[VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 10:10

@Annick, heel logisch hoor! Ik heb natuurlijk wel vier keer de mogelijkheid om ze 140x50x50 te zetten en kan dit dus altijd doen... Maar als je een huisdier hamster hebt wil je natuurlijk gelijk het maximale!
Als je in de toekomst een ukje wil ben je meer dan welkom! Vind het heel leuk dat er ook Bokkers onder ons een ukje van mij hebben! <3

FOTO SPAM ALERT!!! <3 *\o/*

Ceyda! Dove dominant spot (polywhite?) dame.
Is al vanaf dat het bekend was dat dit vlekken ukje een dame was, gereserveerd voor een moeder en haar dochtertje. Ze is de uitbundigste en het ondernemenste van het stel en dus echt meer dan geschikt voor een kindje. Dus heel fijn want dan weet ik zeker dat er geen problemen ontstaan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celèste, zwart schildpad dame.
Blijft hier en als ik toch besluit dat ik niet zoveel dames nodig heb (heb namelijk meer dames nu) dan mag ze verhuizen. :j Ze is ook onwijs mooi en het was ene gróte verassing toen ik ze met 14 dagen op de foto zette en plots gele vlekjes zag. Maar meer dan welkom! <3

Afbeelding
Afbeelding

Camille <3 <3 Dove langhaar dame.
Oh ik ben echt onwijs trots op het beestje, haha.
Ze heeft alles wat ik voor ogen had met fokken! Een zacht karakter, groeit goed, mooie effen vacht en een vreselijk mooi, rond koppie! Helaas heeft zij door het gen polywhite dat veel in de familie zit een grote buikvlek (Celèste ook) en ik denk dus niet dat ik ze ga showen. Ze houden geen rekening met polywhite buikvlekken helaas. :')


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En samen!

Afbeelding
Afbeelding

Zouden jullie een blog over de voeding van ukken interessant vinden?

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:11

Wat leuk dat je zo uitgebreid reageert! Ik ga er eens rustig over denken en blijf in ieder geval van jouw foto's meegenieten.
Vanwege allergieën is een dier in huis wel spannend, maar mis het ook enorm aan de andere kant...

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 10:12

superlotje schreef:
Wat leuk dat je zo uitgebreid reageert! Ik ga er eens rustig over denken en blijf in ieder geval van jouw foto's meegenieten.
Vanwege allergieën is een dier in huis wel spannend, maar mis het ook enorm aan de andere kant...


Waar is precies een allergie voor? :)
En geen probleem, vind het zelf alleen maar leuk!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:26

Oh wat zijn ze leuk <3, kleine bolletjes wol. Langharige ziin wel echt mijn favoriete, vooral wanneer ze net wakker zijn en hun haartjes helemaal door de war zitten. als Ivan dood is (hij is nu een jaar, dus hopelijk gaat hij nog minimaal een jaar mee), dan zou ik ook graag weer een hamster willen. Wel een oudje, die bijvoorbeeld met pensioen gaat. Babies zijn leuk maar ik vind wat oudere hamsters eigenlijk nog veel leuker. Of een hamster die niet zo tam is, ik ben Ivan gewend dus ik vind dat niet erg... Wie weet!

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 11:13

Haha, ik doe af en toe wel volwassenen weg (kan niet alles houden natuurlijk) als ik er wel nakomelingen van heb bijvoorbeeld. Dus wie weet! :P

Ik ga even ene kerst topic maken! :)

[BB-ITP] Babyhamstertjes in kerstsferen!
Hier staan de foto's, hier komen wel nog de overige foto's van vanochtend! Die zijn ook te leuk, ze staan er heel mooi op! <3

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:48

<3 <3 <3 omg wat een schatjes allemaal en weer prachtige foto's
Fijn dat je al een aantal nieuwe huisjes hebt gevonden

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 13:11

Ja inderdaad, maar ze zijn ook gewoon super leuk, dus kan ook niet anders hè! :)

De blijvertjes!

Afbeelding
Afbeelding

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:43

Leuke foto’s! Inclusief hamsters. Heb jij ideeën hoe ik de bak van mijn hamster meer kan verrijken? Hij heeft een looprad, krijgt zijn eten gestrooid in zijn hok. Hij heeft een “snuffelmat” en verschillende materialen om nesten mee te maken. Ook heeft hij knaaghout en een flinke laag bodembedekking waar hij in kan graven, maar toch lijkt hij ontevreden.

