Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:39

Mossel schreef:
Wassen is stom..[ [url=m/cNGl2V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wassen is superstom. Maar zwemmen in ijskoud water is awesome.
Rare honden die Aussies :')

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:50

Mossel schreef:
Wassen is stom..[ [url=m/cNGl2V.jpg]Afbeelding[/url] ]


:')


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:23

assie schreef:
Mossel schreef:
Wassen is stom..[ [url=m/cNGl2V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wassen is superstom. Maar zwemmen in ijskoud water is awesome.
Rare honden die Aussies :')

Ja zwemmen is inderdaad awesome hoe kouder hoe beter, ik snap er ook niet veel van :')


Afbeelding

MirK
Berichten: 222
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:20

Hihi arme Elmo...

Levita leuk! Ik heb 3 kinderen en ik vond het wel even afwachten hoe dat zou gaan met de kinderen. Maar het gaat boven verwachting! Hij is echt een maatje voor de oudste 2 en de jongste neemt ie maar niet serieus :D . Ik houd de jongste zelf wel mega in de gaten, zij wil altijd en overal met hem spelen en moet nog leren dat hij zelf aangeeft dat hij er geen zin in heeft. Komt wel goed, ze is nog maar 3.

Fellow moet ook altijd het water in , zwemmen is hem vaak net te ver maar pootje baden hoort er bij!
Er lag vanmorgen ijs op een binnenwatertje hier, heb hem meteen verboden daar een pootje op te zetten...dat is dan weer het nadeel van dat prachtige vriesweer.
Trimmen jullie je honden verder bij? Pootjes en oortjes bij houden?
Ik vind het behalve eigenlijk gewoon mooier :( :o vooral praktisch wel zo handig. Er is al een keer een grasaartje of zoiets uit zijn oortje gehaald die ik anders nooit ontdekt had maar die eruit kwam zetten met knippen....en zijn pootjes nemen een stuk minder modder en zand mee..
Laatst bijgewerkt door MirK op 20-01-19 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:24

Ja ik knip oortjes en pootjes. Het ziet er soms uit of een kind van 3 het heeft gedaan, maar het is wel praktisch :')

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

MirK
Berichten: 222
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:27

Haha Assie dat heb ik ook, heb het pas ook voor het eerst zelf gedaan. Ach, als ie hard loopt zie je het niet hahaha!
Wil je nog eens een foto plaatsen van jouw knapperd? Jij had een reu en een teef toch?

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:57

Haha. Precies. En rennen doen ze wel. Alhoewel: gisteren waren ze mee op wedstrijd en hebben ze keurig de hele dag in de kantine gelegen. Trots op ze <3 .

En daarna nog even mooi zitten op wandeling (beetje donkere foto)
Afbeelding

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

XxDiandraxX

Berichten: 3989
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:58

Ja mirjam ik knip ze ook maar dat wist je natuurlijk al.. al durf ik kort voor show niet meer aan elin haar oren te komen.. :')

Elin is een echte waterrat, prim durfde in het begin het water niet in maar heeft dat snel afgekeken van elin.

Afbeelding
Omdat is zo leuk is.. links is fellow van Mirk, dan elin (halfzusje van fellow) en rechts mijn franse dame Prim. Ze leuk om te zien hoe verschillend ze zijn.

En nee ze hadden niet echt zin in een foto.. :')
Afbeelding

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:22

Hihi wat een heerlijke spontane foto's :D

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:44

Wat een leuk topic met prachtige honden!
Zijn hier alleen Aussies welkom met stamboom?

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:20

Mijn reu heeft geen papieren. Overigens wel een stamboom (lang verhaal). Dusse... wat mij betreft wel

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:10

Nicky en Levita, leuk leuk leuk!
Ik vind de divine Aussies erg aanspreken, avanti en freckles als nakomelingen zijn mooi gelukt. En donker red bi en tri met weinig wit in het gezicht vind ik echt prachtig. Lekkere vlotte aussies, mooi gebouwd, mooi in evenwicht, geen extremen. Ik ben ook errrug benieuwd naar de pups van joesie.

Zijn jullie aussies ook zo blij nu met dit weer?

Niet banketstaaf maar poetsen.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:43

Ik zal hem even voorstellen, bijna 12 weken meet Loucka.

Afbeelding


Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3674
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:47

Zo. Zo. Zo. Schattig ! <3

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:13

Ik zelf ben wel van de honden met stamboom, anders is het geen aussie maar een look A like;)

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:21

Wat is Loucka een schatje. Wat voor Aus-look-a-like is het?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

XxDiandraxX

Berichten: 3989
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:38

Ik ben het wel met keona eens, volgens mij hebben er eerder in het topic ook al deze vraag gehad of was dat over kruisingen?

Wel een leukerd hoor!!

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:43

Wat een schatje!
Waarom gekozen zonder stamboom en waar komt je knapperd dan wel vandaan? (No offense, ben benieuwd naar je keuze en waar je dan een gezonde aus vandaan haalt zonder stamboom en zonder gecheckte family enzo)

Niet banketstaaf maar poetsen.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:01

Het is geen probleem hoor als het niet gewenst is,vandaar de vraag ook. Zal nog wel even jullie vragen beantwoorden.
Loucka komt van een paardenkennis. Uit een gelegenheidsnestje, eenmalig. ( dit zal vloeken in de kerk zijn ;-) )
Moeder en vader zijn dan zoals jullie noemen een look a like aussie.
Misschien geen verstandige keus...maar na 4 jaar geleden mijn oudste hondenmaatje te hebben laten inslapen was ik bij het zien van deze pup 'verliefd'.
Maar goed, ik lees wel graag mee om van jullie te leren en van jullie Aussies te genieten.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:19

Hannanas schreef:
Nicky en Levita, leuk leuk leuk!
Ik vind de divine Aussies erg aanspreken, avanti en freckles als nakomelingen zijn mooi gelukt. En donker red bi en tri met weinig wit in het gezicht vind ik echt prachtig. Lekkere vlotte aussies, mooi gebouwd, mooi in evenwicht, geen extremen. Ik ben ook errrug benieuwd naar de pups van joesie.

Zijn jullie aussies ook zo blij nu met dit weer?

Zoveel actiever nu ja! Hij leeft echt voor kou.

Schattige pup :)

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:34

Ik heb een Aussie zonder stamboom, omdat ik klaar was met het selectiebeleid van de stamboom-fokkers. Helaas, had het graag anders gezien, maar ben super blij nu met mijn hond!

Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje een minder fijn beeld heb van de “stamboom-eigenaren”, vaak omdat er op mijn hond wordt neergekeken. Dat blijkt ook wel uit sommige opmerkingen hier en op een bepaalde facebook mag er met niet stamboomhonden niets geplaatst worden. Ieder zijn mening natuuurlijk, maar vind dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten. Haha wat dat betreft ben ik echt een frust, als je iets onaardigs zegt over mijn hond }> ;)

Hond heeft er in ieder geval zelf geen last van :

Edit: Hahaha, ik lees nu dat ik hier dus eigenlijk ook niet in dit topic mag posten. Precies wat ik bedoel dus, maar hierbij mijn excuses :D

Edit 2: Oeps ik was te voorbarig en zie dat ik een bericht verkeerd gelezen had, waardoor ik dacht dat mensen liever hadden dat alleen stambooms hier postten. Excuses nr. 2 dus. Het wordt tijd voor bed!
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 20-01-19 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:01

Waarom zou je hier niet mogen posten?

Selectiebeleid fokkers voor baasjes?
Wat kwam je tegen?

Een gelegenheidsnestje maar wel met alle stamboom checks en bekende familie beide zijden?

Niet banketstaaf maar poetsen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:56

Simbaa schreef:
Ik heb een Aussie zonder stamboom, omdat ik klaar was met het selectiebeleid van de stamboom-fokkers. Helaas, had het graag anders gezien, maar ben super blij nu met mijn hond!

Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje een minder fijn beeld heb van de “stamboom-eigenaren”, vaak omdat er op mijn hond wordt neergekeken. Dat blijkt ook wel uit sommige opmerkingen hier en op een bepaalde facebook mag er met niet stamboomhonden niets geplaatst worden. Ieder zijn mening natuuurlijk, maar vind dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten. Haha wat dat betreft ben ik echt een frust, als je iets onaardigs zegt over mijn hond }> ;)

Hond heeft er in ieder geval zelf geen last van :

Edit: Hahaha, ik lees nu dat ik hier dus eigenlijk ook niet in dit topic mag posten. Precies wat ik bedoel dus, maar hierbij mijn excuses :D

Edit 2: Oeps ik was te voorbarig en zie dat ik een bericht verkeerd gelezen had, waardoor ik dacht dat mensen liever hadden dat alleen stambooms hier postten. Excuses nr. 2 dus. Het wordt tijd voor bed!

Je wilt niet dat we onaardig doen omdat je een hond zonder stamboom hebt, maar zelf scheer je alle stamboom fokkers over een kam. Denk dat er genoeg zijn die het bij dit ras echt wel goed voor hebben.
Denk dat de meeste look A likes gewoon maar hup 2 honden zijn en er niet verder gekeken word. Ook inteelt maakt geen bal uit.

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:40

Tja, dat is inderdaad mijn beeld. Een beeld wil niet zeggen dat iedereen zo is, maar degene met wie ik contact heb gehad hebben daar voor gezorgd.

Bedoel ik dan dat alle fokkers zo zijn? Vast niet! Want ik heb lang niet met alle fokkers contact gehad, maar ook hier wordt het weer bevestigd door het een look-a-like te noemen.

Heb ook nergens gezegd dat ze het niet goed voor hebben met de honden, ik denk dat juist het tegendeel waar is en dat daar de houding uit voort komt. Ze willen het ras namelijk gezond houden en daarom verantwoord fokken.

Ik vind het wel op zijn minst onhandig om niet stamboom-honden en hun baasjes uit te sluiten, van bijvoorbeeld facebookgroepen, forums oid of door hen op de tenen te trappen. Juist in die groep lijkt me winst te behalen, door met hen kennis te delen over hoe belangrijk het is om in het vervolg wel voor een stamboom te gaan, juist voor een gezonde behoudt van het ras. Doordat mensen zich afzetten tegen deze houders, wordt de kloof groter en dat moet je juist niet willen lijkt me.

Hoe je het ook went of keert, mijn look-a-like heeft dezelfde rastypische eigenschappen als stamboom honden en dan is het toch des te leuk als we het daar gewoon over kunnen hebben en ervaringen delen, zonder dat er meteen een label geplakt wordt :)

Levita

Berichten: 1413
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:20

Wat een leuke foto's zie ik weer voorbijkomen! Levy had gisteren wedstrijd en door het koude weer had ik het eerste parcours mijn handen vol aan hem ha ha.

Van het weekend weer naar de pups wezen kijken en we samen met de fokker besloten dat we de black-tri krijgen met het witte blesje. Zijn naam wordt Jazz :-).Afbeelding

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 67 bezoekers