Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:07

Ondertussen heb ik iemand gevonden die slakkenskinks verkoopt. Wel kosten deze 175 euro per stuk. Heeft iemand enig idee of dat de normale prijs is? Het is namelijk moeilijk dit te vergelijken aangezien er nergens anders slakkenskinks te koop staan. := De enige website die ik vind daar zouden ze voor +-50 euro verkocht worden maar zij hebben er nu geen beschikbaar.

Ik heb er wel wat geld voor over maar ik wil natuurlijk ook niet in het zak gezet worden. :’)

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:11

Hmm geen idee of dat een gangbare prijs is; misschien ter vergelijk: mijn varanen hebben 250 euro/stuk gekost (denk ik, ondertussen alweer een jaar geleden en mijn geheugen := )

Ken je deze FB pagina? Daar vraag ik weleens dingen na over reptielen: https://www.facebook.com/groups/1397870017136382/

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:34

DezeNaam schreef:
Even een upje.

Ik wil me graag oriënteren voor een slakkenskink. Algemene informatie is natuurlijk op Google wel te vinden maar ik vroeg me af of iemand hier persoonlijk ervaring heeft? En wat is de 'verkrijgbaarheid'? Ze zijn namelijk niet duur, maar ik denk niet dat ze veel verkocht worden? Of zijn ze tijdens bepaalde seizoenen meer beschikbaar?


Ik heb er nog geen 1 maar wil d'r ook erg graag 1. Ze zijn idd niet makkelijk te vinden is mijn ervaring. Maar stug doorzoeken in Arnhem zit een winkel met vooral vissen die er af en toe wel wat aanbied. Prijzen verschillen volgens mij nogal

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na wat gerommel tussen de slangen (iets met vrouw die man blijkt te zijn) zijn er 2 weken geleden 24 prachtige baby rode rattenslangetjes uit hun ei gekropen.

Helaas is er één weten te ontsnappen en kreeg vervolgens een aanvaring met mams en de stofzuiger waarna ik hem heb moeten verlossen uit zn lijden. Baal hier nog steeds ontzettend van! Nu op elk bakje een steen, zodat ontsnappen geen optie meer is.

Er hebben er al een aantal gegeten en voor deze ga ik een nieuw huisje zoeken. Ik ga één stripe zelf houden.

Hebben meer bokkers een ticket voor Houten 20-9 weten te bemachtigen?

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:51

Stille meelezer meldt zich.

Gefeliciteerd met de verrassing! en balen van die ene zeg! Ze zijn wel heel mooi <3

Hier ga ik naar houten. 14.00 2 kaartjes en 1 voor 14.30 (gaan met zn 3e. 1 komt wat later dus eerst langs de knaagdieren :+ Daar houdt mn broer toch niet zo van xD)
Heb er wel zin in. Benieuwd hoe ze het allemaal hanteren daar. Iig mondkapje mee enzo..

Slakkenskinks zien er gaaf en schattig tegelijk uit <3 zal kijken of ik op de beurs wat zie en eventuele prijzen proberen te onthouden als jullie dat willen (mits jullie zelf gaan ofc)

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:02

Kanji91 schreef:
Stille meelezer meldt zich.

Gefeliciteerd met de verrassing! en balen van die ene zeg! Ze zijn wel heel mooi <3

Hier ga ik naar houten. 14.00 2 kaartjes en 1 voor 14.30 (gaan met zn 3e. 1 komt wat later dus eerst langs de knaagdieren :+ Daar houdt mn broer toch niet zo van xD)
Heb er wel zin in. Benieuwd hoe ze het allemaal hanteren daar. Iig mondkapje mee enzo..

Slakkenskinks zien er gaaf en schattig tegelijk uit <3 zal kijken of ik op de beurs wat zie en eventuele prijzen proberen te onthouden als jullie dat willen (mits jullie zelf gaan ofc)


Mondkapje is niet verplicht toch?

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:13

Denk het niet. Maar als het heel druk is doe ik die toch liever op. Zijn genoeg mensen die vast geen afstand kunnen houden :+
Hoelaat mag jij naar binnen? =D

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:19

Kanji91 schreef:
Denk het niet. Maar als het heel druk is doe ik die toch liever op. Zijn genoeg mensen die vast geen afstand kunnen houden :+
Hoelaat mag jij naar binnen? =D


Na heel veel vloeken uiteindelijk tóch een kaartje kunnen bemachtigen, om 10:00 mag ik naar binnen.

Maar wát een drama was dat zeg! Zat om 10:00 precies optijd klaar, klik een tijdslot aan en alles tot 11:00 was binnen 5 seconden vol?! Absurd!

Ik had wel verwacht dat je er snel bij moest zijn, maar binnen 5 seconden het meeste al uitverkocht had ik niet verwacht. Ik wilde echt om 10:00 uiterlijk 10:30 naar binnen, anders heeft het voor mij geen zin meer. Ik reis op zaterdag al naar Utrecht, daar hotel (hostel) om op zondag optijd weer naar huis te kunnen. (2x 1,5 uur autorijden en halve dag beurs trek ik niet, dus het rijden opsplitsen.)

Verder zijn de beste koopjes natuurlijk heel snel uitverkocht. Nu ga ik deze keer niet om een slang aan te kopen, maar ook leuke inrichting enz is snel uitverkocht.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:32

Hier ook 1.5 uur rijden :+ maar gelukkig haalt m'n broer op. Die vindt rijden niet erg.

Was blijkbaar indd erg! Hier hebben hun besteld. Om 11 uur pas xD mazzel dat we om 14.00 nog konden eigenlijk. Maar als je soms die rijen ziet als je daar vroeg bent. Verbaasd me dit indd niet nee. Wel mazzel dat je dan nog voor 10 uur kan!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:15

Kanji91 schreef:
Stille meelezer meldt zich.

Gefeliciteerd met de verrassing! en balen van die ene zeg! Ze zijn wel heel mooi <3

Hier ga ik naar houten. 14.00 2 kaartjes en 1 voor 14.30 (gaan met zn 3e. 1 komt wat later dus eerst langs de knaagdieren :+ Daar houdt mn broer toch niet zo van xD)
Heb er wel zin in. Benieuwd hoe ze het allemaal hanteren daar. Iig mondkapje mee enzo..

Slakkenskinks zien er gaaf en schattig tegelijk uit <3 zal kijken of ik op de beurs wat zie en eventuele prijzen proberen te onthouden als jullie dat willen (mits jullie zelf gaan ofc)

Ik weet nog niet of ik zelf kan gaan dus indien je gaat zou ik graag op de hoogte gehouden worden. :j (Al ga ik heel hard wenen als slakkenskinks aanwezig waren en ik er geen zou kunnen kopen. :') )
Op de laatste beurs waar ik geweest ben in Hasselt waren er ongelooflijk veel slangen (voornamelijk koningspythons).

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:13

Gefeliciteerd met de baby's.

Een kennis was helaas te laat met haar kaartje en zoekt er nog een.

Wij zelf staan er met 4 tafels (gelukkig hebben wij er al weer 2 beurzen opzitten dus alvast kunnen opwarmen.)

Als ik kijk naar de kleinere beurs dan word er geen afstand gehouden.
Een groep mag in een keer naar binnen en aan het eind van het slot valt het still voor de volgende groep.

98% draagt geen mondkapje (inc standhouders.)

VenoSnorlax

Berichten: 4519
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:17

Zelf binnenkort ook naar de beursen voor gifkikkers. Eerst de boel maar eens opbouwen en laten groeien.

Niet mijn huisdieren trouwens wel een dikke tip! Ants Canada heeft 2 video's over zijn nieuwe Paludarium van the floating islands Avatar. Zeker het kijken waard

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:20

Volgens persconferentie gaat houten gewoon nog door..
Maar..
Nu komen we op het volgende deel..
https://www.gelderlander.nl/utrecht/die ... a59d1b1b2/
Mensen die weer eens teveel tijd over hebben...

"Het coronavirus vindt zijn oorsprong op een drukke markt in China waar eveneens werd gehandeld in dieren. "
Bedoel.. houten is ook echt te vergelijken met markten in China.. :')

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 01:03

Onzinnig bericht in mijn ogen en het getuigd van weinig kennis aan de kant van die dieren organisatie.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:48

Dat sowieso. Schijnen dus al jaren houten willen sluiten en lukt niet dus gooien ze het nu op corona.. Maar goed. Alles gaat nog lekker door. Nog ruim 3 uur voordat ik eindelijk naar binnen kan *\o/*

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 16:19

Het is veeeeeeel te rustig :\
Nu (vanag 15.00 uur ) ook kaartverkoop aan de deur...

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 16:53

Is indd super rustig. Kaarten worden nu indd gewoon verkocht en je mag ook eerder naar binnen. Ene kant heerlijk die rust en ruimte aan de andere kant sneu voor de verkopers.

Heb slakkenskinks gezien :+
Wel 3 stuks en 80 euro ps.
Niet veel dus maar waren er wel.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:39

Door dat het zo slecht is word december zeer waarschijnlijk gecanceld.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:29

Kanji91 schreef:
Is indd super rustig. Kaarten worden nu indd gewoon verkocht en je mag ook eerder naar binnen. Ene kant heerlijk die rust en ruimte aan de andere kant sneu voor de verkopers.

Heb slakkenskinks gezien :+
Wel 3 stuks en 80 euro ps.
Niet veel dus maar waren er wel.

Die prijs valt goed mee. Ik zag ze over het laatst in de reptielenwinkel en daar waren ze 450 voor een koppel. :=

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:34

Oh, door al dat gedoe met kaartjes kopen en tijdsslots die meteen vol zaten heb ik niet eens meer overwogen om te komen (dacht eigenlijk een bezoekje als verjaardagscadeau te vragen) maar was dus wel gewoon ruimte? Raar. Beetje té dunnetjes kaartverkoop toegelaten misschien.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:37

cherell0 schreef:
Door dat het zo slecht is word december zeer waarschijnlijk gecanceld.


Dat zou jammer zijn.

Het was absoluut niet zo druk als anders, vond het wel best zo eigenlijk. Maar snap wel dat de verkopen wat tegen zijn gevallen, er zijn in totaal natuurlijk veel minder mensen geweest dan normaal.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 00:23

mvdende schreef:
cherell0 schreef:
Door dat het zo slecht is word december zeer waarschijnlijk gecanceld.


Dat zou jammer zijn.

Het was absoluut niet zo druk als anders, vond het wel best zo eigenlijk. Maar snap wel dat de verkopen wat tegen zijn gevallen, er zijn in totaal natuurlijk veel minder mensen geweest dan normaal.


Late we het er op houden dat vele verlies gedraaid hebben of net aan.
Enkele zullen het oke hebben gedaan maar iedereen die ik gesproken heb was telleur gesteld.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:37

cherell0 schreef:
mvdende schreef:


Dat zou jammer zijn.

Het was absoluut niet zo druk als anders, vond het wel best zo eigenlijk. Maar snap wel dat de verkopen wat tegen zijn gevallen, er zijn in totaal natuurlijk veel minder mensen geweest dan normaal.


Late we het er op houden dat vele verlies gedraaid hebben of net aan.
Enkele zullen het oke hebben gedaan maar iedereen die ik gesproken heb was telleur gesteld.


Dat geloof ik graag dat er verlies is gedraaid.

Sommige hadden ook zoveel tafels en per tafel €40... Dat tikt aardig aan als je dan maar een enkel diertje verkoopt.

Ik denk dat het geheel afhankelijk is van hoe de corona situatie is in december wat ze gaan doen. En ze zullen veel geleerd hebben van gisteren wat betreft tickets.

Ik zie bijvoorbeeld nog een mogelijkheid in niet alleen tijdslot, maar ook tijdduur tickets verkopen bijvoorbeeld.

Nu waren er behoorlijk wat mensen die om 11:00 alweer weg waren. En dus "lege plekken" gaven.

Stel ze zetten een 1,5 uur kaartje in de verkoop, dat mensen die alleen even snel iets moeten ophalen niet een heel dagkaartje aan "plek" in beslag nemen. En bijvoorbeeld een kaartje voor 2 uurtjes en dan een dagticket. Alles met verschillende tijdslots.

Dan heb je de hallen een stuk voller waarschijnlijk.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:52

Die tijdsduur klinkt indd niet gek. Vele komen alleen even in de ochtend en zijn zo weer weg. Enige jammere wat ik vind is dat het evenement dit aangeeft en iedereen zeikt over wat slecht geregeld.. Ze hebben nou eenmaal regels en kunnen ook niet alles zo voor t eerst alles 100% regelen. Vond alles top gedaan. En ja. Dat je eenmaal ver moet rijden en ze "laat" kwamen met het bericht dat je kaartjes nog kon kopen konden ze weinig aan doen.

December ligt denk ik indd aan hoe corona gaat. Al denk ik niet dat hij door zal gaan. Veel mensen die verkochten zeiden indd dat het te rustig was en weinig verkoop. Bij de knaagdieren was het helemaal sneu. Zowat niemand kwam daar.

Hier hebben we iig goed inkopen gedaan voor mn broer en mn schoonzusje der reptielen. En weer genoten dat het doorging. Ruimte vond ik niet heel erg haha xD Maar niet voor herhaling vatbaar puur voor de kopers.
Ikzelf heb 5 isopods gekocht. Armadillidium maculatum 'Zebra'.. vond ze zoo schattig. Staan wel bij hun :') Want hun hebben er meer spullen voor en ik nog huiszoekende :+ Haha
Afbeelding

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:46

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn grootste aanschaf op de beurs zondag.

Klein terrarium, bioactief ingericht.

Had alleen wel gigantisch de balen van dit terrarium, de verkoper heeft mij een oude lelijke bak in handen geduwd en aan de bovenkant zat een sleuf van minimaal 0,5cm.

Daar gaat een kleine baby rattenslang natuurlijk zó doorheen.

Gisteren een hele middag met silicone kit bezig geweest en nu met wat ducktape over de kit heb ik wel een afsluiting die werkt.

Er komt een kleine baby rattenslang in te zitten. Voorlopig, tot hij / zij voldoende gegroeid is om naar een grotere bak te gaan. Waarschijnlijk duurt dat wel een jaartje, want mijn aangekochte baby van vorig jaar past hier ook nog in.

Oja, er komt nog een lamp bovenop, maar daar moet eerst de fitting voor in elkaar gezet worden en dat kan ik niet. Ff 2 weken wachten totdat pap weer langs komt. Voorlopig zitten er dus alleen springtails en isopods in.