Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:12

Hoihoi,

Ik was erg benieuwd, als er ook meer bokkers zijn met een Mechelse herder. En ook wat jullie er mee doen.

Zelf hebben we sinds een jaar onze eerste Mechel. En wat een fantastisch dier. Officieel mijn moeders hond.
Heb een periode gehad, dat ik er helemaal niks mee had. En dat ik er niks meer mee te maken wou hebben. Onkunde van mijn kant en verkeerde begeleiding op de vorige club.

En ben zo verliefd geworden op dit ras. Dat waarscheinlijk dit jaar er nog een mechel bij komt. Een broertje of zusje van [***].

Pup komt dan bij mij en mijn vader te wonen. Moeders woont 150 m verderop. Dus overdag mogen de honden vaak samen spelen. Heb namelijk ook nog een schat van een labrador.

Maar ik train dus IPO met [***]. Begin dit jaar begonnen met trainen bij de fokker van Djang. Vormden totaal geen team. Djang vond trainen totaal niet leuk meer. Ik had er weinig plezier aan. Maar intussen zijn we VZH klaar. En dit najaar examen doen. Plezier is dus helemaal terug gekeerd en volgens de trainers zijn we nu een zeer goed team.

Op de club
Afbeelding

En thuis in zijn zwembad. 3 minuten later, lag zwembad in 2 stukken _O-
Afbeelding

Ben erg benieuwd naar jullie Mechels :D

Groetjes, [***].

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:27

Afbeelding
Lara (heeft rechte oren, maar kwam net uit het water). Is een kruising met windhond. TinTin is en kruising met een witte herder. Beide opvangers, met beide hebben we fanatiek IPO getraind. Tin heeft zijn VZH.

Doordat we niet op 1 lijn zaten met de club, en we erg tijdgebrek hebben, zijn we gestopt met trainen.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:30

ik heb een mechelse herder van bijna 6.

we trainen behendigheid en voor de lol canicrossen we.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:06

Leuke honden :D

Jammer dat je bent gestopt met trainen. Ik ben ook op vorige club weggegaan ivm dat we niet op 1 lijn zaten. En ik zag mijn hond achteruit gaan. En bij mijzelf was het plezier ook weg.

Begin dit jaar bij de fokker wezen kijken op de club. Wou graag zijn ouders keer zien (mams had hem opgehaald, toen ik en zusje op vakantie waren) en er liepen ook nog wat broers en zus rond van hem.

Fokker zag [***]. Was er wat mee aan het oefenen. En alles wat Djang op vorige club fout deed. Was nu opeens goed. Dus toen het veld opgegaan. En binnen 10 minuten had ik een hele andere hond op het veld staan. En kwam zelfs zijn speeltje weer terug brengen.

Dus niet meer weggegaan bij die club. Onwijs veel geduld moeten hebben. Want duurde bij ons beide even dat we het plezier terug hadden. Maar zijn nu vzh klaar :D

Die van jou heb ik weleens vaker voorbij zien komen EW. Leuk hondje ook :D

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:56

Ik meld mij eigen ook even hier nav mijn zwarte mechelaars topic.

Wij hebben samen 5 zwarte mechelse herders. Wij trainen het programma van de KNPV.

Zijn allemaal zeer sociaal en gewoon hele fijne werkwillige honden!

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:57

zwarte mechelaars vind ik ook zo mooi.

of gevlamde, maar dan heul donker

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:14

Leuk om te zien dat iedereen weer wat anders doet met z'n hond!

Ik heb een kruising mechelse x hollandse herder Zorro.
Hij heeft eerst KNPV gedaan met mijn vader maar was daar geen geschikte hond voor. Ik heb met hem gehoorzaamheidstraining gedaan en daarna een paar jaar behendigheid. Door tijdgebrek helaas gestopt.
Nu sporten we veel samen. Hardlopen in het bos, wandelen, zwemmen..
Hij is erg werkwillig en enorm leergierig.

Dit zijn wij alweer een paar jaar geleden.

Afbeelding

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:21

Leuke honden. Reageer later even uitgebreider.

Zo naar de club met Djang en kijken als ik op de wachtlijst kan gezet worden. Nestherhaling.

Puppetje
Berichten: 1010
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:25

Ik heb een blauwe Mechelaar van 2 jaar oud. Eerst KNPV getraind maar daar was hij niet geschikt voor. Nu traint mijn vriend bij een ipo club en gaat het super. In het najaar gaat hij vzh doen. We hebben ook nog een kruising duitse herder x Boerboel en daar traint hij ook ipo mee. Zij heeft haar vzh al.
Verder heeft mijn vriend voor zijn werk ook nog een Mechelaar en die speurt naar explosieven. Deze hond woont bij ons in een kennel buiten.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:05

Een blauwe? Heb je n foto?

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:15

Ja sinds gisteren.
Officieel is hij van mijn werk en is het een speurhond.

