Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:46

Jammer! Zo had je het je vast niet voorgesteld!
Hopelijk trekken ze toch nog bij!!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:01

Jammer zeg, ze hebben misschien gewoon wat langer nodig om uit hun schulp te komen.
Hier zit Jessie nog steeds onder de bank als we visite krijgen.. Zo heb ik gister vanaf 18.30 tot 23.30 bezoek gehad van mijn schoonvader die hielp met het in elkaar zetten van 2 kasten. Ondanks dat wij in een andere kamer zaten heeft hij de hele avond onder de bank gezeten. -O-
Hij voelt zich daar gelukkig veilig want hij ligt dan gewoon te slapen maar toch heb ik liever dat hij dan gewoon op de bank durft te liggen. Sammie lag gewoon prins heerlijk in de krabpaal te slapen namelijk. En mijn schoonouders komen regelmatig langs, dus zijn geen vreemden..

Hier vanavond geprobeerd de katten weer vast te leggen.. Missie geslaagd. Alhoewel, ik denk dat Jessie deze gewonnen heeft :+
Afbeelding

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

xoranlover

Berichten: 6516
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:45

Haha wat een geweldige kop! His Royal Highniss!!

Hier kruipt Kito na 7,5 jaa nog steeds weg zodra er iemand binnen komt. Bij veel is ie wel ontdooit en komt ie ook weer te voorschijn maar bij een aantal mensen blijft ie ergens verstopt zitten. Ok heb zoiets als hij zich daar prettig bij voelt moet ie dat gewoon lekker doen. Ga hem niet dwingen. En eerlijk is eerlijk sommige mensen hebben het gewoon verpest bij hem.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:54

Arrogant kijkt hij :+

Hij komt hier, als het rustig is uiteindelijk ook wel te voorschijn, maar dan moet ik niet meer dan 2 mensen op bezoek hebben :+ als het er meer zijn dan blijft hij lekker verstopt.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

xxxmh

Berichten: 3449
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:58

Mijn moeder had laatst ook foto's gemaakt van Toby <3
Afbeelding

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:07

Grappig dat jullie katten zo reageren op visite. Zodra mijn bel gaat staat de poes regen de deur op te springen (want mag dan de trap af rennen om de visite op te halen). De kater verstopt zich eerst onder de bank, maar trekt na een paar minuten bij om de rest van de tijd de visite te versieren. Terwijl ze toch veel alleen zijn en ik ook alleen woon.

@tutti frutti: Ik hoop voor je dat ze snel wat losser worden!!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:30

De katten van mijn ouders gaan stuk voor stuk alle visite af en liggen bij iedereen op schoot. Word je soms ook wel gek van dus zo heftig zou ik ook niet willen.. :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

xoranlover

Berichten: 6516
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:43

Nishi vind bezoek ook niet erg. En zika wilt een aaitje en vind t dan prima. Maar we hebben sterk het vermoeden dat kito niet zo goed behandeld ks voor hij bij ons kwam. En hij is best goed in het lezen van lichaamstaal. En als ik mensen wat minder vind hoeft hij er al direct niks meer van te hebben.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:01

Die van mij gaan visite niet uit de weg. Lopen ook gerust over iemand heen als die de doorgang blokkeert. Verder wordt visite genegeerd. Ze zijn er dus niet bang voor, maar ook niet nieuwsgierig na.

Buiten zijn ze gelukkig heel wantrouwig naar andere mensen. Niemand kan ook maar in de buurt komen of ze rennen heel hard weg. Dus eigenlijk precies goed zo! :)

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:50

Aife komt na verloop van tijd ff kijken, als ze er zin in heeft en diegene vaker geweest is.
Bij vreemden komt ze zelden of nooit, dan trekt ze zich terug in de tuin of kattenkamer.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

MerleSimone

Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:54

Haha die van mij lopen inderdaad ook over je heen als je in de weg zit. Komen graag even kopjes geven en een aai halen en gaan dan weer met elkaar bezig (waarbij rennen over de bank leuning hoort waardoor de visite zich rot schrikt).

Zijn heel vriendelijk en niet bang haha.

Ze hebben nu ook door dat we door de voordeur thuiskomen dus zitten echt te wachten voor de deur tot we thuis komen. Zo lief <3

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Mando

Berichten: 15614
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 06:04

Onze Maes doet nog net de deur niet open.
Mads zit met de koffie klaar
Mink is boodschappen doen...

Mink zie je ook niet die komt nu als mijn ouders er zijn wel tevoorschijn maar verder niet.

Dat respecteer ik.. Ik zie hem soms ook de halve dag niet ligt hij onder de bank in zijn mandje.


Maes wilde spelen maar het duurde te lang.

Afbeelding

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Renske_W

Berichten: 13839
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 07:34

Hier ligt het eraan hoe druk het is.
Duvel zie je niet snel met visite.
Pippi komt wat eerder kijken, maar als het echt druk is in huis zoekt ze een rustig plekje om te gaan liggen.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:51

Volgens mij hebben de katten hier door dat ik aan het verhuizen ben.. Ondanks dat ik dozen inpak en meteen weg breng. := Ze gedragen zich vreemd, maken me nu s nachts meerdere keren wakker.. Maar duurt toch nog 1 of 2 weken voor we helemaal over gaan. Hmmm.

