthousiasme, dus vind ik dat ik de evenementen dan gewoon moet vermijden. Gelukkig wonen wij letterlijk in het bos en plannen onze eigen avontuurtjes.

@ deemii
Inderdaad op internet is er veel te vinden, maar wat je ook leest. Blijf naar je eigen hond kijken. Jij kent deze het best.
Mijn hond is echt super actief en lijkt onvermoeibaar. Maar aan kleine signalen kan ik tocht echt merken, dat het teveel is. terwijl een ander denkt dat hij nog makkelijk door kan. Wees ook niet bang om je doelen bij te stellen. Samen genieten en plezier hebben is voor mij het doel.
Zelf heb ik dit ook ervaren tijdens mijn eigen trailruns. Sinds 2019 loop ik evenementen en iedere keer werd de afstand langer. Tot ik 2021 mn eerste 100km liep.....ik merkte dat het meer ging om de prestatie als het avontuur. Daarom ben ik een stap terug gaan doen en is het doel gewoon genieten. Niet kijken naar de tijd of afstand, maar gewoon micro avontuurtjes samen met mn beste vriend.

Vanmorgen heerlijk een rondje achtertuin. Doordat hij enorm veel wild rook en zag was hij hyper.
Dat zorgde ervoor dat hij heel snel zn kruit verschoten had.
Veel gewandeld tussen door om de rust er weer in te krijgen en weer lekker door waggelen.

Ik loop nu met de heupgordel van Neewa en wil iets anders. Deze schuift mij teveel van links naar rechts en vind de bandjes niet altijd comfortabel. Ik twijfel tussen die van Islandis en de van Non stop


Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Berichten: 3285
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:30

Dat ziet er heerlijk uit denbine!

Ik heb zelf de Canixbelt van Nonstop. En ik wil niets anders meer. Deze vind ik enorm fijn. Hij blijft goed zitten, de carabiner waar de lijn aan zit kan verschuiven, wat in ons geval ideaal is aangezien Jip graag van links naar rechts loopt. Met gewoon wandelen in een aanlijngebied trek ik hem ook vaak aan. Hij is licht van gewicht en je merkt bijna niet dat je hem om hebt. Ik heb wel de carabiner van de heupgordel zelf vervangen voor eentje van kon/nonstop. Die er standaard aanhangt vertrouw ik niet helemaal als ik met een of twee honden op pad ben.

Ik ben vandaag op pad geweest met Jip & Max. Max is een ODH en heerlijk aan het puberen. Hij mocht vandaag voor het eerst echt mee hardlopen. Dat ging best aardig, hij is nog wel snel afgeleid en kent de commando's nog niet goed. Maar hij pikt het wel heel snel op. Eind van de rit had hij al heel goed door wat ik met bepaalde commando's bedoelde. Op mijn instagram staat in de stories een filmpje.
Het was wel een uitdaging om met deze twee heuvelaf te gaan. Dat moest echt heel langzaam, want de eerste heuvel lag ik al veel te snel beneden :')
Er moet ook snel een neklijn komen, want die twee apen kennen het begrip naast elkaar blijven lopen nog niet.

Sidenote; normaal gebruik ik tijdens hardlopen/canicross voor Jip een dragrattan sporttuig. Max heeft deze nog niet dus het was nu behelpen met het line harnas. Het is niet ideaal.

Afbeelding

Afbeelding

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:56

@ Cupcakes, wat gezellig zo een tweespan :) ook wel een enorme uitdaging 2 van die vrolijke honden voor je uit.
De Canix belt ziet er ook enorm degelijk uit, denk dat deze toch wel mn voorkeur heeft.

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:02

Ik werd hier naartoe gefloten, ik moest me nog voorstellen enzo. :Y)

Mijn naam is Kim en samen met m'n kerel hebben we 8 honden, één van onze puppen op uitplaatsing, de andere 7 wonen bij ons. De keuze met rennen is dus reuze!

