Ons Dropje in het asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:52

Mja, misschien toch even langer binnenhouden als je hem terug hebt. Als hij nog zo verward overkomt, kan hij echt wel proberen terug naar zijn oude stekje te gaan, ook al is die 70km verderop. Ik hoop dat je hem toch in het asiel terug vindt, want dan wil dat zeggen dat hij gisterenavond toch een warm plekje gehad heeft om te slapen en is hij veilig de nacht doorgekomen


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:05

Ohh jeetje TS, ik voel helemaal een steen in mijn buik bij je laatse berichtje. Die arme kat. Ik duim voor je dat hij het is die nu in het asiel zit!

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 09:32

The_Cat schreef:
Mja, misschien toch even langer binnenhouden als je hem terug hebt. Als hij nog zo verward overkomt, kan hij echt wel proberen terug naar zijn oude stekje te gaan, ook al is die 70km verderop. Ik hoop dat je hem toch in het asiel terug vindt, want dan wil dat zeggen dat hij gisterenavond toch een warm plekje gehad heeft om te slapen en is hij veilig de nacht doorgekomen


Mja, dat wil ik ook. Daar hebben we inmiddels genoeg woorden hier thuis over gehad. Ik hoop dat het met een sisser afloopt en dat hij dan wel langer binnengehouden wordt...


GreaseMonkey schreef:
Ohh jeetje TS, ik voel helemaal een steen in mijn buik bij je laatse berichtje. Die arme kat. Ik duim voor je dat hij het is die nu in het asiel zit!


Ik hoop het ook. Op de site staat nog niks helaas en de mevrouw van de tip zei ook niks over zijn toestand. Nog 1,5 uur wachten en dan weten we hopelijk meer

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:34

Hopelijk zit ie gewoon in het asiel maar ze lopen echt wel zo'n grote afstand. Mijn oude hond heeft ooit 45 km gelopen in 4 dagen tijd nadat ie zich kapot was geschrokken.

Ik hoop dat je hem snel vindt

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:43

ik zou ook niet kunnen slapen hoor. wij hebben ook wel op de bank gelegen 's nachts met de deur op een kiertje. Begrijp het dus helemaal! Ik hoop dat ie gauw terecht is! Houd je ons op de hoogte?
Het zijn trouwens ook de tijden dat ik mijn katten vervloek hahaha. Heb inmiddels als zo'n 35 jaar katten dus houd er ook erg van, maar dat zijn van die dingen....

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-


Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 11:14

Dropje is niet in het asiel. Ze hebben me 100% verzekerd dat er geen kat binnen is gekomen met een mini staart zoals bij Dropje. Gisteravond denkt iemand hem nog gezien te hebben rond half 6 in de buurt...

Edit: uiteraard ga ik zo een rondje lopen en evt alsnog langs het asiel...

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:43

Wat jammer dat het niet jullie kat is in het asiel! Ik duim dat hij snel terecht is.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 18:23

We gaan vanavond pamfletten ophangen, maar we worden het niet helemaal eens over de kleur. Nu zetten we er natuurlijk een foto bij, maar misschien sws handig om de kleur te weten.
Is er een kattenkenner die weet welke kleur Dropje heeft?

Koper

Berichten: 30219
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:26

Cypers zwart.

Succes met de zoektocht!
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-09-18 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:26

Duidelijke foto + vermelding staart is volgens mij voldoende?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:28

Lijkt me een gewone tijger :)

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:30

Ik snap je gevoel helemaal ts. Als je kat zoek is en dan ongerust zijn en niet kunnen slapen.

Hopelijk is hij snel weer thuis en ik denk dat hij een cyperse kat is, maar wel een hele donkere.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Iejoortje
Berichten: 187
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:30

Heb je hem ook op de fb pagina "vermiste dieren in Breda' gezet? De mensen daar zijn best actief, ook met zoeken.

Koper

Berichten: 30219
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:33

Lizz schreef:
Ik snap je gevoel helemaal ts. Als je kat zoek is en dan ongerust zijn en niet kunnen slapen.

Hopelijk is hij snel weer thuis en ik denk dat hij een cyperse kat is, maar wel een hele donkere.

Dat komt door het patroon. Cyperse katten (in alle kleuren) heb je in verschillende patronen. De vier patronen zijn mackerel, blotched, abytabby en gevlekt. Deze is denk ik blotched (brede zwarte banen en een hoefijzer op de flank), het klassieke tabbypatroon. Tabby is een ander woord voor cypers.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-09-18 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 18:33

Iejoortje schreef:
Heb je hem ook op de fb pagina "vermiste dieren in Breda' gezet? De mensen daar zijn best actief, ook met zoeken.


Ja heb hem daar gezet idd! Gisteravond al. Iemand uit de buurt had gister hem ook nog gezien (denkt ze) en dat gelijk gemeld en is vandaag nog mee gaan zoeken.


