Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
njiloj

Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:16

Ik kom even binnenvallen met een vraag: hebben jullie ervaring met een kat in huis en een kattenallergie?

Wij hebben sinds juli een kitten, en binnen enkele dagen kreeg ik al een snotneus en jeukende ogen. Ik legde direct de link, maar vond het wel overleefbaar.

Alleen sinds enkele weken begin ik ook eczeem te krijgen. ;( ik heb jaren eczeem gehad en weet hoe enorm uit de hand dat kan lopen bij mij, dus ik maak me toch nogal ongerust. (Ik ga volgende week even naar de dokter hoor)

Zijn er hier mensen die dit herkennen? En zo ja: wat hebben jullie gedaan om dit onder controle te krijgen?

Ik ben niet iemand die z’n huisdier weg doet, en ik heb hiervoor altijd 2 honden gehad (16 en 17 jaar) waar ik geen last van had…

Hier nog even een foto van de veroorzaker:


Afbeelding

O ja, ik heb al een stofzuiger met HEPA filter en een luchtreiniger in de woonkamer staan.


Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 12:56

Ja ik, het resultaat zal je alleen niet leuk vinden…wij hadden 3 katten in een appartement, waar ze niet naar buiten konden. Ik werd uiteindelijk knettergek. Ik kon ze niet meer aaien, want dat gaf ontzettend jeuk en bultjes. Ik sliep er ook slecht van door mijn luchtwegen die dicht gingen. Ik heb me laten testen op allergieën. Daar kwam vanalles uit, waaronder een flinke kattenallergie. Uiteindelijk werd het echt onhoudbaar en hebben we ze herplaatst.

Nu, jaren later, hebben we toch weer 2 katten. Ik woon inmiddels in een huis, onze twee monstertjes komen in de tuin en mogen niet op de slaapkamer en ik heb helemaal nergens last van. Alleen als ooit met hun nageltjes in mijn vel hebben gezeten jeukt het en wordt het dik, maar verder niets. Ik kan ze knuffelen en mijn neus in hun vacht stoppen zonder problemen.

Meer dan veel stofzuigen, dweilen en luchten kun je denk ik niet doen. Misschien kun je anti histamine via de huisarts krijgen zodat de scherpe randjes eraf gaan.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

hal_lo

Berichten: 79
Geregistreerd: 31-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:34

Pro Plan heeft een lijn kattenvoer dat allergieën zou moeten verminderen.(Liveclear) Geen idee of het echt werkt maar het valt natuurlijk altijd te proberen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:28

njiloj schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag: hebben jullie ervaring met een kat in huis en een kattenallergie?

Wij hebben sinds juli een kitten, en binnen enkele dagen kreeg ik al een snotneus en jeukende ogen. Ik legde direct de link, maar vond het wel overleefbaar.

Alleen sinds enkele weken begin ik ook eczeem te krijgen. ;( ik heb jaren eczeem gehad en weet hoe enorm uit de hand dat kan lopen bij mij, dus ik maak me toch nogal ongerust. (Ik ga volgende week even naar de dokter hoor)

Zijn er hier mensen die dit herkennen? En zo ja: wat hebben jullie gedaan om dit onder controle te krijgen?

Ik ben niet iemand die z’n huisdier weg doet, en ik heb hiervoor altijd 2 honden gehad (16 en 17 jaar) waar ik geen last van had…

Hier nog even een foto van de veroorzaker:


[ [url=m/UN4j8K.jpg]Afbeelding[/url] ]

O ja, ik heb al een stofzuiger met HEPA filter en een luchtreiniger in de woonkamer staan.



Liveclear van ProPlan idd. Van klanten hoor ik positieve ervaringen. Ik wil er later wel uitgebreider over op terug komen als je wilt, maar ben nu aan het werk :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

njiloj

Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:35

Ik ga mezelf even inlezen in de ProPlan Liveclear.
Kat weg is in mijn ogen geen optie, maar om nou de eerst komende +- 15 jaar met eczeem rond te lopen…
Ik heb nu een open plek op m’n been van omg. 15cm, en dit brandt en jeukt als de neten. -O-
Anti histamine heb ik nu van de drogist, maar ik ga wel even vragen of deze van de apotheek zwaarder is.

