[VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

[VOLG] Oeps, poes heeft nog een kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 17:20

Oké. Om een vreselijk lang en slopend verhaal kort te maken:

Ik heb mijn poes uit een vorige relatie eindelijk terug.
De poes bleek achtergelaten in een verlaten huis en heeft 3/4 jaar in het bos en het lege huis geleefd. Via de buurvrouw gehoord dat kat daar was en al kittens heeft gehad (poes wordt in augustus 2) vorig jaar zomer.
Ik dacht: Prima. Ik haal haar op! Zo gezegd zo gedaan, poes sprong mij nog net niet in mijn armen en woont nu al 2 weken bij mij thuis.

Gister avond belde oude buurvrouw op. Ze hoorde gemiauw uit het huis op de zolder komen. Ze heeft met haar telefoon met flits gekeken en een kitten zien liggen. Deze is hooguit 4/5 weken oud maar erg wild. Sh@t... ze heeft dus nog een nestje gehad... En nu? Vanavond ga ik terug om hem proberen te vangen. Het enige wat ik heb is een reismandje en een bakje vlees... Moeders kan niet mee, die moet nog erg wennen in dit huis en zal ik veel stress bezorgen. Het is +/- 25 minuten rijden.

Dit verklaard een hele hoop en ik vind het zó zielig. Kitten leek op het filmpje uitgehongerd en buurvrouw vannacht een bakje geweekte kattenbrokken neer gezet die op zijn.

Hoe kan ik deze kitten nu "vangen" ? Heeft nog nooit een mens van dichtbij gezien en ik kan er alleen bij door een gat in de zolder zo groot als mijn vuist....

-O-
Laatst bijgewerkt door RianneH op 07-07-17 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Volg-tag toegevoegd

Onderschrift


Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:22

Eventueel de dierenambulance inschakelen. Zij beschikken over een vangnet, waarmee ze de kitten mogelijk makkelijker kunnen vangen.

Top dat de buurvrouw zich er ook om bekommerd heeft!

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten (4 wk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:27

Ho wacht even.. je hebt de poes al 2 wkn in huis en er zit een kitten van 4 a 5 wkn?? (klinkt niet heel logisch, dan was kitten namelijk al dood geweest, of kitten is ouder dan je nu aangeeft of heeft andere mams)

En als er 1 kitten is? Zijn er meer? Zit er nog een poes? Zou ik dan ook even proberen uit te vogelen.

Wel super dat je buurvrouw en jij ze proberen te helpen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

brittms
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-10-16
Woonplaats: Tussen Utrecht/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:28

Geduld... En natvoer geven en hieraan laten wennen. Zodra ze dit weten, komen ze er op af en zou je de kitten makkelijker kunnen vangen. Succes!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 17:33

Sjolvir schreef:
Ho wacht even.. je hebt de poes al 2 wkn in huis en er zit een kitten van 4 a 5 wkn?? (klinkt niet heel logisch, dan was kitten namelijk al dood geweest, of kitten is ouder dan je nu aangeeft of heeft andere mams)

En als er 1 kitten is? Zijn er meer? Zit er nog een poes? Zou ik dan ook even proberen uit te vogelen.

Wel super dat je buurvrouw en jij ze proberen te helpen.


Aankomende donderdag heb ik poes 2 weken in huis. Er is geen andere kat in het oude huis. Er waren 2 kittens, eentje is er dood en eentje is er nog. Volgens de buurvrouw zullen ze ongeveer 4/5 weken oud zijn. Ik kan het zelf niet goed zien en inschatten op de video. Ze zouden inderdaad dood moeten zijn 2 weken zonder eten, maar je weet het nooit... Ze zijn in ieder geval zeker van mijn poes.

Brittms: Ik heb heul veel geduld, maar ook in belang van de kitten is het beter dat ze vandaag nog bij mij thuis komt. Ik wil er dus liever niet dagen overheen laten gaan...


Thanks voor de tip van de dierenambu. Ik wist niet dat die ook werk verrichte voor dit soort zaken. (Dacht alleen als ze wat moeten ophalen)

Is er verder nog iets waar ik aan moet denken? Stel kitten komt thuis, zou moeder haar nog kennen en willen voeden? Moeder had behoorlijke titties toen te bij mij kwam. Ik dacht dat het nog van het vorige nest was. Nu heeft ze dat niet meer, gaat ze dat weer opnieuw aanmaken?


28 juli staat een afspraak om gechipt en gesteriliseerd te worden....

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten (4 wk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:38

Als kitten nu nog leeft en echt van haar is, zal hij toch wel ergens iets eetbaars en drinkbaars moeten hebben gevonden daar, buurvrouw voert ondertussen het diertje? Gewoon diverse soorten kittenvoer neerzetten nat, droog en water, wordt hij 1 tammer van als je steeds iets lekkers komt brengen en 2 hij heeft het nodig om te overleven. Gok het wel dat hij iets ouder is dan de buurvrouw denkt, maar dat is niet erg.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:38

Kun je geen vangkooi lenen van de Dierenbescherming? Zo heeft een vriendin van mij ook haar verwilderde kat te pakken gekregen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:39

Als jouw poes echt de moeder is dan zou ze behoorlijke dikke melkklieren gehad moeten hebben de afgelopen 2wk.
Ik zou moederpoes in een reismand meenemen, dan weet je snel genoeg of het haar kitten is.
Die zal immers wel op zijn mammie afkomen.
Maakt het vangen ook wat makkelijker.
Handdoek erover en in een extra reismand stoppen en weer naar huis.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 17:39

Cayenne schreef:
Kun je geen vangkooi lenen van de Dierenbescherming? Zo heeft een vriendin van mij ook haar verwilderde kat te pakken gekregen.



Helaas, het enige gat waar ik door kan is een gat zo groot als een vuist. -O- Echt waardeloos...

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 17:41

liesje84 schreef:
Als jouw poes echt de moeder is dan zou ze behoorlijke dikke melkklieren gehad moeten hebben de afgelopen 2wk.
Ik zou moederpoes in een reismand meenemen, dan weet je snel genoeg of het haar kitten is.
Die zal immers wel op zijn mammie afkomen.
Maakt het vangen ook wat makkelijker.
Handdoek erover en in een extra reismand stoppen en weer naar huis.



Toen ik mama poes heb gevangen, was zij enorm gestresst na het auto rijden. Ik wilde haar dat eigenlijk niet nog een keer aan doen... dat is 2 x 25 minuten rijden! Maar als het echt moet...

Ze had overigens ook enorm opgezette melkklieren toen ik haar in huis nam.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:43

Giolli schreef:
liesje84 schreef:
Als jouw poes echt de moeder is dan zou ze behoorlijke dikke melkklieren gehad moeten hebben de afgelopen 2wk.
Ik zou moederpoes in een reismand meenemen, dan weet je snel genoeg of het haar kitten is.
Die zal immers wel op zijn mammie afkomen.
Maakt het vangen ook wat makkelijker.
Handdoek erover en in een extra reismand stoppen en weer naar huis.



Toen ik mama poes heb gevangen, was zij enorm gestresst na het auto rijden. Ik wilde haar dat eigenlijk niet nog een keer aan doen... dat is 2 x 25 minuten rijden! Maar als het echt moet...

Ze had overigens ook enorm opgezette melkklieren toen ik haar in huis nam.


Zal die stress niet te maken hebben met het feit dat haar kitten daar nog zat?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten (4 wk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 17:50

Dat kan, maar ik kan me ook voorstellen dat een kar die 3/4 jaar wild heeft geleefd, een auto ritje niet zo heel leuk vind...

Onderschrift

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:53

Giolli schreef:
Dat kan, maar ik kan me ook voorstellen dat een kar die 3/4 jaar wild heeft geleefd, een auto ritje niet zo heel leuk vind...


Ah, dat had ik niet uit je verhaal begrepen.

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:53

Wat Jolien zegt zou heel goed kunnen.
Daarbij kan een kat wel wat hebben en handelen.
Het kitten ophalen is nu het belangrijkste, dus mama mee is echt de snelste en dus minst stressvolle manier.
Stop je moeders daarna maar vol met lekkere vleesjes om het goed te maken.
Kitten kan nu dus niet meer bij moeders drinken, de melk is inmiddels opgedroogd.
Dus ik zou alvast opzoek gaan naar wat baby vleesjes en brokjes.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:54

Mama poes in de reisbak, meenemen en neerzetten, kitten komt er zeker op af. Zelf klaarstaan met een vangnet of schepnet. Grrotste kans dat het dan lukt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:01

Jeetje wat erg, ik ben benieuwd of het vanavond lukt.
Ik duim voor je.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:02

bigone schreef:
Mama poes in de reisbak, meenemen en neerzetten, kitten komt er zeker op af. Zelf klaarstaan met een vangnet of schepnet. Grrotste kans dat het dan lukt.


Ook mijn idee.
Jaren geleden 2 wilde kitten gevonden, 1 kunnen vangen, andere niet. Gevangen kitten in het kooitje gelaten, tot de andere erbij in de buurt kwam en deze met net kunnen vangen.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:19

Een tijdje geleden was er een uitgebreide serie over katten op de BBC. Daarin werd o.a. verteld dat als een moederkat te lang van haar jong gescheiden is, ze dat niet meer herkent en volkomen negeert. Ik weet niet meer wat de termijn was, maar het was zeker niet langer dan twee weken. Dus de kans is levensgroot dat je kat haar kitten niet meer accepteert.

cp112Jarig

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:19

Moeder inderdaad in reismand meenemen. Snelste en kortste klap.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

dierenfan
Berichten: 9603
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:22

Kitten buiten gaan voeren. Bij honger komt deze wel. Voeren in reismandje. Uiteindelijk maken dat kitten wil eten in mandje met mens in de buurt dan dicht gooien.

dierenfan
Berichten: 9603
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:25

Jacquel schreef:
Een tijdje geleden was er een uitgebreide serie over katten op de BBC. Daarin werd o.a. verteld dat als een moederkat te lang van haar jong gescheiden is, ze dat niet meer herkent en volkomen negeert. Ik weet niet meer wat de termijn was, maar het was zeker niet langer dan twee weken. Dus de kans is levensgroot dat je kat haar kitten niet meer accepteert.



Apart. Ik geloof dat ze zelfs over langer termijn dan 2 weken nog kunnen herkennen. Ligt ook wel aan karakter van de poes. Mijn poes terug naar haar fokker moeten doen. Zij heeft daar eerst al jaren gewoont en nestje gehad. Is nu 10 jaar en geholpen ook. Echter ze had gelijk na 5 jaar bij mij te hebben gewoont weer een klik met haar eigen zus en alle kittens daar vind ze haar kittens haha. Die is helemaal niet moeilijk. Zou zelfs dat wilde kitten gelijk accepteren als de hare ;)

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:27

Mijn ervaring is dat moeders op zo'n korte termijn echt nog wel haar kind herkent en andersom.
Ik heb ooit eens een kitten verkocht wat na een paar weken weer terug kwam, uur later was hij bij mama poes onder de buik aan het zoeken (opzoek naar melk) mama poes begon ook onmiddellijk weer aan haar mama rol.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten (4 wk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:32

Een kitten op zo'n jonge leeftijd kan geen 2 weken zonder voedsel of water overleven...
Voel je melk bij jou poes?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 18:42

Laptopmuis schreef:
Een kitten op zo'n jonge leeftijd kan geen 2 weken zonder voedsel of water overleven...
Voel je melk bij jou poes?


Niet meer, vorige week nog wel. Zo stom dat ik er verder ook niet bij heb stil gestaan... Maar goed, dat is nu te laat.

Ik ben nu onderweg naar het verlaten huis om de kitten te vangen.

senna21

Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Oeps, poes heeft nog een kitten (4 wk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:45

Succes, hopelijk lukt het om het kitten te vangen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coalizione en 44 bezoekers