Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:16

Het was niet midden in de winter en ook niet zo warm als het nu is :) ik had zelfs een omschrijving er bij gedaan hoe de cavia's hier er bij zitten.

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:26

Wel bijzonder.. ik denk als je ze een goed huis kan bieden is het toch altijd fijn!

Een vraag, is whiepen altijd vreugde? Als ik Henk op schoot heb en Harry achterblijft gaat Harry heel hard whiepen. Samen op schoot eindigd vaak in happen omdat Henk vind dat Harrie in de weg ligt dus pak ze vaak om de beurt.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:36

Mijn ervaring met diverse opvangen is niet anders. Ik wilde ooit een oudere beer voor mijn overgebleven oudje omdat hij anders alleen zou zijn. Ik kreeg daar de wind van voren, beren konden niet samen, ik moest mijn beer maar bij hun inleveren. Absurde houding.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:43

MarjanB schreef:
Wel bijzonder.. ik denk als je ze een goed huis kan bieden is het toch altijd fijn!

Een vraag, is whiepen altijd vreugde? Als ik Henk op schoot heb en Harry achterblijft gaat Harry heel hard whiepen. Samen op schoot eindigd vaak in happen omdat Henk vind dat Harrie in de weg ligt dus pak ze vaak om de beurt.


Vraag ik mij ook af de meide willen niet meer samen in het mandje lopen dus verplaats ze dan om de beurt naar binnen en buiten dan gaan ze idd ook flink whiepen.

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:46

Ik heb er eentje als die op schoot zit gaat ze hard whiepen, maar de rest zegt nooit iets terug :D

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:21

Ik hier even binnenvallen. Ik heb twee beertjes, nu vroeg iemand aan mij of ze er 1 mocht lenen voor een dekking. Maar ik ben een beetje bang dat ze daarna niet meer samen kunnen. Het zijn twee broertjes van bijna 2 jaar oud altijd samen gezeten en gaat ook altijd goed. Aangezien jullie meer ervaring hebben dacht ik ik vraag het hier.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:23

Sammie whiept ook alles bij elkaar op schoot. En Slade met oppakken maar zodra ik ga praten is het goed.
Als beren niet bij elkaar kunnen dan had ik ook allang oorlog gehad. Ze kibbelen wel eens maar dat doen zeugen ook. Je moet echt de karakters kennen als je beren bij elkaar hebt. Hier net zo, Sammie en Slade zijn de dominante kerels. Chase en Arrow zijn de softies.

@tazzey wat een rare beredening zeg.

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:24

Maar zou dit na een eventuele dekking goed blijven gaan vanwege hormonen en ongeveer een weekje gescheiden?

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:36

Ik zou het er niet op wagen bonnie, je moet daarna opnieuw gaan koppelen en dat kan met beren toch wat lastig zijn. Zeker wanneer er een van een zeugje afkomt, dan hebben ze vaak wat meer de neiging om de boel te verdedigen. Het zal vast wel eens goed gaan, maar ik zou het niet durven. Straks zit je met twee beren apart voor het nestje van een ander..

Ik ken whiepen voor de koelkast/aandacht, voor elkaar en een schel whiepje van baby's naar de moeder.

Dat veel opvangen geen beren koppelen snap ik ook echt niet! Het is een prima combinatie en alle beren castreren kost ook nog eens handen vol met geld en brengt meer risico met zich mee.

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:39

@bonnie: ik zou het ook niet doen. Grote kans dat de beer daarna nog ruikt naar het zeugje en hij zal zeker dekgedrag blijven vertonen. Als je nu een goed duo hebt zou ik het risiko niet nemen.

@melody: maar met castreren kun je ze wel makkelijker geplaatst krijgen én ze hebben een veel natuurlijker leven met wat zeugjes.

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:45

Dank jullie wel, ik dacht het zelf ook al maar dan ga ik het zeker niet doen.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:47

Beren koppels worden ook makkelijk uitgeplaatst. Dat de combinatie van een castraat met zeugjes natuurlijker is klopt natuurlijk wel, dat vind ik wel een goed punt.. Ik denk dat de geur van zeugjes voor beren koppels soms wel frustrerend kan zijn, al zijn er ook genoeg doetjes die er niet naar omkijken.

