Husky, wie heeft er een ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:02

Lisitano, dat klinkt goed! Brokken zijn wel erg makkelijk als ze het eten, de enige brokken die pepper tot nu toe eet is royal canine :') al heb ik het zelf nog nooit in huis gehad, dan eet hij het sowieso slechter na 3 dagen {:)-:(

Pepper was weer eens onbenullig gisteravond, tijdens het spelen knalt hij vol tegen een andere hond aan en maakt een soort salto over m heen >;) komt hij hinkend op mij afgelopen schrik me dood, maar na inspectie lijkt het allemaal mee te vallen, 5 minuten later liep hij redelijk oke, beetje kreupel nog . Vanochtend alles weer prima.

Het verbaast me dat dit de 1e keer is, hoe onbenullig hij soms kan zijn met al die rare sprongen :=

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:15

Afwisseling is ook wel belangrijk vind ik. Al doende kom je er ook vanzelf achter wat ze lekker vinden en hoe ze er lichamelijk op reageren :j
Ik ben al een jaar bezig om dé snoepjes te vinden voor Hayley, maar er is tot nu toe geen enkel snoepje geweest wat ze lekker blijft vinden. Alles is ongeveer 10 keer lekker ofzo en dan is het van diemagjehoudenbaas! Niet altijd handig als je wat van dr wil met de trainingen :+

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:38

Faline schreef:
Afwisseling is ook wel belangrijk vind ik. Al doende kom je er ook vanzelf achter wat ze lekker vinden en hoe ze er lichamelijk op reageren :j
Ik ben al een jaar bezig om dé snoepjes te vinden voor Hayley, maar er is tot nu toe geen enkel snoepje geweest wat ze lekker blijft vinden. Alles is ongeveer 10 keer lekker ofzo en dan is het van diemagjehoudenbaas! Niet altijd handig als je wat van dr wil met de trainingen :+


Hier werkt plakjes kip, kaas of smeerworst altijd wel goed. :+

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:40

Ik maak mijn eigen snoepjes van https://nl.wikipedia.org/wiki/Blodpudding dan wel zonder suiker :+

Karma is ook alles vaak zat maar dit blijft hangen. Je kan het ook in NL kopen als het goed is. Ik maak kleine blokjes en dan in de oven voor 3 uur op 150 graden, buitenkant is krokant binnenkant is zacht dan. :D

Het zal niet het gezondste zijn maar met mate is het prima

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:19

Dankjewel voor het advies! Ik denk dat ik voor de wolf of wilderness ga eerst, mocht dat niet werken dan de Taste of the wild :)

Faline: ik maak zelf appel wortel koekjes voor Tara, die vind ze heerlijk!

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:34

Manu zijn gebit ging wat achteruit. Veel tandplak gevonden terwijl mijn andere hond met een smerig gebit uit Spanje kwam en nu blinkende tanden heeft. Manu is zooo kritisch met kauwsnacks, het mag niet te hard zijn, niet te droog maar ook niet te zacht en dan nog maximaal 5 minuutjes kluiven. Hebben jullie honden dat ook? Als pup was hij al niet zo van het kluiven.
Het enige wat hij héérlijk vindt is zo'n grote, vette nekspier maar hij gaat er altijd van aan de diarree. En die serrano botten maar die geef ik liever niet.

Maar... nu vond ik online van die runderkophuidplaten. Een grote hit hoor!
Afbeelding

Wat geven jullie als kauwspul?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:10

Karma krijgt euhm ik weet niet meer hoe je het zegt in nederlands :') maar Bonemerrow ongekookt en gewoon van de witte met kip omheen :)

Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:33

Oja die rauwe mergpijpen vindt hij ook lekker! Maar die geef ik van de zomer pas weer, als ze buiten gaan liggen kluiven.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:39

oww hier maken ze alles heel goed schoon altijd dus mogen ze het altijd haha niet elke dag elke dag natuurlijk :+

penisen van bullen zijn ook erg lekker := maar die krijgen ze niet zo veel haha

edit: vissenhuid vinden ze ook erg lekker

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:21

Hayley heeft een deal met de slager regekmayig lekkere botten met wat restjes vlees!

Verder neem ik eigenlijk van alles en nog wat wel mee om te kauwen. Alleen geen rawhide (Hoe noem je dat eigenlijk in het Nederlands?) sinds ik die filmpjes daarover heb gezien :=

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:20

Tara heeft gister WoW brokken gekregen in drie verschillende smaken, en die gaan er veel beter in dan haar vorige brokken!
Ook heeft ze nu vastere ontlasting, dit was bij de vorige brok de laatste dagen wat zachter..

Overall best tevreden dus :D

Waar halen jullie dat kauwspul vandaan? Wil Tara ook meer kauwspul geven, maar bij de welkoop en pets&co hier is het best duur nog..

