[VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 12:41

Smee__ schreef:
Hahahaha Lannibal Hecter, ColumBob, wat heb jij een leuke bijnamen voor je ratten _O-



Ja, Lanibal houdt van tenen bijten :')


superpony schreef:
Jeetje, wat een rare reactie, maar zal wel de leeftijd zijn.

Je hebt iig dit ratje gered en dat is er ook eentje. Toen wij een ratje gingen kopen, op ene voor ons onbekend adres, wat een adres voor voerratten bleek te zijn, ben ik ook enorm geschrokken. Gaat om honderden ratjes in stapelbakken opgestapeld en veel teveel per bak.

En jaren geleden plaatste ik een adv op mp ( verkocht paardenvoer ) en onder me stond een dwergkonijntje aangeboden als slangenvoer, want miste 1 oogje. Hok, ren en later vriendje erbij etc, nog een hele mooie tijd gehad. Niet zo heel oud geworden, maar miste het oogje ook niet voor niks waarschijnlijk.

Onze rooie kat heet Bobby :) Ook een zielige herplaatser geweest, was niet zo schattig, maar inmiddels de liefste. Al vaker katten, honden en zielige paarden gehad en dieren zijn altijd zo dankbaar. Het is mooi werk als je het kan doen, al is het maar voor 1.


Inderdaad-we hebben best wat adoptie beestjes, en een heel groot deel van de ponies op stal zijn ook 'ongewild door anderen' ze zijn zo dankbaar, en wij zijn zo dankbaar voor hen!


Djoopie schreef:
Super slechte WiFi hier op vakantie maar Bob probeer ik bij te leZen :). Was al bang dat er wat gebeurd was, zoveel pagina’s.... maar gelukkig :).


Een eer dat WiFi aan Bob gespendeerd wordt! <3


Art_Ificious schreef:
<3
*Stille meelezer meld zich eventjes*
Bob is zo cute.
Heb vroeger ook een japanner gehad (werd 2 jaar oud) maar met een onderbroken ruglijn (had ook een naam), daarnaast had ik ook een berkenratje. Deze is helaas 6 maanden eerder gestorven op ongeveer 1,5 jaar.


Ah... het blijft altijd zo jammer dat ze maar zo kort leven :(

Zo'n 'mislukte' japanner vind ik altijd juist heel cool om te zien <3


GUSTIxBILL schreef:
Stille meelezer, maar met deze (hopelijk?) super update:

Niets met ratten, in tegenstelling, maar ik hoop zo hard voor jou en bob dat hij het red...
Elke nieuwe update ben ik langs de ene kant bang dat het slecht nieuws is, tot ik hem uitgelezen heb, dan verschijnt er een glimlach op mijn gezicht.
Diep respect dat jij zo goed als je kan en wilt de oliebol van een ander oplost zonder wat het beste is voor bob uit het oog te verliezen.
Er zouden veel meer mensen zoals jou op deze wereldbol mogen rondlopen



Dank je! Erg lief van je, dat je zo'n lief bericht als stille meelezer plaatst :)



Selka schreef:
Jaaa Bobbejaan kan zien! :D

Nog maar wazig, maar het komt! <3
Mijlpaal! :D


Maflinger_S schreef:
Nou maar hopen dat ie je nog steeds leuk vind als ie je kan zien

(O, nu begrijp ik je opmerking over een Japanner in plaats van een Chineesje.)

Ik zei op stal ook al; is maar goed dat hij nog niets helder ziet, kan hij er rustig aan wennen, in plaats van 'WOW. Wtf. Als jij mijn moeder bent hebben wij een probleem' :+


Fenrir schreef:
Ik zie dit topic nu pas, maar wat is hij leuk <3 en wat heeft hij het getroffen met jou!


Dank je! Maar ik heb het vooral getroffen met Bob <3 wát een vent zeg.



watchthesky schreef:
Ah wat leuk dat iedereen zo meedenkt en meeleeft ook! Aan liefde, van dichtbij en veraf, geen gebrek in ieder geval! <3

Echt geweldig! Ik vind het zo bijzonder dat iedereen hier zo enthousiast is!


Kimsel94 schreef:
Bob krijgt dus een grote broer? :):)


Bob krijgt meerdere grote broers; van HEEL groot tot 'oh, zijn wij even oud?!' broer




Siggislief, Hoppit, Telpeva: <3 <3 <3

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:08

Ik denk niet dat Bob het erg vind dat jij zo groot bent, in zijn ogen ben je waarschijnlijk 'gewoon' veilige Godzilla-mamarat :)

Ps ik moest nog ergens aan denken :) ik weet niet of je weet hoe het meisje aan de oorspronkelijke rat was gekomen? Bij ons bij de dierenwinkel moet een minderjarige (godzijdank) altijd een volwassene met zich mee hebben die toestemming geeft, anders krijgen ze gewoon géén dieren mee. Als je weet waar ze ze vandaan had zou ik dit verhaal ook daar delen.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 15:30

Hij heeft het er maar mee te doen ;)
Wel een aparte combo- Japanner-Bob en Godzilla-Mam

Ik weet het niet, ik vermoed in de buurt van Helmond, maar dat is niet ter sprake gekomen. Maar, mede daarom heb ik het vermoeden dat de moeder ergens van broodfok vandaan kwam, met een winkel die wellicht niet de hoogste standaard in nadenken en voorlichting geven erop na houdt.

Wel erg jammer.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 23:18

Bobdate tijd!







En ja hoor. De eerste illegale activiteit is een feit. Zijn ogen nog amper open en hij gaat al joyriden. 8-)

Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:26

O mijn God, ik hou echt van Bob en ik vind ook echt dat jij jezelf niet mag vergeten. Het is zoo goed dat je dit voor bob doet! Zonder jou was deze kleine grote man er al niet meer.

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:30

Geweldig die filmpjes <3

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 23:35

Ik vergeet mezelf ook niet :)

Een dagelijkse dosis Bob lost zowaar alles op! <3

Ik ben heel blij dat Bobbo er nog is, ondanks alles wat hij mee heeft gemaakt.

Waarschijnlijk een moeder die het al niet zo geweldig heeft gehad

Ineens iedereen weg, zit je dan, 2 dagen zonder eten

Dan ook nog afvallen en helemaal niets meer bij te zetten hebben

Diarree

Dat is verrekkes veel voor zo'n klein menneke.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:01

Ach kijk nou, dat wassen <3 <3

Super dat je je zo inzet voor Bob, ik blijf duimen voor hem :j _/-\o_

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 01:16

Ow, wat leuk weer.

Maar ben je niet bang dat je hem per ongeluk fijnknijpt of erop gaat zitten? Hij is echt zooooo klein.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 02:16

xxShetLover schreef:
Ach kijk nou, dat wassen <3 <3

Super dat je je zo inzet voor Bob, ik blijf duimen voor hem :j _/-\o_


Dank je! Ik blijf ook hopen ;)



superpony schreef:
Ow, wat leuk weer.

Maar ben je niet bang dat je hem per ongeluk fijnknijpt of erop gaat zitten? Hij is echt zooooo klein.


:D <3

Nee, ik haal hem alleen uit zijn mini-villa als ik al zit, en houd hem heuuuul goed in de gaten. Af en toe als hij ergens gevaarlijk zit, houd ik mijn hand net een pietsie onder hem, hij moet ook leren dat hij ergens vanaf kan vallen.

Fijnknijpen wordt moeilijk, de weledelgestrenge heer Bob laat zich bij het minste ongerief goed horen gelukkig. Al ben ik natuurlijk heeeeeeel voorzichtig met hem

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:06

Leuke filmpjes. Goed op te zien dat hij haar heeft en een goed lichaamsbewustzijn.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 13:40

En hij gaat steeds beter! Dus hij mag ook steeds meer onderzoeken, en erachter komen dat de wereld uit meer bestaat dan Mam.

De zoektocht naar ander slangenvoer is begonnen- mocht iemand iemand weten met kleintjes die te vroeg van mams weg mogen...

Nooit gedacht dat ik zoiets zou vragen :(

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:48

Welke regio?

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:03

Fijn dat bob het zo goed doet, arme zussen en broertjes. :o

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 15:58

Spoiler:
Fenrir schreef:
Welke regio?


Liefst regio limburg/noord brabant. Ik heb wel winkels aangeschreven, maar die hebben er geen van rond de 3 weken.

Ik wil er absoluut wel een stuk voor rijden hoor, al is Friesland wel erg ver :')

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:03

Misschien een asiel? Er zijn ook dierenwinkels die voederdieren fokken, ik ken er een in Rotterdam maar dat is ook niet echt dichtbij voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:04

khirshanta schreef:
Spoiler:
Fenrir schreef:
Welke regio?


Liefst regio limburg/noord brabant. Ik heb wel winkels aangeschreven, maar die hebben er geen van rond de 3 weken.

Ik wil er absoluut wel een stuk voor rijden hoor, al is Friesland wel erg ver :')

Misschien aanmelden op slangenpagina op fb?

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:11

Wat een super lieve filmpjes weer!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:27


Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:33

Wat super schattig is Bob! En wat een sneu verhaal zit eraan vast. Echt respect dat je deze taak op je wilde nemen :)

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:06

Fenrir schreef:
Anders eens contact opnemen met v/d Vliet? Is een groothandel oa ook in voederdieren. Zie kopje “live food”
http://dierenhandelvdvliet.nl


Krijg echt de kriebels van deze site. Maar je gaat wel vinden wat je zoekt ts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:29

Ik wil je wel een beetje waarschuwen voor voedselratten.. Ik heb er zelf 3 meegenomen van stage destijds, waren 5 weken oud en ik ben ook gewaarschuwd van te voren, toch meegenomen maar ze zijn niet gefokt op karakter natuurlijk en bij ons is het dan ook fout gegaan. Ratjes kwamen veel in de hand, hadden een flinke kooi tot hun beschikking maar toch zijn ze gaan grijpen en heb ik uiteindelijk de beslissing moeten nemen ze mee terug te nemen. Schijnt vaker te gebeuren omdat ze zo doorgefokt zijn en er nergens op geselecteerd word.

Verder vind ik het top wat je doet en hoop ik dat het met Bob goed blijft gaan, je bent al een heel eind gekomen.

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:34

Misschien kun je een vragen bij deze stichting http://www.ratjetoe.info.
Zij hebben geloof ik ook nog weleens wat jong grut en in ieder geval aardig wat contacten.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:33

Of misschien een rattery? Wellicht hebben ze een nestje over waar Bobje bij mag komen liggen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:36

miesnaom schreef:
Fenrir schreef:
Anders eens contact opnemen met v/d Vliet? Is een groothandel oa ook in voederdieren. Zie kopje “live food”
http://dierenhandelvdvliet.nl


Krijg echt de kriebels van deze site. Maar je gaat wel vinden wat je zoekt ts...


Eens hoor. Maar ik denk dat een rattery hun ratjes liever niet zo jong weg doen bij de moeder.

Hier trouwens alleen goede ervaringen mbt karakter van voederratten.