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:53

Ik denk dat ik mijn castraat misschien 3x een zeugje heb zien dekken en hij kijkt niet naar ze om. Mijn overleden castraat Goldie zag ik elke dag alle zeugjes af lopen om te ruiken en proberen te dekken als ze lekker roken en zéér volhardend was als het echt zover was.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:57

melody7 schreef:
Beren koppels worden ook makkelijk uitgeplaatst. Dat de combinatie van een castraat met zeugjes natuurlijker is klopt natuurlijk wel, dat vind ik wel een goed punt.. Ik denk dat de geur van zeugjes voor beren koppels soms wel frustrerend kan zijn, al zijn er ook genoeg doetjes die er niet naar omkijken.


Hier was het in het begin ook zo als ik de twee zeugjes van mijn vader vast had gehad en dan thuis kwam met die kleren aan. Sammie kon zich enorm opwinden dan, maar nu kijken ze er niet van op of om meer. Zolang ze maar eten krijgen haha

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:58

Zippy klimt overal op, ook ongewenst. Als ze afgeleid zijn door mij grijpt hij meestal meteen zijn kans, of hij test eerst even uit wat er gebeurd als hij met een of twee poten op de kont gaat staan :') Gompie dekte alleen maar als ze berig waren.

Freddy reageert nog steeds flink op plekken met vrouwengeur, ondanks dat ze op dezelfde zolder wonen.

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:06

Het enige wat Goldie afschrok was een flinke lading urine over zijn snuit als hij té opdringerig werd :D

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:09

Ik heb al jaren goede ervaringen met beren koppeltjes, ik heb succesvol zowel jonge beren als oud maar ook jong aan oud gekoppeld. Het kan ook prima hoor. Als ik mijn huidige setje zie, die zijn zo lief met elkaar, ze hebben uiteraard hun onenigheden wel maar verder zijn het dikke maatjes.

In het verleden had ik ook een beren koppel en mijn ouders hadden een koppel met zeugjes en ik moest een weekje op de dames passen. We hebben ze uit het zicht van de beren gezet en dat ging prima, tot een van de beren ontsnapte. Die ging een kijkje nemen bij de dames maar een van zeugjes was een ontzettend fel ding en heeft mijn beertje in zijn neus gebeten. Hij heeft zich per direct bekeerd en was er meteen klaar mee. :')

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:24

Die castraat van mijn vader was een watje die sprong nergens op hoe berig ze ook waren.

Tazzey wat een fel ding haha

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:49

Dan heeft ie haar net op het verkeerde moment gevonden, als ze berig was geweest had je een heel ander verloop gekregen :D

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:40

Het was gewoon een gemeen ding. De eerste en enige caaf die ik ooit tegengekomen ben die niet leuk was. Geen land mee te bezeilen, het andere zeugje was ook vaak het zaadje. Ze beet continu, ook mensen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:08

Ik heb afgelopen zaterdag Onna en Teun opgehaald! <3
Afbeelding

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:30

Wat een leukerds! <3

Het gaat nog steeds niet goed met Effie.. Er komen wel wat (gekke) keutels uit, maar nog niet genoeg. Ze at ook nog steeds niet zelf, maar nu hoor ik haar kauwen *\o/* Gelukkig maar, want ze wilde haar dwangvoer net niet :=

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:51

@Kiekeboefje: een leuk koppel.
@melody7: waardeloos. Hopelijk snel herstel.

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:04

Wat een mooie koppies kiekeboefje, veel plezier met je nieuwe aanwinsten!

Wat balen voor Effie dat ze nog steeds niet beter is -O-

Vandaag krijgt onze langhaar meneer weer een kortere coup. Dat lijkt me met dit weer wel zo prettig. Zijn er hier meer mensen die hun langharen in de zomer een beetje bijsnoeien?

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:15

De US-Teddy die ik nu nog heb die krijgt geen lange haren meer. Soms wordt het kontje wat langer en dat knip ik dan wel. Mijn overleden US-Teddy heb ik wel altijd geknipt, dat was echt een 'ontplofte' wolbaal :D
Dat dier was zo makkelijk; die deed ik gewoon met de scheermachine/trimmer :)