Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:37

dan zijn ze zeker in goede handen! nu hopen dat je niet gebeld word..

ik ga in 3 maanden verhuizen.. en dat zijn dan een paar 100 km.. (Meer als 600 km) heb stress genoeg met woning en werk vinden..

hoe doen jullie dat met jullie ratten en verhuizen? of hoe kann ik dat als beste doen met mijn meiden?

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:21

We werden vanmiddag gebeld door de kliniek, geen verbetering ondanks medicatie. Of we langs konden komen op spreekuur om opties door te spreken. We hebben een foto laten maken zodat we ook gelijk een besluit konden nemen. Helaas zeer slecht nieuws. Ze had een hypofyse tumor met uitzaaiingen in beide longen. De longtumoren waren nog relatief klein, dus we waren nog een soort van op tijd. Gek genoeg heeft Eve nooit neurologische symptomen vertoont bij ons. Het was nu heel licht te zien aan het rechter oog, maar ze heeft nooit gezwabberd of met haar kop gezwaaid.

Op basis van de foto's hebben we dus ook het besluit genomen om haar te laten gaan. De laatste injectie heeft ze niet meer gehad, ze is zeer, zeer snel overleden na de eerste verdoving.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:49

Ach gut ;( wat sneu... maar het klinkt als de beste beslissing. Je hebt alles gedaan wat je kon. Sterkte en een knuffel..

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:06

Dankjewel :)

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:20

Heel veel sterkte!

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:42

Sterkte...

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:19

Hoi meiden,

Even advies nodig;

Sinds gister 2 nieuwe ratjes, gister bij elkaar gehad en dat ging prima. De 2 nieuwe keken niet echt naar mijn rittens om. Kan ik ze vanavond al bij elkaar in het hok zetten? Of nog even wachten?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:31

Ik zou als ik jou was beginnen op neutraal terrein met neutrale spullen. En dan op die manier verder koppelen! Heb je de meeste kans dat het goed gaat :)

Sterkte Eelmo ;(

Aangezien ik eindelijk een vriezer heb op mijn kamer (thuis hadden we die altijd al wel) kan ik nu ijsblokjes maken voor de dames. Vries dan een stukje fruit in een ijsblokje en na het invriezen spoel ik hem even af ivm. vastplakkende tongetjes en dan geef ik ze. Ze vinden het zo leuk :~

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:02

Dankjewel allemaal :) Eve is begraven in de tuin. Wel raar hoor, weer 3 ratten..

Daphx93 schreef:
Hoi meiden,

Even advies nodig;

Sinds gister 2 nieuwe ratjes, gister bij elkaar gehad en dat ging prima. De 2 nieuwe keken niet echt naar mijn rittens om. Kan ik ze vanavond al bij elkaar in het hok zetten? Of nog even wachten?


Ik zou even afwachten tot ze op neutraal terrein (bij voorkeur een kleine kooi zoals een duna) met zijn allen opgestapeld slapen. Dat kan een dag duren, maar ook een week. Als ze lief voor elkaar zijn kun je een hangmatje of een buis oid (zolang het maar meer dan 1 in/uitgang heeft) in de koppelkooi erbij doen. Kunnen ze dan nog steeds met elkaar overweg, dan kunnen ze naar het eigen hok.

Aangezien je zegt dat ze nog niet naar elkaar omkijken, loop je het risico dat ze in vertrouwde omgeving gaan jagen op je rittens.

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 00:06

Vanmiddag weer bij elkaar gezet en ging eigelijk prima.
Vanavond ook en met zijn alle in de nieuwe kooi gezet. Binnen no-time lagen ze met zijn 3e in de sputnik en 1tje ernaast! Hele avond is het vredig geweest dus zo gelaten voor vannacht.

Ze hebben een groot genoege kooi dus ze kunnen alle kanten uit :) en mocht het echt uit de hand lopen zullen onze honden wel afgaan en dan ga ik gelijk naar beneden maar vermoed dat het wel goed gaat komen!

Even een foto van de nieuwe kooi, mijn nieuwe vriendjes en met zijn 3e in de sputnik :D

Dit is Matsi:
Afbeelding

Mogli:
Afbeelding

De nieuwe kooi, morgen alles uit de oude kooi de nieuwe kooi in, vandaar dat die nog zo leeg is:
Afbeelding

En met zijn 3:
Afbeelding

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:18

Wat leuk een rattentopic! Ik heb op dit moment 5 ventjes. Maak alleen veel te weinig foto's atm, dus even wat oudere. :')

Qrowly, hij en zijn broertje zijn in maart 2 geworden. Aan Qrowly begin je nu wel te zien dat het een oudje is, de drie jongere ventjes begonnen hem ook echt te narren dus sinds kort zitten mijn Q'tjes met zijn tweetjes.
Afbeelding

Qricket, ook een oudje maar er zit toch iets meer vet aan dan zijn broer.
Afbeelding

Dan nog drie ventjes uit de opvang, ze zijn vermoedelijk in maart 2017 geboren, dus een jaartje jonger dan de Q'tjes.

Chong, ik moest hem van mijn vriend zo noemen want 'Japanner'.. Vind ie grappig. :')
Afbeelding

Meeko, klein boefje haha.
Afbeelding

En mijn kleine nudistje, Gremlin.
Afbeelding

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:38

Wat een schatjes <3 En haha Chong, wat niet eens een mogelijk woord is in het Japans :P

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:27

Hahaha, het slaat ook helemaal nergens op _O- Hij wilde eigenlijk dat ik voor "Sjing Sjong" zou gaan, maar dat ging me te ver. :')

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:14

Daphx93, ik heb dezelfde kooi :D Overigens kan dat "lekker veel ruimte dus kunnen elkaar uit de weg" bij een intro juist problemen geven, maar fijn dat het goed gaat!

Vandaag hebben de meisjes ook ijsjes gekregen: ijblokjes met erwtjes en stukjes meloen er in. Feest! :D (bedankt voor het idee Eclair!)

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:42

Ik heb het ook maar van de facebook groepen :') De ratten vinden het hier ook echt super leuk, maar het geeft wel wat troep in de kooi :O

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:32

Mja, troep wordt het ook wel zonder ijs :D

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 05:35

Ik ga morgen ook ijsjes voor ze maken :D
17 jullie gaan al mijn mannen onder het mes om gecastreerd te worden! Allemaal te gelijk. Zijn ze er mooi in 1x vanaf!

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:25

Hé, een rattentopic :D
Ik heb een gecastreerde dame van 2,5 en dan nog een heer van 1,5 en twee heren van 9 maanden oud. :)

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:36

Daphx93 schreef:
Ik ga morgen ook ijsjes voor ze maken :D
17 jullie gaan al mijn mannen onder het mes om gecastreerd te worden! Allemaal te gelijk. Zijn ze er mooi in 1x vanaf!


Is er een reden dat je ze laat castreren? Of 'zomaar' :+ Vind laten opereren zelf altijd vrij spannend namelijk, dus als het even niet hoeft doe ik dat liever niet :P

Mijn ventjes zijn geloof ik ook wel toe aan wat extra verkoeling, wie weet morgen ook maar even in de weer en ijsjes voor ze maken haha. Merk wel dat met deze hitte de poepbakken een stuk sneller gaan stinken. -O- -O-

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:54

Ik doe het voornamelijk vanwege de stank. Ook hebben ze de ballen niet nodig, dus hebben ze qua hormonen er alleen maar last van. Daarom gaan ze alle 4 onder het mes.

Operaties vind ik niet spannend. Ik ben zelf paraveterinair dus al vaker gezien :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48394
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:07

Jorinda schreef:
Hé, een rattentopic :D
Ik heb een gecastreerde dame van 2,5 en dan nog een heer van 1,5 en twee heren van 9 maanden oud. :)

Lang niet gezien! :D Hoe is het met je ratjes? En met jullie?

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:27

Alles gaat goed hier hoor. :)

Nanami wordt wat oud in de zin van dat haar vacht wat dunner wordt en dat klimmen niet zo snel meer gaat, maar verder doet ze alles nog met volle passie haha. :P

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:30

Hier maken ze volop gebruik van hun pierenbadje :)) IJsblokjes is ook een leuk idee idd, thanks!

Ik ben afgelopen weekend verhuisd en dat ging prima! Leuk dat ze het vonden in de auto :') En eergisteren de grote kooi nog opgehaald. Hij kan niet meer uit elkaar dus die moest door het raam _O-
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:02

Ik heb vandaag Sapje dood aangetroffen :( Ik wilde de dierenarts al gaan bellen om een afspraak te maken voor een spuitje (ook al vind ik het niet ideaal, maar ja) want ze gaf nu zelf ook aan dat het klaar was.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:20

Veel sterkte!