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:12

Nu wil ik ook een hamster <3
Mocht ik een hamster kopen, hoe zit het met het hok, wat is aangeraden? (grootte, bodembedekking, speeltjes, eten etc)

Tot ooit Oscar, de liefste hond die ik ooit heb gekend. Dankjewel voor de 15 jaar plezier, dankjewel voor alles

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 01:06

Wat een mooi baby-topic! <3


Ik zie nu dat ik niet meer heb geantwoord op deze:
AlwaysH schreef:
Waar is precies een allergie voor? :)
En geen probleem, vind het zelf alleen maar leuk!

Allergieën zijn nergens goed voor. :P Doordat ik voor veel dieren allergisch ben heb ik nu geen huisdieren. Zou dus eerst een keer hamsters moeten kijken om te merken of ik daar niet op reageer. Wie weet, ooit...

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 10:28

Ginny135 schreef:
Nu wil ik ook een hamster <3
Mocht ik een hamster kopen, hoe zit het met het hok, wat is aangeraden? (grootte, bodembedekking, speeltjes, eten etc)


Dat heb ik wel allemaal op mijn website (onderschrift) staan. Maar die is nog niet up-to-date dus die klopt niet helemaal. Zal ik hem later even linken voor je? Is een beetje te veel om nu te typen. :')

Astorga schreef:
Wat een mooi baby-topic! <3


Ik zie nu dat ik niet meer heb geantwoord op deze:
AlwaysH schreef:
Waar is precies een allergie voor? :)
En geen probleem, vind het zelf alleen maar leuk!

Allergieën zijn nergens goed voor. :P Doordat ik voor veel dieren allergisch ben heb ik nu geen huisdieren. Zou dus eerst een keer hamsters moeten kijken om te merken of ik daar niet op reageer. Wie weet, ooit...


Aah, op die manier! Kan ik me wel voorstellen.
Maar lijkt me dat je dan eerst bij iemand gaat kijken die al ern hamster heeft?

emr schreef:
Leuke foto’s! Inclusief hamsters. Heb jij ideeën hoe ik de bak van mijn hamster meer kan verrijken? Hij heeft een looprad, krijgt zijn eten gestrooid in zijn hok. Hij heeft een “snuffelmat” en verschillende materialen om nesten mee te maken. Ook heeft hij knaaghout en een flinke laag bodembedekking waar hij in kan graven, maar toch lijkt hij ontevreden.


Hoe groot is de bak en welke bodembedekking zit er in? Is het loopwiel de goeie maat?

Edit: bedankt iedereen! :j

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:32

Dat klopt. Of oppassen tijdens een vakantie.
En als ik een dier hebt blijft die sowieso voor de rest van zijn/haar leven. Mijn pony heb ik nu ook al bijna 16 jaar en gaat goed ondanks allergie doordat ze niet op een manege staat met veel dieren bij elkaar, maar op een landje met een paar vriendjes. In die zin zoek ik ook wel de mogelijkheden op hoor.

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:55

De bak is 1,10m bij 0,5m. De bodembedekking is een combinatie van cotton clean, hennepvezel, zaagsel en hooi(en een lading wc papier). Zijn radje is 29cm. Hij heeft een tijd ook een badje gehad met chinchilla zand alleen werd dat zijn toilet i.p.v. zandbad.

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 12:46

emr schreef:
De bak is 1,10m bij 0,5m. De bodembedekking is een combinatie van cotton clean, hennepvezel, zaagsel en hooi(en een lading wc papier). Zijn radje is 29cm. Hij heeft een tijd ook een badje gehad met chinchilla zand alleen werd dat zijn toilet i.p.v. zandbad.


Syren badderen ook niet, dus dat klopt, haha!
Heb je de bodem ook zo'n 25 cm hoog? Dat is ene hoogte waar ze echt gangen in kunnen maken.

Astorga schreef:
Dat klopt. Of oppassen tijdens een vakantie.
En als ik een dier hebt blijft die sowieso voor de rest van zijn/haar leven. Mijn pony heb ik nu ook al bijna 16 jaar en gaat goed ondanks allergie doordat ze niet op een manege staat met veel dieren bij elkaar, maar op een landje met een paar vriendjes. In die zin zoek ik ook wel de mogelijkheden op hoor.


