[VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

[VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 10:52

Het leek me wel weer leuk om een volg topic te maken. Het andere topic is al zover gezakt.

We verwachten een herhalingsnestje van onze eigen honden. Het eerste nestje is bijna 2 jaar oud nu en heel erg tevreden mee. Fijne sport en familiehonden en het aller belangrijkste gezond en een fijn karakter.

Wat info

Nica aus dem Elbtal is een grauwe langstockhaar teef uit werklijnen.
HD und ED normal. Rug vrij van afwijkingen. DM vrij., MDR1 vrij, Lüw1
AD, BH, IPO3. Clubmatch: SG. Gekeurd voor het leven.
v: Drago vom Patriot
m: Amy von dunklen zwinger
mv: Quasimodo von Rosseleck - Ellute von der Mohnwiese


Afbeelding

Afbeelding


Vader word onze Draco von der Nibelungenburg.
HD und ED normal. Rug vrij van afwijkingen. MDR1 vrij, DM vrij. Lüw0
AD, BH, IPO3 (FCI Starter). Clubmatch SG, Gekeurd voor het leven.
v: Black Jack von der Teufelskehle.
m: Motte von Peroh
mv:zender von Lusondai - Aron von Bracheler See
Afbeelding

Afbeelding


Met kerst is het dan zover. *\o/* {:) <|-


Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 23:20

Martinedd schreef:
Volg :D Hoeveel verwacht je? Of heb je haar niet laten scannen?



Dinsdag word een foto gemaakt. We hebben ook gescant maar daar de aantallen nooit kloppen tellen we bewust niet meer en wacht ik af.

Inmiddels 24 cm buikomvang meer <3 We hebben dag 52 nu.

De foto is van 4 dagen geleden.
Afbeelding

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 23:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brandy mijn eigen hond die ik uit dat nest heb gehouden
HD en ED vrij, Lüw0, OCD, DM en MDR1 vrij. Vzh, UV, wesentest.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 23:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Britt. De hond van mijn man.
HD en ED vrij, Lüw0, OCD, DM en MDR1 vrij. Vzh, UV, wesentest.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 23:41

Brandy, Bonito, Banja en Bizkit


Afbeelding

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 23:51

Witchcraft schreef:
Wat een prachtige ouders! Ook ik vind Duitse herders helemaal geweldig maar woon te klein om een herder te hebben. Anyway, ik vind het geweldig om te zien dat de ouders mooi recht lopen en geen zeer afhangende achterhand, maar vind het jammer dat de herders van tegenwoordig een veel smallere snoet hebben. Kennisen van mij hebben ook nog echt zo een oud duitse herder, helaas met een hele afhangende achterhand en als hij loopt zie je ook dat hij zijn achterpoten wat sleept en ze niet netjes onder zijn achterhand kan zetten.


Desalniettemin ga ik zeker volgen met jullie mooie moeder in spe <3


Wij hebben geen oud duitse herders maar duitse herders langstockhaar werklijn. :) Voor ons is een rechte rug belangrijk ook voor de sport we willen een gezonde hond. Draco is bv 7 en loopt nog gewoon volop in de sport. Op de foto's worden ze in stand gezet waardoor ze schuiner lijken. Ook fokken wij geen grote zware honden omdat dat voor de sport maar ook voor de gewrichten niet optimaal is en dat eigenlijk ook niet de bedoeling is van de DH. :)


Afbeelding
Britt

Afbeelding
Nica

Afbeelding
Brandy weliswaar op stand.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: [VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 23:53

Maar leuk zoveel volgers!!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 00:03

Witchcraft schreef:
Nee ik hou ook echt niet van die lage achterhand.

Ik wist niet dat er een ander type gefokt werd voor de werklijnen. Weer wat geleerd ;)



Je hebt binnen de FCI twee fokrichtingen de Kynoloog (showlijn) en de werklijn. En dan nog de stock en de langstockhaar binnen beide richtingen. De oud duitse herder is geen officieel erkend FCI ras en voldoet ook aan veel minder eisen.
Wij mogen pas fokken als beide ouders. HD en ED geröntgend zijn, DNA getest, Vzh, UV en IPO1 examen. Dan de fokgeschiktsheidskeuring en een gedragstest sinds vorig jaar. En de hond moet minstens een Goed hebben gekregen op een show. Onze lopen dan meestal achteraan omdat ze juist te recht zijn en niet gehoekt genoeg zijn voor het showen.

Dit is een Duitse herder langstockhaar Kynoloog die hebben we ook nog. Onze Aylah die 8 jaar is.

Afbeelding

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 00:37

beatje schreef:
Heb je nog pups vrij voor dit nest?Twijfel twijfel...
Eigenlijk is het nog te vroeg,ik heb er 5 lopen en roep dat ik minderen wil.Maar heb er twee die net uit de sport terug getrokken zijn en dan kriebelt het weer.Ik wil er wel 1 met kleur,dus geen effen zwart :o



Ligt een beetje aan de aantallen en geslachten maar denk het wel. We verwachten wolfsgrauw, zwart bruin en zwart.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 00:52

beatje schreef:
Wij hebben ons hele leven al herders,maar moeten er aan wennen dat een goede zwart bruine tegenwoordig nog zeldzaam is.Bijna alles is wolfsgrauw. Wij moeten die omschakeling nog even maken. Zwart is vooral voor mijn man een nog go,hoewel ik zwart nog wel mooi kan vinden,zegt hij dan neem ik wel een groenedaal werklijn :-)



Ja klopt. Ik wilde vroeger absoluut geen wolfsgrauw en zwart al helemaal niet. Inmiddels hebben we dan 3 grauwe en een zwarte en vind het steeds mooier. Maar zwart bruin blijft favoriet. In het vorige nest hadden we 4 x zwart bruin, 3 x zwart en 2 x grauw.


Afbeelding
Baxxter


Afbeelding
Een deel van het nest op een trainingsdag in het voorjaar.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 01:28

beatje schreef:
Daar zitten leuke kinderen tussen. Ga ik alleen even op het kleurtje af he. Een hond is natuurlijk meer als een kleur.


Ja klopt. Kleur is voor mij ook het minst belangrijke. Karakter en gezondheid staat op nummer 1 en dan werkeigenschappen. En dat is bij dit nest goed gelukt. Fijne familiehonden en daarnaast fijne werkhonden die heel goed schakelen tussen werk en thuis. En dat is dat wat wij graag willen. :j En om die reden ook de combinatie nogmaals herhaald.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 01:31

Afbeelding
Buikje van vandaag

Witchcraft schreef:
Dankjewel voor de heldere uitleg! Jaa wauw, Aylah is echt mijn type herder! Prachtig dier.
Daar heb je dan heel veel werk aan om zulke goede ouderdieren te krijgen, respect!


Graag gedaan!! Dank je!!
Ja klopt daar gaan gewoon een aantal jaren training in alvorens men overgaat tot een nest en dan moet het allemaal nog maar lukken. Aylah was ook helemaal klaar met alles erop en eraan maar helaas verloor ze meerdere malen vroegtijdig haar puppen en hebben we haar uit de fok genomen. Nu lekker op de bank (is 8 nu) en mag met onervaren mensen aan het werk om te oefenen in de sport.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 20:32

Chasey schreef:
kerstcadeautjes <3


Ja vermoed iets vroegere kerstcadeautjes :P

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 20:33

Uit ons nest dagboek van de site

56e Dag van de dracht. (8e Week)

Vanaf dit tijdpunt kunnen de pups geboren worden maar meestal duurt het nog een paar dagen. De longen en alle andere organen zijn klaar ontwikkelt. Oogleden en gehoorgang zijn nog gesloten. De laatste 4 weken in de baarmoeder dienen ervoor dat alles zich tot in de puntjes ontwikkelen. Nu op de laatste dagen nemen de pups nog sterk in gewicht toe. Nu zijn de pups ook al gevoelig voor aanrakingen en dergelijke. Veel teven vinden het fijn dat de buik word geaaid. De teef krijgt nu minder honger omdat er niet veel plek meer is in de buik. Veel tijd besteed ze aan de lichaamsverzorging. De tepels zwellen aan en de eerste melkproductie kan opgang komen. De teef word onrustiger en zoekt de plek om te bevallen op. De beweging van de pups zijn goed voelbaar.

Nica heeft het zwaar met haar buik vooral het gaan liggen is erg lastig. De buik heeft nu van voor naar achteren 100 cm buikomvang en dat is 30 cm meer als in normaal toestand. Of ze tot kerst gaat wachten geloven we eigenlijk niet. Eten doet ze nog normaal en het liefst constant maar dat is bij haar gewoon. Het voer word nu over 6 kleine maaltijden verdeeld. Meer plek heeft ze niet. Ook ligt ze meer in de werpkist en is tussendoor wat onrustig. Het liefste heeft ze dat we haar buik aaien, de pups zijn al behoorlijk actief. We zijn begonnen met het temperaturen en ook hebben we de eerste slijmsliertjes gevonden die je vaak een paar dagen voor de geboorte ziet. Langzaam word het nu spannend. Alles staat klaar en ze staat nu dag en nacht onder camera bewaking.


Afbeelding

Afbeelding

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: [VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 20:52

Ja ik denk als ik vergelijk met de vorige dracht dat we nu de 57e dag hebben en de 1e dekking gepakt heeft en dan zit ik bij vrijdag of zaterdag spannend spannend.

Leuk al die volgers.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: [VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 22:32

Ja ze is echt gegroeid. De Flanken vallen nu wat in teken dat de boel langzaam schuift en je ziet nu een hele hangende buik. Maar verder goed fit

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 18:33

Helaas vreselijk slechte röntgenfotos :(


Afbeelding
Dierenarts meent 5 wij menen 7 en dan is er een stuk waar we niks kunnen zien maar ook daar lijken botjes zichtbaar.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: [VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 12:03

Ze word steeds onrustiger en vannacht was de Temperatuur daling.

Altijd weer spannend!!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 12:05

Witchcraft schreef:
Spannend! Ze heeft in ieder geval pups, dat is duidelijk haha.

Eigenlijk is het helemaal niet erg om eerst te moeten werken alvorens je een nestje mag fokken. Dan gebeurt het met alle zorgvuldigheid! Kunnen veel fokkers nog wat van leren. En zou wat mij betreft best als eis in de wet mogen komen. Dat je anders niet mag fokken.

Ik zeg: goed bezig ;) hopelijk worden het mooie kerstkadootjes


Ja van mij ook er word soms zo makkelijk gefokt. Als er maar pups komen.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 14:22

kainda schreef:
Owjee dit topic had ik beter niet kunnen zien <3
Wauw wat prachtige honden!

Al lange tijd twijfel ik of ik weer een grote hond in huis wil.
Ik heb vroeger Duitse Herders gehad. Meest grote vriendjes <3

Nu heb ik wat kleinere hondjes...
Maar de laatste tijd voel ik mij onveilig in huis. Mijn man heeft wisseldiensten.
En mijn wens wordt steeds groter om toch weer een Duitse Herder te hebben.

Heb je eventueel nog een pup beschikbaar?
En kunnen/mogen jouw honden als gezins honden geplaatst worden?
Anders liever pb verder praten?


Er kunnen nog enkele gereserveerd worden. Ze mogen zeker als gezinshond als er maar wel actief wat mee gedaan word. :)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 14:52

BarbaLala schreef:
Van dit soort topics word ik altijd verdrietig. ;(
Waarom fokken met honden? Er zijn er al zoveel die nog een baasje zoeken.
En dan ook nog eens met een compleet doorgefokt ras wat van ellende nog net niet uit elkaar valt, als scheelt het weinig.
Moet je niet eens willen. :n


Misschien toch eerst verdiepen in dat wat wij fokken? En ons doel is? Alvorens wat te roepen?
Onze honden voldoen aan zeer vele gezondheidseisen omdat wij dat erg belangrijk vinden. Ons fokdoel is in eerste instantie een gezonde sporthond voor Sport, politie, dienst, reddingshond enz. En die honden vallen niet uit elkaar. Onze honden die in de fok gaan hebben de best mogelijke gezondheidsuitslagen anders zouden ze niet in de Sport lopen of in de fok gaan en mogen. Nica is 6 en Draco 7 en beide lopen nog volop in de Sport en ook weer na dit nest. Eigenlijk wilde ik er niet op ingaan. Maar misschien denk je er anders over als je er iets Meer in verdiept :)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 14:57

_San87_ schreef:
Ik volg ook!

Ontzettend leuk om te zien hoe je nadenkt over je nesten en je fokdoel.

Ik vind je honden echt prachtig. Mooie rechte ruggen en mooie achterpoten.

Zijn jouw honden ook geschikt als gezinshond? En zijn ze geschikt voor schapenhoeden?


Onze honden zijn naast hun sport loopbaan gewoon familiehond. En liggen lekker bij ons op de bank voor de tv. Wel hebben ze veel beweging nodig en wat te doen. Alleen bank hangen dan worden ze vervelend.
Wij hebben zelf geen ervaring met hoeden maar word wel gedaan met werklijnen. Dus zeker wel mogelijk.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 15:26

SergeantRoos schreef:
Wat een gave honden, ben heel benieuwd naar de puppies <3
Gaat er veel tijd in de vachtverzorging zitten of hoef je er niet veel aan te doen?


Valt erg mee. Borstel eens per week en dan anti klit erop van de paarden. In de rui dagelijks even. Vind ze makkelijker als de stokharen want die haartjes kruipen overal in en deze zuig je zo op. Enige is als ze vies en nat zijn duurt het langer. Waterblazer is daar handig maar heb ik nog niet. Hier Drogen ze dan even op in de bench of bijkeuken.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: [VOLG] Kerstpuppy's verwacht. Duitse herder langstockhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-18 15:33

Afbeelding
Het word steeds ronder en ronderAfbeelding

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 19:17

Even gekopieerd uit ons nesten dagboek van de site.

De 58e dag word geröntgend. Nica is al erg aan het hijgen. De foto's zijn niet echt goed geworden en het aantal niet te tellen. Maar het ziet er vol uit. 5 kunnen we duidelijk tellen maar in een bepaald stuk zien we alleen maar botjes. Het word een verrassing.

Geboortedatum vermoeden we vrijdag de 62e dag.

Met de 60e dag hebben we de temperatuurdaling van 38.0 op 36.0 graad. Normaal betekent dat de geboorte binnen ca. 48 begint. Nica is s'nachts onrustig. We slapen s'nachts bij Nica en ze komt steeds langs om haar buik te aaien. We voelen ook duidelijk de pups bewegen. Prachtig. Ook moet ze bijna elk half uur naar buiten.

De 61e dag het zelfde beeld. Overdag word geslapen en s'nachts zijn we actief. De indalings weeën zijn duidelijk zichtbaar. Eten doet ze nog steeds graag. Het liefst Vlees, ei, quark honing en geitenmelk. Rare combinatie maar word erg graag gegeten en een gezonde ondersteuning.

De 62e dag hebben we een zeer onrustige dag en de buik verandert zich. En dan opeens rust en slapen. Ik noem dat meestal stilte voor de storm. Buiten stormt het overigens behoorlijk. Ook word de werpkist op de kop gezet. Dat kost weer vetbeds en lakens. haha. We zijn benieuwd of vandaag wat gebeurd.


Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 56 bezoekers