Puppy erbij 2018

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
kiwiwitje

Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 10:11

Gisteren heeft ie al een beetje tijmsiroop gehad. dat vind ie net als honing GOOR. Dus dan maar over zijn voer. En gewoon aankijken. Temperatuur is normaal. Hij is gewoon wakker. Hij eet goed. Dus ik maak me nog geen zorgen.

He wat balen dat ze twee keer gepakt is. Hopelijk valt het mee.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:24

Ja, m'n vriend is echt in love met de stoomreiniger. Eindelijk het huis goed schoon :').

Fannetje, ik zou wel oppassen met roetsj nu. Ik heb AJ vanaf het begin af aan zelf gecorrigeerd in zijn gedrag naar andere honden en hij is zelden een paar keer door bekende honden gecorrigeerd. Ik zou echt zelf gaan inspringen nu en niet wachten tot andere honden het nodig vinden zo te reageren!

Omdat het veel te koud is om buiten te lopen met net gewassen honden, lopen de jongens in hun nieuwe jassen :j. We kunnen nu ook even een week niks ivm besmetting, echt balen.

Aww boelie, hoesten met dit weer moet niet.

"It takes three flints to make a fire." – Louisa May Alcott

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:12

Lilith is nu niet alleen aan het puberen maar ze verveelt zich ook gewoon -O-
Na het wandelen of rennen is ze eventjes moe maar na een dutje gaat ze toch wat zoeken om te doen. Momenteel is dat dus Spip pesten of "speelgoed" verzamelen.
Mevrouw trekt dus het behang van de muur, sleept de potgrond uit de potten, stuitert de bank op, jat van het aanrecht wat er dan ook maar per ongeluk op ligt :')
Na vrijdag mag ze haar eigen troep weer hebben, blij toe _O-

Giardia is echt een drama, al heb ik het enkel mee gemaakt bij een hond die een auto-immuunziekte had dus dat was vreselijk dubbelop. Stoomreiniger lijkt me wel fijn ja :j

fannetje

Berichten: 3531
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:38

ZoZenn, ik zou niet weten wat ik moet corrigeren. Ze duikt niet bovenop andere honden oid. Ze gaat of plat liggen en laat ze op haar afkomen of ze rent er heen en gaat netjes gedag zeggen, wel onderdanig en vaak aan de bek likken. Dat bek likken wordt niet door iedereen gewaardeerd, maar 1 grommetje oid is voldoende om haar afstand te laten nemen. En wat er vanmiddag gebeurde in het spel kon ik niet goed zien (renden net uit zicht), ze waren al 10 minuten samen los en waren lekker aan het rennen, maar in het bochtje ging het blijkbaar niet zoals die oudere teef wilde. Maar om dan zo heftig te corrigeren, dat heeft zij echt niet nodig en ze gilde dan ook echt hard en kwam daarna naar mij toe gerend. Gelukkig geen schade te zien, maar ze vond ze direct niet meer leuk en wilde weer verder wandelen, dus ook gedaan. Gelukkig vindt ze andere honden nog steeds leuk, alleen is ze nog wat voorzichtiger geworden.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:39

Hier is die hele drama fase gewoon overgeslagen :') Dexter is nog steeds een voorbeeldig hondje met hier en daar zijn trekjes maar daarom houden we van hem <3

Wij zijn gisteren een paar uur in Havelte geweest (verdwaald O:) ) maar wat was dat mooi <3 Ook veel leuke honden tegengekomen.

Vervolgens nachtje bij mn schoonouders geslapen dus voornamelijk Dexter ligt sinds we thuis zijn alleen nog maar knock out. Die kan al die aandacht en drukte niet meer aan _O-

Fannetje, als ik zie dat het vanuit Dexter te druk gaat waardoor een andere hond het niet leuk vindt, grijp ik wel in. Gisteren kwamen we een border collie tegen die heel vrolijk naar ons toe kwam kwispelen. Dexter ging daarop in, wilde even aan billetjes snuffelen en opeens patsboem was het niet leuk meer en kreeg hij een dikke snauw. Tja, die dingen gebeuren en vind ik ook echt niet erg. Moet een hond (van beide kanten) imo ook mee om moeten kunnen gaan.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

kiwiwitje

Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 13:42

Toen we nog tapijt hadden deed ik 2/3x per week stomen. Nu nog maar 1x per week :o Soms zelfs maar eens per 2 weken.. :o

Ik heb boellie tot nu toe vandaag niet meer horen hoesten. Ook niet na gek doen of spelen. Dus straks gaan we gewoon even wandelen. Misschien toch last gehad van het zandhappen ofzo.