Bedankt allemaal!

marleen_usar

Berichten: 24638
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:36

Ik hoop dat jullie snel weer bij elkaar zijn,en hier gaan ze ook naar bed terwijl ik op blijf.laatst was mijn boskat ook weg nou ik had het niet meer.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 22:05

Hele avond gezocht, geroepen, geflyerd. Tuin staat vol met eten, drinken en zijn mandje. Helaas wel dus met gewassen dekentje... daarnaast nog fleecedekens van de paarden buiten gelegd. Daar liggen onze ander katten altijd heel graag op. Heb ze wat besprenkeld met valeriaan. Dat hielp hem erg goed om tot rust te komen en te gaan eten de eerste dagen.

Morgenochtend vroeg maak ik nog een ronde en roep ik hem weer opnieuw. Mijn buurt zal me dankbaar zijn :=

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:10

Wat een nachtmerrie om dropje kwijt te zijn. Heb je dropje ook aangemeld op zoekpagina’s op Facebook? Oa “waar is mijn angel”? Ik hoop dat je kater snel weer thuis is.

Niet banketstaaf maar poetsen.

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:16

Hopelijk morgen toch goed nieuws!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 22:17

Hannanas schreef:
Wat een nachtmerrie om dropje kwijt te zijn. Heb je dropje ook aangemeld op zoekpagina’s op Facebook? Oa “waar is mijn angel”? Ik hoop dat je kater snel weer thuis is.


Waar is mijn angel heb ik nog helemaal niet aan gedacht!! Dankjewel voor de tip. We hebben hem wel aangemeld bij amivedi en vermiste dieren in Breda

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:17

Toen onze kat kwijt was kreeg ik als tip alleen te roepen als je richting huis loopt.
Sommige katten durven zich na een tijdje niet goed meer te laten zien, maar volgen je dan zonder dat je het in de gaten hebt. Als je van het huis af loopt en roept, lok je de kat dus verder bij het huis weg.

Heel veel sterkte hopleijk is hij snel thuis :(:)

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 22:21

kwii schreef:
Toen onze kat kwijt was kreeg ik als tip alleen te roepen als je richting huis loopt.
Sommige katten durven zich na een tijdje niet goed meer te laten zien, maar volgen je dan zonder dat je het in de gaten hebt. Als je van het huis af loopt en roept, lok je de kat dus verder bij het huis weg.

Heel veel sterkte hopleijk is hij snel thuis :(:)


Goede tip! Dankjewel

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:29

Gaan jullie ook zoeken in de omgeving van zijn oude huisje?
Als hij niet terugkomt, is de kans best aanwezig dat hij daar na een tijdje opduikt. Zal de eerste niet zijn die zo'n grote afstand aflegt..

Hopelijk is hij gauw weer terecht!

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:51

Weet je waar de vorige eigenaar heeft gewoond? Ik zou daar eens gaan roepen en proberen.
Een kat moet je echt een aantal weken binnenhouden, wil hij geacclimatiseerd raken aan zijn nieuwe thuis.
Met een kitten gaat het vaak goed als je die twee tot drie weken binnen houdt. Liefst langer maar met lekker weer wil je ze toch lekker naar buiten laten gaan en dan gaan ze op ontdekking.

Oudere katten willen nog wel eens terug gaan naar bekende plek waar ze voorheen gewoond hebben.
Die kun je volgens mijn oma beter een maand of twee binnen houden om te laten wennen.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 05:42

RoyceMack schreef:
Weet je waar de vorige eigenaar heeft gewoond? Ik zou daar eens gaan roepen en proberen.
Een kat moet je echt een aantal weken binnenhouden, wil hij geacclimatiseerd raken aan zijn nieuwe thuis.
Met een kitten gaat het vaak goed als je die twee tot drie weken binnen houdt. Liefst langer maar met lekker weer wil je ze toch lekker naar buiten laten gaan en dan gaan ze op ontdekking.

Oudere katten willen nog wel eens terug gaan naar bekende plek waar ze voorheen gewoond hebben.
Die kun je volgens mijn oma beter een maand of twee binnen houden om te laten wennen.


Wil je aub de rest lezen. Ik heb hierover genoeg woorden thuis gehad al en daar heb ik nu niks meer aan.


amber15 schreef:
Gaan jullie ook zoeken in de omgeving van zijn oude huisje?
Als hij niet terugkomt, is de kans best aanwezig dat hij daar na een tijdje opduikt. Zal de eerste niet zijn die zo'n grote afstand aflegt..

Hopelijk is hij gauw weer terecht!


Hij is niet sterk genoeg, dat overleeft hij niet. Het is ruim 70 km en hij is niet 100% meer fit


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maanon_, Ubermetrics en 110 bezoekers