Mutskke
Berichten: 151
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:27

Hier ook een mechelse herder. Een reu van bijna 2 en we trainen nergens op een club. Ik zou echt geen andere hond meer willen!
Afbeelding

Puppetje
Berichten: 1010
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:39

Afbeelding
F
EmptyWords schreef:
Een blauwe? Heb je n foto?


Hij staat er niet super op, maar het is even voor het idee. Zijn masker is dus grijs/blauw ipv een zwart masker en de kleur van zijn ogen is lichter.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:53

wat apart, cool!

ik wilde altijd een britse korthaar (kat) omdat die blauw zijn.. nu kan ik gaan voor een blauwe mech..... whoei!!

Puppetje
Berichten: 1010
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:57

Ik zal morgen bij daglicht wel even een betere foto maken. Meneer wil nu niet meewerken, het is bedtijd voor hem :z

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:29

gelijk heeft ie :P

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:57

Wauw dat is wel apart kleurtje.

Vanavond weer heerlijk getraind. Met pakwerk begint eindelijk kwartje te vallen dat hij ook daar gewoon appèl moet lopen.

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:00

Mijn vriend heeft een mechelse herder. Demi ze is nu 10 jaar oud, is nu met pensioen heeft heirvoor altijd beveiligingwerk gedaan.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:17

Fijn is het als het kwartje valt hè LW.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:52

Tin had vandaag een primeur! Er was wielerronde in het dorp hier, dus de parkeerplaatsen waren niet bereikbaar. Fiets staat bij de fietsenmaker, dus maar lopend naar de supermarkt, konden we gelijk een stukje appel meenemen. Onderweg bedacht ik me waarom ik hem nooit meenam. Hij bijt namelijk alle riemen door. Even vergeten. Tin vast, Tin knauwt een paar keer op de riem, Tin los.

Omdat hij ansich redelijk op de plaats blijft, de gok maar genomen en hem vastgelegd voor de winkel.

Keurig van de riem afgebleven! Wel zat hij toen ik terug kwam. Dat was niet helemaal volgens afspraak, maar vooruit.

Kunnen die van jullie ook zo heerlijk ongegeneerd liggen? En snurken?
Tin probeert ook 's nachts mijn vriend van het bed af te duwen, erg leuk. Als we in de ochtend wakker worden ligt er zo'n mormel tussen ons in te snurken.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:58

Gelukkig was ie niet weg hihi

Wij moeten in september examen doen.
De hond is er sinds gisteravond en het gaat gelukkig erg goed. Alleen op straat dult hij geen andere honden en katten.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:02

Ik denk niet dat hij weggelopen was. Maar hij kan nogal fel uit de hoek komen, als er dan een man met capuchon was langsgelopen...

Kletskousz
Berichten: 381
Geregistreerd: 23-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:05

Hier ook een Mechelaar, 9 maanden jong.
Uitgekozen op der hele zwarte kop die jammer genoeg niet meer zwart is :Y)

Onze vorige Mechelaar is door een foutje van dierenarts overleden op 1 jarige leeftijd :(

Onze huidige herder
Afbeelding

Onze herder die overleden is

Afbeelding

Mooie herders komen hier voorbij. En meeste zijn vrij actief! Ik wil eigelijk ook ergens gaan trainen, maar moet nog goed oriënteren.

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:34

Riemen die ik heb. Zijn niet zomaar door te bijten. En daarnaast sta ik het niet toe.

Djang is er nog niet aan toe om hem alleen te laten bij ingang van een winkel. Die gaat de tent afbreken.

Wel oefen ik vaak appèl bij ingang van supermarkt. Dan doet mams even boodschappen.


En ja echt fijn als kwartje begint te vallen. Komen samen uit een heel diep dal. Combinatie slechte begeleiding op vorige club en onkunde van mijn kant. Maar zoals het nu gaat, ben ik meer als tevreden. Aandacht is goed bevestigd op mij. Veel appèl oefeningen gaan goed. Speuren doet ie super. Heeft super goede beet. Alleen het appèl nog even bij het pakwerk.

We zijn iig al wel vzh klaar.

Ben echt onwijs blij met de club waar ik nu op zit. 3 toptrainers die mij goed begeleiden. Die allemaal al meer als 20 jaar ervaring hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:37

Kletskousz schreef:
Hier ook een Mechelaar, 9 maanden jong.
Uitgekozen op der hele zwarte kop die jammer genoeg niet meer zwart is :Y)

Onze vorige Mechelaar is door een foutje van dierenarts overleden op 1 jarige leeftijd :(

Onze huidige herder
[ [url=m/3ZF3k6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze herder die overleden is

[ [url=m/WpK8mh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie herders komen hier voorbij. En meeste zijn vrij actief! Ik wil eigelijk ook ergens gaan trainen, maar moet nog goed oriënteren.

Leuke mechel. Bij djang werd kop ook lichter. Maar nu weer donkerder.
Afbeelding


Weet niet waar je woont. Maar iemand bij mij op de club heeft een eigen speurhondenschool op gestart. Echt gericht op het zoeken ook. Wil daar keertje workshop volgen met Djang.