Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:59

Met warm weer ga ik ook echt geen groot rondje doen, dat is voor geen enkele hond leuk.
Mocht het warm zijn dan ga ik na 9 uur 's avonds een rondje doen als het afgekoeld is en dan zo'n half uurtje/3 kwartier.
Dat houd ze best vol.

Moet wel zeggen dat we afgelopen zaterdag in roedelvorm een uurtje hebben gelopen en daar knapt ze echt van op. Ze is veel vrolijker in roedelvorm dus ik ga proberen dat zoveel mogelijk doen. In je eentje is t ook gewoon niet leuk :=

Maar ik ga haar echt niet pushen als ze niet meer wil/kan, hou dr goed in de gaten en ga niet over grenzen heen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:58

SayaJones schreef:
Met warm weer ga ik ook echt geen groot rondje doen, dat is voor geen enkele hond leuk.
Mocht het warm zijn dan ga ik na 9 uur 's avonds een rondje doen als het afgekoeld is en dan zo'n half uurtje/3 kwartier.
Dat houd ze best vol.

Moet wel zeggen dat we afgelopen zaterdag in roedelvorm een uurtje hebben gelopen en daar knapt ze echt van op. Ze is veel vrolijker in roedelvorm dus ik ga proberen dat zoveel mogelijk doen. In je eentje is t ook gewoon niet leuk :=

Maar ik ga haar echt niet pushen als ze niet meer wil/kan, hou dr goed in de gaten en ga niet over grenzen heen.


Verstandig! Niet overdrijven, als je zelf ziek bent of niet lekker ga je jezelf ook niet tig keer het bos door trappen, dan neem je (oke, theoretisch, meestal komt er niet veel van) ook rust.

Beterschap in ieder geval nog een keer.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:02

beterschap!

Mijn vriendin heeft ook 1 hond geadopteerd en die leeft ook helemaal op als we met de groep uitgaan, is een tweede hond een optie voor jullie?

Hier komen mijn honden ook niet buiten tussen 11 en 17. Gaat tegen mijn principes in. Normaal ben ik nogal pietje precies en gaan ze toch wel om de 2 uur eruit :P maar met deze hitte doe ik ze geen plezier :+ (tis nu rond de 28 graden)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:05

2e hond geen optie, dan krijgt de man van de oppas een beroerte en ben ik mijn oppas kwijt.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:14

ahh das jammer, maar volledig begrijpelijk haha. Ik ben zelf oppas voor honden dus een derde past prima O:)

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:26

Nova zit de hele dag in principe met een andere hond op stal, de hond van m'n vader.
In huis vind ik een 3e hond teveel, zeker omdat zij zo'n bakbeest is en ik ook nog 2 katten heb :=

Grootste gedeelte van de dag zit ze dus wel lekker met een vriendje :j

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:19

Even weer wat nieuw leven in dit topic blazen, hoe gaat het inmiddels met iedereen en de honden?

Hier weer wat frustratie.. De stichting had weer een x aantal nieuwe honden voor transport naar Nederland, maar ze hadden meer honden dan (gast)gezinnen). Dus vriendlief had een mail gestuurd om één hond (tijdelijk) op te vangen. Nu is het zo dat ze zondag al aankomen en wij nog steeds geen mail hebben gekregen die definitief bevestigd dat wij een hond krijgen en welke we krijgen.. -O-

De communicatie van de stichting is echt om te huilen..


Met Tara gaat het wel super, had wat last van het warme weer en de wintervacht die er moeilijk uit wou. maar verder vermaakt ze zich prima! Heerlijk elke dag even zwemmen en na de vakantie gaan we waarschijnlijk beginnen aan speurcursus of agility (of beide :') )

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:49

Classic, niet fijn dat de communicatie vanuit de stichting zo stroef verloopt. Ze mogen eigenlijk al blij zijn dat ze gastgezinnen hebben. Ik zou het persoonlijk niet kunnen (dan blijft elke hond hier denk ik :') ), maar het zou wel fijn zijn om te weten waar jullie aan toe zijn en wat jullie kunnen verwachten van de hond die jullie gaan opvangen.


Zino heeft 2 weken geleden de clubmatch gewonnen in zijn categorie met 95/100. Had dit helemaal niet verwacht! Zag de clubmatch eerder als extra training, maar dus wel zeker positief verrast! Ondertussen staan we ingeschreven voor onze 2e officiële wedstrijd op 16 juni.
Ondertussen doen we ook terug wekelijks een lesje agility, en dit doet hij ondertussen ook super! Enkel de paaltjes zijn nog moeilijk. En het baasje moet ook nog veel bijleren (en conditie kweken) :D

Galia is helaas terug beginnen manken. De avond voor we op vakantie vertrokken, zag ik haar enkele pasjes manken toen ze uit de zetel kwam. De honden blijven tijdens vakanties dat ze niet mee kunnen bij mijn ouders. Hen op de hoogte gebracht en zij zagen er niets aan. Toen we terug waren hondjes meteen opgehaald. Volgende dag gaan wandelen en ze loopt achteraan stijf. En wanneer ze even gelegen heeft, mankt ze op die poot de eerste pasjes.
Voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij de dierenarts om foto's te maken. November 2016 is ze al geopereerd aan de andere achterpoot (artrose en misvormde heupen, dus heupkopamputatie). Toen is er ook gezegd dat de andere kant ooit ook nog moet gebeuren. Op de foto's was de artrose niet heel erg verslechterd, dus de dierenarts vond het wel ergens vreemd dat ze nu ineens begint te manken. Momenteel staat ze op pijnstillers en wachten we op een telefoontje om de operatie in te plannen. Al twijfel ik momenteel nog. Op pijnstillers is er amper iets aan te merken en ze wordt ook al een dagje ouder. Maar dierenarts zei dat ze nog in topconditie is. Voor de zekerheid rug en knie ook op foto laten zetten en daar is niets van artrose te zien.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:42

Oh dat is naar Classic! :\ Bied je je hulp aan, gaat de communicatie zo stroef. Niet erg motiverend.

Gefeliciteerd met Zino zijn overwinning! :D Sterkte met Galia, lijkt me inderdaad een lastige keuze, maar als ze na de operatie nog pijnvrij, zonder pijnstilling, kan rondwandelen zou ik het doen denk ik.

Igor en Frankie gaan goed! Ik ben met Frankie met detectie begonnen, hebben nu 1 les gehad en hij is echt een natuurtalent <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:26

Mmm Classic, dat is niet zo leuk. Ik vind t wel knap, dat jesat kan, als ‘gastouder’. Hier gaat ook niks meer de deur uit, dus dat doe ik maar niet.

ZhuZhu heeft voor de 2de x gehad, dat ze ineens vast zit in gaar nek en danniet meer naar links kan kijken. Dat is natuurlijk verdacht. De eerste x was na een sprong uit de auto, maar nu was het in haar mand. De osteopaat kwam voir de paarden en heb haar meteen naar ZhuZhu laten kijken. Inderdaad een blokkade op de atlas. Nu oefeningen mee gekregen. Hopelijk doet dat de truc, anders moeten er ook foto’s gemaakt worden of daar soms artrose zit ofzo.

Verder probeer ikdehonden met dit warme weer te vermaken ipv te wandelen. Ik heb zelf echt een hekel aan die hitte. Ben blij als het weer normaal is. Doe zelf ook geen moer zo. Veel (koekjes)zoekspelletjes en puzzels. Maar ben blij als ik weer te paard met haar op pad kan. We gaan wel weer naar Engeland op vakantie, dus de kans dat het daar ook zo heet is, is niet zo groot.

Wat is die clubmatch van Zino? Is dat gehoorzaamheid?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:16

Jaa pff het is inderdaad niet echt motiverend zo.. Ik had ook de neiging om te mailen dat we het op deze manier niet meer doen, maar goed daar hebben we natuurlijk alleen de hond maar mee :\
Ik denk persoonlijk dat de hond ook zal blijven haha, vriendlief en mezelf kennende :')

Maar alleen als de klik met Tara er is en het te doen is qua twee honden onderhouden. Tara is nog wel eens een draak met uitlaten, dus twee honden uitlaten moet voor mij dan wel te doen zijn.

Gefeliciteerd met Zino zijn overwinning! En wat naar Dat Galia weer mank loopt, altijd vervelend zoiets.. En ik snap je twijvels over de operatie heel goed hoor!

