Hèt frettentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:44

Even nog 2 plaatsjes van mijn monster. Hij is wel er geel :oo Gelukkig kan hij binnenkort wel weer een keer lekker badderen :P
Afbeelding
Afbeelding

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:55

Ga zo door! Ik vind dat hier meer frettenfoto's geplaatst moeten worden. Ze zijn zo heerlijk schattig .

Hanna_94

Berichten: 1400
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:45

Oh, wat fijn dat het goed gaat met Ollie!
Vreselijk he, als ze ziek zijn... Ze zijn ook zo kwetsbaar dan.

Bloodymary, jij vraagt om foto's, ik geef je foto's ;)
Ons "ratje" kayla met haar eeuwige bijna-kale staart :+
Heb vandaag opgemerkt dat ze wel erg veel plekjes op haar huid begint te krijgen, kleine droge rode plekjes... Begint ook wat kaler te worden lijkt het wel.
Hopelijk kan ze toch nog lang hier bij mij blijven, vind ze toch zo geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:05

Het is echt net een ratje zo! Hoe komt het dat ze een kale staart heeft?

Hanna_94

Berichten: 1400
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:42

Geen idee eigenlijk... Wij hebben haar sinds februari, toen stond er praktisch geen haar op. Paar weken later was het al veel beter en in de zomer viel het al bij al nog mee, maar nu begint ze terug kaler te worden. Denk de leeftijd wat, ze is er nu 8

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:12

Acht is inderdaad een mooie leeftijd! Op instagram volg ik ook een aantal frettenaccounts waarvan de wat oudere een kale staart hebben. Staat zo gek, maar dan zal het inderdaad vast door de ouderdom komen. :j

Ik merk aan Tyrion dat ie nog steeds een beetje meer aan me gehecht raakt. Heel gek en grappig om te merken dat dat toch best lang duurt, ik heb hem sinds juni. Nu is hij soms echt door het dolle heen als hij me een hele dag niet gezien heeft. <3

En nog een foto voor Bloodymary: Ty's favoriete slaapplek is mijn ondergoedla..
Afbeelding

Hanna_94

Berichten: 1400
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:26

Oooh, wat schattig!
Hier heeft het ook wel enige tijd geduurd voor Kayla aan me gehecht was. Nu merk ik ook nog steeds verschil tussen mij en men vriend. Ze kan van mij veel meer verdragen, mijn vriend zal ze al eens sneller 'pitsen' om te laten merken dat ze er niet mee akkoord is.
Nu ligt ze ook weer lekker naast me in de zetel, samen dekentje delen :+:

Hanna_94

Berichten: 1400
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:38

Gaat ineens zo slecht met kayla... Deze ochtend platte stoelgang, hing er zelf mee vol. Heb ze dan gewassen en was ze op zich nog wel alert.
Bij thuiskomen na het werk heel haar mandje vol met platte stoelgang, zat bijna geen leven meer in... Achterbeentjes trokken zo spastisch.
Nu is ze rustig, ligt bij mij in een doekje gewikkeld, maar kan niet rechtstaan, kan haar hoofdje niet recht houden en is helemaal niet alert.
Heb de knoop doorgehakt, om 20u heb ik een afspraak bij de dierenarts. Ga men meisje missen ;(

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:39

Ach nee.. veel sterkte Y;(

Hanna_94

Berichten: 1400
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:58

Dankje, ze is 8 jaar en 9 maanden mogen worden.
Is eenmaal bij de dierenarts vredig en rustig gegaan, voordien helaas wel een paar attackjes gedaan. Zo pijnlijk om te zien :'(
We hadden haar sinds februari, via de frettenark (opvang voor fretten)hier in België. Ondanks dat ze niet lang bij ons is geweest, heb ik er geen spijt van haar ooit geadopteerd te hebben. Ze heeft nog een fijne tijd gehad.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 23:19

Ah nee wat naar :( onwijs veel sterkte gewenst! Y;(

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:00

Wat fijn dat ze haar laatste maanden nog bij jou heeft mogen slijten. :o

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:34

Ach gossie Kayla |( Heel veel sterkte Hanna_94
Wat fijn dat je haar op haar oude dag nog bij je hebt genomen en liefdevolle maanden hebt gegeven.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:45

Hallo, ik kom even binnenvallen en hoop dat er nog mensen dit topic volgen :).
Ik heb de vraag gekregen om een fretten rammetje op te vangen van iemand die er niet meer voor kan zorgen. Nou weet ik dat mijn vader het er sowieso niet mee eens zou zijn, maar dat moet ik maar even zien te fixen :')

Ik heb een gaaf hok gezien, maar die is te groot om een trap op te slepen (en ik kan er nu al geld op inzetten dat mijn vader zoiets niet in de woonkamer wil). Dus ik vroeg me af wat voor hokken jullie hebben voor jullie fretjes om inspiratie op te doen!

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:55

Veel sterkte met het verlies van je fretje :(:) wees een kale staart niet op tumoren of suikerziekte? Ze heeft wel een mooie leeftijd behaalt :)

StormMilagro: wij hebben een heel eenvoudige (en nogal kleine) kooi, omdat Mormel toch losloopt als we thuis zijn: https://dierencompleet.nl/shop/ferplast ... ettenkooi/

Verder allemaal super schattige foto's gezien.

