Stress kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:55

KellyDV schreef:
dierenfan schreef:


Uhmmm hypoallergeen voeding uit proberen kan nooit kwaad... Maar prednison /prednoral zomaar even uit proberen??? NOOIT!! aan beginnen zonder dierenarts dat geeft. Mijn hond moest blijvend aan de prednoral en dankzij prednoral kreeg hij de ziekte van cushing... Heeft een half jaar geleefd met prednoral. Dankzij de prednoral kon hij dat halve jaar leven maar ook dankzij de prednoral was het maar een half jaar.

Het is een paardenmiddel wat absoluut werkt maar doet naast veel goeds ook veel slechts en enkel een dierenarts kan de afweging maken of dit heftige middel ingezet moet worden.

Ik bedoelde ook of ze het niet een weekje mocht proberen van de DA :+ Maargoed.
Onze kat zit aan de Prednison, prima dat ie eerder dood gaat, zonder de prednison was ie al lang dood geweest.


Kijk dan is het idd een uitkomst! Maar ik las het als probeer bij bekenden prednoral te krijgen om het eens te proberen ;)
Vandaar mijn reactie want het is voor mij echt een laatste redmiddel

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Stress kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 07:52

Heb besloten de kleine kat naar mijn ouders te brengen, is niet de veroorzaker geweest, maar helpt nu wel met de stress mee. Mijn ouders wonen op een boerderij, dus dat is wel een fijne gedachte..

Daarna ga ik weer proberen het contact te herstellen met de kat. Want ben toch wel overtuigd dat het stress is. Ook ga ik het eten aanpakken.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:26

1 van mijn katten kreeg ik met 7 maanden, niks geen klachten, geen stress kat en ineens krabben en nare open plek op zijn koppie. Naar de DA en die raadde prednison aan, ik vond het een beetje te snel om daar aan te beginnen. Ging over op hypoallergeen voer, dat ging goed en daarna over op andere brok/samenstelling (zelfde merk, Acana). Nu weet ik dat als ik hem rund of lam geef hij gaat krabben. Zou echt rekening houden met een allergie, dat kan altijd ineens opkomen. Stress kan het verergeren.

Succes!

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Stress kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 12:11

Even een update, kleine kat is er nogsteeds.

Maar het gaat heel langzaam weer wat beter, plekken zijn toch wel geheeld gelukkig.

Afbeelding

Anoniem

Re: Stress kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:03

Heb je verder nog iets veranderd? Dierenarts gezien?

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Stress kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 17:22

Heb het voer aangepast, verder laat ik haar met rust. Wel contact met de da gehad, maar zij konden zo niet veel.. En nu zag ik dat ze er goed uit ziet, vacht is mooi en de plekken helen goed. Ook hoor ik haar niet meer krabben.

Anoniem

Re: Stress kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:52

Ah dus het zou inderdaad het voer geweest kunnen zijn. Dat zou fijn zijn. Mijn dierenars zegt dat je voer ongeveer 6 weken moet geven voor je er iets van kan zeggen. Ik heb ook een kat met voedselallergie, maar die heeft andere symptomen.
Voer kan veel verschil uitmaken. Ik zal voor jullie duimen ✨

Leo4ever
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:05

Bij 1 van onze poezen die chronische niesziekte had werd de oorzaak van huidproblemen op en rond haar kopje daar gezocht maar uiteindelijk toch een voedselallergie uitgeprobeerd, geen rund, kip, lam of gevolgelte meer in de brokjes, alleen vis. Werkte dus en gewoon met Purina One, geen peperduur dierenartsmerk. Altijd het proberen waard.

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Stress kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 21:17

Heb advies gevraagd in de winkel en ze kwam met proefpakketten van "Renske" aan. Heb blikjes en brokjes, is inderdaad allemaal vis.