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:34

bij de Hornbach hier :Y) zo'n wit kauwbotje is een euro en bij de Dierenspeciaal winkel. Natuur botten en zo die zijn duurder

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:25

Ik haal het online bij dogsnacks de liemers, enorm tevreden over de klantvriendelijkheid en de kwaliteit van de kauwspullen. De eigenaar heeft me al 2 keer enorm fijn geholpen :j

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:04

Ik haal het bij pets place en bestel ook wel vaak bij zooplus.
En we hebben mooie deal met slager in de buurt voor botten :D

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:50

Ik had even een vraagje. Hayley kan bij mij thuis prima met de katten, heeft ze respect voor zelfs. Als pup is haar goed duidelijk gemaakt wie de baas was zeg maar.
Maarrr bij mijn ouders, waar ik haar heel veel mee naartoe heb ivm de paarden, zijn ook katten. Die katten zijn een beetje dom, want die rennen weg en dat vind Hayley een super leuk spelletje. Vanochtend was er dus eentje die even niet op tijd weg was en Hayley greep die dus gewoon :oo dit is de 1e keer dat dat gebeurd is en hopelijk de laatste keer. Kat was overigens ok hoor, alleen geschrokken natuurlijk.
Ik vroeg me af of jullie tips hadden om dit gedrag wat een andere kant op te sturen?
De katten zelf valt weinig te leren, dus dat wegrennen zal wel blijven. En het komt ook bijna niet voor dat hayley erbij kan, want hun stuk tuin en erf komen de katten nooit.
En het blijft voor Hayley natuurlijk een stukje instinct, maar ik dacht er zijn vast manieren om het gedrag enigszins om te buigen.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 15:53

Ik denk dat je zodra ze gaan rennen je er weinig aan kan doen. Husky zijn nu eenmaal jagers.
Mexx en katten is een no go. Zelfs als hij een lel krijgt blijft hij er achteraan vangen.

Verder gewoon consequent aan blijven geven dat het niet mag...

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:00

Ja het wegrennen is het hele probleem. Zodra ze blijven zitten en haar aanstaren is ze er bang voor. Gekke husky.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:30

Ja karma is hetzelfde, wij hebben het opgelost door ff een korfje en aan de lijn met katten laten spelen en zodra zij wilt rennen hoppa correctie nu met de katten van schoonouders gaat het prima. Katten buiten bijna altijd luisterd ze goed. Ik zeg 99% want ze blijft een husky :+

Edit wij spelen met de katten niet karma :=

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:55

Hallo! Even wat meningen gevraagd, sinds gisteravond is hier een logeetje,ook een husky. Gaat heel leuk samen met Pepper, helaas is er vanochtend een ongeluk gebeurd met Pepper en heeft ze een snee, ze moet gehecht worden. Heb haar direct naar de DA gebracht.

Wat denken jullie, ze wordt vanavond opgehaald, moet ik het vermelden? Of de eigenaar niet ongerust maken en vanmiddag/vanavond melden wat er is gebeurd?

En weten jullie of ik iets met de verzekering kan doen?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:36

Oh karma heeft wel eens wond veroorzaakt hond moest ook naar de DA was ook een snee. Ik heb dat gewoon betaald zonder morren (ala 300 euro thanks karm :+). Ik zou het dus zeker aangeven.

Edit hopelijk is alles ok met pepper

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:40

Van zoiets zou ik direct op de hoogte willen zijn, als het mijn hond was.

Hier wel het omgekeerde meegemaakt trouwens, mijn reu heeft (jaaaren geleden) eens een knokpartij met een andere hond gehad bij een oppas. Hij moest toen ook gehecht worden. De gemaakte kosten heb ik gewoon vergoed.

Als de hond verzekerd is, dan kan je de eigenaar de kosten laten declareren.

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:41

Dankje! Pepper heeft de wond veroorzaakt bij het teefje :( niet opzettelijk maar toch een flinke snee, moest onder narcose gehecht worden (vanwege de plek kon het niet geniet worden). Met Pepper is dus alles goed gelukkig.

Lompe dieren zijn het ook }:0

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:43

Ja dan zou ik het zeker direct vertellen en de kosten betalen :j ondanks dat hij het niet zo bedoelt heeft. Ja ze zijn zeker lomp haha

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:45

Ushanka schreef:
Van zoiets zou ik direct op de hoogte willen zijn, als het mijn hond was.

Hier wel het omgekeerde meegemaakt trouwens, mijn reu heeft (jaaaren geleden) eens een knokpartij met een andere hond gehad bij een oppas. Hij moest toen ook gehecht worden. De gemaakte kosten heb ik gewoon vergoed.

Als de hond verzekerd is, dan kan je de eigenaar de kosten laten declareren.


Pepper is niet verzekerd, de andere hond misschien wel. Bedankt voor je reactie.

Ik betaal het ook gewoon, daar maak ik geen punt van. Zal de eigenaar op de hoogte houden :)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:48

Nä ja misschien zegt de eigenaar wel laten we beide de helft doen :D

Zitten jullie hussen al in de zomervacht? Karma is nog steeds niet begonnen met verharen