Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 19:43

Moderatoropmerking:
Houden jullie er rekening mee dat er maximaal 2 foto's per bericht geplaatst mogen worden, dankjewel!


Omdat er nog geen centraal kattentopic was...

Hier is ie dan! :D

Deel hier je verhalen, foto's, ervaringen, blunders of wat dan ook! :)

Afbeelding

Topic is geplaatst in overleg met moderator!
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 19-08-17 22:12, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel gewijzigd

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Ghostattack

Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:49

Oh een kattentopic <3 Ik ben mijn hele leven al obsessed met katten, soms iets té extreem. Uiteraard heb ik zelf twee katten rondlopen, meerdere gehad. Daarnaast spaar ik katten beeldjes en producten en heb ik zelfs aardig wat kleding met katten erop _O-

1 van mijn katten <3 Haar heb ik 9 jaar geleden als hoopje ellende weggehaald bij een broodfokker. Uitgegroeid tot de leukste poes ooit!
Afbeelding

En de ander:
Afbeelding
Deze is inmiddels 14 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:15

Oehh wat een leuk idee! :D

Ik meld me ook. Heb 2 poezen, ben er officieel allergisch voor dus heel gezellig knuffelen met een zakdoek onder m'n neus :P

Afbeelding
Diola (net 4, blijft altijd klein, m'n eeuwige kitten _O- )


Afbeelding
En Puck, met het kattenkruid plantje _O- (net 8, kijkt altijd boos :') )

Beide heb ik al vanaf dat ze 12 week oud waren.
Heb m'n hele leven al katten,
opgegroeid met Minou (16 jaar oud geworden, kwam plotseling thuis met een verlamde poot, puur ouderdom maar kon er niet mee verder leven, viel letterlijk om als ze op wou staan. Uit mijn hoofd eind 2005 ingeslapen, zij was er net toen ik geboren werd).
*knip*

En mijn prinses Simba, mijn eerste eigen poes nadat de zoon van Minou was overreden bij ons voor de deur kreeg ik Simba toen ik 8 was, zij is bijna 17 geworden en haar hebben we in maart 2014 moeten laten inslapen, pure ouderdom, verzorgde zichzelf niet meer goed, doorgegroeide nagels, dikke plukken in de vacht, vervolgens liet ze de ontlasting lopen en ga zo maar door, nog kunnen rekken met een bezoekje aan de dierenarts en een kuurtje maar daarna ging het lichtje uit, haar ogen waren ook dof geworden.
*knip*
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-07-17 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 fotos weggehaald. Max 2 fotos per bericht.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 06:50

Ghostattack, leuke beestjes <3

Annet_dottie, Wat jammer van Minou en Simba :( Maar gelukkig heb je nog 2 andere mooie poezels <3

Zal de mijne ook maar eens laten zien :j

Sam is een ''halve'' Ragdoll (op de foto in de OP). We kregen hem als kitten, half verwaarloosd. Onder de vlooien en teken, veel te mager. Maar gelukkig is hij opgeknapt tot een stoere, ondeugende, lieve kat :D. Hij is nu 4 jaartjes jong :)
Afbeelding

Casper hebben we 6 jaar geleden uit het asiel gehaald samen met zijn vriendje Bram. Maar helaas is Bram op tweejarige leeftijd overleden aan een epelepsie-aanval :(. Casper mag als enige naar buiten (omdat de rest raskatten zijn). Het meeste deel van de tijd brengt ie door in de stal van de buurvrouw. Casper is ook echt een knuffelkont!
Afbeelding

Benjamin is een Maine Coon van 8 maandjes oud. Hij is bij ons thuis degene met chronisch aandacht te kort-syndroom :') Hij is een echte prater, mauwt om alles. Het leuke is wel dat je het verschil hoort. De mauw van ''Ik wil spelen'' is weer anders dan de mauw ''Ik heb honger''. Echt leuk om te horen dat daar zo'n verschil in zit!
*knip*

Finn is ook een Maine Coon. Hij is nu 3. Helaas is hij ongeveer een maand geleden naar een ander huisje gegaan. Hij vond het bij ons echt niet fijn, wat ook heel begrijpelijk is in onze situatie nu. Hij is nu naar een vrouw die echt álles voor haar dieren over heeft. Finn is ook helemaal opgebloeid daar. Hij eet/drinkt weer, hij doet het weer op de kattenbak, hij speelt, hij komt knuffelen, krijgt praatjes. Hij is een hele blije kat en ik ben erg blij dat we er toch voor hebben gekozen om een nieuw plekje voor hem te zoeken. We hadden het niet beter kunnen treffen!

*knip*
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-07-17 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 foto's verwijderd.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

The_Cat

Berichten: 7274
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:20

Ik doe natuurlijk mee :D Ik heb 2 katten, beiden 8 jaartjes.