Ik was zo onnozel om de Dogsurvival voor te stellen en bedacht me daarna dat we dan ook maar moeten gaan rennen. Start 2 Run met Evy is mijn beste vriend, ik ben begonnen met training 1 op 10 februari met 2,2km en in totaal 10 minuten rennen en 10 minuten wandelen. Inmiddels ben ik bij training 19 en met 4,5km en in totaal 28 minuten rennen en 5 minuten wandelen. *\o/*

Mijn 'team' bestaat uit de volgende honden, alleen, alle combinaties in duo's en als ik echt vroeg ga, een trio:
Mazikeen, BC, 15 maanden oud
Guinness, BC, 9 jaar oud
Harvey, BC 4 jaar oud
Puk, BC, 6 jaar oud

Daar voeg ik straks Vixem, SC, 5 maanden, aan toe. Haar moeder doe ik er geen plezier mee, die zou zichzelf losklikken, haar middelvinger opsteken en toedeledoki! :wave: en dan is er nog Abbay, een sheltie, die ademt alleen maar om te eten dus dat spreekt voor zich. :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat betreft gear, de honden hebben met lange wandelingen hun non-stop line harnassen aan en zitten dan vast aan de NS trekking belt.

Naast wandelen en rennen staan onze honden ook voor de step en daarvoor hadden ze X-back harnassen, ik gebruikte die zelden want ik vond mezelf echt veel te zwaar om ze te laten trekken. Inmiddels zijn er wat kilo's vanaf waardoor dat wel kan maar nu past Harvey niet meer in zijn x-back door spieropbouw. Dus hij heeft voor nu even een reservetuig aan. We hebben verschillende merken, Inlandsis, Non-stop, Canadog & Sleddog. Omdat Maze maar klein is, heb ik voor haar een open back en daar ben ik echt heel tevreden over! Het liefste wil ik voor allemaal een tuig op maat. Hoe meer er te verstellen valt hoe meer materiaal en dus hoe meer aan de hond hangt, dat wil ik liever niet, zeker niet op de kleintjes of lichtgewichtjes.

Heupgordel voor te rennen heb ik de Inlandsis, heel tevreden mee, alleen afstellen is een dingetje maar na een aantal keer gaan rennen en blijven afstellen zit hij nu aardig goed. Dit weekend mag ik ook nog een NS Loypa toevoegen aan de collectie.

Lijnen heb ik een single lijn van Inlandsis, een dubbel van NS maar die is eigenlijk voor het steppen bedoeld en dus te lang, daarvoor moet ik nog een andere lijn bestellen.

Voor mezelf heb ik vooral sportkleding van de Hema, ik ben er echt zó tevreden over! Heb toevallig afgelopen week met korting weer een aantal nieuwe broeken en shirts gekocht. Schoenen komen van de decathlon en mijn BH van de HKM, ook heel tevreden over.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-22 09:09

punjab
Ahh wat leuk zeg dat jullie ook plannen hebben! Welke gear heb je aangeschaft :)?

denbine
Prachtige foto's! Herfst/Winter in zuid-limburg is idd met modder wel een uitdaging. Met wandelen en mijn onhandigheid gaat dat soms niet samen, dus super knap dat je toen trails bent gaan doen hier haha! Ik ben echt heel erg onzeker en voorzichtig nog, dus joggend en glijdend de heuvels af zie ik mezelf nog niet doen op bepaalde paden in die tijden van het jaar. Maar misschien na de Dog Survival in mei ben ik er klaar voor om dit najaar ook glijdend door de modder te gaan hier hihi.

En ik snap je terughoudendheid tov zulke events. Ik weet ook nog niet of het voor Arya too much gaat zijn en of dat ze het wel kan handelen (al baggert ze normaliter wel door de drukte heen en sluit ze dat een beetje van zich af maar dan gaat ze soms wel trekken als een debiel als we over zo'n terrein zouden lopen bv. Maar daar kan ik wel mee leven op zo'n dag), dus dat moeten we even gaan uitzoeken. Ik denk dat deze DS wel drukker zal zijn als alle anderen omdat het gelinkt is aan Animal Event, maar de Survival zelf is wel aan de rand van het event terrein, dus ik verwacht dat heel veel van de drukte ook hiervan weg blijft. M'n man en zoontje gaan ook mee, dus ik verwacht sowieso ook met hen erbij dat ze ook net wat minder bezig zal zijn met d'r omgeving. Tijdens het lopen zelf ga ik er vanuit dat we genoeg momenten hebben dat we gewoon ons eigen ding kunnen doen. Ben benieuwd in ieder geval.

Begin juli is er ook eentje in Zeewolde als ik me niet vergis; mocht het in mei wel iets zijn wat we leuk vinden, ga ik misschien wel ook daar naartoe. Maar het alsnog geen rekening houden met honden die ruimte nodig hebben… Is inderdaad wel heel erg jammer. Enthousiasme of niet, het zou eigenlijk gewoon moeten zijn dat ze je met rust laten. Een fotograaf hoort imo ook juist een beetje afstand te houden zeg, oepsie. Maar heerlijk dat je zo bij het bos woont! Ziet er ook echt prachtig uit daar! En zoiets zou Arya ook hebben ja; als ze idd hyper zou worden van zoiets als wild, dat erna de puf er sneller uit is hihi. Maar dan kan het idd gelukkig nog prima gecombineerd worden met lekker hiken.

De heupgordel van Neewa had ik ook nog op het oog toen ik net begon, maar kreeg toen van Cupcakes eentje te leen om mee op weg te kunnen. De Inlandsis en CaniX heb ik nog niet kunnen vergelijken, maar vind ze er beide fijn uit zien. Denk dat je het heir ook een beetje van het budget af moet laten hangen. Heb je het budget voor CaniX zou ik persoonlijk daar meteen voor kiezen afgaand op hoe ik ze eruit vind zien en Denk dat ze zouden zitten. Ik heb zelf de Inlandsis gekozen nu zodat ik qua budget nog wat speling had omdat ik zo belachelijk veel uitgegeven heb de laatste tijd, maar ik vind het Inlandsis merk an zich ook echt niet verkeerd moet ik zeggen - al heb ik het nog niet zelf kunnen testen maar hoor er van meerdere goede dingen over. Maar de CaniX wil ik wel ook eens voor de grap aantrekken en proberen een keer, want misschien komt die in de toekomst nog erbij, even afhankelijk van hoe goed de Inlandsis gaat bevallen. Voor nu gaan we aan de slag met de Inlandsis.

CupCakes
Het mee schuiven van het aansluitpunt van de gordel zoals je bij CaniX hebt, lijkt me idd ook echt ideaal. Bij de Inlandsis zit er een ring ipv karabijn haak, maar die schuift ook mee dus dat lijkt me inderdaad ontzettend fijn. Arya wil ik ook nog wel eens wat meer links of rechts gaan lopen. Heeft de CaniX geen NS karabijn aan hun eigen gordel hangen dan? Da’s wel jammer, zeker voor de prijs wat ’t kost haha.

Ben benieuwd hoe het gaat met die 2 apen als je de neklijn ertussen hebt zitten. Voor Max is t natuurlijk ook nog nieuw en dan is het voor beiden ook nog nieuw dat ze met een ander moeten lopen, dus ’t zal ook wel even gewenning-tijd nodig hebben. Wel heel tof dat je dit samen met ze kunt doen!

KimD
Welcome stranger hahaha!
Dana zou idd wel echt in strike gaan denk ik, lol. En Abbay… de gedachte alleen al breekt je hart toch voor d’r hahaha. Of je moet al een stok voor d’r neus hangen met markiesjes eraan.

Ik ben erg benieuwd hoe de op maat gemaakte tuigen gaan zijn voor jullie wanneer je daar aan begint tzt. Volgende keer als ik bij Hema ben ook eens speurneuzen. Ik moet lig wel ook nog eens gaan kijken voor een andere BH, dus misschien ook eens langs de HKM gaan ervoor.

--

Hier deze week helaas niks meer voor elkaar gekregen qua joggen. Wel een aantal langere wandelingen gedaan met de trekking belt en bungee. Gisteren kwam de nalevering van Run with Pride binnen. Ze had me 2 grotere maten van het Neewa sleddog pro tuig gestuurd + de Inlandsis Polar Eve X back om te proberen. Deze is net als NS-Freemotion verstelbaar op de rug. Ik was zo tevreden over deze ook (verstelbaar maar nog steeds mooi gestroomlijnd en wat 'minder grof' tov de NS-freemotion bv.), dat ik besluit ze beiden aan te houden haha. Van Neewa moest ik uiteindelijk 2 maten groter als wat we eerder gepast hadden _O-

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

TheJokerr
Berichten: 2762
Geregistreerd: 25-02-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:45




Stars don't disappear, they keep blazing

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:04

We zijn nog geen pagina verder en er zijn al twee asielhonden aangeboden... Daar zit ik niet op te wachten in een HK topic.

Ik neem aan dat als mensen op zoek zijn naar een hond en een bepaald doel voor ogen hebben én een asielhond willen deze honden ook zelf tegenkomen...


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers