[VOLG] Nordic en Zora

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:39

Wat lief! En wat een verandering fantastisch _/-\o_

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 07:33

Het gaat heel goed met beide!
Nordic blijft wel wat kleine medische dingetjes hebben zoals tranende oogjes, nu ook een bol gevoeld op zijn buik. Hopelijk maar een vetbult maar daar gaan we deze week voor naar de dierenarts.

Momenteel is hij chemisch gecastreerd, we merken dat dit uitwerkt en hij weer wat lastig wordt. Alleen blijven we twijfelen voor een definitieve castratie. Chemisch wil ik geen tweede keer want dat is niet gezond.
Maar hij kijkt alweer rond als hij wat engs ziet om weg te lopen, doet lastig naar andere honden (zelfs teven), gelukkig nog niet overal weer tegen aan liggen plassen, maar met wandelen wel weer 100 plasjes ipv 2 grote. Nadeel van castreren is dat ik bang ben dat hij echt een sutsie wordt, en dat kan niet ongedaan gemaakt worden.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:27

Ik heb ook mijn border geholpen (reu) Halve nu ;) voor castratie van hij heel hyper, weinig rust in zijn kont. Na de castratie is hij veel rustiger, kalm heel easy going. Het einige wat veranderd is dat hij veel meer wilt beschermen (mij) maar dat is onder de duim te houden :j

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 12:37

Nordic is wel heel rustig, maar snel onrustig in zijn hoofd met andere honden erbij. Ik had het gevoel dat dit minder was toen de chemische castratie nog goed werkte.
Dat hij doof is kan hier ook wel mee te maken hebben.

Gisteren een mini feestje, want na 4 maanden durft nordic eindelijk op de zetel!

Afbeelding
Hij vond het nog grappig ook!
Afbeelding

Edit:
Mevrouw zora vond het minder grappig

Afbeelding

Gelukkig kan ze ook nog lief zijn:

Afbeelding

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 12:06

Maar weer eens een update, al is hij even vooral om het van me af te schrijven.

Nordic blijft ziek, hij heeft enorm last van zijn buik. Sommige dagen gaat het goed, sommige dagen wil hij niet aangeraakt worden. Hij eet altijd wel alles gewoon netjes op en drinkt ook goed. Uitwerpselen zijn ook echt worstjes dus geen diarree. Dierenarts heeft nu pilletjes voorgeschreven die zouden over een dikke week moeten werken (hij krijgt ze al sinds donderdag). Buscopan komt hij letterlijk om vragen en neemt hij zelfs zonder vleesjes in. Toch goed dat hij het zelf aangeeft.
We gaan nu nogmaals van voer veranderen, hopelijk haalt dit wat uit.

We hebben ook besloten van geen castratie te doen.

Met zora gaat het wel top! Ik doe nu met haar de training op de hondenschool omdat nordic zich er niet fijn voelt (doof in combinatie met trillingen van blaffende honden maakt hem heel nerveus).

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:10

Ik denk dat hier nog wel een zora updateje gepast is :D zo een mooie vooruitgang! Ik post de foto’s. Kan je zelf het verhaal vertellen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 21:48

Hihi! Ik heb er zelfs een filmpje van, kan ik wel even voor kijken om het te plaatsen.

Zondag was ik als enige van onze groep op de hondenschool. Trainer stelde voor om te gaan wandelen. Ik dacht natuurlijk wandelen aan de lijn. Maar al snel stelde hij voor om ze los te laten. Samen met 5 border collies heeft ze haar eerste losse wandeling achter de rug! Ze was heel flink, veel naar mij omkijken, maar toch ook af en toe eens haar eigen zin doen.
Ze hard ook een -al dode- haas gevonden, toen was het even moeilijk om naar mij te luisteren :+ maar echt een super wandeling gehad! Zora was echt hond, ze leefde helemaal op <3

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:13

_/-\o_ wauw ts, wat ben jij (jullie) een kanjer. Het lijkt mij best pittig als ik zo door de pagina's ga.

Beide zijn superleuk!
Maar wat een tegenslag qua gezondheid.

Ik zou ooit ook nog eens een hond willen uit het buitenlands om een fijn leven te geven , maar men het kan dus ook echt wel een beetje tegenvallen.

Gelukkig ben je een superbaas volgens mij. Deze honden boffen maar. :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 16:13

Ik heb het idee dat ze bij asielen bij ons veel eerlijker zijn over medische problemen, maar over het algemeen vind ik de karakters misschien wel leuker uit buitenlandse asielen. Misschien omdat ze agressieve honden daar niet snel een kans geven en hier wel. Geen idee, maar wisten we dat nordic zo een last had van zijn heupen dan denk ik dat wij de adoptie niet hadden laten doorgaan. Wij zijn mensen die graag op trektochten gaan, 10-20km. Dit kan niet met nordic, en hem achterlaten willen we ook niet. Voorlopig zijn we dus enkel op korte wandelingen gegaan van max 5km. We passen ons wel aan :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 13:21

Lieve Nordic wordt vanavond ingeslapen |(
Hij blijft ongelofelijke buikpijn hebben ondanks dat we al veel medicatie geprobeerd hebben al vele onderzoeken hebben gedaan. De dierenarts vermoed dat hij meerdere vernauwingen heeft, een vernauwing in de slokdarm komt vaak niet alleen. Daarbij heeft hij dan nog meer medische mankementjes zoals slechte heupen, oogontstekingen die niet weg blijven zonder cortisone, doof zijn is ook een groter probleem dan we dachten,...

Het is genoeg geweest, ik wil niet wachten tot hij zo hard afziet dat het voor hem niet dragelijk meer is. Momenteel heeft hij enkel wat slechtere dagen. Maar het gaat alleen maar slechter worden. Hij heeft een geweldige tijd hier gehad, een tijd die zijn verleden misschien wel goed maakt. Hij hoeft voor ons niet af te zien.

Hier nog wat fotos van onze wandeling oo 31/12

Afbeelding

Afbeelding

We hebben het geluk niet mee wat hondjes betreft, maar ik troost me met het feit dat hij hier een paar geweldige maanden heeft gehad, met de beste vriendin die hij kon inbeelden <3

Ik ben 4 dagen vrij en kan dus goed voor onze zora zorgen. We hadden al een hondje op het oog welke we geprobeerd hadden met nordic maar die was niet gek van reutjes. Deze zal wel een super vriendje zijn voor zora, vanaf dat we er klaar voor zijn mag hij dan naar ons komen.

Anoniem

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:27

Heeel veel sterkte :(:) , de juiste beslissing voor het dier

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:28

ben er voor je leen! Nordic heeft het geweldig gehad bij jullie ne als je er klaar voor bent zal casje een geweldige thuis hebben bij jullie!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:48

Sterkte! Goed maar moeilijke beslissing :(:)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:57

Ouh nee wat een slecht nieuws. Hij heeft het geweldig bij jullie gehad en weet nu wat dat gevoel is: liefde.
Heel veel sterkte !

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:06

Ach jeetje, wat naar. Ik genoot stil van de verhalen van de twee, heel veel sterkte gewenst ;( Y;(

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 15:17

Dankjewel voor de lieve berichtjes. Dit doet me echt goed!
Dit is voor ons al de 2e hond op nog geen jaar tijd die we moeten afgeven |( Ik wou dat het anders kon, maar ik weet dat ik voor hem moet denken en niet voor mezelf. Hoe hard dat ook is..

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 08:19

Hij stopte al met ademen toen er nog geen kwart van het slaapmiddel in was. Alles heel goed laten doen terwijl hij normaal wel een monstertje was wat betreft spuitjes.
Dierenarts zei dat zijn lichaam en hoofd er duidelijk klaar voor waren. Hij zei dat hij zelden mensen had die hun dier zo goed aanvoelde en nog voor grote signalen duidelijk waren de keuze maakte. Dat hij totaal niet tegenstribbelde bevestigd voor ons ook dat onze keuze het beste was voor hem.

Zora heeft op de tafel meegekeken, en toen we weg gingen nog aan zijn pootje gesnuffeld. Je merkt wel dat ze wat van slag is. Zo durfde ze bijvoorbeeld net niet buiten gaan plassen alleen. Vanmorgen wou ze wel al terug spelen, dus ik denk dat het wel snel door zal zijn.
Zora is een enorm bange hond en nordic steunde haar altijd zo goed. Nu moet ze alles zelf doen, ze is er wel klaar voor, dat zeker. Maar het gaat zeker wennen zijn voor haar.

Met ons gaat het beter dan verwacht, gisteren nog heel veel gehuild, maar dat hij onze keuze bevestigd maakt me minder droevig. We hebben het beste gedaan voor mijn dikke vriend

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:03

Sterkte! :(:)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 13:06

Cas is vrijdag al naar ons gekomen. Zora had het er enorm moeilijk mee dat nordic er niet meer was. Cas al zo snel naar ons brengen leek voor mij eerst moeilijk, maar ik ben heel blij dat we dat gedaan hebben. Zora leefde gelijk weer op. 1e nacht heeft ze nog naast ons bed geslapen (nacht zonder andere hond was ze stiekem bij ons in bed gekropen). Maar vanacht heeft ze flink bij hem geslapen!

Het gaat super goed, eerst was zora zoals gewend van haar wel een grommelpot maar nu spelen ze zoveel samen! Geweldig om te zien.

Ze toonde hem ook de hele tuin en laat hem zelfs met haar lievelings knuffels spelen terwijl nordic dat niet mocht.

Cas is een border collie reutje van ook 1,5 jaar. Hij scheelt maar 1 maand met grote zus zora :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:08

Wat leuk zeg! En een border past ook helemaal in jullie leven! <3 Kun je uren mee wandelen! :D

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:27

Zo'n leuke border!
Heel veel sterkte met jullie verlies.Jullie hebben er goed aan gedaan en cas en zora gaan jullie hier bij helpen:)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 13:34

Hier nog ee ns wat foto’s :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie Cas!
Afbeelding

Mijn beste vriendinnetje
Afbeelding

De jack russel had ik van toen ik 4 tot 20 jaar was. Middelste was iako die ook nog vorig jaar overleden was door een maagkanteling. Ik wil er wel nog fotos van de paarden, zora en cas bij. Want zo lijkt het wel een kerkhof..
Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nordic en Zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:29

Mooi die foto’s van Siddy, Iako en Nordic! Zo hebben ze toch hun speciaal plekje nog in jullie huisje.

Ik heb ook 1 plank met spulletjes en foto’s van mijn overleden hondjes. Die plank is ook echt voor hen. De huidige diertjes hebben de rest van het huis :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 12:04

Zora begon de dierenarts al te missen.. gisteren kwamen we thuis en met het binnenhalen zag ik dat er iets goed mis was:
Dit was al na een paar seconden binnen:
Afbeelding

Ze bleek een hele snee te hebben in haar pootje wat tot over haar kussentje liep. Er zitten 5 draadjes in.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als ik haar in de gaten kan houden gaat de kap af, dan is ze zoveel meer op haar gemak


Vannacht is ze ook -met kap- bij ons in bed gekropen. Als ze het moeilijk heeft heeft ze dat soms nodig. Ik denk dat ze zich niet goed voelde van de verdoving, en dan niet vervelende kap nog..

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:36

Hoe is het nu met de hondjes ? :)