Wat leuk Jorinda! Waar heb je les als ik het mag vragen? Ik wil ook heel graag speuren/detectie doen met Tara, maar ik heb geen idee wat een beetje een leuke hondenschool is hier in het Noorden

Ach Arme Zhuzhu.. hopelijk helpen de oefeningen een beetje! Dat is wel schrikken zeg, als zo'n nek ineens vast zit!
Ik heb ook een hekel aan het warme weer, dus wij gaan s'ochtends wandelen en s'middags even zwemmen en in de avond weer wandelen. Tussendoor doen we leuk hersenspelletjes of tricktraining :)
Puzzels zijn ook leuk, die ga ik ook aanschaffen voor Tara :D

Edit; eindelijk via via te horen gekregen dat wij de hond van onze voorkeur zullen krijgen! Beetje laat, maar goed..

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:18

Ik heb les in de plaats waar wij wonen, bij Hondenschool Actief met Focus, denk dat oost Groningen voor jou wel heel erg uit de richting is. Hebben nog wel plek, is op donderdag avond en er zijn nog 9 van de 10 lessen over.

Oh fijn! Nouja beter laat dan nooit :=

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:19

Jorinda schreef:
Ik heb les in de plaats waar wij wonen, bij Hondenschool Actief met Focus, denk dat oost Groningen voor jou wel heel erg uit de richting is. Hebben nog wel plek, is op donderdag avond en er zijn nog 9 van de 10 lessen over.

Oh fijn! Nouja beter laat dan nooit :=


Oost groningen is inderdaad wel een beetje ver ben ik bang.. Al zou donderdag avond mij dan weer wel goed uitkomen :')

Ik hou het in mijn achterhoofd, mocht ik dichterbij niet iets vinden :)

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:23

Zou wel gezellig zijn! Haha :)

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:42

Vandaag spontaan een "lesje" reddingszwemmen gedaan via de DoggyDate app! Frankie wilde wel koekjes redden haha.

Igor vond de dummy opzich wel leuk, maar heeft voornamelijk als kip zonder kop rondgerend waarbij hij nog over de kop vloog :7 Letterlijk. Mankte even met zijn rechter voorpoot en toen was ALLES STOM. Hij was namelijk OOK nog nat, en zijn pootje deed zeer. :7 Wel goed afgesloten, nog 1 keer de dummy uit het water gehaald en een rondje gerend. :P Hij mankt ook niet meer gelukkig.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:41

_O- Jorinda. Ik zie t helemaal voor me!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:02

Dat zou inderdaad gezellig zijn! Al lijkt het me zowieso nog leuk om een keertje met jullie af te spreken!

Haha die arme Igor, zijn trots helemaal beschadigd :')

We zijn nu druk aan het bedenken voor een naam voor de hond, aangezien we niet weten hoe we haar huidige naam uit moeten spreken _O-
Maar ook omdat ik iets simpels zoals Tara wil.. Alleen vriendlief en ik kunnen het maar niet eens worden :')

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:03

Classic, wat balen zeg.. dat dat zo traag gaat.
Wat is huidige naam?

Arme ZhuZhu, duim mee dat het geen hernia is of iets dergelijks, balen hoor.

Jorinda, Igor als verzopen kat en dan ook nog mank, oef... dan is je trots wel gekrenkt ja.

Tesseke, gefeliciteerd! met Zino en wel echt rot dat Galia weer mankt, duim mee dat het wat anders is dan haar heup en dat ze zich gewoon vestapt heeft of zo.

Hier hondje blij en vrolijk, maar helaas nu even niet, muts is altijd zeer proper op zich zelf dus als ergens wat zit moet dat uit vacht al moet je dat eruittrekken… (ze poetst meer dan de kat..) en nu heeft ze hotspot op d'r bil, waarbij zij natuurlijk alle haren er uit ging rukken.. ik ze dus maar geknipt heb om te kunnen zalven, maar van haar mag er natuurlijk ook geen zalf op blijven zitten, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:17

Haar naam nu is Gocha, ik zat zelf aan Gaya ofzo te denken. Vriend kom met namen als Glutti and Giggles.. 8)7

Ach die Murphey, zo lastig dat je het dan niet uit kunt leggen aan ze. Dat het beter is als ze het even laat zitten

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:20

_classic schreef:
Haar naam nu is Gocha, ik zat zelf aan Gaya ofzo te denken. Vriend kom met namen als Glutti and Giggles.. 8)7

Ach die Murphey, zo lastig dat je het dan niet uit kunt leggen aan ze. Dat het beter is als ze het even laat zitten


Hmm, mijn vorige hond had de naam Katsjoe, maar die had ik nog geen dag en toen liep ik al hatsjie hatsjoe tegen hem te roepen, daarom maar omgedoopt, vond de naam op zich wel leuk.
Als je Gocha toch omdoopt, kijk dan even wat voor karakter ze heeft, dan is het in 1x goed.
Murphey heet dan Murphey, maar heeft later de naam Little Miss Murphey erbij gekregen omdat het zo'n ontzettende tuthola is.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:14

Ik ze je al lopen, hatsjoe _O-

Ik denk dat we inderdaad eerst even afwachten hoe haar karakter is, voor we een definitieve keuze voor een andere naam gaan maken. Misschien blijft het ook wel Gocha, al weet ik echt niet hoe je dat uit zou moeten spreken :')

Het belangrijkste straks eerst is hoe zij en Tara op elkaar zullen reageren..

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:15

ik zou het uitspreken als Gotcha haha

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:47

Hahaha Hatsjoe en Hatsie _O-

Ik zou het inderdaad ook uitspreken als Gotcha :)) Vind het ook een best leuke naam, vooral voor een beetje een boevenkop, 'Ha! Gotcha!' :+

Balen van de hotspot Sjolvir! Murphey moet er gewoon even afblijven -O-

Gister kwam ik terug van een weekend weg waarbij een vriendin op mijn dieren heeft gepast.
Nova was wel blij om me weer te zien maar niet extreem blij :+ Na een tijdje besefte ze het volgens mij meer en werd ze wel enthousiaster.
Ik hou het er maar op dat ze in het asiel al vaker een paar weken achter elkaar dezelfde mensen heeft gezien en dat ze erna weer uit haar leven zijn verdwenen. Misschien dacht ze dat bij mij ook :=

Ze verhaard ontzettend! Dus ik wilde haar gister even borstelen.... 'Neeeee, Novi zelluf doen!'
Afbeelding

En toen kreeg ik hem niet meer terug en hield ze m gewoon vast :roll:
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:19

_classic schreef:
Ik ze je al lopen, hatsjoe _O-

Ik denk dat we inderdaad eerst even afwachten hoe haar karakter is, voor we een definitieve keuze voor een andere naam gaan maken. Misschien blijft het ook wel Gocha, al weet ik echt niet hoe je dat uit zou moeten spreken :')

Het belangrijkste straks eerst is hoe zij en Tara op elkaar zullen reageren..



Mijn paard Sjolvir met streep door de o kon ook niemand uitspreken moest zijn Gjolvier of iets dergelijks , maar hoef niet uit te leggen dat het vaak zilver oid if zials je het schrijft werd.

Gocha vind ik wel leuk zou bij mij verbasteren naar Gotsja als in (ik) hebje!, als het blije hond is.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:20

SayaJones schreef:
Hahaha Hatsjoe en Hatsie _O-

Ik zou het inderdaad ook uitspreken als Gotcha :)) Vind het ook een best leuke naam, vooral voor een beetje een boevenkop, 'Ha! Gotcha!' :+

Balen van de hotspot Sjolvir! Murphey moet er gewoon even afblijven -O-

Gister kwam ik terug van een weekend weg waarbij een vriendin op mijn En dan fmdoe je 15 juli of 25 aug mee in hoogvliet!!! heeft gepast.
Nova was wel blij om me weer te zien maar niet extreem blij :+ Na een tijdje besefte ze het volgens mij meer en werd ze wel enthousiaster.
Ik hou het er maar op dat ze in het asiel al vaker een paar weken achter elkaar dezelfde mensen heeft gezien en dat ze erna weer uit haar leven zijn verdwenen. Misschien dacht ze dat bij mij ook :=

Ze verhaard ontzettend! Dus ik wilde haar gister even borstelen.... 'Neeeee, Novi zelluf doen!'
[ [url=m/S7qyXl.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen kreeg ik hem niet meer terug en hield ze m gewoon vast :roll:
[ [url=m/0bcFDK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Helpt ze ook met stofzuigen?