Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:50

Al die puppies <3
Ik heb helaas mijn vriend moeten beloven dat er eerst een hond weg moet voor er een nieuwe komt, maar anders.. :)

Mijn knappe hondje aan het werk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:14

Wat een stoere foto's Bonna! <3

Welkom bij de club anitas1994 ! :D Hoe gaat het met je puppenkind? :D

haha, ik geloof het zo Ikke89 _O- Jarv is daar ook wel érg makkelijk in :=

Wie gaan er allemaal naar de cardigan dag aanstaande zondag? *\o/*
Ik heb mijn ''Freek Vonkje'' ook maar opgegeven :')

Afbeelding
Ik ben zo benieuwd! Ik wil heel graag aan de corgi race meedoen. Heb zo'n vermoeden dat Jarvis dat helemaal geweldig gaat vinden _O-

Suusje1986

Berichten: 1153
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:57

Wat een geweldige foto van Jarvis <3 Heeft hij nog meegedaan met de race?

En hoe gaat het verder met alle corgi's?

Met Yara gaat het heel goed! Alleen heb ik het idee dat ze nu echt last heeft van haar tandjes. Ze is nu 4 maanden. Hebben jullie tips voor dingen die fijn zijn om op te kauwen? De wat hardere dingen lijkt ze nu wat minder fijn te vinden (buffeloor bijv) en ze gaat er nu telkens vandoor met het speelgoed van mijn zoontje _O-

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:31

Suusje1986 schreef:
Wat een geweldige foto van Jarvis <3 Heeft hij nog meegedaan met de race?

En hoe gaat het verder met alle corgi's?

Met Yara gaat het heel goed! Alleen heb ik het idee dat ze nu echt last heeft van haar tandjes. Ze is nu 4 maanden. Hebben jullie tips voor dingen die fijn zijn om op te kauwen? De wat hardere dingen lijkt ze nu wat minder fijn te vinden (buffeloor bijv) en ze gaat er nu telkens vandoor met het speelgoed van mijn zoontje _O-


Met de heren hier gaat het ook goed!
Je hebt speeltjes speciaal voor pups die je in de vriezer kunt doen, dat verkoelt hun bekje als ze last hebben van de tandjes. Die zijn echt heel fijn!

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:37

Heerlijk dat smoelje van hem Tigress. Ben je nog naar de cardigan dag geweest?

Wat voor werk doe jij met je hond Donna?

Hier gaat het super, ze is vrolijk en altijd in voor een knuffel of een spelletje. Puppycursus vind ze helemaal geweldig staat op zondag morgen te springen. Speuren en zoek spelletjes vind ze het allerleukste!

Hier heeft mira net als Yara ook wel wat last van haar tandjes.toch pakt ze alles nog van zacht speelgoed tot harde botjes.
Pas een week op de camping geweest en dat was feest. Heerlijk genoten samen in de hangmat:)

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:50

Ik werk niet echt met de hond als baan, bedoelde meer dat de hond aan het 'werk' was. We waren daar op een workshop reddingshondenwerk. Rea moest zelfstandig 'slachtoffers' zoeken.

Voor tandjes vooral lekkers veel te knagen aanbieden. Ook zachte dingen en bevroren Kong oid.

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:10

Dat klinkt als een leuke dag gehad! Ik wil dat soort dingen ook graag gaan doen als mira dadelijk ouder is. Voor nu beginnen bij de basis hebben we al plezier:)

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:56

Dat is ook het belangrijkste: plezier hebben en maken met je hond :)

Ik loop nu met Rea behendigheid en we gaan misschien speuren. Ook zijn we het cabicross aan het oppakken en gooi ik nog af en toe een frisbee. Helaas is dat nadat ik verhuisd been niet meer in lesverband in de omgeving. Gelukkig is behendigheid een leuk alternatief.

Met onze whippet doe ik balans en coordinatietraining. Daar moet Rea van het zomer ook aan geloven. De andere lessen hebben zomerstop. Ik hoop ook dat we daar wat meer kunnen oefenen op focus en control, ipv het lomp en snel wat ze nu heel erg heeft.

Ben mij vorige week doodgeschrokken tijden de behendigheid.. ze knalde zo hard de wip op dat ze gelanceerd werd op het kantelpunt. Rea deed alsof het niets bijzonders was, maar mijn hart zat in m'n keel. Dat gaat vanaf nu mooi anders. Eerst een stop en dan de wip.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:24

Afbeelding

Wij zijn dit weekend als supporters op het WK Obedience, zo super gaaf!
En meteen even nieuwe tuigjes gescoord voor het speuren :)

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:59

Wat gaaf Nathalie! Veel plezier daar :) hebben je mannen al wat kunstjes afgekeken? :P

Welke tuigjes heb je voor ze gekocht?

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:35

Bonna schreef:
Wat gaaf Nathalie! Veel plezier daar :) hebben je mannen al wat kunstjes afgekeken? :P

Welke tuigjes heb je voor ze gekocht?


Ik hoop toch dat ze goed hebben opgelet, kunnen ze veel van leren :')

Ik heb voor ze allebei een Hurtta Y-tuig. Ik ben fan van Hurtta, vind de kwaliteit echt geweldig.

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:56

Afbeelding

Zo hallo ik ben heel lang niet online geweest := weer even een fotootje van jazz <3 inmiddels alweer 3 jaartjes jong en nog steeds knettergek

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:00

Afbeelding

Nog 1tje dan ;)

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:18

Vorige week een hele fijne training gehad in Pijnacker, en omdat het zo ver rijden is er meteen een dagje uit van gemaakt en nog heerlijk op het strand geweest met de heren :)

Afbeelding


Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:36

Hoe gaat het met alle hondjes in deze hitte?

Rea vind het maar een beetje matig.. in huis ligt ze het liefst in de badkamer op de koude tegels, maar buiten vergeet ze altijd dat het heet is en is ze nog een stuiterbal. Helaas voor haar worden er alleen rustige dingen gedaan. En lekker met water gespeeld natuurlijk.


Afbeelding

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:29

Knappe Rea met haar badje.
Mira vind het maar raar zo warm. Heeft ook lekker een eigen badje en zodra we stil liggen met de boot (zijn schippers) dan gaan we lekker zwemmen. Ze doet niet zoveel af en toe in badje spelen en botjes kauwen maar snel weer op een koude handdoek of tegels slapen

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:12

Ooooh heerlijk al die foto's weer <3
anitas1994, ik ben nog naar de cardigan dag geweest ja :D Gezellig dagje met veel cardi's, heerlijk <3
Bonna, dat kan schrikken zijn he met zo'n wip :oo Ik heb het tijdens een privé training eens goed met hem geoefend. Probleem bij hem was namelijk dat hij dacht dat die wip altijd begeleid werd door iemand aan de andere kant. Tijdens de training eens voorzichtig aangepakt, en toen met meer snelheid. De wip klapte omlaag :oo Maar daarna had hij het geintje wel eindelijk door. Minder vaart op de wip zit er nu eindelijk in _O-
Mooie kerels in hun nieuwe tuigjes, Ikke89 :D Ze zien er goed uit! Hurtta is hier een merk die ook goed bevalt :j En die zee foto's <3 <3
claudia85, aaaah <3 Jazz ziet er goed uit! :D Ook al zo'n knap dier <3


Hier even drukte gehad, vergat steeds te reageren hier _O-
In de tussentijd hebben we zijn verjaardag gevierd:
Afbeelding
Afbeelding

Weer kleine fotoshootjes gedaan:
Afbeelding

Getraind met de flirtpole:
Afbeelding

Zonsondergang bekeken op de oude vuilnisbelt, zodat we de bloedmaan konden zien :D
Afbeelding

En eens even goed zijn mening verkondigd toen hij onterecht een uitval kreeg van een tervuerense herder:
Afbeelding

Tussendoor zijn we met de warmte overdag lekker in de rust gezakt. Zwembadje opgezet, 's morgens vroeg en 's avonds pas weer actief geworden. Fietsrondje, flirtpole, lekkere wandeling door het bos. Allemaal dingetjes waar we nu in de avonden even lekker actief mee zijn :D

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 00:18

Nou, het is officieel _O- Jarvis gaat lure coursing proberen :') 2 september is de training...kennismaking en kijken of hij het wat vind. Ik ga me denk ik kapot lachen _O-

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:16

Wat leuk Marinda! Dat gaat hij vast geweldig vinden :D

Julia en ik gaan vanavond eindelijk nog eens naar de Agility training. Met de hitte van afgelopen weken + vakantie van de hondenschool is het al een hele tijd geleden ondertussen.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:11

Leuk Marinda! Op de renbaan in Jubbega? Ik wil het met Rea (en onze whippet) ook eens doen in Velp :)

Zomerstops zijn vervelend hè Ine. Wij hebben ook een zomerstop voor de agility. Er wordt wel sport en spel gegeven dus dat doen we nu. Is vooral veel balans en coördinatie. Rea doet alles maar vindt het beduidend minder leuk. Te weinig actie:p

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:13

Flirtpole, zo heet die constructie dus van mijn carrot stick met een hondenspeeltje eraan :+ Hier vinden de 2 dames het ook echt helemaal geweldig. En het is een heerlijke work-out voor hun. :D (En ik moet niet al te actief zijn :o :)) )

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 04:27

Hoe is het met alle bok(t)worstjes hier?

Met de heren gaat het goed! We hebben nog altijd veel lol met trainen en Harley heeft 2 weken terug een mooie 3e plaats op een obedience wedstrijd gehaald, en daarmee zijn eerste selectiepunten voor het NK binnen :D Clooney heeft op wedstrijd nog wat concentratieprobleempjes, maar ik merk steeds meer vooruitgang!

Gisteravond zijn we nog even lekker de heide op geweest

Afbeelding

When you want to smell the roses, but they stink... :')


Afbeelding

"Mommy, can you order me a pizza? I'm hungry. Here's your phone..."


Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:28

Wat heb je toch een knappe mannen Nathalie! Heb je iets van een filmpje van een obedience wedstrijd/training met een van de mannen? Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet.

Wij zijn lekker met sport en spel bezig en ik kan niet wachten tot de behendigheid weer begint. Voor Rea is het wel heel goed geweest. Ze komt zo hoog in haar drift dat er soms geen land mee te bezeilen was. Met agility gingen we dan lopen en dat vond ze leuk, maar hielp natuurlijk niet om haar te laten kalmeren. Nu gaan we elke keer pas wat doen als ze kalm en rustig is. Ook een goede leerschool voor mij. Ik wordt namelijk ongeveer net zo druk en gefrustreerd als die hond. Zo aan het eind van het zomerblok hebben we het eindelijk voor elkaar dat het bijna altijd goed gaat <3

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:30

Bonna schreef:
Wat heb je toch een knappe mannen Nathalie! Heb je iets van een filmpje van een obedience wedstrijd/training met een van de mannen? Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet.

Wij zijn lekker met sport en spel bezig en ik kan niet wachten tot de behendigheid weer begint. Voor Rea is het wel heel goed geweest. Ze komt zo hoog in haar drift dat er soms geen land mee te bezeilen was. Met agility gingen we dan lopen en dat vond ze leuk, maar hielp natuurlijk niet om haar te laten kalmeren. Nu gaan we elke keer pas wat doen als ze kalm en rustig is. Ook een goede leerschool voor mij. Ik wordt namelijk ongeveer net zo druk en gefrustreerd als die hond. Zo aan het eind van het zomerblok hebben we het eindelijk voor elkaar dat het bijna altijd goed gaat <3


Ik moet ergens nog wel een filmpje hebben, maar hoe zet ik die hier op? Het is wel al een ouder filmpje. Ik heb over 2 weken weer wedstrijd, kijken of er dan iemand kan filmen. Leer ik zelf ook altijd heel veel van.
Oh ja dat komt me heel bekend voor. Clooney ging altijd heel hard lopen keffen. Die heb een tijdje standaard aan het hek gebonden op training als hij begon en dan ging ik zelf iets "leuks" doen. Als hij dan stil was mocht hij mee doen, begon hij weer...dan weer aan de kant. Heeft bij hem heel goed geholpen.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:07

Lilly wordt ook zo enthousiast op de training, dan begint ze ook altijd enthousiast te blaffen. Wij gaan dan altijd even achter de schutting staan, dat is een fijne prikkelvrije zone. Ze zou obedience ook fantastisch vinden, maar dat is het niet helemaal voor mij.

De foto's zijn echt prachtig Ikke89!

Stiekem begin ik trouwens kriebels te krijgen naar een tweede corgi, dat lijkt mij zo gezellig voor Lil, ze is gek op het roedelleven. Vriendlief is alleen nog niet helemaal overtuigd :')