Hopelijk ben je snel van de Giardia af ZoZenn.


Oeps, hoop dat ze snel weer ''aan het werk'' mag Azmay. Dat ze lekker met speeltjes en kauw spul aan de slag mag.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

fannetje

Berichten: 3531
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:45

Kaus, een snauw heb ik (en ook Roetsj) geen moeite mee, maar wanneer zij dan netjes plat gaat en probeert weg te gaan, hoeft ze in mijn ogen niet nog eens gegrepen te worden bij haar keelgebied met ontblote tanden en een hoop kabaal. Ben blij dat ze aardig wat vacht heeft, want weet anders niet of het anders raak was geweest.

fannetje

Berichten: 3531
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:46

Azmay schreef:
Lilith is nu niet alleen aan het puberen maar ze verveelt zich ook gewoon -O-
Na het wandelen of rennen is ze eventjes moe maar na een dutje gaat ze toch wat zoeken om te doen. Momenteel is dat dus Spip pesten of "speelgoed" verzamelen.
Mevrouw trekt dus het behang van de muur, sleept de potgrond uit de potten, stuitert de bank op, jat van het aanrecht wat er dan ook maar per ongeluk op ligt :')
Na vrijdag mag ze haar eigen troep weer hebben, blij toe _O-


Ze wil je gewoon een reden geven om je interieur te veranderen

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:50

Je zegt ze word niet meer als pup gezien, dat heeft toch nergens mee te maken? Mijn dames hier corrigeren een pup net zo hard als een volwassen hond.

Ik zou haar gewoon niet op andere honden laten afgaan gelijk als ze dat onderdanige gedrag doet en bek likken. Van mijn hond had ze ook gelijk een flinke snauw gekregen waarvan ze zou gaan gillen. Die heeft daar zo´n hekel aan. Ken ook maar weinig honden die daarop zitten wachten, hier zou alleen mijn jongste het geen probleem vinden.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:52

Mijn teef maakt trouwens ook een boel lawaai en lijkt alsof er heel wat gebeurd, terwijl ze helemaal niet echt bijt;) Hooguit een plukje haar. Daar kan je dan ook zo van schrikken, terwijl het haar manier van corrigeren is. Daarom mag ze ook niet los als er kleine hondjes lopen ;p

fannetje

Berichten: 3531
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:07

Wat ik daar mee bedoel is dat haar gedrag tot ongeveer een maand geleden, nooit geen issues gaf bij andere honden en ik merk dat dat langzaam begint te veranderen. En in beide gevallen schrokken de eigenaren ook van het gedrag van hun hond, dus het was niet zomaar een snauw.
Ik vind het wel apart dat jullie de "schuld" direct bij mijn hond leggen (of bij mij, dat weet ik niet zo goed, lastig toch zo met dat getyp ipv iemand gewoon spreken).
Ik kreeg juist van de week een compliment van iemand met een roedel honden, dat Roetsj ze zo netjes benaderde en al helemaal voor een pup van 9,5 maand. Dat ander haar roedel haar wel gecorrigeerd had, maar omdat ze het zo netjes deed, iedereen haar direct accepteerde.
Maar ik zal het wel fout zien, ook best.

fannetje

Berichten: 3531
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:22

Gaan er hier nog mensen naar de Winner show? Als deelnemer of om te kijken?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:32

Hoeft niet gelijk op je teentjes getrapt te zijn;) Ik reageer gewoon op wat jij hier neerzet en wat ik zelf zie hoe honden reageren op bepaald gedrag.

Mijn Olly is op de Holland Cup en de Winner, ik alleen om hem daar weer op te halen.

fannetje

Berichten: 3531
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:39

Ianthe, ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor, maar wel een stomme emomuts, die erg veel om haar beestjes geeft en het dus niet zo fijn vind om haar puber te zien worden aangevallen.

Ben benieuwd hoe Olly het doet daar. Komen er daar veel van zijn ras? Of nog maar heel weinig?

mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:40

Ik ben van plan op zaterdag te komen kijken met Skip.

Skip zelf heeft geen stamboom en mag dus niet mee doen.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:53

fannetje schreef:
Ianthe, ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor, maar wel een stomme emomuts, die erg veel om haar beestjes geeft en het dus niet zo fijn vind om haar puber te zien worden aangevallen.

Ben benieuwd hoe Olly het doet daar. Komen er daar veel van zijn ras? Of nog maar heel weinig?


Ik schat zo in alleen Olly, zoals op bijna elke show :+ Bij Olly is het dus vooral hopen op een U, want met zo´n onbekend ras is het ook nog maar elke keer de vraag of ze de rasstandaard wel kennen.

Er is er 1 van dit ras in Nederland en in Duitsland(waar ik woon) ook maar een paar.
Op de World dog show, European dog show, dat soort dingen, zijn er meer..maar dan ook maar een stuk of 5 :+

ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:10

Ik bedoelde dit zelf absoluut niet als aanval! Meer als tip, zodat je wellicht kunt voorkomen dat dit nog een keer gebeurd. De meeste volwassen honden pikken vanalles van pups, maar niet van volwassenen. Daarom corrigeer ik AJ vanaf het begin af aan al als ik zie de hij over een andere hond zijn grens heen gaat of dreigt te gaan. Dit betekent niet dat de andere hond een probleem met zijn gedrag heeft, hij is namelijk een pup en meestal accepteren ze het dan wel. Later alleen niet meer en dan krijg je hommeles.
Vandaar mijn opmerking en absoluut geen aanval, even kijken waar ze nu precies over grenzen gaat. Als een random hond aan Zig zijn bek gaat likken, wordt hij ook boos. Dat is dus een overschreden grens.

"It takes three flints to make a fire." – Louisa May Alcott

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:53

Vandaag had die weer BOB, dus nu heeft die de Bundessieger titel. En dubbele punten dus al 3 punten voor zijn Duitse titel.

Helaas is die alleen niet in de groep, de handler moest naar huis, moeder die ook mee was is ziek geworden.

Ze zou morgen nog even mooie foto maken van hem. De Kynoweb foto van vrijdag was niet zo geweldig, was die beetje te gespannen, eerste keer zo in de studio.

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:09

Ik was vandaag met Marley naar Gouda, waar er bij de brokken enzo xxl een sledehondendag werd georganiseerd. En laat nou net een van Marley zijn broertjes in Gouda wonen... Met zijn eigenaren heb ik ook contact via whatsapp en facebook dus we hebben afgesproken elkaar daar te treffen. Er was ook een wandeling georganiseerd waarvan we een deel hebben meegelopen. Het was echt heel leuk, de broertjes waren ook echt heel lief samen en hebben lekker gespeeld. Zowel buiten als binnen, want die winkel heeft een indoor honden speeltuin. En natuurlijk waren er nog veel meer Samojeden, en Husky's en meer. Ook wat kraampjes met allerlei spullen voor het steppen en canicross.
En wat een grote winkel daar zeg! Met een honden wasstraat dus Marley was de klos :+
Gelijk een waterblazer gekocht ook, dat wilde ik al een tijdje graag hebben.
Afbeelding
Samen onder de tafel bij het koffie drinken
Afbeelding
Naast elkaar en daar kwam zelfs een leuk jong vrouwtje niet tussen...
Afbeelding
Met een stokje spelen
Afbeelding
Vooraan Marley, achteraan Faylo

Houden van is soms ook loslaten.......
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1375384

kiwiwitje

Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 21:32

Ohhh Billy wat doe je me aaaaaan <3

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:33

Flufffff je wilt flufffffffffffffff, wat maken die haren ook uit O:) O:) O:) O:)

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

kiwiwitje

Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 22:08

Ja dit is toch veeeel te schattig?! <3

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:12

ja echt super schattig, kan niet wachten tot wollige pups ook <3

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3


kiwiwitje

Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 22:40

Ook al zo vreselijk schattig!

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:45

Ik heb even de DA gevraagd naar die trekontheffing: ik moet wachten tot hij 2 is, dan HD/ED foto's maken en dan kijken of hij goedgekeurd wordt. Hoezo eventjes langskomen en klaar |o .

"It takes three flints to make a fire." – Louisa May Alcott


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker