Noorse boskat eigenaren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:46

Wat leuk, Zorro! :)



Hebben jullie boskatten ook geen angst voor water? Ik had al vaker gemerkt dat onze jongste gerust door de stromende regen en plassen loopt, en altijd als ik in bad ga zit ze ernaast met haar poten in het water.


En gisteren was het zover. :') Ze had het sowieso al de hele dag warm met dit weer en ik lag in ons Zwembad in de tuin (gewoon zo'n opblaasding). Ze is er gewoon bijgesprongen, en vond er niks aan. Heel gek om te zien, onze andere poes wil al niet door het natte gras.

Bij onze vorige boskatten hadden we ook altijd al iets gemerkt dat ze water niet erg vonden, maar dit slaat alles.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:57

Ook hier gek op water :j Je moet eens robofisch in je zwembad gooien heb je helemaal de dag van je leven _O-

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:01

Oh wat leuk, Zorro! Dit vraagt wel om foto's natuurlijk.

Hier komen de katten eigenlijk niet buiten, dus van regen en plassen weet ik het niet, maar ik merk wel dat beide niet bang zijn voor water! Mijn moeder heeft wel eens een teiltje staan met water (voor bijvoorbeeld een voetenbad), en als ze niet oplet zit er zo een kat in te dobberen. En als Kylian te lui is en net iets te ver van zijn waterbakje ligt om eruit te drinken steekt hij zo een poot in het bakje (en dus in het water) om het bakje dichterbij te trekken zodat hij liggend kan drinken. :')

Hier is de laatste tijd wel iets raars aan de hand met Kisse. Normaal was ze nooit zo van het jagen en jachtspelletjes doen met losse speeltjes, maar nu heeft ze sokjes ontdekt. Elke keer als ze naar boven gaat komt ze beneden met een enkelsokje als prooi, ondertussen van die 'jachtgeluidjes' makend. volgens mij is er echt iets mis met dat beest :')

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:02

lifaya schreef:
Ik denk er over deze krabpaal te kopen maar ik vraag me af of dit wel een hoek model is? Anders lijkt het me niet zo stevig..
http://www.tectake.nl/katten-krabpaal-d ... -beige-wit

Of anders deze
http://www.tectake.nl/katten-krabpaal-knuti-186cm-zwart

@courses, waarom zo snel? |(


Die zwarte heb ik gehad.
Voor een hele kleine Europese Korthaar.
Jou boskat gaat hier nooit lekker in kunnen vertoeven. Als kitten wel natuurlijk.
Hij zal er alleen zitten op kunnen zitten, maar niet lekker in kunnen liggen, in die huisjes die je ziet.
Ik zou voor een andere kijken.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:20

gaby12 schreef:
Zorro_ schreef:
Vanaf zondag mag er een nieuw vriendje bij ons komen wonen! <3


OOh vertel is het diegene waar je op had gereageerd??? Dit vraagt wel om foto's dan een zondag.


Nee, die poes had helaas al een gouden mandje gevonden. (Gelukkig voor de eigenaar bij kennissen).
Deze vrouw heeft mij benaderd, gaat om een rode 3 jarige kater :D

Ga zondag zeker foto's maken! Heb nu al lekker wat nieuwe dingetjes gekocht en ben alles aan het schoonmaken en uitwassen. Ik heb wel een foto op mijn telefoon staan, zal die zo even uploaden!

Tadaa daar istie al! :D

AfbeeldingAfbeelding

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:58

Kashmino schreef:
Oh wat leuk, Zorro! Dit vraagt wel om foto's natuurlijk.

Hier komen de katten eigenlijk niet buiten, dus van regen en plassen weet ik het niet, maar ik merk wel dat beide niet bang zijn voor water! Mijn moeder heeft wel eens een teiltje staan met water (voor bijvoorbeeld een voetenbad), en als ze niet oplet zit er zo een kat in te dobberen. En als Kylian te lui is en net iets te ver van zijn waterbakje ligt om eruit te drinken steekt hij zo een poot in het bakje (en dus in het water) om het bakje dichterbij te trekken zodat hij liggend kan drinken. :')

Hier is de laatste tijd wel iets raars aan de hand met Kisse. Normaal was ze nooit zo van het jagen en jachtspelletjes doen met losse speeltjes, maar nu heeft ze sokjes ontdekt. Elke keer als ze naar boven gaat komt ze beneden met een enkelsokje als prooi, ondertussen van die 'jachtgeluidjes' makend. volgens mij is er echt iets mis met dat beest :')


Lokroep die een poes maakt als ze haar kittens roept,is je poes geholpen?

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:03


Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:10

gaby12 schreef:
Lokroep die een poes maakt als ze haar kittens roept,is je poes geholpen?

Ze is geholpen, dat hebben de oude eigenaren tenminste verteld. Maar het is echt een andere roep, het klinkt niet als de lokroep voor kittens. De buitenkat maakte dat geluid ook altijd als ze op jacht was (ook geholpen)

En wat een knapperd Zorro! Qua witte aftekeningen lijkt hij heel erg op mijn Kylian. Het is dat hij black tabby is en niet rood anders had ik zo gedacht dat het een foto van hem was :D

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:44

Bedankt! :D Ik kan niet wachten om hem op te halen!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:24

Wat een knapperd! Gefeliciteerd en veel geluk en plezier samen.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:19

Wij zijn onderweg naar huis! <3
Moeten nog wel even 2 uurtjes rijden.

Afbeelding

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:29

Ben benieuwd hoe hij het vind in zijn nieuwe huis :D

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:43

Ik ook! Hoop dat alles goed gaat :D

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:37

Inmiddels zijn we thuis! Het lijkt voorspoedig te gaan <3


AfbeeldingAfbeelding

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:54

Wat een knapperd <3 Noren zijn toch zo relaxed _/-\o_

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:00

Wat heb je toch een knapperd, Zorro! Ook fijn dat het al goed lijkt te gaan!

Nog steeds doet hij mij heel erg aan Kylian denken qua kop en kleur, maar dat kan aan mij liggen.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:18

Wat een knapperd! En hij lijkt zich al helemaal op z'n gemak te voelen.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:39

Dankjulliewel! <3

Hij heeft gelukkig rustig en lief geslapen vannacht.
Helaas is alleen zijn in de woonkamer nog geen optie, het is een dikke doerak :P
Hij moet nog even leren de plantjes met rust te laten en niet aan mijn stoelen en bank te krabben.
Als iemand nog tips heeft, graag!

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:54

Helaas hier ook plantentrekkers en vreters dus hier is alles kunst behalve de bakken op het balkon met katvriendelijke planten waar ze aan mogen knagen.
Zorg voor voldoende krabplekken/palen die je insmeert met valeriaan om het krabben daaraan te stimuleren.
Gaat hij krabbelen aan de niet voorbestemde plekken zet hem dan resoluut bij de paal en haal hier zijn poten langs.
Hij is er natuurlijk maar net in voor hem nieuw huis met 'nieuwe regels' succes!!

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:05

Bedankt voor de tip! :D

Ik denk niet dat mijn planten kat vriendelijk zijn, hoewel het vetplanten zijn en ik begrepen heb dat ze daar vaak niet veel aandacht aan besteden.
Goed, Hendrik deed met geen enkele plant iets, dus dat kan ik niet vergelijken :P

Hij heeft gigantisch veel speelplekken hier in huis. Van een kartonnen doos, een holletje, een kleine krabpaal tot allemaal los speelgoed.
Vandaag verwacht ik de grote krabpaal in huis! Dat zou afgelopen vrijdag al, toen zaterdag en wordt nu vandaag want dat ging allemaal mis.

Heb van de buurman een soort play spray gekregen om te proberen, met catnip.. Geen idee of het werkt.
Maar ik heb de speeltjes en de krabpaal daar mee ingesprayd :)

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:27

Ik heb een blije kat! :D

Afbeelding

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:23

Jeutje Zorro_ wat een dier! <3 _/-\o_ Is het een fokkater geweest?

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:38

Nee hij is geen fokkater geweest. Naar mijn weten is hij ook al redelijk snel gecastreerd.

Roodvos

Berichten: 6659
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:29

Wat een knappe kerel Zorro!
Ik ben gek op rode katers :D .

Hij heeft nog wel een flinke vacht zeg! Mijn Noorman is zijn onderwol kwijt, en heeft dan nog maar een tamelijk sneue kraag.
Valt me sowieso op in dit topic dat er nog wel flinke verschillen in de vacht zijn.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:09

Indy heeft ook wat klitten hoor! Voornamelijk in de ondervacht.. Heb daar een hele goed kam voor, maar ik doe het in etappes want hij vond het toch redelijk pijnlijk :(
Heb zelfs al een stukje weg geknipt! Kreeg het er met geen mogelijkheid uit en hij vond het pijnlijk, dus heb ik geknipt :=