Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 01:06

wat een leuke Video!! zo kann Nova ook altijd bij mij zitten, Bo blijft iedere keer kort bij mij Maar vandaag was ze ook knuffelig XD

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 06:48

Ahh wat schattig<3
Ik ben zo blij! Na dik een maand ratloos te zijn geweest krijg ik vandaag 4 nieuwe vriendjes!!
Helaas blijft jhonny waar hij is en komt hij niet mee naar huis.. Dit omdat hij een ver van sociale rat is helaas en straks met 4 pubers dat geen combi is.. Degene waar hij is heegt erg veel ratten en we hopen dat met de tijd hij zijn ideale maatje vind.

Nu nog! Namen! Wie weet er leuke namen? Ik heb al atos en benji dus beetje in die stijl ( C & D als beginletter)

Zal vanavond wat fotos proberen te plaatsen!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:32

Sapje vind het heerlijk om onder mijn trui te zitten en af en toe piept ze met haar neusje tegen mijn kin aan <3 Toetje en snoetje vinden het leuk om over de hele bank te rennen :') Sapje is dan ook ouder...

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:31

Coco? Cosmo? Dixon? Doris? Dax?

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:24

Meet my little baby's <3

Charlie, dove pached dumbo
Afbeelding


3 heren
Afbeelding

Atos, beige husky roodoog
Afbeelding

Benji, zwart husky
Djengis, cinnamon
Afbeelding


Allemaal namen. Ze zijn super nieuwschierig en hebben allemaal al even aan mn hand geknaagd... Was niet lekker helaas hahaha
Nu lekker bijkomen.. En de kooi overhoop halen :')

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:54

Husky <3
Wat een leukerts!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:03

Mag ik een eerlijk antwoord van jullie? Wanneer kunnen jullie zien wanneer het genoeg is? Hoelang blijven jullie dokteren en wat hebben jullie tegen tumoren gedaan?

Ik heb vandaag weer een tumor ontdekt tussen de voorvoetjes van mijn rat Bo. Morgen kontrole bij dierenarts, ze is nog levendig. Ze zoekt mij wel vaker op, om geknuffelt te worden.
Ik vind het moeilijk om te zien of ze pijn heeft of niet.
Deze bobbel is niet zacht maar hard, de andere op haar heup is zacht.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:21

Misschien helpt het misschien niet
Maar ratten hebben geen besef van tijd. Zodra ze last krijgen vind ik van mijzelf altijd dat ik te laat ben. Ik laat ze dus liever wat vroeger gaan

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:32

Dankje wel voor jou antwoord, kan ik zeker wel wat mee :)

Ik ben met Bo weer naar dierenarts gegaan, mijn dierenarts zegt ook hetzelfde als jou.
Bo wordt nu naulettend in de gaten gehouden, wanneer de bulten groter worden en ze er hinder van heeft bij bewegen etc. Dan laat ik haar gaan.

De dierenarts heeft gezegt, dat er wel mogelijkheid bestaat om te opereren maar aangezien dat haar lympfen dik zijn (NL weet ik zo even niet uit hoofd) en op meerdere plekken, raad ze mij dat zelfs af.

Bo heeft nu een spuitje gehad, ik hoop dat dit aanslaat. Wanneer ja mag ze in twee weken nog 1 voor langere periode.
Wanneer dit niet aanslaat, weet ik dat het het bijna einde is met haar als de bulten blijven groeien.

Teveel dokteren wil ik haar niet aandoen, mijn dieren moeten wel een leven hebben kunnen met qualiteit. Wanneer dit niet het geval is en op langere termijn ook niet wordt dan is het einde verhaal.

Ik doe alles voor mijn dieren, geld is geen probleem maar ergens trek ik wel een grens. Niet om het geld maar om hun leventje.

Ik hoop heel erg dat ik haar nog een beetje langer bij mij mag hebben..

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:34

Hoi allemaal,
Sorry dat ik zo binnne kom vallen in het topic. Hopelijk kan iemand me helpen.
Ik heb twee ratjes van nu ongeveer 2.5 jaar oud en merk dat een van de meiden plots erg dun is. Ze is erg ingevallen in haar flanken. Ze kijkt verder nog wel helder, maar haar vact begint ook minder mooi te worden. Nu woon ik in Groningen en ben ik op zoek naar een dierenarts met verstand van ratten. Het liefst ook eentje waar je niet de hoofdprijs van de loterij voor hoeft te betalen, maar als dat de enige is in de buurt moet dat maar. Ook naastgelegen dorpen zijn prima. Had een bericht gelezen over de dierenarts in Winsum dat die goed is met ratten, maar dat bericht kwam uit 2015. Is dat nog steeds zo?
Alvast bedankt

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:43

Op www.tammeratten.nl staat een lijst met ratkundige dierenartsen..

Ik ken alleen dkst steenwijk. Beide dierenartsen daar zijn zeer goed. Is niet echt om de hoek voor je maar wel af te reizen

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:15

kionasuppie schreef:
Op http://www.tammeratten.nl staat een lijst met ratkundige dierenartsen..

Ik ken alleen dkst steenwijk. Beide dierenartsen daar zijn zeer goed. Is niet echt om de hoek voor je maar wel af te reizen


Super! dankjewel. Hopelijk valt het allemaal mee

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:18

LaCiega schreef:
Hoi allemaal,
Sorry dat ik zo binnne kom vallen in het topic. Hopelijk kan iemand me helpen.
Ik heb twee ratjes van nu ongeveer 2.5 jaar oud en merk dat een van de meiden plots erg dun is. Ze is erg ingevallen in haar flanken. Ze kijkt verder nog wel helder, maar haar vact begint ook minder mooi te worden. Nu woon ik in Groningen en ben ik op zoek naar een dierenarts met verstand van ratten. Het liefst ook eentje waar je niet de hoofdprijs van de loterij voor hoeft te betalen, maar als dat de enige is in de buurt moet dat maar. Ook naastgelegen dorpen zijn prima. Had een bericht gelezen over de dierenarts in Winsum dat die goed is met ratten, maar dat bericht kwam uit 2015. Is dat nog steeds zo?
Alvast bedankt

Yep, Winsum is nog steeds zeer goed en kundig... wij gaan er nog steeds met al onze ratjes heen. Dierenziekenhuis Groningen is ook heel erg goed, maar die geben standaard een inleidende injectie bij operaties met iso.... dat hoeft overigens geen probleem te zijn als er geen ketamine wordt gebruikt, maar bv een sedastart... dan kunnen ze daarna sedastop krijgen en dan zijn ze ook zo weer wakker :)

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:57

Bedankt voor de tip, Banjer!!

Even een kleine update:

Ik ben uiteindelijk naar de kliniek in Winsum gegaan. Ze hadden nog een plekje in de avond op woensdag. Daar aangekomen door een kundige arts geholpen. Ze had zelf geen ervaring met ratjes en was blij dat ik allebei mn ratten mee had. Dan kon ze ook gelijk zien hoe het allemaal bij een gezonde rat hoorde te voelen enzo.
Ondertussen overlegde ze ook met haar collega die wel veel kennis van ratten had.
Ze hebben een xray gemaakt en om de dag te overbruggen kreeg ze een spuitje cortico's. Hier knapte ze echt enorm van op! De volgende dag ben ik teruggebeld en heb ik de beelden ook gemaild gekregen.

Het lijkt erop dat ze een longtumor heeft, maar dat is niet geheel zeker...

Het plan nu is een week lang 1dd een druppel cortison bij het eten te doen. Kijken hoe dat gaat en da n volgende week bellen/langsgaan. De druppels lijken echt enorm te helpen. Het ratje is weer lekker actief en vrolijk en ze lijkt er ook echt brutaal van geworden :p. Daar ben ik wel echt blij om. Ze was echt graatmager en heel wankel. Heb het idee dat dat nu misschien iets minder is al, maar dat kan natuurlijk ook zijn wat ik verwacht te zien en dat ik het daarom zie.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:00

Bah, die tumoren ook.. Controleer de mijne ook wekelijks, moet er niet aan denken.. Hoe is het nu met haar?

Hier heeft Muis Nox flink gebeten gisteren.. De kleintjes zijn flink aan het puberen en uitproberen en Muis was er duidelijk goed klaar mee.. Enorm gekrijs ineens en Nox heeft dus nu een tandafdruk in z'n rug := Hou t nu schoon met afgekoeld gekookt water en mag er verder gewoon aankomen, hij lijkt er niet echt last van te hebben.. Maar even goed in de gaten houden dus.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:49

Sterkte met je ratje LaCiega... longtumor zuigt ;(

Wij gaan binnenkort ook weer naar Winsum ben ik bang... een van onze heren gedraagt zich niet bepaald als een heer zeg maar....

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:17

sterkte met je ratje
balen Smee_
Sterkte met je ventje Banjer


ik krijg waarschijnlijk 2 nieuwe ventjes erbij. zoontjes van mijn Shi-ta's Lewis ^^ geboren bij rattery Rapalje in het O nest. Dus nu namen met de O verzinnen ^^
Laatst bijgewerkt door Eloya op 06-05-18 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:59

Dank je Iris! :)

Oreo? Olivier? Oscar? Oh My God?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:03

Leuke namen!
ik zit idd te denken aan Oliver (omdat lewis ook engels is) en Oslo omdat ik een ratje heb die Italy heet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:28

Ook leuke namen :D

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:08

Pffft, Sap maakt me wel erg bezorgd. Ze is nog steeds mager, wat plukkerig en loopt minder goed. Maar men, wat een pittig beestje is ze nog. Ze speelt nog volop mee met de rest en is super vrolijk. Het maakt de keuze voor eventueel inslapen erg lastig :(

Lynnepinny

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:02

Jeetje, dat ik dit topic nog niet volgde :D
Ik ben al jaren lang enorm fan van ratjes, maar omdat ik nog bij mn ouders woon die het niet goed vinden heb ik ze nooit kunnen hebben. Vanaf volgend jaar ga ik op kamers in Wageningen (waar je in de meeste studentenwoningen huisdieren mag hebben), dus dan zal ik zeker overwegen om een koppeltje te nemen. :) Via een rattery of opvang/afgedankt via marktplaats weet ik nog niet, maar ik heb nog wel even de tijd om erover na te denken. ;)

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:04

Slim Smee dat je wekelijks controleert. Dat doe ik inderdaad ook steeds als ik ze in handen heb. Helaas komen tumoren soms wel echt uit de lucht vallen en zijn da nook gelijk fors groot….

Hoe oud zijn Nox en Muis nu? Dat piepen alsof ze dood gaan ken ik inderdaad, maar het is altijd meer aanstellen geweest hier.

Banjer, hoe is het bezoekje aan de dierenarts afgelopen?

Eloya, wat bijzonder om rittens van je eigen rat te krijgen.

Hoe is het nu met Sap, Eclair? Had je het wel al besproken met de DA?

Mijn excuses nog dat ik zo in het topic binnenviel vorige keer!
Inmiddels een trieste update van mijn kant:

Gisteren heb ik het ratje laten inslapen. Het ging een poos beter sinds het bezoekje aan de dierenarts. In principe was het: Mogelijk redt ze zich nog een tijd met of zonder medicatie. Dus langzaamaan de cortico's af zitten bouwen. En in principe leek ze het goed te doen. Helemaal zonder ben ik vrij snel mee gestopt, uiteindelijk kreeg ze om de dag een klein beetje. En ze deed het er oprecht ook weer goed op. Ze was zichzelf ook weer. Maar gisteren was ze plots erg benauwd. Ze was enorm bleek en gewoon op.... Heb haar en haar zusje gelijk meegenomen naar de dierenarts en daar hebben we haar in laten slapen. Vriend was gelukkig mee. Gek hoeveel zo een beestje met je doet.

Nu ligt ze nog in een bakje in de vriezer... Even kijken wat we met haar gaan doen. Heb zelf geen tuin, dus neem haar morgen denk ik mee naar mijn ouders en anders laat ik haar skeletje opzetten denk ik.

EDIT:
Oh, en haar zusje is nu helemaal alleen... Zij heeft binnen een week nadat ik bij de dierenarts was opeens een tumor ontwikkeld bij haar achterpootje. Heeft ze verder geen last van en ga er ook vooralsnog niks aan laten doen, dit ook in overleg met de dierenarts. De bult is er maar meer ook niet.
Ze is nu erg neerslachtig en steeds op zoek naar haar zusje. Bij elk geluidje leeft ze eventjes op maar als ze merkt dat het niks is, wordt ze weer verdrietig en laat haar kopje weer hangen..
Ik ben nu dus ook op zoek naar een maatje op leeftijd voor haar zodat ze niet alleen zit.

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:44

Hooiii!

Mag ik mij hier ook melden?!
Sinds vorige week in het bezit van 2 hele lieve ratjes Muffin en Milo :D

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:00

Daph: gezellig, kom erbij!

Ik ben heel erg blij, ik mag mijn ratten een maand op proef op mijn kamer (ik werk wat verder weg van huis). Snel een extra kooi gekocht (dan kunnen ze mee heen en weer) en extra speeltjes. Ik heb ze wel eens meegehad in de trein en ze vonden het super interessant, ze gingen op mijn schouder naar buiten zitten kijken (ik heb wel een box voor ze bij me!)

De DA kan ook niet veel voor haar doen, ik heb wel pijnstilling mocht het nodig zijn. Maar daar wil ik niet aan beginnen denk ik, als ze echt pijn gaat hebben...