Bedankt voor de tips alvast!

xoranlover

Berichten: 6574
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:11

Als je ‘s morgens beneden komt.
Liggen ze soms met zijn 2en
Afbeelding

En soms met zijn allen.
Afbeelding

Het geniet van de zon. Nyah brengen we zaterdag weg.
Afbeelding

Ze eten samen.
Afbeelding

Ze slapen lekker bij je op de bank
Afbeelding

En mijn knappe Elani.
Afbeelding
Afbeelding

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:01

Afbeelding
Aankomend weekend ga ik bij deze snoetjes kijken.
Ik was langzaam opzoek naar een kat in huis, tot ik deze twee tegen kwam. Tja, het is wel alles dubbel (duur) maar hoe kun je ze nu uit elkaar halen? (Ze staan als gratis tegen een goed huisje)
Dus mocht het zondag klikken (ik wil het wel zeker weten) dan ga ik langzaam op zoek naar wat spulletjes. Iemand tip voor een (niet mega maar wel) grote maar vooral betaalbare krabpaal voor twee poezen?
En wat raden jullie aan, twee kattenbakken?

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

Marcella

Berichten: 36681
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:08

3 Bakken.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:25

Minstens 2, maar liefst 3 :j
Zeker in de overgangsfase waarin de wennen aan hun nieuwe huisje. Gebruiken ze de 3e niet en vormen ze echt een fijne sociale groep, dan kan de 3e evt weg.

Qua krabpaal; de Natural Paradise XL van Zooplus is een mooie, of anders de palen van Dierenvilla.

Leuke katten iig! Hoop dat het klikt :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:11

xoranlover schreef:
Als je ‘s morgens beneden komt.
Liggen ze soms met zijn 2en
[ [url=m/iZg6ex.jpg]Afbeelding[/url] ]

En soms met zijn allen.
[ [url=m/Laiu01.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het geniet van de zon. Nyah brengen we zaterdag weg.
[ [url=m/BBhCYR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze eten samen.
[ [url=m/KM3jOz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze slapen lekker bij je op de bank
[ [url=m/28vTCM.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn knappe Elani.
[ [url=m/cTn0T3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GGJIQz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Och wat een lieffies <3

Hier vandaag de studio weer even opgezet. Ze waren goedgezind vandaag wat ze werkten voor de verandering allebei eens mee :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

kevinsky

Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:19

Wat een prachtige foto's komen voorbij! <3

Afbeelding

De mood van deze avond en onze gezamenlijk happy place. Lekker met z'n allen onder een kleedje. <<)

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 23:14

Hier dezelfde mood...

Afbeelding


Tja :+

Afbeelding

Toby =^.^= Mara

kevinsky

Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 23:34

Heerlijk is dat hé!

Zodra het buiten onder de 20 graden is. Dan wil mevrouw er gezellig bij onder. Ze gaat echt naast je zitten en geeft een pootje zo van `uhhh mag ik er bij onder?!`

Boven de 20 wil ze graag op en tegen je aan liggen. En richting de 30 komt er een kloof van 5cm tussen. :')

En dat voor een kat die nooit buiten komt. Maar het idee is voor haar al genoeg denk ik. :+

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:08

Alvast klaar voor de winter!

Afbeelding

Afbeelding

:+ :+ _O-

Toby =^.^= Mara

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 11:47

Hebben jullie misschien een suggestie?

Wij willen voor onze katten een plafondhoge krabpaal, maar ook echt alleen de paal, verder geen plankjes oid (dat hebben ze namelijk al). Op internet kan ik alleen eigenlijk niets vinden, behalve deze zak

https://www.agradi.nl/kerbl-krabpaal-cl ... 3mEALw_wcB

Super leuk vind ik die! Alleen vraag ik me af of die niet teveel beweegt als ze erin springen.

Iemand nog suggesties waar ik gewoon een klimpaal kan vinden? Of die ervaring heeft met deze klimzak.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:04

Hmm, denk niet dat dat bestaat? Zitten altijd wel iets van mandjes aan.

Toby =^.^= Mara

xoranlover

Berichten: 6574
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:32

Kan niet helpen met die krabpaal. Zelf maken anders?

Ik heb nieuw speelgoed binnen voor mij en even de surefeed van kito gepimpt.
Die van Nish en Laan doe ik morgen. En die voor Elani is nog niet binnen. Want ze zijn schijnbaar moeilijk leverbaar.

Afbeelding

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:44

En ook flink duurder geworden. :oo
Leuk gedaan met die stickers!

Toby =^.^= Mara

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 09:45

Afbeelding
Afbeelding

Dit merk kan je zelf samenstellen. Misschien is dat iets.

Wij zoeken een dikklimtouw van 3,5 meter, is ook lastig te vinden. Meeste zijn te iel vinden we.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

xoranlover

Berichten: 6574
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:35

Mijn lieve Elani. Eigen gefokt poesje dat hier blijft wonen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:03

Stal_Fiore schreef:
[ [url=m/6buSl2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/waFxvb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit merk kan je zelf samenstellen. Misschien is dat iets.

