Molossers

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:36

Jeetje HTS wat een rotnieuws!

Kun je geen regeling treffen idd met de DA?

[o]


Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:05

Wat erg HTS, ik hoop dat je het bij elkaar krijgt, je moet er toch niet aan denken dat ie niet geholpen kan worden. Idd betalingsregeling. Ik kan je helaas niet helpen, genoeg kosten aan m'n eigen beesten

Cheytjuh

Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:58

Verschrikkelijk, moet er niet aan denken om zoiets met onze lobbes mee te moeten maken, heel veel sterkte.

Ik kan je helaas niet helpen, hier genoeg kosten aan onze eigen dierenbende. Bij onze dierenarts is altijd wel een regeling mogelijk in zulke zaken, bij die van jullie niet ? Tot 500 euro hebben ze liever in 1 keer, maar als het er echt boven gaat dan mag het vaak in een paar keer.

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:32

Wodan staat voor volgende week donderdag ingepland om geopereerd te worden.
Ik maak me zorgen. Cane Corso's tonen geen pijn. Totdat de pijn niet meer te houden is. En zelfs op de pijnstillers loopt hij erg kreupel :(
Hier doen ze niet aan een betalingsregeling. Daar hebben ze in het verleden teveel ellende mee gehad.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:15

Hoe is het hier met iedereen?

Nyati word wederom kaal. Net als vorig jaar.
Hou nu wel scherp haar gewicht in de gaten zodat ze niet ook weer mager word.

Maar geen idee wat ik er mee aan moet..

Ook lekt ze urine, net weer mega natte vlek op de bank. Mijn moeder zei dat dat kon na de sterilisatie..iemand ervaring mee?


Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 04:16

Hier alles z'n gangetje, training op lager pitje, gewoon niet zoveel motivatie.
We zouden over twee weken eigenlijk meedoen met NK speuren maar ook dat laten we gaan.
Verder doet DK het erg goed, jij leeft nog steeds pijnstillerloos, je hoort z'n enkels wel knakken als ie opstaat maar lijkt er weinig last van te hebben.

Wat balen dat Nayati weer kaal word.
Idd komt het wel voor na sterilisatie, als het echt incontinentie is en geen blaasontsteking ofzo kun je er iets voor geven, wij hadden voor ons teefje enurace.


Nog ff m'n grapjas met zanddop


Afbeelding

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:44

Raar Donna! Ff goed in de gaten houden idd!
Hier beide hondjes lekker stabiel :) Nelson was wat afgevallen toen hij in pension zat. Zit er nu weer bijna aan gelukkig!

Ach DK :D knappe snoet

[o]

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:08

Dinsdag met nyati op cursus geweest.
Ging echt beter dan verwacht. Veel minder de focus op de andere honden.
Volgende week mag ze met wat stabiele honden spelen als ze weer zo is. Wel veilig met korfje om.
Thuis heb ik inmiddels een trainingshalsband en daar super tevreden mee. Maakt het wandelen een stuk leuker.

Vrijdag bij DA geweest. Andere fan vorige x. Zij gaf aan nav alle onderzoeken vorig jaar, zomer geen klachten en nu wel weer, dan is het seizoensgebonden en helaas soms dan niet te verklaren.
Op gewicht houden en warm houden.

Tevens urine onderzocht. Geen bloed of ontstekingen dus nu druppels voor de incontinentie om 2 weken te testen
Na 2 weken stoppen, kijken of het weg blijft rnadete zitten we daar de rest van haar leven aan vast

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:59

Tijd voor een schup omhoog hier :D

Hoe gaat het met alle knappe grote honden hier?
't is hier ff wat minder, die van ons is geopereerd 6 1/2 week geleden (gescheurde kruisband). Revalidatie ging heel goed, maar nu viel me vorige week op dat hij voor ook niet helemaal zuiver loopt. Eigenlijk zouden we volgens schema volgende week voor een controlefoto gaan, maar afspraak een week vervroegd. En bizar...nu begon hij vanmorgen daar linksachter vreemd te lopen. (nou ja, beter bij de dierenarts dan wanneer we weer thuis zouden zijn). Poot is iets dik, verder voelde ze geen gekke dingen. Voor waarschijnlijk toch iets overbelast. Nu weer aan de Metacam, kijken of dat de situatie verbetert en dan over 2 weken weer terug voor die controlefoto achter en misschien dus nog wel extra foto's (voor en linksachter)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:05

Haiii :)
Wat balen zeg!
Hier gaat het goed, Buffel is bij mijn ex. Was een tijdje aan het spugen maar gaat nu met ander voer beleid beter.
Nyati is bij mij. Had heel lang ontzettend jeuk, krabte alles kapot maar ook dat lijk nu beter te gaan. Dit incontinentie blijft maar nu met lage dosering medicatie goed op te lossen.

tevens heb ik haar nu zo ver dat ze overdag niet meer in de bench zit maar in de keuken en tuin. meestal gaat het goed. Soms sloopt ze een krant oid hahaha maar dat is acceptabel.
Buurvrouw schreeuwt een x naar dr als ze gaat blaffen oid en dat helpt. Buuf vind het ook geen probleem

Kortom, hier gaat het lekker. ook het loslopen gaat goed met een trainingshalsbandje. kennis maken met andere honden ook steeds beter. Ooit word het nog wat haha

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:33

Afbeelding
Oef deze doet even pijn. Heb eind vorig jaar mijn beste maatje, mijn vriendje, mijn steun en toeverlaat moeten laten inslapen... Nog iedere dag verdriet hiervan. Alles doet mij nog steeds aan hem denken...

Nu wel weer een andere hond omdat ik de stilte in huis maar bleef ontvluchten. Een border collie dus geen grote molosser meer. Hoewel ze wel door boerboels,deense doggen en een bordeaux dog opgevoed word dus komt nog best dichtbij haha.
Afbeelding
Mijn kleine pretletter Skye <3 ze zal het verdriet nooit weg kunnen nemen maar geeft mij wel een reden ook weer te kunnen gaan genieten...

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 13:37

Ach wat een scheetje
Wel heel ander type inderdaad zeg

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:20

Kinke: balen zeg!! Hopelijk is het dalijk toch hersteld zoals gehoopt!

Ooh Donna, helemaal gemist dat jullie uit elkaar zijn! Rot zeg! Wel goed contact zodat je Buffel nog ziet?
Knap van nyati!

Oooh Kim, alsnog sterkte met dit grote verlies!! Altijd rot! Wel een prachtig nieuw maatje zie ik <3

Hier gaat alles goed. Nelson is weer even aan het uitproberen. Zenna flink koeieneren en ons als baasjes ook. Grote bananen in zn oren. Dus weer even strak in het gareel. Zenna gaat ook weer wat beter. Ze is op leeftijd natuurlijk maar laatst viel ze ontzettend af, en zonderde zich enorm van ons af, haar ogen keken enorm leeg. Dus ik was bang dat ze wat onder de leden zou hebben. Bloed en urine gecheckt maar bleek allemaal goed. Langzaam komt ze weer aan en is weer een echte stuiterbal met óók bananen in dr oren.

Ik zelf ga ook goed :D ondertussen bijna 35 weken zwanger van de eerste! Dus die bananen bij de honden kunnen ook komen omdat ze doorhebben dat ik niet meer zo snel ben :D voorheen in de tuin bijv kon ik Nelson te snel af zijn... nu niet meer. Vindt ie prachtig, maakt ie er een mooi spel van. Ik ga dan maar zitten of ga naar binnen, daaaaag Nelson :D

Nog een super dierbare foto van mijn lieve zenna en ik. Dit was precies ff de periode waar ze slechter was.

Afbeelding

[o]

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:25

Ach, wat sneu Kim, kan me voorstellen dat je nog steeds aan hem denkt. En je nieuwe pup is echt mega schattig :)
loez....bananen in oren komt wel vaker voor, ook bij honden met niet zwangere baasjes ;) :D Maar inderdaad dikke kans dat ze merken dat je de snelste niet meer bent. Succes met de laatste loodjes!

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:28

Jeetje kimvicious wat heftig, sterkte nog.
Wat een dropje je pup

Wat fijn dat het zo goed gaat met nyati, echt super joh

Kinke, ik duim dat het meevalt en het herstel doorzet.

Hier met m'n knappe ventje ook alles goed, gaat prima met z'n poten en nu druk aan het detectie speuren op drugs.

Natuurlijk ff paar picca,s van m'n ventje DK

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ow ja, laatste twee is z'n litteken te zien ve goedaardig tumortje wat verwijderd is boven z'n oog

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:31

Jaaa precies Kinke, zodra ze kunnen maken ze er misbruik van :D komt goed!

Ooooh knappe DK <3 bink!

[o]


Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:33

Ah ik mis wat haha

Wat ben je mooi zwanger.
En yep....bananen komen idd wel eens voor als het vrouwtje en beeb in de buik heeft hihi

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:49

DK is zoo knap!

Klopt loez, geloof ik niet dat ik dat hier heb gedeeld. Maar sinds oktober inderdaad.
We hebben idd nog wel goed contact. Hebben ook co-ouderschap over de kids.
Mis buffel wel enorm maar 2 kids en 2 honden als je alleen bent is echt niet te doen
Plus ex kon niet helemaal goed met nyati dus ik heb haar mee genomen

Gefeliciteerd loez <3

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:16

Zon break up is nooit leuk, maar zo fijn als je nog goed door een deur kunt. Zeker voor de kids!

Thanks <3

Dankje TM! <3 ik ben zoooo benieuwd hoe de hondjes het gaan doen met de kleine! We krijgen een meisje <3

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:11

Ik schop het topic even omhoog, omdat hier volgens mij de meeste ervaringsdeskundigen zitten. :o Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik heb een landseer, een teefje (al heeft ze het formaat van een reu :') van ongeveer 70 kilo. We hebben sinds kort een nieuwe auto die hoger is, daar heeft ze meer ruimte in, alleen is het te hoog om er zelf in te kunnen komen. Voor tillen is ze echt te zwaar. Wie van jullie gebruikt er ook een loopplank en welke hebben jullie? Ik hoor graag tips en ervaringen :)

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:18

Wij gebruiken een loopplank :) Nelson heeft zoiezo artrose en hij laat zich echt niet tillen :D
Alleen hebben wij onze loopplank zelf gemaakt geloof ik. Kun je ook niet opvouwen.

[o]

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:34

Ik heb het geprobeerd in m'n uitlaatservice maar de honden maakten er nogal een drama van, stelletje watjes soms haha.
Ik doe nu m'n hand in de nek leggen, voorpoten in de bus en dan kontje opbeuren, ze zetten dan kracht op je hand waardoor ze er redelijk makkelijk inhupsen.
Als je een plank aanschaft let dan goed op dat deze breed en niet glad is, het aanleren vergt bij de meeste honden best wat training want vaak vinden ze zo'n ding maar eng.


Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:37

Deze heb ik geprobeerd zonder succes helaas, ga net als loez zelf wat knutselen.

Loez, hoe gaat het met Nelson?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers