Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:56

Ik laat hem altijd even weken in bleek }:0

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:15

Biotex! Krijgt urinegeurtjes goed weg :)

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:47

Onze kittens mogen sinds vandaag de hele woonkamer en keuken hebben om te spelen.
Dat is heel vermoeiend.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:17

UhNee schreef:
Waarmee maken jullie de kattenbakken schoon? Ik heb net een nieuwe grotere bak voor Appa gekocht en vandaag grondig schoongemaakt. We hebben de bak nu een week. Maar zelfs na het schoonmaken ruikt de bak erg naar urine. Ik gebruik Tigerino korrels, een halve zak per week.


https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... len/183312

Eerst gewoon met water uitspoelen en dan spuit ik m in met dit en veeg ik m droog met een oude handdoek. Werkt voor mij top.

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:05

Ik heb vanavond weer iets nieuws meegemaakt. Uiteraard zal ik bij herhaling een bezoekje brengen aan de dierenarts.
Jackie heeft vanavond voor de eerste keer buiten de bak gepoept. Normaal gaat ze met achterpootjes in de bak staan, ene voorpoot op de rand en dropt de keutels in de bak. Dit maal stond ze omgekeerd, dus achterpootjes op de grond en dropte ze haar keutels op de grond.
Omdat ik dus niet wist of dit een andere oorzaak kon hebben heb ik haar niet gestraft.
De bak was ook schoon.
Ook moet ze af en toe hard mauwen als ze haar eten op heeft...
Ze is 12 jaar...

Ik ga het goed in de gaten houden en uiteraard met haar naar de dierenarts mocht ze het vaker doen...

Weten jullie wat dit kan zijn?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:08

Geeeen idee. Sorry

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:29

Sowieso nooit straffen voor dit soort dingen.
Het kan een foutje zijn, maar feit dat ze sws al wat apart op de bak stond helpt niet mee. Is de bak wel groot genoeg? Vindt ze misschien de vulling niet zo fijn? Soms vinden ze 2 bakken ook fijner; lang niet alle katten poepen en plassen graag op dezelfde bak.
Heeft ze altijd zo gestaan? Misschien last van haar heupjes of rug? Gezien de leeftijd kan artrose meespelen.

Samengevat: kijk even kritisch naar je kattenbak en laat medische dingen uitsluiten idd :j .

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:40

SimoneeM schreef:
Sowieso nooit straffen voor dit soort dingen.
Het kan een foutje zijn, maar feit dat ze sws al wat apart op de bak stond helpt niet mee. Is de bak wel groot genoeg? Vindt ze misschien de vulling niet zo fijn? Soms vinden ze 2 bakken ook fijner; lang niet alle katten poepen en plassen graag op dezelfde bak.
Heeft ze altijd zo gestaan? Misschien last van haar heupjes of rug? Gezien de leeftijd kan artrose meespelen.

Samengevat: kijk even kritisch naar je kattenbak en laat medische dingen uitsluiten idd :j .


Ze doet dit haar hele leven al, ze is namelijk in de steek gelaten door moederpoes.. ze begraaft het ook nooit.
Vulling is ook goed, dit is echter nog nooit gebeurd vandaar dat ik me er over verbaasde.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:42

purny schreef:
SimoneeM schreef:
Sowieso nooit straffen voor dit soort dingen.
Het kan een foutje zijn, maar feit dat ze sws al wat apart op de bak stond helpt niet mee. Is de bak wel groot genoeg? Vindt ze misschien de vulling niet zo fijn? Soms vinden ze 2 bakken ook fijner; lang niet alle katten poepen en plassen graag op dezelfde bak.
Heeft ze altijd zo gestaan? Misschien last van haar heupjes of rug? Gezien de leeftijd kan artrose meespelen.

Samengevat: kijk even kritisch naar je kattenbak en laat medische dingen uitsluiten idd :j .


Ze doet dit haar hele leven al, ze is namelijk in de steek gelaten door moederpoes.. ze begraaft het ook nooit.
Vulling is ook goed, dit is echter nog nooit gebeurd vandaar dat ik me er over verbaasde.


Ah ok, dan is het dat het wrs. Dan gok ik eerder op een foutje. Of was de bak net vies ofzo?

Hopelijk doet ze het niet nog een keer :)

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:44

De bak is nog schoon.
Ik ga het sowieso in de gaten houden of haar gedrag op andere vlakken veranderd.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:16

Ik wilde inderdaad zeggen: nooit straffen als ze naast de bak gaan, ze doen dit namelijk niet om te pesten. Inderdaad even in de gaten houden en anders een rondje dierenarts, maar de kans is aanwezig dat ze zich gewoon even vergist heeft.

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:56

Ik ben net 1,5 dag van huis geweest. En Nicky volgt echt elke stap die ik doe. Met heel veel protest miauwtjes en knuffels.

Ach m'n hart breekt alleen al bij het idee dat ik morgen voor 14 dagen weg ga. ;( O:)

Gelukkig komt de buuf 3 keer per dag even bij Nicky langs om te kijken of het goed gaat en voor knuffels. En weet ik dat ze er super voor gaat zorgen. Maar Nicky plakt alleen heel erg aan mij.. Veel meer dan dat ze dat bij mijn partner doet. En dan voel ik me altijd een beetje schuldig tegenover haar.

Hoe doen jullie dat met de katten en vakanties?

Sodera

Berichten: 5302
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:39

Jazz plakt enorm veel minder sinds Monroe er is.
Wij gaan volgende week samen een lang weekend weg en dan blijft mijn schoonvader thuis bij ze.
Ik ben dan nog wat langer weg maar mijn partner is dan wel thuis, die zal dan maar genoeg moeten zijn......
Maar het breekt mijn hart nu ook al en ik weet ook dat ik ze vreselijk ga missen..

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:02

Hoi allemaal,

Ik heb een zorg die ik toch wel graag hier even wil delen. Wij hebben een 1 jarige kater genaamd Ty. Sinds vandaag hebben we er een kitten poesje bij, genaamd Catootje. Echter blijkt Catootje heel anders te zijn dan dat Ty was…
Ty en Catootje komen beiden van mijn staleigenaar. Ze komen hier met allerlei mensen in aanraking en wennen aan een huiselijke sfeer met honden etc. Toen we Ty vorig jaar meenamen ging hij gelijk op onderzoek uit en lag al snel op de bank naast ons te pitten. Nog altijd is Ty enorm nieuwsgierig en ontzettend mensgericht.
Nu viel me al op dat Catootje een heel ander karakter heeft dan Ty. Waar Ty altijd vooraan stond, duikt Catootje gelijk weg en gaat blazen zodra je te dichtbij komt.

Eenmaal thuis snuffelen Ty en Catootje even aan elkaar, en gaat Catootje op onderzoek uit. Ty heeft een gezonde dosis nieuwsgierigheid en kijkt van een afstandje toe. Echter begon ze kort hierna alleen maar te blazen en uit te halen… Ty neemt dan gelijk afstand en gaat weer verder met zijn leven. Sinds 10 uur vanmorgen zit Catootje onder de bank… Ty kijkt af en toe even of ze er nog zit en gaat dan weer verder met zijn leven. Hij reageert verder totaal niet op haar. Wij (ik en mijn vriend) hoeven haar maar aan te kijken en ze begint te blazen en te grommen. Catootje maar met rust gelaten. Sinds vanavond zit ze alleen maar heel ellendig te miauwen. Ik vind het lastig te begrijpen wat ze hiermee bedoeld. Ze heeft al haar poepjes en plasjes onder de bank, op de grond gedaan. Ze was bij mijn staleigenaar wel zindelijk. Ik heb een beetje natvoer bij haar gezet en dit heeft ze wel gegeten.

Ze is overigens nog maar 8 weken oud… We wouden haar met 11/12 weken ophalen, maar de rest van haar nestje was al weg. Mama poes was alweer de hele dag op stal aan het zwerven dus ze was de afgelopen dagen helemaal alleen. Daarom ervoor gekozen haar toch al te halen.

Wat is wijsheid? Wel/geen eten en drinken onder de bank geven? Waarom zou ze janken? Wat heeft ze op dit moment nodig? Ik merk dat ik er erg onzeker van word. Ty was zo anders als kitten…

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:07

Sodera schreef:
Jazz plakt enorm veel minder sinds Monroe er is.
Wij gaan volgende week samen een lang weekend weg en dan blijft mijn schoonvader thuis bij ze.
Ik ben dan nog wat langer weg maar mijn partner is dan wel thuis, die zal dan maar genoeg moeten zijn......
Maar het breekt mijn hart nu ook al en ik weet ook dat ik ze vreselijk ga missen..


Nicky is uit 3 opvang gezinnen verbannen omdat ze dus totaal niet met andere katten op kan schieten. En we mochten haar alleen adopteren als we beloofde er geen andere katten bij te houden. Omdat dat voor haar echt geen optie is. Mensen baas is heilig en de rest moet het ontgelden. :+

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:11

Eline_S_S schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb een zorg die ik toch wel graag hier even wil delen. Wij hebben een 1 jarige kater genaamd Ty. Sinds vandaag hebben we er een kitten poesje bij, genaamd Catootje. Echter blijkt Catootje heel anders te zijn dan dat Ty was…
Ty en Catootje komen beiden van mijn staleigenaar. Ze komen hier met allerlei mensen in aanraking en wennen aan een huiselijke sfeer met honden etc. Toen we Ty vorig jaar meenamen ging hij gelijk op onderzoek uit en lag al snel op de bank naast ons te pitten. Nog altijd is Ty enorm nieuwsgierig en ontzettend mensgericht.
Nu viel me al op dat Catootje een heel ander karakter heeft dan Ty. Waar Ty altijd vooraan stond, duikt Catootje gelijk weg en gaat blazen zodra je te dichtbij komt.

Eenmaal thuis snuffelen Ty en Catootje even aan elkaar, en gaat Catootje op onderzoek uit. Ty heeft een gezonde dosis nieuwsgierigheid en kijkt van een afstandje toe. Echter begon ze kort hierna alleen maar te blazen en uit te halen… Ty neemt dan gelijk afstand en gaat weer verder met zijn leven. Sinds 10 uur vanmorgen zit Catootje onder de bank… Ty kijkt af en toe even of ze er nog zit en gaat dan weer verder met zijn leven. Hij reageert verder totaal niet op haar. Wij (ik en mijn vriend) hoeven haar maar aan te kijken en ze begint te blazen en te grommen. Catootje maar met rust gelaten. Sinds vanavond zit ze alleen maar heel ellendig te miauwen. Ik vind het lastig te begrijpen wat ze hiermee bedoeld. Ze heeft al haar poepjes en plasjes onder de bank, op de grond gedaan. Ze was bij mijn staleigenaar wel zindelijk. Ik heb een beetje natvoer bij haar gezet en dit heeft ze wel gegeten.

Ze is overigens nog maar 8 weken oud… We wouden haar met 11/12 weken ophalen, maar de rest van haar nestje was al weg. Mama poes was alweer de hele dag op stal aan het zwerven dus ze was de afgelopen dagen helemaal alleen. Daarom ervoor gekozen haar toch al te halen.

Wat is wijsheid? Wel/geen eten en drinken onder de bank geven? Waarom zou ze janken? Wat heeft ze op dit moment nodig? Ik merk dat ik er erg onzeker van word. Ty was zo anders als kitten…



Jeetje wat vervelend. Ik denk dat ze even de tijd nodig heeft om te wennen..

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:16

Eline ik had een nieuw kitten sowieso eerst in een kleinere afgesloten ruimte gehouden met eten en kattenbak en verstopplek zodat ze rustig kon wennen.
En ook geleidelijk de katten geïntroduceerd.
Het is ook best wat voor zo’n hummeltje.
Toen ik m’n eerste Bengaal gehaald had heb ik de dag erna m’n buren maar even een brief door de bus gedaan want hij schreeuwde de hele nacht. -O-
Geef het de tijd.
Ik izou vm de behoeften doen onder de bank echt even een plaatsje voor r maken zoals ik hierboven al aangaf.
Komt goed!