Wij zoeken een dikklimtouw van 3,5 meter, is ook lastig te vinden. Meeste zijn te iel vinden we.


Zo wat een geld! We hebben nu uiteindelijk toch die zak gekocht, ik zal laten weten hoe die bevalt.

Xoran, wat een prachtig beestje is het toch!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6574
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:04

Ben heel benieuwd naar die zak.

Ja he. Ben er heel blij mee. :D hopelijk kan in februari de show doorgaan en kan ze dan mee.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:27

Ik kom even binnenvallen voor advies na een dierenarts bezoek vanmorgen.

Onze Siberische poes Noes heeft waarschijnlijk artrose. Ook blijkt ze achter twee losse knieschijven te hebben... Dit heeft ze waarschijnlijk al haar hele leven. Wij hebben haar 2,5 jaar en ze is nu 11. Ze was altijd al liever lui dan moe, vooral in vergelijking met onze kater Mies, haar halfbroer. Gewoon niet echt te porren voor een spelletje, en een sprintje trekken doet ze zeer zelden.
De afgelopen tijd trok ze zich af en toe terug en ook een beetje op gekke plekken waar ze normaal niet zou gaan zitten. Daar verstarde ze dan een beetje, en dan zagen we duidelijk spanning. Uiteindelijk ging dit weer voorbij, maar we maakte ons toch wat zorgen. Ook leek haar ze weer een oorontsteking te hebben dus daar moesten we sowieso voor naar de dierenarts. Lang verhaal kort, artrose in de rug en/of heupen, achter twee losse knieschijven (wss haar hele leven al) en, zoals verwacht, een ontstoken oortje.
Ze is ook flink te zwaar (6.6 kg). Wij kregen ze al met overgewicht en letten erg op het voer.

Ze krijgen nu Purizon grote brokken (tegen tandsteen) in een voerbak op timer. Deze draait elke 6u, en over de dag verdeelt kregen ze 110 gram voer. Nu gaan we terug naar 90 gram. Hier eten ze dus samen uit, en vaak zitten ze het kwartier voor de bak draait miauwend te wachten en vallen ze meteen aan.

Nu zit ik te kijken naar een surefeed bak, zodat we echt beter per kat naar het gewicht kunnen kijken maar betwijfel of dit zal werken hier. Ze eten vaak echt tegelijk uit hetzelfde bakje namelijk. Hoe werkt dat als je een surefeed bak hebt met twee katten? Heeft iemand hier ervaring mee?

Hier de twee dikzakken :o

Afbeelding

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:56

Je zult dan 2 Surefeed bakken moeten aanschaffen. Dat werkt prima, leren ze snel genoeg. Het enige is, dat die niet op timer werken, dus met pech schrokken ze hun eten in 1x op…

Als ik een tip mag geven bij afvallen: natvoer. En dan dus echt een deel vd brokken inwisselen voor natvoer. Bevat veel minder kcal, en ze mogen er dus qua volume meer van hebben.

Tot slot heel wat anders; ik weet niet of ze nu pijnstilling krijgt voor de artrose, maar je kunt eens kijken naar Solensia. Is een injectie eens per maand en niet zo belastend op de nieren als nsaids. Werkt hier super goed!

J0anieke

Berichten: 4864
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:47

Ik heb hier voor elke kat een surefeed (3 bakken). Ze krijgen 2x per dag een half tot heel espresso kopje aan brokjes (weet niet meer hoeveel gram, had het toen gewogen per kat). Ze krijgen ook allemaal andere brokjes, eentje brokjes tegen blaasgruis, andere voor gezonder tandvlees en de andere krijgt voer voor gesteriliseerde katten. Ik heb die surefeed dan ook aangeschaft omdat ze allemaal wat anders krijgen. Gaat hier prima. Heb ze wel op snel reageren gezet, als ze weglopen gaan ze dan sneller dicht. Anders drukte de een de ander steeds weg en gingen ze uit elkaars bakjes eten.
Andere reden was dat een andere kat van ons in 2019 was overleden door geelzucht. Hij had toen waarschijnlijk 2 dagen niks gegeten en daar kwamen we pas veel te laat achter. Wij gebruikten toen ook zon automatische voerbak en wij hadden daardoor geen zicht op het eetgedrag van de katten. Kat heeft 10 dagen bij de dierenarts gezeten en is uiteindelijk ingeslapen. Voor mij dus nooit meer, gebruik hem nu alleen nog als we een weekendje weg gaan. Nu ze allemaal hun eigen bakje hebben zie ik meteen als een kat niet gegeten heeft.

    Alana. ♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers