Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:23

Ik wist wel dat ze een soort van winterslaap deden maar wist niet dat verlamming en verlaagde temperatuur daarbij hoorden :') , toch even wat moeten googlen haha.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:48

Nee, lekker alles vrij laten zodat een ieder zonder ervaring (ervaring kun je opdoen met mentorschap bijv maar het moet vooral in je state of mind passen) alles aan kan schaffen wat ie wil.

Hoe creëer je het einde van een hobby in 3 stappen :D

Een slok chloor kun je nog overleven. Een gifslangenbeet, zeker als je niet weet hoe je moet handelen (leer je wederom tijdens je mentorschap), dat wordt toch lastig. Zeker met bepaalde soorten.
Werd laatst mooi benoemd in een van de positieflijstgroepen. Men wil alles houden maar komen er regels bij kijken die het welzijn garanderen, is het ineens niet goed meer. Nog even en we kunnen niet anders.
En terecht. :)

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:43

Zoals ik al zei ieder zijn mening.
Ik blijf er bij dat ik het niet met je eens ben.

Ik ben wel benieuwd of je ergens een artikel o.i.d. heb hoe vaak het op jaarbasis mis gaat ?
Of over hoe vaak er aan de verkeerde verkocht word ?

En ik ben niet tegen metorschap (ook nergens gezegt.) Maar dan moet er wel een mentor zijn die tijd en zin heeft.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:46

cherell0 schreef:
Zoals ik al zei ieder zijn mening.
Ik blijf er bij dat ik het niet met je eens ben.

Ik ben wel benieuwd of je ergens een artikel o.i.d. heb hoe vaak het op jaarbasis mis gaat ?
Of over hoe vaak er aan de verkeerde verkocht word ?

En ik ben niet tegen metorschap (ook nergens gezegt.) Maar dan moet er wel een mentor zijn die tijd en zin heeft.


Heel eerlijk, er valt vrij weinig te vinden over verwaarlozing etc bij exoten. Per jaar 150.000 gevaarlijke situaties met honden, maar cijfers over andere dieren zijn praktisch niet te vinden. Veel organisaties die zo pushen voor een positieflijst zien wel degelijk verwaarloosde dieren binnen komen, maar wie denkt er dan ook een wasbeer in z'n woonkamer te kunnen houden :x

Hoe is die lijst er in België eigenlijk door gekomen? Verbieden van een soort mag alleen op basis van wetenschappelijk onderzoek en ik ben er wel achter gekomen dat dit voor 95+% van de soorten niet bestaat.

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:45

Nee, dat is inderdaad ook waarop de tegenstanders van de positieflijst mikken, en daarmee best heel goed die idioterie onderuit schoppen. :P

Lestrange01

Berichten: 2804
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:37

Afbeelding

We hebben zin in sinterklaas!!! Ik had vorig jaar een klein kerst hoedje gekocht, maar die was toen nog net te groot voor Luciano. Ik hoopte dat hij dit jaar zou passen, maar helaas |(. Nog een jaar geduld hebben en hopen dat zijn hoofd groeit

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:54

shiroihebi schreef:
Hoe is die lijst er in België eigenlijk door gekomen? Verbieden van een soort mag alleen op basis van wetenschappelijk onderzoek en ik ben er wel achter gekomen dat dit voor 95+% van de soorten niet bestaat.

Dat kan ik je wel vertellen, twee jaar geleden zat ik in Brussel bij een presentatie over de positieflijst en daar werd over de lijst in België gezegd (en dit is een letterlijke quote van dhr. Van Tilburg):
Citaat:
"our luck was also that the animal keepers were not so very well organised, we took them by surprise so... They were there, we were very democratic, but they were not so very powerfull".


Verder is er een procedure gevoerd om de witbuikegel op de positieflijst te krijgen in België. Die aanvraag kon op basis van wetenschappelijke informatie niet worden afgewezen (met andere woorden: alle beschikbare informatie wees erop dat witbuikegels prima gehouden kunnen worden. Er is dus geen enkele reden om ze te verbieden, anders dan dat men 'vindt' dat je geen egels zou 'horen' te houden) maar om de soort toch te kunnen verbieden zijn ze op zoek gegaan naar procedurele fouten in de aanvraag, en hebben daarmee dus alsnog de witbuikegel van de positieflijst af kunnen houden...
Citaat:
there were some demands to add some species, well, one species: the African hedgehog. And if we hear the experts, it's perhaps a species that could be added, because it's easy to keep, it replies to all our criteria, but we looked for procedural mistakes and there were procedural mistakes so we rejected the demand.

Dit alles werd gezegd met een grijns op het gezicht, en opgevolgd door gegniffel van zijn collega's...

Ik heb de hele presentatie gefilmd. Ik vraag even toestemming om de video openbaar te maken, dan zal ik die hier plaatsen (mochten jullie dat interessant vinden tenminste...)

Ik weet niet helemaal of jullie aan de hand van deze quotes kunnen destileren wat een onrecht dit is, maar ik vind het echt om ziedend over te zijn. Schandalig dat men moedwillig dieren verbied, waarvan ze wéten dat daar geen reden toe is, ook doodleuk toegeven dat er geen reden toe is, en doelbewust op zoek gaan naar procedurele fouten om een terechte aanvraag af te wijzen. Echt schandalig.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:14

Weer eens een vraagje over snake... :+

Maar euhm, in het begin van de week zagen zijn ogen er zo nog uit;
Afbeelding
Afbeelding

Dus ik dacht dat hij ging vervellen... Maar, nu zijn zijn ogen terug normaal en ik zie nergens vel liggen..?
Hij blijft wel nog vaak onder zijn steen liggen en is een beetje schrikachtig, hij heeft vandaag wel nog een muisje gegeten en ligt dan zoals gewoonlijk terug in zijn schedel.

Is het normaal dat de ogen verkleuren zonder dat hij echt vervelt is?

Lestrange01

Berichten: 2804
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:27

DezeNaam schreef:
Weer eens een vraagje over snake... :+

Maar euhm, in het begin van de week zagen zijn ogen er zo nog uit;
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dus ik dacht dat hij ging vervellen... Maar, nu zijn zijn ogen terug normaal en ik zie nergens vel liggen..?
Hij blijft wel nog vaak onder zijn steen liggen en is een beetje schrikachtig, hij heeft vandaag wel nog een muisje gegeten en ligt dan zoals gewoonlijk terug in zijn schedel.

Is het normaal dat de ogen verkleuren zonder dat hij echt vervelt is?


Dat is juist heel normaal :+ , eerst gaan ze in blue en na een dag of 4 houdt dit op. Dan lijken ze weer normaal, en als het goed is zal hij dan binnen een dag of 2 a 3 gaan vervellen

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:25

Oooh oké dat wist ik niet, ik dacht dat ze pas na het vervellen terug normaal werden. xd

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 02:33

Afbeelding
liv slaapt toch zo lief op haar favo plekje altijd <3

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:51

Ohhhh egeltjes zijn zo schattig! Mijn laatste is verleden jaar overleden. Dit soort plaatjes mis ik zo in de woonkamer <3 Eens je een egeltje hebt gehad kun je eigenlijk niet meer zonder ze <3

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:43

Zo dan :+ . Ik wist dat prairiehonden winteragressief zijn maar Harrie is een pitbull (no offense!) in een schattig pakje 8)7 . Wou ze voeren en had al een dikke werkhandschoen aan met lange mouwen. Grijpt ie me toch wel niet vast op mn arm net achter mn handschoen... op verschillende plekken gebeten en de laatste weigerde hij los te laten, kreeg hem met geen mogelijkheid los zonder m’n vel kapot te trekken _-:( . Vriendlief is komen helpen om z’n mondje te openen en hem weg te trekken.
Resultaat: hele rij best wel diepe gaten boven op m’n pols, bloed gutste eruit :wow: . Loop naar de kraan om onder koud water te houden...en ik val flauw _O- , prachtig voorover gevallen op m’n voorhoofd dus nog een bloedneus en wondje boven m’n wenkbrauw erbij.
Heb ik ook weer geleerd dat winteragressie betekent dat ik uit z’n buurt moet blijven als ik wil blijven leven.
Nu zit ie me verschrikkelijk kwaad aan te kijken als ik langsloop ~~}> :')

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:07

:oo dat word voer vanaf een afstandje erin mikken :=

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:15

Hij zit op het trapje tussen twee verdiepingen, met z'n ogen net boven de opstaande rand uit :') . Als ik opsta of langs loopt springt ie recht om te zien wat ik doe. Was aan het stofzuigen in de kamer waar ze staan, werd ie toch even woedend op de stofzuiger := , ging ook steeds wat brokjes of bodembedekking vastnemen en door de tralies naar buiten gooien :+ . De katten en de honden mogen ook niet meer in de buurt komen of Harrie wordt boos :Y) . Normaal laat ik ze loslopen maar op dit moment ga ik hem niet opnemen uit zijn kooi, heb vrijdag motor examen en heb m'n handen nodig :+ . Z'n vriendinnetje zit ook verschrikkelijk lui in haar hol, geeft af en toe een brul en dan gaat Harrie er snel heen met wat hooi en brokjes. Kunnen mannen nog wat van leren ~~}>

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 03:03

Hoppit schreef:
't is ff vogelen hem in te stellen aangezien ze nogal autistisch zijn, maar als je er dan vanaf blijft, werken ze prima.
Alleen dus in gedachten houden, als je stekkers van de lamp er al ingestoken zijn bv om 14u en je hebt hem ingesteld om om 8u aan te springen, dan heeft ie in zijn hoofd dat aanspring moment gemist. Dus het handigste is om je tijden in te stellen en daarna pas je stekkers er in te prikken (warmte in I en licht in II). Dan werkt dat prima, maar dit weten scheelt je 3x de handleiding doorlezen :')

Nog een vraagje hierover, heb gelukkig de thermostaat vandaag al aangekregen want morgen vertrek ik, ben ik erg blij om! Maar kan je ook instellen dat de thermostaat overdag warmer wordt en 's avonds terug naar een bepaalde temperatuur gaat of is dat niet mogelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:49

DezeNaam schreef:
Hoppit schreef:
't is ff vogelen hem in te stellen aangezien ze nogal autistisch zijn, maar als je er dan vanaf blijft, werken ze prima.
Alleen dus in gedachten houden, als je stekkers van de lamp er al ingestoken zijn bv om 14u en je hebt hem ingesteld om om 8u aan te springen, dan heeft ie in zijn hoofd dat aanspring moment gemist. Dus het handigste is om je tijden in te stellen en daarna pas je stekkers er in te prikken (warmte in I en licht in II). Dan werkt dat prima, maar dit weten scheelt je 3x de handleiding doorlezen :')

Nog een vraagje hierover, heb gelukkig de thermostaat vandaag al aangekregen want morgen vertrek ik, ben ik erg blij om! Maar kan je ook instellen dat de thermostaat overdag warmer wordt en 's avonds terug naar een bepaalde temperatuur gaat of is dat niet mogelijk?

Ja is mogelijk. Goed de handleiding lezen.

Bij mij gaat de bak om half 8 naar 28 en om half 10 terug naar 22. En om half 10 gaat verlichting ook uit.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:00

Ik geloof dat dat wel per regelaar verschilt. Mijne heeft maar 1 uitgang voor temperatuur en 1 uitgang voor licht. Huerdoor is het bij de mijne niet mogelijk om een andere temperatuur in te stellen in de nacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:03

Fair schreef:
Ik geloof dat dat wel per regelaar verschilt. Mijne heeft maar 1 uitgang voor temperatuur en 1 uitgang voor licht. Huerdoor is het bij de mijne niet mogelijk om een andere temperatuur in te stellen in de nacht.

Als ik goed onthouden heb, gaat het nu over de thermo control pro 2

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:42

Gaat inderdaad over die, al is de handleiding maar één pagina en ik vind het precies niet direct terug. Maar ik zal het zo online even moeten opzoeken anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:45

DezeNaam schreef:
Gaat inderdaad over die, al is de handleiding maar één pagina en ik vind het precies niet direct terug. Maar ik zal het zo online even moeten opzoeken anders..


Citaat:
F01 Dagtemperatuur 0-50°C 28°C
F02 Nachttemperatuur 0-50°C 23°C
F03 Schakelvertraging 1-15°C 1°C Deze waarde bepaalt vanaf welke vochtigheidsdaling
het apparaat weer wordt ingeschakeld.
F04 Alarm bij afwijking 0-15°C 0°C Bij afwijking om deze waarde, waarschuwt het
apparaat, 0 = alarm uit
F05 Bedrijfswijze 0= koelen, 1= verwarmen
1
F06 Dagstart 00-22 08 Vanaf deze waarde geldt de dagtemperatuur
F07 Nachtstart 1-23 18 Vanaf deze waarde geldt de nachttemperatuur
F08 Timer AAN 1 00:00 – 23:59 (h:min) 00:00 Schakelt koppeling II aan (op dit tijdstip)
F09 Timer UIT 1 00:00 – 23:59 (h:min) 00:00 Schakelt koppeling II uit (op dit tijdstip)
F10 Timer AAN 2 00:00 – 23:59 (h:min) 00:00 Schakelt koppeling II aan (op dit tijdstip)
F11 Timer UIT 2 00:00 – 23:59 (h:min) 00:00 Schakelt koppeling II uit (op dit tijdstip)
F12 Tijd 00:00 – 23:59 (h:min) Actuele tijd
thermo Control pro.indd 9-10 13.02.2006 15:41:39
Dag-/nachtomschakeling:
De thermostaat schakelt afhankelijk van de ingestelde tijd om tussen
dag- en nachtwerking en gebruikt de desbetreffende temperatuurinstellingen.
F06 stelt de tijd vast voor de dagstart en F07 voor de nachtstart.
F06 moet kleiner zijn dan F07!
Verwarmen/koelen:
Met F05 kan het apparaat worden overgeschakeld van de verwarmingsmodus
naar de koelmodus. Let erop dat er een tijdvertraging van 3
minuten is ingebouwd om bij het gebruik van compressoren een beschadiging
door abrupte overschakeling te voorkomen.
In de verwarmingsmodus is het apparaat in bedrijf totdat de ingestelde
temperatuur is bereikt. Daarna wordt het apparaat uitgeschakeld. In de
koelmodus wordt het apparaat ingeschakeld zodra de ingestelde temperatuur
wordt overschreden. Pas nadat de temperatuur weer lager is
dan de ingestelde temperatuur wordt het apparaat weer uitgeschakeld.
Gebruik deze functie bijv. voor het gebruik van ventilatoren.
Alarmfuncties:
U kunt instellen of het apparaat u moet waarschuwen indien de temperatuur
van de ingestelde temperatuurwaarden (dag en nacht) afwijkt.
De afwijking is van 0 tot 15 in te stellen. Bij 0 wordt deze alarmfunctie
gedeactiveerd. Verder geldt dat het cijfer staat voor de afwijking, d.w.z.
dat als u bijv. 5 kiest en een temperatuur van 25°C heeft ingesteld, het
alarm van dit apparaat u waarschuwt indien de temperatuur onder de
20°C zakt respectievelijk boven de 30°C stijgt. In het geval van een
waarschuwing knippert het display en is een alarmtoon hoorbaar.
het geval van een waarschuwing knippert het display en is een alarmtoon
hoorbaar.
Tijdschakelklok:
Het apparaat beschikt over een realtime-klok met tijdschakelklok. U
kunt telkens twee AAN en twee UIT tijden (precies op de minuut) instellen.
Via de koppeling II kunt u apparatuur zoals verlichting tijdsturen.
Zet de desbetreffende functies (F08 tot F11) op 00:00 indien u de tijdschakelklok
niet wilt gebruiken. Let er op dat de instellingen niet tegenstrijdig
zijn, dat bijv. de waarde van F10 tussen F08 en F09 ligt.
Werking:
De thermostaat stuurt de verwarming aan totdat de ingestelde schakeltemperatuur is bereikt, en schakelt dan zelf uit. De verwarming wordt opnieuw ingeschakeld zodra de ingestelde schakeltemperatuur lager is
dan de onder F03 ingestelde waarde.
Tonen en opvragen van de opgeslagen waarden:
Licht er een rood lichtje onder WORK op, dan is het aan te sturen apparaat
ingeschakeld. Indien bij SET een rood licht brandt, dan is het
apparaat op dat moment op de instelmodus. Drukt u de pijltjestoets in
de richting van omhoog wordt de ingestelde dagtemperatuur getoond.
Door de pijltjestoets in de richting van omlaag te drukken, wordt de
nachttemperatuur getoond. Door de ENT-toets kort in te drukken, wordt
de actuele tijd getoond. De resterende waarden zijn alleen via de apparaatinstellingen
op te vragen.


F06 en f07 gaan daarover

F08 tot en met f11 heb ik maar hetzelfde ingesteld. Omdat ie beide keren aangeeft.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:01

Ik realiseer me dus net dat ik de 'pro' niet gekocht heb maar gewoon de 2... .-. Jezus, moet mij toch weer overkomen. :+
Toch bedankt voor je uitleg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:01

DezeNaam schreef:
Ik realiseer me dus net dat ik de 'pro' niet gekocht heb maar gewoon de 2... .-. Jezus, moet mij toch weer overkomen. :+
Toch bedankt voor je uitleg!

Haha oeps :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:03

Jup, typisch weer een actie van mij. :+ Op zich is deze wel nog handig met dat het ik de normale lamp gewoon aan en uit kan laten gaan, maar pfffft. :') En ik me maar afvragen waarom ik die andere instellingen niet kon vinden.

Lestrange01

Berichten: 2804
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:46

Pfff ik ben net naar de dierenarts geweest met mijn koningspythons. Dierenarts nog nooit een geslachtbepaling bij slangen gedaan, maar wilde het wel graag doen en het zou gratis zijn. Dus van mijn mannelijke slang weet ik 100% zeker dat het mannetje is (reptielenarts heeft het gecheckt een jaar terug), dus onze da zou hem als "vergelijkingsmateriaal" gebruiken voor mijn vrouwtje die nog niet gecheckt was. (Bij aankoop claimde de fokker dat het een vrouwtje was. Ik heb haar specifiek gekocht voor mijn mannetje om eventueel mee te gaan fokken).

Maar de dierenarts heeft gecheckt en volgens hem zou het waarschijnlijk toch een mannetje zijn... hij kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Hij gaat nu een fokker bellen die in de buurt woont zodat hij een geslachtbepaling kan doen, aangezien de fokker wel ervaring heeft.

Maar ik weet nu even echt niet wat ik ga doen als het een mannetje blijkt te zijn :=. Misschien verkopen.. ze is best verlegen, maar ik vind hem/haar wel lief en hij/zij is echt prachtig.. Maar ik heb denk ik geen plek om nog een derde slang (vrouwtje) erbij te kopen