Nissima: hier hele goede ervaring met fretje meenemen op vakantie. Normaal gaan we met de tent maar dat is niet te doen met een fret (wordt het veel te warm in) dus we hadden een huisje gehuurd, dat ging helemaal prima. We namen Mormel 2 x tot 3 x per dag mee voor een wandelingetje en verder sliep hij de hele tijd.

Knap fretje heb je trouwens! Mooie kleur :)

Hier wat foto's van ons fretje op vakantie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:32

Ohja, zoiets is misschien nog te overzien voor mijn vader en in mijn kamer. Ben gelukkig veel thuis dus dan zou hij veel rond kunnen lopen.

Heerlijke foto's, mee op vakantie!

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:11

Je kan altijd op termijn nog voor een grotere kooi gaan, gaan wij waarschijnlijk ook doen :) We hadden eerst een heel klein huurhuisje en dan was een kleinere kooi gewoon handig.

Was echt leuk om hem mee te hebben op vakantie. Andere toeristen kwamen hem ook de hele tijd knuffelen :))

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:38

Precies wat ik ook dacht! Eens kijken of de 2switch hier toevallig iets heeft (eventueel geschikt voor ombouw), anders marktplaats maar eens gaan stalken.

Wat voor tuigjes hebben jullie trouwens? Ik zag aan het begin van het topic de website langskomen Fretten-tuigjes

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:40

Wij hebben eentje van fretten tuigjes! Echt mega handig. Die van Aveve met gespen glipte hij altijd uit. Het 8-vormig tuigje van frettentuigjes is zo simpel en zo makkelijk in gebruik. Echt een aanrader :j

Ons hok komt ook van een tweedehands website. We hadden het voor 50 euro :)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:42

Bedankt, dan ga ik er daar ook maar eentje bestellen. Leveren ze snel?

Haha dat is precies waar ik ook op hoop, mooie prijs haha!

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:44

Hmm dat weet 'k niet meer, is al drie jaar geleden ondertussen :) maar denk het wel want het moest tot in België komen en we hadden het toch wel vlot!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:49

Oh Solleke_Noah wat schattig dat die van jou ook echt zwemt! Tyrion vindt water heeeeel leuk als het in een bak zit, en dan is het natuurlijk vooral leuk om dat om te gooien, maar zwemmen? Neeuuh...

Afgelopen week heb ik hem voor het eerst meegenomen naar het strand. Ik had verwacht dat hij als een gek ging graven maar dat deed hij niet. Hij vond het wel ontzettend leuk en wilde niet meer naar huis :)) Veel bekijks, een Duits stel vroeg of het een kat was. :')

De zee zelf vond hij ook 3x niks, daar moesten we zo snel mogelijk bij vandaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na het uitje was ie doodmoe. :))
Afbeelding


StormMilagro, qua kooi kan ik je niet helpen. Ik heb zelf een grote hondenbench voor mijn fret, omdat dat makkelijk was in het vliegtuig (hij is met mij vanuit Nederland gekomen). Hier heb ik geen kooi meer voor hem gekocht omdat hij zijn eigen kamer met patio heeft. :')

Wat bij een hok wel belangrijk is om te onthouden is dat een fret meer heeft aan horizontale ruimte dan aan verticale ruimte, het zijn niet echt goede klimmers. :)

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:53

Geen goeie klimmers? Vind Mormel juist een bizar goede klimmer, hij is eens tegen een bakstenen muur recht omhoog geklommen :')

Het zijn wel hele slechte springers (geen dieptezicht) dus je moet wel opletten dat ze niet meerdere verdiepingen naar beneden donderen. Wat in hun enthousiasme en lompigheid best vaak gebeurd.

Oww wat een schattige foto's <3

Mormel ging wel lekker graven maar pas de tweede dag als hij al wat meer gewend was. Hij vindt water ook fantastisch, gaat in een kom water ook tot aan z'n oortjes onder water rondsnuffen, ziet er zo grappig uit.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:58

Ooh wat leuk dat jullie met ze op pad gaan! Wil ik ook onwijs graag gaan doen.
Mijn fretten klimmen op de krabpaal van de katten :P vinden de katten trouwens helemaal niets, die denken veilig hoog te zitten, uit de buurt van die monsters.

Olaf doe het trouwens nog steeds geweldig! Hij staat op een kwart tabletje prednison om de dag. Hij werd alleen helemaal kaal. Nou dealde ik daar mee omdat hij ( volgens de dierenarts ) toch niet lang meer zou volhouden. Toen mijn zusje mij 3 weken geleden uit bed riep omdat zijn hele buik blauw was dacht ik ook dat het gebeurt was. Nou was dat niet blauw :P maar waren het zwarte haren die onder de huid zaten. Hij krijgt een mooi pak haar terug en is weer dik. Hij is knettergek en vreet als een bootwerker. Niet verwacht dat hij het zo goed zou doen, hij lijkt weer helemaal de oude. Binnenkort gaan we proberen hoe hij het doet zonder prednison.

Afbeelding
Hij is nu veel donkerder.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:05

Bedankt voor de tips :)! Ik hoop donderdag een kooi op te halen die vergelijkbaar is met die van jou Solleke_Noah. Met 3 plateaus erin. Dan hopelijk ook donderdag de fret halen! Iemand naamsuggesties :P?

Wat fijn van Olafs haar! Ik vind hem erg mooi op de foto