Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:37

Aaahh wat leuk dit topic! Hopelijk komt er over een kleine 2 maanden ook een knappe aussie pup bij ons wonen.

Wij hebben al een lieve, sociale kat. Die enigzins gewend is aan honden, maar er niet perse gek op is. Ik hoop heel erg dat dat goed samen zal gaan en dat ze plezier kunnen gaan halen aan elkaars gezelschap in de toekomst. Iemand nog goede tips voor de eerste periode?



XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:23


Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) Vy van de Vossenberg geb. 4-4-24
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt) Vajèn van de Vossenberg geb. 14-4-24
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

IMANDRA

Berichten: 9798
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:42

Een wat ouder topic, maar ik vroeg me af of hier meer ervaringen zijn met het tapen van de oortjes?
Onze aus is nu 3 maanden en heeft sinds een week of 2 twee verschillende oortjes (een button-ear en een rozenoortje –daarvoor waren ze 'normale' button-ears). Las al dat in aanloop naar het wisselen het kraakbeen wat zachter wordt en de oortjes dan anders kunnen worden. Dus van de fokker tips meegekregen en nu loopt ze als een meloenhoofdje rond met d'r oortjes getaped en onder de kin vast :D.

Buiten dat ze er een beetje als een gekkie uitziet, heeft ze er geen last van gelukkig

Meer mensen die dit hebben gedaan? Hoe hebben jullie dit aangepakt, hoe lang getaped en hoe vaak en lang rust tussendoor?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:40

Ik heb ze getapet dmv 2 plakkertjes op de oortjes en een stukje onder de kin door bij mij werkte de binnenste buiten vouwen niet maar voor sommige werkt dit ook goed. Ik heb het toch wel een hele tijd vol gehouden eigenlijk tot ze klaar waren met wisselen wel af en toe gekeken of ze al goed bleven hangen maar vaak waren ze wat eigenwijs

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:28

Ik heb er hier ook lopen die geplakt zijn geweest. Als de oren echt rozen oortjes worden of gaan staan denk ik niet dat je dat tegenhoud maar het kan wel ondersteunen denk ik.

Haal de oren wel af en toe los zodat ze een paar uur kunnen luchten. Als ze steeds vast zitten lan het ook wat gaan broeien.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) Vy van de Vossenberg geb. 4-4-24
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt) Vajèn van de Vossenberg geb. 14-4-24
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:20

Hoi hoi,
k heb een vraag of eigenlijk een dilemma.

Ik heb een gesteriliseerde aussie dame van net 5 jaar oud.

Ze struggled een beetje met overgewicht, ofja ze is nu 22 kilo en zou volgens de dierenarts naar 18,5 moeten. Ik vind er zelf niet persee dik, maar ze zou misschien wat losser in haar vel mogen zitten, je kan haar ribben voelen.

Dus wij zijn overgestapt van prince zalm en rijst naar Hill adult light kip.

Nu is de zak bijna leeg. Dus zijn heel erg aan het twijfelen of we doorgaan op dit voer, want ze is tegenwoordig eigenlijk een stuk sneller moe en futloos. De agility houd ze minder goed vol en is ze minder vlot, ook met fietsen moet ik er na 10 min half voortslepen terwijl we eerst altijd half uurtje fietste.

Verder merken we dat ze wel een stuk makkelijker poept en veel minder uit haar bek stinkt met deze brokken dus dat is wel positief.

Dus terug naar de zalm en rijst willen we ook niet meer. Maar wat dan wel.

Tevens hebben we ook niet echt het idee dat ze afvalt :')

Liz heeft geen gezondheid of tandproblemen, lust alles, staat op gewone brokjes en krijgt uitsluitend natuurlijk gedroogde snacks als tussendoortje bij training.
Laatst bijgewerkt door laetitia98 op 30-04-23 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

2 Feet move your body.. 4 feet move your soul.. :D Gambola D.C Y;( Geisha <3

CupCakes_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:39

Ik lees graag even mee.

Ik heb er eentje waar ik niets vanaf krijg. Voor het mooie mag hij echt een paar kilo kwijt, maar ik krijg het er werkelijk waar niet vanaf. Brokken functioneert hij niet goed op, dus hij staat op vers. Hij heeft wel een ruime 1,5 jaar op medicatie gestaan waar hij sinds 1,5 maand volledig van vrij is.

Ik weet wel dat zijn schildklier niet optimaal werkt, ondanks dat er in het bloed niets naar voren komt. Dus daar krijgt hij wel supplementen voor. Maar ik merk nog niet veel verschil helaas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bo_Y en 72 bezoekers