Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:21

Ik heb zelf echt helemaal niks met naakt :')


MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:09

Mag ik me ook melden?
Ik heb 2 witte muizen van nu ongeveer 8 weken.

Sam ♡en Macho♡ Hashley* kerstmuts

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:33

eclair98 schreef:
Ik heb zelf echt helemaal niks met naakt :')


Had ik ook niet, maar deze zijn uit een showlijn. Zien er gelijk heel gezond uit enzo. Anders dan kale kleurmuisjes!

Een van deze siameesjes, worden nog naakter.
Clarke :D
Afbeelding

<3 Octavia
Afbeelding

Namen uit de serie The 100 gejat, haha.

Heb uiteraard al eerder muizen gehad. Maar nog nooit deze soort, super enthousiast.

Ik fok zelf Syrische hamsters, heb nog een Campbelli dwerghamster en drie gerbils (waarvan er eentje nu heel erg slecht gaat ;( )

Weet nog niet precies in welke bak ik ze ga doen. Idg een van mijn aquariums/thanks zodat ik de bovenkant kan gebruiken om dingen op te hangen. Welke afmetingen weet ik nog niet.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:34

Ooooh het zijn net sphynxen! Ik vind ze leuk <3

[o] [o] [o]

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:38

Leuk hè! Vind ze normaal zo griezelig, maar heb dat niet bij deze.

Krijg wel wat warme slaapzakjes/hangmatjes. You never know met die kale beestjes, haha.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-18 19:59

Is het geen fuzz i.p.v naakt? Wel toffe beestjes!

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:20

Een naakt en een fuzz, maar fuzz wordt ook naakt. :)

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

love_mandy

Berichten: 2923
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:49

AlwaysH schreef:
Een naakt en een fuzz, maar fuzz wordt ook naakt. :)

Fuzz word niet naakt hoor. Fuzz is fuzz geen naakt. Dat zijn andere genen :o

Bookish Goods voor booksleeves, boekenleggers en meer!

Sнє ηєνєя Ɩσσкєɗ ηιcє. Sнє Ɩσσкєɗ Ɩιкє αят, αηɗ αят ωαѕη'т ѕυρρσѕєɗ тσ Ɩσσк ηιcє: ιт ωαѕ ѕυρρσѕєɗ тσ мαкє уσυ fєєƖ ѕσмєтιηg

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:20

love_mandy schreef:
AlwaysH schreef:
Een naakt en een fuzz, maar fuzz wordt ook naakt. :)

Fuzz word niet naakt hoor. Fuzz is fuzz geen naakt. Dat zijn andere genen :o


Weet ik. Maar het is een 'fuzz' want ze heeft nu dun haar. Fuzz bedoel ik gewoon alsnog vacht.
Tis niet een fuzz fuzz inderdaad. :)
Edit: je hebt wel gelijk hoor, haha!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:01

Zijn jullie nog naar de exo geweest? :D Ik kon de knaagdieren eerst niet eens vinden :')

Er stond een enorme groep bij Henry, mijn ouders wilde ook kijken. "Nee, doorlopen!"

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:02


Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:14

Ik kom even heel brutaal binnenvallen met een aantal vragen... Momenteel ben ik me aan het oriënteren op het houden van een aantal muizen en heb ik ook al wat informatie van de Dierbescherming gekregen, maar wat extra informatie is altijd welkom.

Het meest belangrijke twijfelpunt is de stank. Mochten er muizen komen, zullen deze op mijn slaapkamer komen te staan, is dat volgens jullie te doen qua stank? En is jullie ervaring (ook) dat vrouwelijke muizen minder erg stinken? En zijn er misschien soorten bodembedekking die beter werken / de urine absorberen?

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie een beginnend muizenhouder eerder een groepje muizen (4 tot 6) of een tweetal muizen aanraden? Bij konijnen is het zo dat een koppel vaak wat stabieler is, maar ik weet niet of dit bij muizen ook zo werkt?

Ook ben ik benieuwd of jullie misschien websites/boekjes weten met juiste informatie over het houden van muizen? Ik merk dat er redelijk wat websites te vinden zijn, maar ze komen lang niet allemaal "betrouwbaar" over..

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:55

Dierenbescherming zou ik me weinig van aantrekken. Is imo een winstlustige en corrupte organisatie zonder verstand. :+ (zelfde categorie als wakker dier) hebben ook vrij weinig verstand van kleine knagers.

Op facebook heb je de groep 'muizenforum'. Zitten veel liefhebbers en proffesionele fokkers op. Is een schat van informatie. ^^

Qua groep zou ik idd voor een wat groter groepje van +- 5 muizen gaan.
Dan zit je niet te klooien als er 1 omkiepert dat je gelijk weer op zoek moet naar een maatje.

Ik heb momenteel een vrouw met wat jongen op mijn slaapkamer staan. Als je het schoonmaken consequent bijhoud dan valt het met de stank wel mij bij de vrouwen.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:36

Ik ga de groep "muizenforum" even opzoeken op Facebook. Wat betreft de Dierenbescherming; zij hebben op dit moment een groot aantal muizen zitten doordat iemand de mannetjes en vrouwtjes niet gescheiden had... Zou jij het dan ook afraden om daar een aantal muizen te adopteren?

Ik ben blij te horen dat het bij jou meevalt met de stank. Hoe vaak per week verschoon jij het verblijf?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 08:51

Ik denk dat je prima muisjes kan adopteren van de dierenbescherming. Ik zou ook een groepje van 5 a 6 doen, als er dan eentje sterft komt er niemand alleen te zitten.

Ik heb hier 4 muizen in een verblijf van 100 bij 50 bij 60. Die doen ongeveer twee weken met een hele dikke laag aan bodembedekking voordat ik ze ga ruiken. Ik gebruik Back 2 Nature samen met ontstoft hennepzaagsel en hooi. Hooi vries ik wel altijd 48 uur in voordat ik het gebruik.

Het schoonmaken moet je niet te ijverig doen anders gaan ze meer geur verspreiden. Wat de meeste mensen doen is een gedeelte oude bodembedekking in de kooi laten en daar nieuwe bodembedekking bij doen. Ik haal altijd alles leeg en maak de plateaus met wat water schoon. Dan nieuwe bodembedekking erin.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:39

Bedankt voor de reacties. Het lijkt mij inderdaad ook makkelijker om meerdere muizen te hebben, inderdaad om te voorkomen dat er een tijdelijk alleen moet zitten doordat de ander overlijd.

Ik had inderdaad gelezen dat je het hok juist niet moet schoonmaken met sop e.d. omdat ze dan hun geur juist meer gaan verspreiden, een goede tip. Het mengen van bodembedekking is ook een goede tip, dat doe ik ook bij mijn pony's zodat ze de bodembedekking niet opeten.

Door jullie reacties ben ik in ieder geval al iets minder bang voor de stank, het moet dan vast te doen zijn. :j

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:55

Ik heb 2 vrouwtjes muizen, ik ruik ze wel maar echt stank, nee.
Wel stinkt hun kokos noot en houten huisje, die krijg ik niet meer stank vrij. De rest van de kooi maak ik met heet water schoon, geen sop. Bodembedekking haal ik er wel helemaal uit, ze hebben hun 'stink' huisje en kokosnoot dat geeft hun geur weer aan de kooi.

Sam ♡en Macho♡ Hashley* kerstmuts

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:45

Ik vind zelf dat er ook verschil zit tussen de geur die muizen bij zich hebben of de pis lucht die er soms hangt als er lang niet verschoond is. Het eerste is prima te doen, maar dat tweede....

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:10

Hier ook een duidelijk verschil tussen mannen en vrouwen, vrouwen zijn qua geur een stuk beter te doen. Ik zou zeker beginnen met een leuk groepje, denk aan een stuk of 4, 5, afhankelijk van je bak misschien zelfs meer.

Ik heb er zelf maandag twee in moeten laten slapen, eentje met een tumor die begon in zijn kop, was heel langzaam zijn oog eruit aan het duwen. Een andere heeft het ook gehad, dus was er bij deze gelukkig een stuk sneller bij. De ander had een behoorlijk gezwel bij haar achterpoot. Zo ben ik dan nu langzaam van 20 terug naar 4... Heb er nog nooit zo weinig gehad.
(en dan wel in 3 verschillende kooien vanwege een niet te koppelen man...)

[o] [o] [o]


eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:41

Over het aantal is altijd wel wat te zeggen, alles heeft voor en nadelen. Ik zelf vond het leuk om wel een groepje te hebben, ze zijn actiever en dan doen ze veel meer wat je kan zien :P Met drie bijv. was dit al een stuk minder en vond ik het best wel saai haha!

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:25

Hoi,
Ik wil misschien 2 vrouwen muisjes aanschaffen, maar ik vroeg me af of deze kooi geschikt was https://www.omlet.nl/shop/hamsters_en_g ... n_gerbils/
Ik hoor het graag!
Mvg,

Edit: Ik zou graag van die witte muisjes willen, hoe groot en oud worden die ongeveer? Op internet vind ik veel over kleurmuizen maar ik weet niet of die witte daar bij horen...

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:42

Ik vind de kooi erg klein, ze hebben ook mogelijkheden nodig om te kunnen rennen! Wel erg fijn dat ze dan kunnen graven! Maar ik zou via marktplaats verder kijken naar een aquarium die lek is oid!

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:33

Ik vind het een hele mooie kooi, maar wel aan de kleine kant.

Overigens zijn witte muizen ook gewoon kleurmuizen :)

[o] [o] [o]

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Pieperderpiep! Waar zijn de muizen bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:32

Wie is wr gisteren ook naar de exoknaag geweest? :)

Ik ga zo vijf muisjes halen bij Ariea’s muisjes in Alkmaar! Zal straks foto’s maken!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:26

Wat leuk! Wat voor kleurtjes neem je?

Ik ben niet bij Exoknaag geweest, maar heb vorige week wel 3 nieuwe muizen gehad van iemand van Facebook :D Ik zag ze langskomen en dacht 'waarom niet?'. Geen spijt van, want ze zijn best wel tam en heel leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: atilla, Mizora en 44 bezoekers