Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:39

Machie schreef:
Als een hond een 2o2o heeft wil ik een rem zien. Zie ik op je bovenste filmpje niet. Ik zie gewoon een hond met matige runnings ;)


Dan heb je niet goed gelezen.

Ze heeft geen RC, ze heeft 2o2o. Maar als ze het touch commando niet krijgt hoeft ze geen 2o2o te doen. Want als die in een lange lijn staat hoeft ze dat niet, dan gaat ze zo in de ankers dat de klappen te groot zijn. En ze zit er 9 van de 10 keer in, en meestal ligt die ene keer ook nog aan mij. :')

Daarom heb ik we bewust voor gekozen om Dana geen RC te leren, Kay heeft ervoor gekozen dat wel te doen. Maar hij heeft ambities, dus die beslissing kan ik dan ook goed begrijpen.


MissAnnemijn schreef:
Met Aiden helaas erg verkeerd begonnen dus raakvlakken blijven lastig. Running zal het nooit worden.. 2o20 begrijpt hij in de training maar tijdens wedstrijd echt niet :P gelukkig gaat het redelijk tegenwoordig! Met mijn nieuwe pup ga ik zo'n combi proberen als Kim zegt, 2o2o in principe maar soms sneller doorlopen. Overlegd met mijn instructrice en denk dat dat het beste past.

Aiden en ik zijn afgelopen weekend naar de 3e graad gepromoveerd! Benieuwd hoe ons dat vergaat! Met onze eerste plek ook een ticket voor de Masters van dit jaar verdiend.
Daarnaast natuurlijk leuk om op hoger niveau wat extra meters te maken voor de EO eind juli :)


Gefeliciteerd! *\o/* Masters moeten altijd leuk zijn, hoor er alleen maar positieve dingen over.


mirriejj schreef:
Besef wel dat je met runnings echt goed moet investeren en dat het makkelijk 2 jaar in beslag neemt voor dat die fatsoenlijk gaan.
Ik vind het enorm leuk om te zien dat Qya met wat basis dingetjes die ze heeft geleerd als pup, nu al enorm makkelijk te sturen is. Terwijl ze eigenlijk nog zo goed als niets kent.


Qya is (van die paar keer die ik haar nu heb gezien) ook echt een leergierig hondje, of niet? Als ik zag hoe snel jullie haar vanalles hadden aangeleerd, als je een hond hebt die het echt niet interesseert is dat een stuk lastiger. Ik ben benieuwd naar de Mini! :D


Ik merk trouwens wel echt verschil met de pups nu we thuis ook het een en ander kunnen trainen en oefenen. Vooral voor Kay & Harvey. Dat scheelt echt veel! :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


KarinW86

Berichten: 5237
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:03

Gefeliciteerd Annemijn!
Hoe gaat het met de pup?

Ik heb de 2o2o aangeleerd met een plank, maar ook pas later begonnen na heel wat mislukte vlakken hihi. Op wedstrijden lukt het niet altijd, maar jij loopt nu verder door waardoor hij ze nu eigenlijk altijd heeft.

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:34

KimD schreef:
Qya is (van die paar keer die ik haar nu heb gezien) ook echt een leergierig hondje, of niet? Als ik zag hoe snel jullie haar vanalles hadden aangeleerd, als je een hond hebt die het echt niet interesseert is dat een stuk lastiger. Ik ben benieuwd naar de Mini! :D



Klopt, al heeft ook zij dat ook echt moeten leren. Ik heb trouwens niets geleerd hoor ( alleen een kusje geven :') ) Alle credits naar Peggy.

Ik denk dat het vooral belangrijk is om je hond al van jongs af aan te leren spelen. Mini heeft dat ook echt moeten leren, die gaf eerst niets om speeltjes.

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:57

mirriejj schreef:
KimD schreef:
Qya is (van die paar keer die ik haar nu heb gezien) ook echt een leergierig hondje, of niet? Als ik zag hoe snel jullie haar vanalles hadden aangeleerd, als je een hond hebt die het echt niet interesseert is dat een stuk lastiger. Ik ben benieuwd naar de Mini! :D



Klopt, al heeft ook zij dat ook echt moeten leren. Ik heb trouwens niets geleerd hoor ( alleen een kusje geven :') ) Alle credits naar Peggy.

Ik denk dat het vooral belangrijk is om je hond al van jongs af aan te leren spelen. Mini heeft dat ook echt moeten leren, die gaf eerst niets om speeltjes.


Dana ook totaal niet, ook als puppy niet. Er was ook geen enkel speeltje waar ze interesse in had.

Nog steeds niet, dus ik gebruik een lotus bal en twee varianten daarop. Dat gaat goed. :j

Zeker nu ik zelfs vanalles droog (dankzij jullie eigenlijk hahahaa!) is de motivatie groter. Had afgelopen training zelf gedroogde kipstukjes meegenomen, dat was goud!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:59

Haha dat vond buddy ook :+

Gioia is getrained op 2o2o. Alleen is ze regelmatig daarna zo onereikbaar en traag dat ik tegenwoordig meestal al go zeg als ze nog aan het afdalen is. Dan rent ze het snoepjespunt voorbij en is het goed. Heel soms (als ze de vlakken niet mooi meer uitloopt) oefenen we weer even 2o2o. Maar dat merk ik daarna meteen weer....

[o]

MissAnnemijn

Berichten: 2374
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:56

Aiden heeft ook weinig interesse in speelgoed, maar voer doet hij alles voor! Is dus heel goed te trainen, je moet alleen net even anders denken en belonen ;)

Karin pup gaat goed! Wordt echt een knap ventje, morgen 4 weken oud. Zondag weer kijken <3

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:12

Fiji speelt heel graag, Csiva ook niet. Ja, thuis. Dan train ik met een bal die ze terug brengt. Fiji is meer van de sjorspelletjes. Op wedstrijden heb ik voor Csiva altijd koek mee :)

KarinW86

Berichten: 5237
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:59

Leuk Annemijn!
Ik ga binnenkort kijken bij Helen haar pupje, nouja het hele nestje hihihi

Levi kan ik wel belonen met spel, maar komt meestal voer na hihi anders krijg ik het speeltje niet terug.
Als ik weer pup krijg leer ik graag hoe je los aan leert hihihihi

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:58

Gisteravond op de training hadden we lolbroek aan, we moesten een tunnel onder de Kat en één sprong vooruit sturen (als laatste oefening, we hadden wat tijd 'over'). Kon ook niet anders dan vooruit sturen, want je liep aan de verkeerde kant van de Kat.

Dus we waren elkaar aan het stangen, "oh appeltje eitje" blablabla, doe dan maar nog een sprong en de palen. Want die sprong en de palen gingen richting de andere kant van het veld.

Eigenlijk meer voor de lol, en je raad het al, alle drie de honden deden het voorbeeldig. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

JesdaJinn

Berichten: 10429
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:21

Even dit topic omhoog schoppen.

Sommige zullen mij wel kennen van Jinn. Jinn en ik hebben altijd behendigheid gedaan en ook wedstrijden.
We doen al bijna 2 jaar (denk ik?) geen wedstrijden meer want mijn spanning/druk is te hoog om normaal te kunnen functioneren en daarom gaan onze rondjes altijd super slecht! Ligt absoluut niet aan Jinn maar 101% aan mij.
Door mijn spanning wordt Jinn er niet beter van en doordat ik dan ook nog niet of slecht aanwijzingen geef schiet het helemaal niet op. Daarom besloten om te stoppen met wedstrijden en gewoon te gaan trainen voor de lol maar wel met een voor uitzicht dat ik eventueel weer wedstrijden kan/wil starten.
Jinn is gemeten in de large maar we springen op training 50cm en dat gaat laatste tijd erg goed, als je vergelijkt met 'vroeger'

Nu doen we wat anders. We zijn aan het hooperen geslagen en hebben nog maar enkele lessen gehad.
Heb ook wat filmpjes.

Enkele weken geleden:





Zelfde stukje, zowel linksom als rechtsom.

Afgelopen dinsdag:

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Nikass

Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:56

Leuk, past goed bij een border ook lijkt me. Ik doe sinds september behendigheid met mijn hond. Mijn hond is erg fanatiek! Ik vind het zelf vooral erg lastig om wissels te doen.

KarinW86

Berichten: 5237
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:02

Ziet er goed uit hoor!
Ik doe ook nog steeds Hoopers met Levi.

Ik heb afgelopen pinksterweekend weer agility wedstrijden gehad.
Zondag in Almere ging nergens om, vooral de start geoefend en raakvlakken.
Was verder ook weinig op wat mooie stukken na.

Maandag in Uden
Jumping: rende langs de start sprong, terug gezet en toen foutloos.. zonde! Had Utje kunnen wezen.

Vast parcours 1: ik liep iets te ver voor waardoor hij uit de palen kwam, zonde! Rest ook foutloos dus weer net geen Utje

Vast parcours 2: 3 fouten, net te vroeg bij de tunnel weg, 2e keer vertrouwde hij het niet. En foutje op de palen

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

KarinW86

Berichten: 5237
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:26

Afbeelding

Utje gehaald op de Jumping vandaag :)

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

JesdaJinn

Berichten: 10429
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:43

Leuke foto!

Afgelopen dinsdag weer gehooperd. Kleine hapering maar dat kwam omdat ik het niet goed aangaf maar ik ben trots op mijn kereltje:



Jep, het blijven liggen blijft een probleem. Heb de gouden tip nog niet gehad en zelfs op verschillende workshops kunnen ze me er niet echt goed bij helpen. Consequent terug leggen, nou dat doe ik maar het wordt er niet beter van

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:40


KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:48

Ik heb jullie zondag zien rondrennen. :j Ik verbaasde me erover hoe lang jij eigenlijk bent. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:54

KimD schreef:
Ik heb jullie zondag zien rondrennen. :j Ik verbaasde me erover hoe lang jij eigenlijk bent. :')


:+ valt wel mee toch?
Ik heb me dit weekend vooral verbaast over hoe snel mijn hond ging. Ze toont op film niet snel, maar haar team VP was met extra tunnel nog de 2e tijd!

Nikass

Berichten: 16662
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:45

Wat een leukerd! Wat voor hondje is het?

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:05

Machie schreef:
KimD schreef:
Ik heb jullie zondag zien rondrennen. :j Ik verbaasde me erover hoe lang jij eigenlijk bent. :')


:+ valt wel mee toch?
Ik heb me dit weekend vooral verbaast over hoe snel mijn hond ging. Ze toont op film niet snel, maar haar team VP was met extra tunnel nog de 2e tijd!


Ik ben 1.58, ik vind al snel alles lang. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:01

Nikass schreef:
Wat een leukerd! Wat voor hondje is het?


Kruising. Pumi x Mudi vermoedelijk. Haar moeder is een bruine Pumi, haar vader is een blue merle hond.
Ze is fantastisch. Zo een krijg ik er nooit nooit nooit weer.

KimD schreef:
Ik ben 1.58, ik vind al snel alles lang. :')


Ah ja, ik 1.83 :+

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:26

Er was me net na de training iemand lief aan het kijken <3
Gekke pukkie van kimd

Afbeelding

Met erachter gioia die weer luidkeels een andere hond aan het uitdagen was :')

Afbeelding

[o]

KarinW86

Berichten: 5237
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:06

Die gekke poedel van mij heeft vandaag het 2e VP gewonnen! Daarmee Utje en Winpunt verdient, nu mogen we meedoen aan de masters.
Daarnaast op de Jumping ook nog een Utje gehaald

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

MissAnnemijn

Berichten: 2374
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:03

Jullie gingen lekker Karin!

Aiden was ook knap, VP2 gewonnen en alledrie fijn rondjes, alleen de andere 2 waren disk :P

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

KarinW86

Berichten: 5237
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:26

Ja jullie ook super gelopen, gezellig allemaal naar de masters hihi

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:33

Ohwja, de masters.. Volgens mij zijn wij ook geselecteerd :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers