Van twiet naar tok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:33

Oooooh de pannenkoek is heel eng! Ik dacht dat het eng was hoe lekker ze het vonden :') beetje pirhana-achtige situatie stelde ik me voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:36

Stel je voor dat de pannekoek hun opeet, ipv de kippetjes de pannekoek :D

Mooi filmpje!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:41

Qimm schreef:
Oooooh de pannenkoek is heel eng! Ik dacht dat het eng was hoe lekker ze het vonden :') beetje pirhana-achtige situatie stelde ik me voor


Haha dat dacht ik ook :')

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 12:20

Qimm schreef:
Oooooh de pannenkoek is heel eng! Ik dacht dat het eng was hoe lekker ze het vonden :') beetje pirhana-achtige situatie stelde ik me voor

:D :D

Toen ik de MP voor ze had vermoord was het wel een feeding frenzy, allemaal rondrennen met een stukje in de snavel, luid tokkend. Malloten :Y)

De ochtend ging goed met de hanen! Ze waren gisteravond bijzonder verontwaardigd dat ze de schuur in moesten, maar na 10 minuten mopperen was het stil en toen ik vanmorgen het kleed van de kooi haalde zaten de heren nog uitgebreid te snurken <3

Net hout gekocht zodat ik 2 zitstokken erin kan maken, dan is dat ook weer opgelost.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:04

Gelukkig.

Maar kip met pannekoek is ook erg lekker :Y)

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 19:25

Ik had gister- en eergisterochtend wel even zin in kipsaté ja _-:( O:)

Ze hebben weer wat verzonnen hoor :list:

Er ligt dus een voerbal in de tuin. Leuk hoor, laat hem rollen en er komt vreten uit. Dat hadden de lekkerbekken vrij vlot door :j

https://vimeo.com/285523061

En wat doe je dan als ie leeg is? Dan kijk je bij de volgende bal -die van de hond-, want misschien werkt die ook :Y)

https://vimeo.com/285526233

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:48

Kipsate lekker :D

Hihi ze zijn best slim ja.

Maar zie ik er een paar geringd nu?

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 19:55

Klopt, de 4 die blijven hebben een genummerde ring om ze uit elkaar te houden :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:00

Dat is altijd handig

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 18:47

Victor-spam <3


Afbeelding

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:39

<3

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:10

Kippen vreten alles, wij hebben ze ook wel eens kippensoep voor gezet :') en ze rennen hier ook nog wel eens met een dooie muis rond..

Ze zijn wel heel mooi geworden TS, qua verkopen is echt een drama, wij verkopen ze nooit, de hanen staan bij ons sowieso een ander lot te wachten...
wij hebben nu sinds een paar weken ook weer kuikens 12 araucana’s dus we hebben straks naast de standaard bruine, de chocolade bruine ook groene eieren

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 17:50

Mossel schreef:
Ze zijn wel heel mooi geworden TS, qua verkopen is echt een drama, wij verkopen ze nooit, de hanen staan bij ons sowieso een ander lot te wachten...
wij hebben nu sinds een paar weken ook weer kuikens 12 araucana’s dus we hebben straks naast de standaard bruine, de chocolade bruine ook groene eieren

Nou, ik merk het. Ik had echt niet verwacht dat ik er zo moeilijk af zou komen. Als ik niet op zeer korte termijn wat vind voor de haan staat hem ook een barbecue te wachten, jammer maar helaas. De heren hebben het niet heel gezellig meer :=

Araucana's wil ik ook nog een keer erbij, die vind ik geweldig!

De zomer heeft het gras in de ren een flinke optater gegeven. Ik heb in 10 jaar nooit de moeite gedaan om het een beetje fatsoenlijk te houden (heb het gras wel eens met een bosmaaier eraf moeten halen omdat het kniehoog stond }:0 ) maar nu moet er toch maar wat aan gebeuren. Alles voor de kips :D

Vandaag de boel geverticuteerd, straks lavagruis strooien en wanneer ik de prikpaaltjes binnen heb kan ik een stuk afzetten en inzaaien. Nu eerst alleen de rechterkant, dan hebben ze nog een prima stuk ren over. En dan in het voorjaar zaai ik de linkerkant.