Dan zou ik het zeker eens proberen!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:19

AlwaysH schreef:
emr schreef:
De bak is 1,10m bij 0,5m. De bodembedekking is een combinatie van cotton clean, hennepvezel, zaagsel en hooi(en een lading wc papier). Zijn radje is 29cm. Hij heeft een tijd ook een badje gehad met chinchilla zand alleen werd dat zijn toilet i.p.v. zandbad.


Syren badderen ook niet, dus dat klopt, haha!
Heb je de bodem ook zo'n 25 cm hoog? Dat is ene hoogte waar ze echt gangen in kunnen maken.



Ik lees al een hele tijd geïnteresseerd mee! maar hier verbaas ik mij over. Mijn syrische dame neemt weldegelijk elke week enkele keren een bad! Ze heeft vaak 2 zandplekjes, de ene is de WC en de andere gebruikt ze om zich lekker in te wassen.
is dit dan heel zeldzaam?

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Re: [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:58

Mijn syr wast zich nooit in een zand badje. Hij plaste er alleen maar in :'), nu heeft hij geen zand had maar een aarde bad, hij heeft ook een keer een hooi badje gehad. Het enige wat hij erin doet is plassen _O-

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:46

Lestrange01 schreef:
Mijn syr wast zich nooit in een zand badje. Hij plaste er alleen maar in :'), nu heeft hij geen zand had maar een aarde bad, hij heeft ook een keer een hooi badje gehad. Het enige wat hij erin doet is plassen _O-


Haha had onze vroeger ook. Hadden we een broodtrommel met chinchilla-zand erin als zandbadje maar hij plaste en poepte daar alleen maar in. Wel fijn, want scheelt heel veel met het hok verschonen :j

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 15:18

Dat is heel zeldzaam ja, met wassen bedoel ik dus rollen. Wassen met de pootjes is natuurlijk normaal, dat kan de hanster overal doen.

Hier is alles een beetje druk en chaotisch, maar ik zal binnenkort weer wat meer plaatsen.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:56

AlwaysH schreef:
Dat is heel zeldzaam ja, met wassen bedoel ik dus rollen. Wassen met de pootjes is natuurlijk normaal, dat kan de hanster overal doen.

Hier is alles een beetje druk en chaotisch, maar ik zal binnenkort weer wat meer plaatsen.


jah dat deed ze.. helaas heb ik vandaag afscheid moeten nemen van haar.

Afbeelding

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:48

He, wat naar. Sterkte!

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 08:52

Sterkte Kionasuppie! :(:)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 11:59

kionasuppie schreef:
AlwaysH schreef:
Dat is heel zeldzaam ja, met wassen bedoel ik dus rollen. Wassen met de pootjes is natuurlijk normaal, dat kan de hanster overal doen.

Hier is alles een beetje druk en chaotisch, maar ik zal binnenkort weer wat meer plaatsen.


jah dat deed ze.. helaas heb ik vandaag afscheid moeten nemen van haar.

[ [url=m/WfMIbR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh gossie, jij bent Vera?
Nogmaals veel sterkte!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:25

AlwaysH schreef:
kionasuppie schreef:

jah dat deed ze.. helaas heb ik vandaag afscheid moeten nemen van haar.

[ [url=m/WfMIbR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh gossie, jij bent Vera?
Nogmaals veel sterkte!


Yup klopt. ben nog steeds dankbaar voor je hulp! <3
uiteindelijk bleek het een levertumor te zijn, en zwakte door vergroeide tanden.. en ouderdom... hoeveel pech kan je hebben...

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 11:43

Heel veel... :(

Om het maar wat vrolijker te maken hier

Alvast gelukkig nieuwjaar van Burgundy!

Afbeelding

Deze leuke meid blijft in de hamstery:

Afbeelding

Afbeelding

Camille wordt dagelijks overspoeld met liefde door mijn vriend :') :

Afbeelding

Dulce:

Afbeelding

Gelukkig nieuwjaar van Beau! VAnaf 9 januari ligt de LINDA meiden weer in de winkel, waar een groot interview met fotoshoot van Beau en mij in staat! Dus mocht je nieuwsgierig zijn; vanaf 9 januari in de winkel!

Afbeelding

Afbeelding

Dramaqueen:

Afbeelding

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Hamstery Phaléne neemt bokt mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 15:47


Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers