Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:29

Hoi ik wil me hier ook melden als ratten Fokker.
Noem mezelf geen rattery maar ben ook beslist geen broodfokker.
Fok ze met liefde en ook al paar jaar ratten waar ik mee ben gaan fokken en vroeger 2 ratjes gehad.

Momenteel 13 volwassen ratjes en elke keer een nestje in het huishouden om het niet teveel te laten worden (ouders vinden het al genoeg maar hebben gelukkig niets te zeggen haha).

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:15

Leuk! Je mag wel spammen met schattige ritten foto’s O:)

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:00

Afbeelding

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:53

Hier is mijn laatste ratje een paar weken terug overleden. Omdat er geen nieuwe ratjes meer komen bied ik gratis een silent spinner en flying saucer aan. Bij interesse graag deze week ophalen in omgeving twente.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:21

Afbeelding
Mijn twee nieuwsgierige puppy's <3
Noodle (links) begint steeds meer te wennen! Ze vindt het allemaal een beetje spannend, maar ze wordt toch steeds nieuwsgieriger. Eerst vluchtte ze al het huisje in als ze zag dat ik eraan kwam, maar nu komt ze juist kijken als het deurtje van de kooi opengaat en vindt ze alles reuze interessant. Oppakken is nog spannend, maar aaien is al leuk! Wat ben ik toch trots op mijn kleine meisje :o

En Chumley is gewoon een echte doerak. Ik heb het kooi deurtje aan de voorkant maar semi-permanent dichtgemaakt want madam heeft ontdekt hoe hij open moet, en zodra het deurtje aan de bovenkant opengaat zit madam binnen een seconde ook al bovenop de kooi. Als ik haar oppak kan ze ook absoluut niet anders dan meteen op mijn schouder klimmen en lekker in de kraag van mijn vest kruipen

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:26

Wat een schatjes <3 <3 <3

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:33

Schatjes zijn het! Echt leuk om te zien hoe ze veranderen in gedrag
Ik had een nieuw plantje gekocht en deze is speciaal voor knaagdieren, vond het wel een grappig plantje
En de dames vinden hem ook leuk _O-
Afbeelding

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:09

Lieve foto's <3 <3

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:29

Toetje en snoetje zijn raar. Hun voerbak is nu een tijdje on aan geroerd maar ze zijn wel fanatiek op snoepjes en maken een vrolijke indruk.

Voer ruikt goed en normaal eten ze het super goed. Ook zit er niks raars in of iets in die trant...

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:01

Leuke fotos :D

Kan zijn dat ze hun voorraad ergens anders aan het eten zijn ipv hun voerbak.

Ik vind zelf regelmatig bultjes droogvoer ergens anders in hun kooi.

Grote verhuizing hebben wij overleefd, bo was zelfs boos op mij tijdens de autorit.
Ze wou niet meer in hun reisverblijf zitten, begreep haar wel.
Met regelmatig pauzes hebben ze water en eten gekregen.

Zo langzaam zijn ze ingeleefd in hun nieuwe woning, en ik ook XD ik leer ze nu dat ze zelf onder uit de kooi kunnen komen en dan door de woonkamer kunnen rennen.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:08

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan Arashah!! Je maakte je nog zo'n zorgen haha! Ze zijn niet snel onder de indruk


Morgen dierendag! Hebben mijn jongens even geluk dat ik toevallig -zonder besef- een bestelling had gedaan.
Alleen jammer voor Moos weer op de Science Selective... want meneertje eet alleen de zonnebloempitjes en dat is goed aan hem te zien. Hij wordt ook steeds onhandiger met klimmen of laat zich maar gewoon vallen omdat hij zichzelf niet kan houden.
Hij is niet mega dik hoor, maar zijn broertje ziet er stukken fitter uit in ieder geval :')
Ze krijgen inmiddels al hun Mover supplementje zo'n 2-3 keer in de week. Beertje heeft het nog niet echt nodig maar ze zijn inmiddels toch (al..) 1,5.

Ik ben ook bang dat Moosje te weinig van alles binnenkrijgt omdat hij zó selectief is. Heb eens goed gekeken maar alle biksjes/gekleurde dingetjes eet hij niet. Alleen erwten, mais en alle pitten. Ook niet als ik ze een dag geen nieuw voer geef om de restjes in de kooi op te laten eten. Ik dacht altijd van wel, dus goed dat ik er een keer écht voor ben gaan zitten om te kijken wat ze nou precies doen met eten.

Heb ook weer 2 kapoks besteld want dat vinden ze echt het eeeeinde! Echt het proberen waard :))

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:53

Nou Bo vond het maar een onzin om in de reismand te blijven, kreng dat het was :')

Dorete was wel wat van de leg, maar heeft zich nu ook weer zo goed als hersteld.

Qua voer geef ik ook selectiv, verder krijgen ze groenten en fruit en af en toe een konijnenspeelbal met zonnebloempitten erin (wanneer ze die gaan rollen, komt er een pit uit)

En verwend als ze zijn krijgen ze natuurlijk ook lekkers erbij, of een mini stukje kaas. Ik weet dat het niet goed is voor hun maar deze overblije hoofdjes is gewoon het mooiste om te zien.

Ze kennen zelfs het geluid van de koelkast, zodra die te horen is hangen ze al aan de kooi met zijn drieen :')

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:17

Droogvoer heb ik nergens aangetroffen in de kooi, eigenlijk nooit en nu ook niet tijdens het verschonen. Het rare is, als ik een stukje appel of natvoer geef, eten ze het wel. Ligt het dan toch aan mijn voer? Ze hebben het altijd goed gegeten en er is niks afwijkends aan te zien :=

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:20

Misschien is het toch niet goed en ruiken ze dat.
Of even geen andere dingen geven. Moos eet hier dus ook de andere dingen niet omdat hij weet dat zn zonnebloempitjes toch wel weer komen :+

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:37

En dan zeggen ze dat ratten trainbaar zijn, na vergeet dat maar mooi. De ratten trainen ons :')

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:32

Ze zijn gewoon rete slim :))

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:21

Geef je niet te veel groente ofzo bij? Dat ze gewoon geen honger meer hebben voor hun brokken?

Gister met Ellie wéér bij de DA want we dachten dat ze weer een luchtweginfectie had (2x in een maand). Helaas niet, de DA kon horen dat er 'iets groeide' in de longen. "Geniet van de tijd die je nog met haar hebt". Dus dat was dat.

Mijn meisjes gaan nu allemaal wel echt te snel, op deze manier heb ik er weinig lol meer in om ratten te houden :(

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:50

De lol is er bij mij ook wel vanaf, twee met tumor. Beginnen nu groot te worden, maak volgende week afspraak.
En de ander is 3 weken terug overleden.

Ik zou nog erg graag 3 jongere erbij willen hebben, maar op deze manier weet ik niet of ik dat wel wil.
Kosten maakt mij niets uit, gaat mij om.het verdriet uiteindelijk..

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:32

Dat gevoel ken ik wel... ben dolgelukkig met Moos en Beer nu na onze eerste 3 musketiers. Apart gezien zou ik nooit nieuwe ratten hebben genomen maar Freekie zat zo alleen.
Nu merk ik dat Moosje wat ouder wordt en krijg ik gelijk weer de kriebels. Denk dan gelijk, dit doe ik mezelf niet nog vaker dan nog 2x aan. Maar ik weet niet hoe het gaat lopen en ze brengen me zo veel geluk...

Sterkte beide!

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:27

Verdriet is ook niets natuurlijk. Weet niet hoe oud ze waren?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:37

Ik moet zeggen, altijd als ik denk dat ik het vanwege het verdriet ook niet meer wil, ik een zielig diertje tegen kom en dan ben ik verloren :+

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:48

De mijne was maar 1,5.. zou in Jan. 2 jaar worden. Bij haar ging het zo snel achteruit, ik had niet de kans om haar te helpen. Ik kon haar alleen nog maar uit haar lijden verlossen.

En de andere 3 zijn ook in Jan. 2 jaar, ik hoop zo dat ze langer bij mij mogen blijven.

Dat ken ik Eclair, heb mijzelf al betrapt om naar ratterys te kijken.

Dorete is de laatste tijd zo stilletjes, kan het zijn dat ze Loli mist? Ze neemt ook niet meer zo graag lekkers aan.. ze oogt verder gezond, eet en drinkt goed.

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:55

Ja dat kan makkelijk. Verdriet om haar maatje. Ze heeft wel nieuwe vriendjes?

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:33

Ellie is een kerstbaby, die wordt 2 jaar. Haar zusje is een paar maanden terug ingeslapen. Ook longtumor.
Ik denk niet dat ik er zo snel weer babies bij wil. Maar misschien als er in een opvang iets zit wat matched dat ik die dan wel een fijn thuis wil geven.

Het gaat idd niet om de dierenartskosten, maar om het verdriet iedere keer.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:04

marengolike schreef:
Ja dat kan makkelijk. Verdriet om haar maatje. Ze heeft wel nieuwe vriendjes?


Ik heb in totaal 3 dames, liggen nu ook bij elkaar. Bo en Nova zijn zusjes, die zijn ook het meeste samen. Ik denk inderdaad dat Dorete Loli mist.

Behalve haar bezig houden, kan ik nog iets voor haar doen?

Ze hebben allemaal afscheid kunnen nemen nadat Loli ingeslapen was, Ze waren er allemaal bij.