Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:52

Katten houden niet van dichte deuren. Daar verander je niets aan. Maar de kat mag dus alleen in de woonkamer zijn als jij erbij bent en de hond er niet is…. Klinkt niet heel gezellig en toch ook niet houdbaar? Ik zou toch inzetten op de opvoeding vd hond, neem aan dat de kat er eerst was? En nu wordt zijn territorium ingeperkt, omdat er een nieuwe hond is?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:09

Emj_23 schreef:
Katten houden niet van dichte deuren. Daar verander je niets aan. Maar de kat mag dus alleen in de woonkamer zijn als jij erbij bent en de hond er niet is…. Klinkt niet heel gezellig en toch ook niet houdbaar? Ik zou toch inzetten op de opvoeding vd hond, neem aan dat de kat er eerst was? En nu wordt zijn territorium ingeperkt, omdat er een nieuwe hond is?


Klopt, maar dat was voor de hond ook het geval. Nu is het gewoon een extra reden dat hij er niet zonder toezicht heen mag.

Opvoeding van de hond zijn we druk mee bezig, maar een oplossing voor de kat zou in de tussentijd ook fijn zijn.

Kat geeft trouwens zelf weinig om de hond en lijkt me gezien zijn karakter niet dat dit om territorium gaat.

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:40

Lieszje schreef:
Nee, helaas niet. Bij de dierenarts ook niet veel verder meegekomen.
Dat is ook de reden dat ik zelf maar op onderzoek ga. Ik vind het niet erg om geld aan de dierenarts uit te geven. Maar telkens dezelfde stappen (zoals een injectie tegen jeuk) die totaal niet helpen ben ik wel een beetje klaar mee. De supplementen heb ik ook via internet gevonden.

Dankjewel! Ik ga gelijk even zoeken :D

Hier is zak 2 tot nu toe beter dan de rc.
Ze krapt af en toe nog maar het is beter. Alleen omdat haar oren open lagen is dit nu weer sneller het geval.
Er bestaat ook een katten dermatoloog. Als dit voer bij nova niet werkt ga ik daar onderzoek laten doen.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:49

Wat stom zeg, ik zie je bericht nu pas :+
Hoe gaat het met Nova? Helpt het voer nog goed?

Hier ging het best wel goed met Bowie totdat ze krols werd. Ze kreeg weer meer jeuk opeens. Geen idee of het door haar krolsheid kwam, maar ik heb haar voor de zekerheid vlooiendruppels gegeven en een sterilisatie voor haar en Kitty ingepland.
Eerder mocht Bowie nog niet vanwege haar wonden.
Gisteren zijn ze gesteriliseerd, Bowie doet of er niks aan de hand is. Kitty is heel rustig nu.

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:12

Het voer helpt nog wel alleen begint ze nu al weer te krabben. Dus ik hou het nog even in de gaten en anders moeten we weer naar de dierenarts. Ze heeft ook last van schilfers.
Inmiddels zijn we achter de oorzaak van de problemen van naast de bak zitten doen gekomen.
Nova heeft artrose in haar achterkant. Ze staat nu op novacam en doet het er heel goed op. Af en toe voel ik ineens een poot tegen mijn been aan... Of sjeest ze door het huis...
Maar de artrose is snel gegaan. De eerste keer toen we bij de dierenarts waren had ze nog pijn rechtsachter door vermoedelijke artrose en 2 weken later was het al een pijnlijke achterkant.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 14:07

Ach wat sneu zeg, wel fijn dat je achter de oorzaak bent gekomen!
Heel fijn dat ze goed op novacam reageert!

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 14:39

Lieszje schreef:
Ach wat sneu zeg, wel fijn dat je achter de oorzaak bent gekomen!
Heel fijn dat ze goed op novacam reageert!

Ja dat gelukkig wel. Ze is waarschijnlijk ook ouder dan men weet.
Zolang ze nog happy is en dat is ze nu laat ik het zo.

Ben jij nog wat wijzer geworden met je kat?

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:04

Hoe gaat het met jullie katten?

Het lijkt erop dat we nu voer hebben waar Bowie en ook de andere katten goed op reageren.
Ik had tabletten op basis van kruiden voor huidondersteuning en aan het begin leek dit best goed voor Bowie te helpen.
Maar na een tijdje werd het weer erger en was weer haar keel open gekrabt.

Uiteindelijk ben ik weer gaan zoeken maar heb ik ook de ingrediënten van geprobeerd voer erbij gehouden.
Sinds ruim een week gebruiken we nu voer op basis van alleen maar vis en de jeuk lijkt nu toch echt af te nemen.

Ik had al eerder voer geprobeerd op basis van vis. Maar als je dan beter gaat lezen zit er toch nog iets van gevogelte in.

Gelukkig eten de andere katten het ook goed en heb ik geen kat aan de diarree of één die overmatig spuugt. Heb gelukkig weer wat hoop dat dit voer voor allemaal werkt.

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:58

Hier had Nova weer een allergische reactie op haar voer, dus afgelopen dinsdag weer bij de DA gezeten.
Ze heeft nu prednison tabletjes maar het erin krijgen is wisselend.
Wel is een nadeel dat ze met de prednison haar novacam niet mag, dus aankomende vrijdag starten we met solensia.
Ze is nu weer op ander voer over ditmaals de hills d/d op basis van eend en groene erwt.
En ze was afgevallen ze woog op haar max 6.08 kg en nu nog 5.7 kilo. Ze zag er goed uit en de dierenarts was supertevreden met haar verloren gewicht

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:59

Lieszje schreef:
Hoe gaat het met jullie katten?

Het lijkt erop dat we nu voer hebben waar Bowie en ook de andere katten goed op reageren.
Ik had tabletten op basis van kruiden voor huidondersteuning en aan het begin leek dit best goed voor Bowie te helpen.
Maar na een tijdje werd het weer erger en was weer haar keel open gekrabt.

Uiteindelijk ben ik weer gaan zoeken maar heb ik ook de ingrediënten van geprobeerd voer erbij gehouden.
Sinds ruim een week gebruiken we nu voer op basis van alleen maar vis en de jeuk lijkt nu toch echt af te nemen.

Ik had al eerder voer geprobeerd op basis van vis. Maar als je dan beter gaat lezen zit er toch nog iets van gevogelte in.

Gelukkig eten de andere katten het ook goed en heb ik geen kat aan de diarree of één die overmatig spuugt. Heb gelukkig weer wat hoop dat dit voer voor allemaal werkt.

Welk merk is het?

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:23

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik hoop dat Elani zwanger is en dat we over een 8 weken kittens hebben. :D

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:34

Dat is fijn purny!
Wel balen dat ze nu geen novacam mag. Hopelijk gaat het met solensia ook goed.
Het is echt vervelend om niet te weten waar een kat nu precies op reageert. Ik ben met Bowie inmiddels al sinds september bezig.

We geven nu purizon op basis van vis.

Spannend Xoranlover! :D

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:12

Ik heb dus er aan zitten denken om bij de volgende reactie alleen koolvis te geven. Maar ik ga het merk in gedachten houden.

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:57

Lieszje schreef:
Dat is fijn purny!
Wel balen dat ze nu geen novacam mag. Hopelijk gaat het met solensia ook goed.
Het is echt vervelend om niet te weten waar een kat nu precies op reageert. Ik ben met Bowie inmiddels al sinds september bezig.

We geven nu purizon op basis van vis.

Ik heb net de ingrediëntenlijst bekeken en ik zag dat er ook een beetje glucosamine en chondroïtinesulfaat in zit. Dit zou wel een oplossing kunnen zijn omdat glucosamine bij de mens helpt bij artrose. Nova heeft ook artrose. Ik ga hem in ieder geval meenemen naar de dierenarts voor overleg of ze dit kan proberen bij de volgende opvlamming.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:42

Wij zijn afgelopen weekend met de kat verhuist, hij doet het best goed. Als in hij eet, drinkt en plast en poept. Maar hij vind het allemaal nog wel rete spannend. Hebben jullie nog tips hoe ik hem kan helpen? Hij gaat nu ook nog regelmatig onder het bed liggen.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:14

Ja gewoon net als anders doen en niet proberen hem te overtuigen ga er bij zitten spelletje spelen en kijk of ie wilt spelen of iets lekkers wilt hebben. Probeer eens of een mandje op een andere plek kan helpen. Of geef iets nieuws aan de kat. Ze zijn ban nature best nieuwsgierig.

Komt wel goed.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:36

Nishi had gisteren behoefte aan buikkriebels!
Afbeelding

Elani ook:
Afbeelding

En ik stoorde Lanah net tijdens het wassen :\
Afbeelding

purny

Berichten: 27487
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:52

Och die blik! Je moet haar ook niet storen met haar dagelijkse wasbeurt.
Hier is Jackie vandaag alweer een jaar overleden. Gaat hard.
Nova gaat ook met haar buik bloot liggen.. en soms wil ze zelfs zachtjes bijten als ik stop met aaien. Of dan gaat er een poot mijn kant op.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:07

Ik heb mijn katten gewoon even gelaten na de verhuizingen. Één kat zat in een hoekje gepropt tussen het raam en de keuken en kwam er pas na één dag steeds wat vaker tussen uit :+
Pas na een week of twee had ik het idee dat ze pas echt goed gewend waren. Ze gingen hier rustig aan steeds een stapje verder.

Hahaha heerlijke foto van Lanah en zo herkenbaar :')
En zo schattig de andere foto's <3

Ahhh lief Purny, zo te lezen is Nova gek op je :D

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:11

Nou ja ze zijn hier zo gewend aan veranderingen dat het ze allemaal vrij weinig uit maakt.

Oh nee bijten zullen ze hier echt niet zomaar doen. Ook de kittens die hier de deur uit gaan niet zomaar. Dat wordt ze hardhandig afgeleerd door de groep.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:55

Phoenix komt nooit op schoot maar is gek op gekriebel op haar buik.
Meestal kijkt ze me aan doet ze prrrrt? en ligt al klaar :')

Zoals vandaag :')
Ze blijft dus heen en weer draaien dus scherpe foto's maken is lastig }:0

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:39

Wat weten jullie over het gebruik van etherische olieën en een diffuser? Dit is ons aangeraden voor onze hond maar ik lees wisselende verhalen voor katten.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:48

Er zijn oliën waar katten niet tegen kunnen. Ik weet niet precies welke wel kunnen. Maar veel kathen vinden het niks.

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:06

Ik gebruik er soms, zolang de katten uit de ruimte kunnen, gaat het goed.
Vraag het goed na anders bij de persoon waar je de olies wil kopen.

Citrus vinden katten meestal niet prettig.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 23:42

Ik hoop dat ik hier nog in mag reageren.

Onze kat, inmiddels 1,5 jaar oud leeft eigenlijk binnen en buiten, ze slaapt vaak boven op een van de slaapkamers s'nachts. Alleen sinds de pup van mijn zus er een keer achteraan heeft gezeten in huis durft ze amper het huis meer in.

Ze komt eten als er niemand is, schrikt van elk geluid of beweging en is enorm schuw geworden. Wat kunnen we hier nog mee? Kunnen we dit gedrag weer ombuigen of is dat al te laat?

Ik vind het zo sneu. Vooral omdat ze graag bij een van ons kwam liggen en ze dat nu niet eens meer durft. In de avond loopt ze flink te miauwen, maar als je roept of met het bakje rammelt durft ze niet te komen. Ik heb al een paar avonden op de grond gezeten met voer in de buurt om haar vertrouwen te winnen. Maar ik ben er een beetje bang voor.

Voor mijn hond is ze niet bang was t daar is ze mee opgegroeid. Die heeft ook nooit achter haar aan mogen zitten. Dat heb ik vanaf kitten af aan gelijk eruit gekregen.