Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:48

Sterkte Purny!

Welkom Negerzoen!

Hier zijn ze vandaag voor het eerst echt buiten geweest. Voorheen hebben we op een appartement gewoond. Daar zijn ze als kitten opgegroeid. Sinds een aantal weken wonen we in een huis met tuin en vandaag mochten ze voor het eerst buiten spelen.

Afbeelding
Afbeelding

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:49

Dank jullie wel. Volgens de dierenarts moet alles goed komen. Omdat hij onder de 2 jaar is

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maira vind Blue haar vacht afschuwelijk en meestal is het met wassen en gekke bekken van Maira dan. _O-

Jammer dat de foto's niet scherp zijn, maar vind de laatste helemaal geweldig. :+:

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:42

Gefeliciteerd met de nieuwe huisgenoten!

Die van mij ontdekken inmiddels wat vogels zijn _O-

Afbeelding

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:52

Haha, hoe ze erbij zitten...

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:00

Heeft iemand ervaring met een kat met één oog?

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:33

Nee, ik niet, maar het lijkt me dat ze zich er prima mee kunnen redden als ze er eenmaal aan gewend zijn.

Hier denk ik dat we een voerwissel moeten gaan doen. Woezel heeft al een hele tijd dunnere ontlasting. Geen diarree, maar wel duidelijk dunner dan Pip en ook een andere kleur. Veel lichter bruin. Ook begint hij scheten te laten :roll: ik vermoed dus dat er iets met de vertering van het voer niet goed gaat, maarja, wat gaan we dan voeren he? Nog een extra probleem: meneer eet alles, maar Pip is een zeikerd met eten. Ik weet dus niet of dezelfde brokjes gaat lukken, omdat Pip ze dan misschien niet wil eten. Dat is opzich geen ramp, maar Woezel eet alle mogelijke brokjes dus mogelijk ook de verkeerde van Pip dan. Iemand tips? Behalve voerbakken die werken met chip. Ze hebben hier gewoon de hele dag voer staan (wel een afgewogen hoeveelheid).

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:35

Mijn schoonzusje had 2 katten die allebei ander voer kregen. 1 kat mocht absoluut het voer van de andere niet eten. Zij heeft inderdaad de bakjes op chip besteld. Hele investering maar het werkt schijnbaar erg goed.

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:39

Met onbeperkt voer is dat inderdaad lastig.

Dat denk ik ook. :j
Ik was vandaag bij de dierenarts en het gaat dus niet goed. Heb voor 5,5 week medicijnen, 3x daags. Daarna controle maar de dierenarts ziet het somber in en vermoed dat hij het oog moet verwijderen.
Ik vind het heel heftig.. vooral omdat ze aan haar andere oog (voor hetzelfde) ook al geopereerd is. Dat oog is kwetsbaar dus mocht er met dat oog ook iets gebeuren.... heeft ze geen reserve oog meer.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:39

Geen ervaring met 1 oog katten. Wel met 1 geamputeerde poot.
De operatie van de kat van mijn zus is goed gegaan. Lopen gaat goed en hij loopt zelfs al op de trap

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:39

Mandyy schreef:
heel heftig.. vooral omdat ze aan haar andere oog (voor hetzelfde) ook al geopereerd is. Dat oog is kwetsbaar dus mocht er met dat oog ook iets gebeuren.... heeft ze geen reserve oog meer.

Ik breek even in (hebben zelf ook katten, dus ik lees regelmatig even mee), en onze buurpoes heeft nog maar één oog na een ongeluk. Dat gaat geweldig goed :) , ze kan alles vangen wat ze wil, springt moeiteloos overal op en af, al dan niet gewenst door haar personeel.

Maar het is niet ten gevolge van een ziekte, dus ik begrijp je dilemma. Ik weet even niet meer niet of het een binnenkat betreft: zo ja dan kunnen ze zich verbazingwekkend goed aanpassen mocht het zo ver komen dat beide ogen verloren gaan. Als poes buiten komt in een niet af te sluiten tuin dan denk ik dat het een ander verhaal is.

Veel sterkte met het nemen van een beslissing :(:) !

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:30

Hoe voeren jullie je katten? Hebben ze over de gehele dag een hoeveelheid voer of voeren jullie ze op vaste momenten en halen de voerbakjes daarna weer weg?

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:34

Hier onbeperkt voer, maar laat ze soms ook de voerbakken leeg eten voor ik weer bijvul.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:43

Jackie krijgt in de morgen een half zakje natvoer en als ik thuis kom ook. Verder heeft ze een bak droogvoer

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:17

Onbeperkt droog (in surefeed) en af en toe een zakje nat. Die zouden ze wat vaker mogen krijgen.. :') Gebruikte voor we de kittens hadden een voer automaat, maar die gebruik ik niet meer. Ook geen aanrader als je meerdere katten hebt (een van mijn katten at niet meer en ik kwam daar veel te laat pas achter).

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:22

Wat voor droogvoer voeren jullie dan? Ik voer nu zelf 2x per dag droogvoer volgens de richtlijnen van de verpakking..

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:24

De oude krijgt dieet voer tegen blaasgruis en de kleintjes gewoon kattenbrokjes van de welkoop. Voer veel te veel als ik vergelijk met de verpakking. :')

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:44

Felix

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:48

Gwen het betreft een binnenkat. Per kat is het verschillend of er nog kwaliteit van leven is zonder ogen.
Mel is een heel schuw katje, dus ik vermoed dat zij alleen maar sneu in een hoekje bang gaat zitten zijn.
Gelukkig hoef ik er nu nog niet over na te denken, maar stiekem gaat het al wel door je hoofd. :o

Ik weeg de hoeveelheid voer af en geef ze twee keer per dag.
Ik voer Royal Canin Sensible, volgens mij precies de hoeveelheid op de verpakking (weet het niet helemaal zeker maar het is in overleg met de dierenarts gegaan).

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:14

Vlees haal ik weg dat krijgen ze 2 keer per dag. Brok haal ik normaal ook weg als ze genoeg hebben. Nu momenteel met de kittens laat ik voor moeders staan en krijgt zij veel extra. In principe kan zij eten wat en wanneer ze wilt nu.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:28

Ik voer nu nog Purina One, maar Woezel blijft dunnere ontlasting houden en hij laat scheten :roll: mogelijk dus toch door het voer. Ik ga nu overstappen op Royal Canin. Hopelijk eet Pip het ook, de zeikerd. Normaal hebben ze een afgewogen hoeveelheid brokjes staan waar ze de hele dag over kunnen doen. Als Pip de Royal Canin nou weigert te eten zal ik iets anders moeten gaan verzinnen met voeren dus dan maar onder toezicht eten.

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:29

Ik heb 6 katten lopen dus er staan altijd harde brokjes. Aangezien ze zo hun voorkeuren hebben en eigen behoeftes, staan er in de keuken 3 verschillende bakjes met 3 soorten harde brokjes. Structureel gaat merk x in bakje x etc. Die bakjes zijn verschillend van vorm en materiaal en voor mijn katten werkt dat. In de bijkeuken staat dan variant 4 van harde brokjes.

Verder krijgen ze natvoer bij. Deels op verzoek (oma poes van 17 krijgt vaak maar die likt meestal de saus er om heen).

Voor omapoes zijn we wel aan het puzzelen. Ze heeft volledig bloed en urine onderzoek gehad omdat ze mager wordt en wel vaak komt vragen om voer. Ook begint ze te bedelen (ja zelf veroorzaakt door lekkers te geven aan tafel). Uit het bloed en urine onderzoek komt eigenlijk niets. Hart, tanden, lever, eiwitten perfect. Witte bloedcellen in totaal prima, her en der wel een beetje net naast de perfecte score, schildklier ook net niet perfect maar niet afwijkend genoeg om medicatie te geven. Kortom, poes is gewoon oud (17 is voor een stamboek Noorse Boskat ook echt op leeftijd). Poes betrappen we af en toe op het eten van een muis (die ze door anderen laat vangen) dus we hebben haar ook nog maar eens ontwormt. Ze is vlo vrij.
We puzzelen met haar harde brokjes. Nu krijgt ze in haar bakje een mengeling van seniorenvoer, voer voor urinewegen en voer voor betere darmwerking. Ze eet alle brokjes even graag.
Poes heeft artrose in haar rug dus komt niet meer zo makkelijk op en van de bank. Ze ligt graag in onze nabijheid. Normaal op de hoek van het kleed, nu ligt daar een opgevouwen deken zodat ze nog wat zachter ligt. Poes blij. Ik denk dat we ergens deze winter afscheid van haar moeten gaan nemen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:04

Ik voer in maaltijden. Floris kan niet met onbeperkt omgaan. Hij blijft eten.
Die andere twee is het geen probleem voor.

Maar als ik Floris de kans geef om onbeperkt te eten dan heeft ie de pootjes binnen No-time aan de zijkant zitten.

Ik voer in 4 porties over de dag.

Kleine nuancering...de oude HTKer heeft onbeperkt toegang via surefeed. Die werkt op een chip daar kan de rest niet bij. Maar die neemt steeds hapjes.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:10

Hier onbeperkt RC indoor en dadelijk een half zakje natvoer (2 katten 1 zakje).

Ze zijn gelukkig niet te zwaar.

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:23

Ik zit er over na te denken om een voerautomaat aan te schaffen. De reden daarvoor is dat ik op onregelmatige tijden thuis ben (ergens tussen 17u en 20u) en in het weekend graag uitslaap. Ik merk dat mijn katten wel erg gesteld zijn op regelmaat. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?