[VOLG] Daeva de asielpup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [VOLG] Daeva de asielpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:31

Gaaf.
Haar koppie is prachtig.

[o]


Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 10:23

nog even een fotospam voor wie it nog volgt :D foto's zijn gemaakt door Karl Donvil


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:44

Ahhh .... in 1 woord (smiley): <3

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-18 19:21

Ondertussen gaat het hier Nogsteeds super. Daeva is 19 maanden. Ze heeft haar brevet gehoorzaamheid behaald en zal binnenkort haar eerste wedstrijden spelen. Ze is een erg smal poppetje van 16 kg geworden. Maar hier liefst van al vangst ze de clown uit in huis. Een paar maanden terug is Daeva ook enkele keren mee op show geweest en is ze aangenomen bij het stamboek en heeft nu een rish stamboom. (Heb ik gehaald voor de sport, er wordt met haar niet gefokt)

Afbeelding

Afbeelding

Kenai is tegenover Daeva een echte beer. Hij is nu 13 maanden, maar nog niet volledig uitgezwaard. Hij weegt 25 kg! Maar is geen grammetje te zwaar. Hij doet het erg goed op show. Laatste show heeft hij 1 uitmuntend gekregen en beste jeugdhond van het ras geworden terwijl er zo’n 10 jeugdhonden waren!
En hij kan ook gewoon de clown uithangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:27

Wat is een "rish" stamboom?
Enige wat ik ken wat betreft het inschrijven in een registratie van onbekende honden is het zg. ROM, recognition on merit van de isds.
Edit, laat maar, heb het even aan de google gevraagd, en het is me duidelijk.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Daeva de asielpup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-18 19:40

In België heb je meerdere registers. Het register met alle stamboomhonden is het LOSH (livre de origine de saint Hubert). In veel sporten waaronder gehoorzaamheid zijn op wedstrijden enkel stamboomhonden toegestaan. Voor elke geleider wordt 1 keer een uitzonderingen gemaakt. Alle honden die in de sport deelnemen (met en zonder stamboom) worden is het RSH (registre de saint Hubert) opgenomen. In België heb je ook de optie om honden met een niet-erkende of zonder stamboom aan te laten keuren. Hiervoor moet een hond voldoen aan de rasstandaard. Dit moet door minstens 2 keurmeesters beoordeeld worden. Een hond moet hiervoor door 2 verschillende keurmeesters met ten minste de beoordeling “Zeer Goed” beoordeeld worden op een kamioenschapstentoonstelling (door een internationale keurmeester) of op een open tentoonstelling (door een Belgische keurmeester). Indien deze voorwaarden voldaan is kan je je aanvraag voor toetreding tot het RISH (registre initiale de saint Hubert) indienen. Deze is voor Daeva goedgekeurd.
Deze rish stamboom zorgt dat ik sport beoefen met een stamboomhond en de stamboomloze hond in mijn naam gewoon blijft open staan. Moest je fokken met een hond uit het rish register, moet dit in combi met een hond met een fci erkende stamboom (rish op rish krijgt geen stamboom) en die pups worden dan in het ALSH (annex de livre de saint Hubert) ingeschreven. Na 3 generaties (dus met een volle stamboom) worden afstammelingen pas tot het LOSH geaccepteerd. Maar dit is dus mijn bedoeling niet.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 13:23

Vorige week de hondjes weer vers getrimd. Daeva is ondertussen echt lekker volwassen in haar koppie en geniet er echt van om te werken.
Kenai is lichamelijk mooi uit aan het pakken maar is nog niet af. In zijn koppie is hij ook nog echt een tiener. Ene dag super meewerkend, volgende dag opstandiger.

En dan nog een leuk nieuwtje. Eind dit jaar komt er normaal gezien een 3e border bij. Een leuk teefje uit leuke showlijnen let ouders die het op sportgebied erg leuk doen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 11:02

ik denk niet dat iemand dit nog leest, moest toch iemand het nog lezen een leuke update: aanstaande zondag zal ik met daeva mijn eerste debutantenwedstrijd gehoorzaamheid spelen :D ik kijk er al erg naar uit.

Nog wat foto'tjes van haar en Kenai

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: [VOLG] Daeva de asielpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:50

Mooi hoor wat je al bereikt hebt.

Wel raar zo dat je enkel met een hond met stamboom degelijk mag meedoen.
Moeten ze in de paardensport eens proberen, helft van de ruiters op basis niveau mogen thuis blijven.
Typisch belgisch.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 bezoekers