Nog wel een vraag: ik heb een nieuwe/andere bank. Zijn er tips/tricks om te zorgen dat de daar vanaf blijven? Ik doe mijn best met voldoende afleiding en zal een plantenspuit in de buurt houden, maar misschien zijn er nog handigheidjes :P

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Marcella

Berichten: 36531
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:42

Die van mij kruip bij de bel achter de bank, maar probeer haar wel gewoon aandacht te geven en uiteindelijk kruip ze in haar toren. Maar hou wel alles in de gaten.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:38

Ik heb hier de regel dat visite niet zonder mijn uitdrukkelijke toestemming in de kattenkamer mag komen, daar zit als duidelijke grens ook een traphekje in de deuropening.
Aife heeft dus altijd een veilige plek waar ze niet benaderd wordt buiten dat er soms tegen haar gepraat wordt vanachter het traphekje.
Ik krijg soms wel de opmerking dat het toch geen klap aan is, zo'n kat die je nooit ziet maar de visite ziet natuurlijk niet dat Aife wel degelijk een knuffelkont is. ;)

Dit was vd week nog, lekker naast me:

Afbeelding

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

xoranlover

Berichten: 6516
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:43

Hier kunnen ze zelf naar boven of naar de gang als ze willen.
Vind het dan ook niet erg als ze dat doen. Als we klaar zijn hebben ze boven een kattenkamer waar ze ook altijd in kunnen. Behalve als Nishi kittens heeft.

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:06

Bij mij mogen ze in alle kamers. Alle deuren staan altijd open en op de dag kunnen ze via het kattenluik naar buiten.

Bij mij zijn ze dus helemaal niet onder de indruk van visite maar als ze dat wel waren had ik dat ook geen probleem gevonden. Ik heb mijn dieren voor mezelf en niet voor een ander.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:20

Ik vind het vooral sneu dat jessie het zo spannend vind als er visite is. Meestal gaat hij naar de slaapkamer, onder het bed of op bed. Nu ging dat dan niet omdat we de deur dicht hadden ivm het verbouwen van de kasten en alle kleding die op bed lag.

Met verjaardagen heb ik de deur van de logeerkamer en van de slaapkamer op een kier staan. Deze zijn dan ook verboden terrein voor visite en echt bedoeld zodat mijn katten zich daar in alle rust kunnen terugtrekken. :j

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:05

Ik heb geen boven vandaar een hekje voor de kattenkamer.
Is het meteen duidelijk dat daar niets te zoeken valt voor mensen van buitenaf zegmaar. :)
Ook fijn met honden op visite, die kunnen de kattenbak niet leegsnoepen tenzij het chihuahuas zijn (die kunnen eronderdoor :+), al heeft mijn eigen hond daar ook wel een handje van. :r
Alleen als mijn moeder haar honden mee heeft doe ik de deur ook dicht een deel vd tijd, één van haar honden is helemaal gefixeerd op de kat.
Niet dat hij haar wat zou aandoen maar hij is te lomp en zij vind hem echt dóódeng. :(:)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:54

Ik heb net zo'n mooi dametje voor de lens gehad <3 nu een 16 weekjes oud. Ik denk dat ik mijn studio hier laat en de poes mee naar huis neem :')

Afbeelding

Het is overigens een foto recht uit de camera. (Met mijn mobiel een foto van gemaakt :+)
Afbeelding

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:06

IMJ schreef:
Jammer! Zo had je het je vast niet voorgesteld!
Hopelijk trekken ze toch nog bij!!


We zijn een charmeoffensief begonnen. Vooral bij de kater die erg gericht is op eten. :9
We zitten inmiddels al met probleem nummer 2 aan het andere uiterste van het eten: kater eet te veel :') wachten het nog even af maar uiteindelijk moeten we toch aan zo'n chipsysteem beginnen denk ik.

Lastig trouwens zo'n kat die niet van visite houd... Wij sluiten ze denk ik tegen die tijd op in de keuken of slaapkamer en maken dat verboden terrein. Slaapkamer zullen ze wel leuk vinden omdat ze daar normaal niet komen. Voorlopig gewoon even helemaal geen bezoek!

xoranlover

Berichten: 6516
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:57

Wat goed dat ze al weer iets meer durven. Hier kregen ze eerst altijd 's morgens een beetje brok en 's avonds een beetje en rond 5 uur vlees.
Nu met Nishi erbij gaat dat niet meer. Die vreet door tot ze alles uitkotst. Dus nu krijgen ze 's morgens een beetje brok en gaat het weg (Nishi krijgt dan haar vlees) rond 5 uur krijgt alles vlees. En als we naar bed gaan krijgen ze nog een beetje brokjes. Kito is inmiddels af aan het vallen (was ook wel nodig) Mede door het voerschema maar ook omdat hij heel veel met Nishi speelt.

Zondag gaan we voor het eerst naar show toe. Heb er zo'n zin in.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:42

Helaas is dat hier nog geen optie omdat ze nog niet te voorschijn komen als we in de buurt zijn.

MerleSimone

Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:22

Wat fijn dat het al iets beter gaat qua eten TF! Een zorg minder.

Welke kattenbak vulling gebruiken jullie? Ik ben nog steeds zoekende.. Hier even een lijstje met al geprobeerd en bevindingen.
Biokat natural: heel erg zwaar materiaal, klontert alleen eerste dag daarna niet meer, die stank.. :r
Biokat fresh: heel erg zwaar materiaal, klontert ook alleen eerste dag maar ruikt goed
Sanicat (roze zak): maskeert geen geur en stinkt dus aardig, klontert matig.
Nu jumbo huismerk: klontert perfect en blijft licht, precies wat ik fijn vind. Geur in de bak is goed maar zodra er poep in zit stinkt het hele huis. Vrij veel uitloop.

Zoals je leest ben ik opzoek naar een vulling die licht is (bakken staan op zolder..) en geur goed maskeert. De uitloop is de minste zorg, dan maar een keer extra stofzuigen. Wat gebruiken jullie? Tips?

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Brenda66 en 3 bezoekers