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:56

Achteraf gezien was dat ook beter geweest inderdaad. Echter zag ik op stal al dat ze erg veel comfort zocht bij de andere katjes. Vooral zodra er mensen in haar buurt waren. Wij hebben een woonkamer en open keuken van 70m2 en verder de slaapkamer en een hele kleine studeerkamer met overal kabels etc. De badkamer is enkel een douch dat wij natuurlijk gebruiken, dus ook niet ideaal.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:16

Hier kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om onze twee vriendjes een week alleen te laten met enkel af en toe iemand voor water/voer/kattenbak dus hier gekozen voor een pension waar ze met z’n tweeën hun eigen verblijf met buitenruimte hadden.

Vwb introduceren van een nieuwe kitten, elk beestje is anders. Hier had ik een stuk afgezet in de woonkamer waar Woezel veilig kon wennen en Pip kon hem rustig bekijken. Onze Houdini vond het echter maar saai in zijn hok :roll: dus binnen 5 minuten scharrelde hij de woonkamer rond, op de voet gevolgd door Pip. Er werd drie dagen af en toe wat geblazen en dat was dan dat. Inmiddels breken ze af en toe de tent af samen, ze hebben het reuze naar hun zin met z’n tweeën. Misschien kun je met hekjes nog iets uithalen? Dat Catootje in haar eigen afgesloten ruimte kan wennen en de bak kan gebruiken?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:09

Ik meld mij hier ook! Sinds deze week wat onverwacht een kitten in huis gekregen. Lees hier ons verhaal:
[BB-ITP] Verliefd op patiënt

Ik lees hier graag mee voor tips en tricks. Ik weet het eea van katten omdat ik dierenarts ben, maar met zo’n klein ding is huis zijn er altijd dingen die je nog niet wist ;)

Bijvoorbeeld over voeding. Ze krijgt nu A/D van Hills om wat aan te sterken, maar dat ben ik aan het afbouwen, en ik had van de praktijk een proefzakje kittenbrokjes van HPM die ze goed eet. Heb nu een zakje van dit gekocht:
https://deleeuwdierenwinkel.nl/products ... gJMTPD_BwE

Maar wat voeren jullie? Het liefst zo natuurlijk mogelijk :)

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:46

Oooh ik volg je andere topic inderdaad, wat een schatje jouw kitten!

Ik voer hier Purina One (mevrouw eet niets anders :roll: ) en Royal Canin Gastroitestinal (meneer verdraagt al het andere niet).

Hier is Woezel nog altijd in zijn acrobatenfase…van de week zat hij bovenop de deur en vanmorgen zat hij op vogelhuisje nummer 2 :roll: echt, dat beest is echt niet goed af en toe.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:01

Die andere brokjes waren te groot en te hard. Heb nu deze en deze eet ze goed: https://petsplace.nl/orijen-whole-prey- ... 5-pps.html

Met dit als maaltijd: https://petsplace.nl/sams-field-kitten- ... 7-pps.html

Zindelijkheid gaat op en af. Soms heel goed en dan zit ze een paar uur later weer naast de bak te zeiken… :+
Heb er nu houtkorrels in, met een onderlegger erover en dat is okay vindt ze. Maar dan nog…. Maar dat komt. We zijn pas een week onderweg en de kleine is nog zo jong.

Autorijden doet ze als een pro, dat is wel fijn, want ze gaat elke dag mee naar het werk.

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:23

Topic helemaal kwijt is stipje weg. >;)

Al een hele poos geleden dat ik foto's geplaatst heb.
Afbeelding
Afbeelding
Alexia had het schijnbaar koud en wat is nu lekkerder dan pluis Blue als kacheltje.
Afbeelding
Eh ja. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vanmorgen gemaakt.
Afbeelding
Mama Maira.

Gebruik houtkorrels voor de kattenbak. Dames eten hier Purizon eend/vis en Hills I/D van brokken. Natvoer Almo, Schesir en Animody (carny en andere).

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:09

Wat is ze al groot. :wow:

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:58

Afbeelding

Ik ben zo gek op mijn baby (nog geen jaar oud dus dan nog baby)… hij is grappig, lief, graag in de buurt, speels… weegt ongeveer 5,5 kg dus gaat nog wel iets groeien.
Hij begint wel wat te puberen en vooral zijn oma (4 jaar) moet het regelmatig ontgelden maar verder ook sociaal naar de andere katten.