Mollie:
Afbeelding

Tiggy:
Afbeelding


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:31

Ja hier ook 2!
Altijd hondenmens geweest, nu met komst van dochter en andere werktijden waren katten handiger..
Maar we zijn beiden allergisch. Onze dochter niet.

Het zijn dus Siberen geworden, deze zijn hypo allergeen.
De 1 is net 1 jaar, de ander (Brother from another mother) nu ruim 3 maanden en is sinds bijna een week bij ons.
Afbeelding
Afbeelding
*knip*
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-07-17 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 foto verwijderd

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 08:12

IMJ,

Wat een droppie, die kleine!! <3 <3

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:15

Klein spul is altijd leuk :D
Maar hij is ook echt heel erg lief <3

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 08:18

Benjamin is ook nog ''klein''. Hij is al groter dan onze andere 2 katten en MC's blijven door groeien tot ongeveer 3/4 jaar. Ben echt benieuwd wat voor gigantisch beest hij wordt. Zijn vader was ook 10 kilo namelijk! :D

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:39

Ja siberen groeien ook tot 3 jaar.
Onze is nu bijna 6,5kg.
Mare verwacht niet dat er nog heel veel bij komt.

Hoe oud en zwaar is jouwe?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:00

Ik meld me ook! Sinds een paar weken eigenaar van twee kittens.

Chuck:
Afbeelding

En Lou
Afbeelding

Echt ongelofelijke knuffelkonten zijn het, ze kruipen het liefst in mijn nek.

*knip*
*knip*
*knip*
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-07-17 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:04

Wat leuk!
Wij hebben voor een jaartje een heel leuk katje gehad, Jaap.
Ja, toen ik hem voor het eerst zag met zijn zusje in de badkamer, waar we ze hadden gezet voor als ze hun ontlasting achter lieten, toen was hij al zo'n geweldig leuk schattig katje! Voor mij het allerliefste katje ter wereld. Hij had een klein staartje, die door de helft was, gewoon een erg misvormd, gehandicapt staartje.
Hij bleef ook klein, hij groeide op begeven moment gewoon niet meer, en hij zou ook eeuwige kitten zijn.
Eigenlijk was hij een klein mongolisch katje, knuffelen met tafelpoten, de raarste knorgeluiden maken, melken in de lucht, likken in de lucht, de nageltjes van zijn voorpoten zaten een keer aan elkaar vast, en toen kon hij niet meer weg. En een keer tijdens het spelen was hij de kraal kwijt waar hij achterna rende, zat hij tussen zijn kussentjes :') :j
Kortom: Gewoon een super lief, klein en schattig katje waar iedereen spontaan verliefd op werd! *\o/* :+:
Maar geluk kon niet eeuwig duren. En op een ochtend maakte mijn moeder mij en mijn zusje wakker, en zij ze dat Jaap weg was, hu weg... dat kan toch niet?!
Ze was met hem die nacht om 1 uur naar de dierenarts geweest, en hij is daar diezelfde nacht gestorven, hij heeft een spuitje gekregen...
Hij had blijkbaar het vip virus in zich ofzoiets, waardoor er vocht in de longen kwam, en hij uiteindelijk niet meer kon ademhalen. Dat was een vreselijke dag! Ons vriendje was voor altijd weg, en zijn kleine licaampje met misvormde staartje zal nooit meer terugkomen... |( ;(

Hij was een van de leukste katten die we ooit hebben gehad...
Iets daarvoor was de 16 jarige Humphrey ingeslapen, hij was gewoon te oud om nog verder te gaan, hij werd blind, doof, en kon bijna niet meer lopen. Maar ook zo lief! Dat was een heel verdrietig moment...
Nu hebben we nog twee poezen: Julia, en Chica.
Julia is Jaaps zusje, en super lief een beetje een aandachtshoertje :') _/-\o_ , en eigenlijk ook nooit helemaal volgroeid, en niet helemaal gezond. Maar zij is gezonder dan Jaap. En Chica is een echte buitenpoes, en houdt niet zo van aandacht, maar soms houdt ze er wel van als je er aait, en als je haar dan op haar buik aait, of gewoon ergens anders dan haar hoofd of rug dan rent ze weer grommend weg :')

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:08

IMJ: heb je met allergie echt helemaal geen last van je allergie?

[o]

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:08

Vanochtend was ik trouwens op stal en daar loopt een oudere poes rond. Ze mist haar staart, maar is wel lief volgens mij, alleen ze ziet er zo eng uit dat ik haar niet durf te aaien :+ Ik was aan het vegen en ik hoor me toch ineens een gekrijs. Dus ik kijk, komt poeslief voorbij met een - nog levend! - konijn in haar bek. Geen wonder dat ze zo'n dikke pens heeft :+

Dit is haar trouwens, eng ding haha:
Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:11

Kenyada schreef:
IMJ: heb je met allergie echt helemaal geen last van je allergie?

Vrijwel niet. Moest eerst wel iets meer niezen maar is over nu. Vriend ook niet.

@renee! Ik snel wat je bedoelt :D
Komt denk ik meer door haar aftekening!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:15

Ja en door haar gifgroene ogen :=

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:53

Poison Ivy!
:=

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Jorex

Berichten: 9891
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:02

Oeh wat leuk een katten topic! Ik meld mij ook, wij hebben drie van die monsters in huis :D
Een zwarte kater genaamd Minoes, een rode kater van 6-7 kg genaamd Goofy en Miep onze oudste cypers met wit fel kreng poezenbeest.

Edit;Foto's komen vanavond, ik moet zo werken tot 5 uur dus nu eerst maar even wat eten.

Alex en Jorie <3

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:10

Katten <3

Mijn kat Garfield als kitten en mijn kat nu:
Afbeelding
Afbeelding

Kunnen jullie katten ook van die dodelijke blikken geven als ze 1 seconde moeten wachten op brokjes? Of als ze even voor een dichte deur moeten zitten? :=

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:21

Die van mij gaat echt gigantisch zitten klagen als hij aandacht wil. Of als ik even wegloop. Lijkt wel een Siamees :+

Jis_

Berichten: 11470
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:26

Leuk!! Katten zijn zulke leuke dieren!

Na jaren alleen honden in huis gehad te hebben nu ook een kat er bij en hopelijk komt er in de nabije toekomst nog eentje bij. <3

Ik wilde graag een Maine Coon vanwege het karakter. En we hadden het niet beter kunnen treffen met deze schat van nu 9 maanden. Ontzettend lief en een knuffel. Speelt en slaapt met 1 van mijn honden. Bij de fokker was zij degene die het meest speelde met het hondje daar dus had er een goed gevoel bij dat zij en Otis vriendjes zouden worden.

https://youtu.be/GdTH2TbFUqI

2 maanden en nog bij de fokker gebleven tot net over de 3 maanden - 6 maanden en 9 maanden
Afbeelding

Afbeelding

http://s113.photobucket.com/user/Jiska_ ... dfdses.jpg
http://i113.photobucket.com/albums/n231 ... dfdses.jpg
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-07-17 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's zichtbaar

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:37

Ja! Eindelijk een katten topic!! Ik praat ook even gezellig mee, ik ben opgegroeid met katten en kan ze nu niet meer missen.
Even voorstel rondje:
Dit is Jerry, een Europeese korthaar van 15 jaar (vorige week 15 jaar geworden)
Dit is mijn allerbeste vriend en heb hem gekregen toen ik 2 was.
Afbeelding
Als Jerry lekker in zijn vel zit ligt hij vaak zo! Lekker op zn Jerries.
*knip*

En dan hebben we nog Pukkie:
Pukkie is een schildpadkat van 14 jaar. Ze is nu iets langer dan een half jaar bij ons en ze gaat zich nu steeds meer thuis voelen. Het is een dame met karakter maar ben zo wijs met haar!
Afbeelding

De ontmoeting tussen Jerry en Pukkie ging way stroef. Maar het gaat nu al stukken beter we gingen van dit:
*knip*

Naar dit:
*knip*

Laten we er een leuk topic van maken! :j
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 26-07-17 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 fotos zichtbaar

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Anoniem

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:52

@Pepperrr ja is altijd pijnlijk en moeilijk maar heb het inmiddels wel geaccepteerd, met simba duurde het heel lang voor ik het echt door had, ik woonde ook niet meer thuis simba woonde bij m'n vader en broer zeg maar, en woonde vooral in de bijkeuken waar ze met kattenluik naar buiten kon dus als ik de keren er na daar kwam liep ik rechtstreeks naar de bijkeuken om simba te zoeken. Dat was wel raar, heb ik nooit zo gehad.
Helaas leven de diertjes niet zo lang als ons :(

Prachtige maine coons ook hier trouwens! Heb zelf met m'n ex samen ook een maine coon gehad toen, die is bij hem gebleven tot mijn grote verdriet en bleek een half jaar later overleden aan blaasgruis, maar ben echt verliefd op dat ras :D

Nog even een algemeen vraagje trouwens. Mijn katten komen beide meestal elke dag wel buiten, mits het echt de hele dag prut weer is natuurlijk.
Nu vroeg ik me af hoe vaak geven jullie je kat(ten) voer? Die van mij krijgen alleen brokjes (en tussendoor snoepjes) en eigenlijk krijgen ze nu meestal 2 keer per dag brokjes.
Hebben jullie gewoon altijd iets staan of is het gewoon op bepaalde tijdstippen bijvullen en als het bakje dan leeg is is dat maar gewoon even zo? Ik voel me meestal gelijk geroepen zodra het bakje leeg is dus vraag me af hoe anderen dat doen :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:56

Hier meestal onbeperkt!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Centraal] Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:04

:wave:

Ik heb 2 katten hier

Een ragdoll poes van 6

En een HTK kater van 3 mnd


Afbeelding
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IMANDRA en 2 bezoekers