Afbeelding

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:53

Oh ze zijn wel echt plaatjes geworden zeg. Ik ben al een tijd stille meelezer van dit topic en was een poosje vergeten te kijken. Echt super leuk! Ik ben bang dat mijn tuin zich niet zo heel erg leent voor het bouwen van een kippenren. Mag ik vragen hoeveel m2 jouw tuin is? Misschien heb je het al eens geschreven, maar ben het dan vergeten 0:-)

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 12:57

Het stuk voor de kippen is een ruime 80m2. Het idee was eerst om een ren te bouwen en dat ze dan ook los in de tuin mochten, maar dit was handiger. Nu komen ze niet op het terras, maar hebben ze wel standaard behoorlijk wat ruimte.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:05

Een mooie grasmat en kippen gaat vaak lastig samen.
Ik ben benieuwd hoe lang je dat houdt. :)
De meeste kippen houden van wat graafwerk en zandbadderen...

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:08

Indd wij hebben ook allemaal kuilen enz in het “gras” bij de kippen

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 13:19

Ze beperken het graven en badderen tot nu toe tot rondom de hopplanten, onder de druif en framboos en onder de sering. Het gras laten ze vooralsnog met rust *fingers crossed*.

Het is ook niet zo dat ik een strak gazonnetje wil hoor, maar het was nu morsdood en de helft van wat er nog stond was mos. Ik ga een graszaadmengsel inzaaien voor gevogelteweides, zodat ze wat diverser kunnen snaaien in de tuin :j

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 16:27

Hüttenkwark blijkt ook lekker :j Alleen op de één of andere manier is het eng om van een schaaltje/uit een bakje te eten. Uit de hand of op de grond is oké, bakje niet >;)


Spoedberaad: is het te eng of lekker genoeg om het toch te proberen?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hai. Doe nog es wat?
Afbeelding

Jaloers publiek...
Afbeelding

...die achteraf eigenlijk niets te klagen had :Y)

Afbeelding

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 23:01

Die close-up foto!! _O-
Ik vind jouw hond ook erg leuk trouwens!!

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 20:00

Barramundi schreef:
Die close-up foto!! _O-
Ik vind jouw hond ook erg leuk trouwens!!

Ik ook :D :D


Nou, de kogel is door de kerk. Morgen gaat het donkere haantje in de soep :(:) Een vriend van ons gaat me leren hoe te slachten. Ik zag hem liever naar een leuke plek gaan, maar dat blijkt onrealistisch. Haantje is een lawaaischopper, kukelt elke ochtend zeker 2 uur bijna non-stop, en ook overdag lang achter elkaar. Teveel. Gisteren heeft hij zijn broertje zo hard gepikt dat er bloed vloeide, dus het is tijd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:12

Y;( sterkte. Rotklus maar soms heb je geen keus. Maar hij is nog jong genoeg als gegrilde kip oid, tip die ooit gegeven werd. Doe ze in de vriezer en laat ze daar een tijdje liggen. Dan is de emotie wat gezakt bij eten.

Heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:15

:(:) hard maar het kan niet anders , je hebt hem op laten groeien en een warm huis gegeven . Puur en eerlijk vlees

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 20:19

Rebecca schreef:
:(:) hard maar het kan niet anders , je hebt hem op laten groeien en een warm huis gegeven . Puur en eerlijk vlees

Precies, en ik moet zeggen dat ik er (nog?) niet zo heel veel moeite mee heb. Ik wil het ook zelf doen morgen. Niet leuk, wel het beste stukje vlees wat ik voorlopig zal eten.

Haantje is maar klein, weet niet of het de moeite is om hem te grillen. Als ik er 400 gram vlees van krijg is het veel denk ik :=

Anoniem

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:29

Oh.... Wat stoer dat je dat zelf gaat doen. Wel het mooiste ook.