Wolfhond eigenaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Wolfhond eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 12:43

Hi

Ik zag diverse topics over allerlei hondenrassen, maar nog geen een over wolfhonden.
En via de zoekfunctie kon ik ook geen (recente) topics vinden, dus dan maar een zelf aan maken :D

Zelf heb ik 2 honden, een duitse herder reu van 11 jaar oud, hij heet Nestor, en daarnaast heb ik nog een tamaskan reu van 10 maanden oud, zijn naam is Koda Jr.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mijn twee lieverds !

Koda Jr heeft een Embark test gehad ( DNA test ), hierin kunnen we zien welke rassen er in zitten.
Zijn resultaten:
Afbeelding

Benieuwd of er nog meer wolfhond-eigenaren zin hebben om mee te kletsen :j

Groetjes van ons

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:20

Koda is toch broer van lyra? Uit het volg topic van Yoreck?

Ik heb nu nog geen wolfhond achtige (3 herders, 2 husky's) maar de kans bestaat dat er hier komende jaar mogelijk wel 1 komt.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 19:33

Dat klopt, ze zijn broer en zus :D

Wat leuk dat je ook voor een wolfhond gaat, weet je al wat voor ras ? en herders en husky's zijn ook ontzettend leuke honden :j

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:34

Ook tamaskan een outcross nest met veel herder bloed 8-) wel erg gave combinatie op het oog! ;)

Maar tis afwachten qua periode of het wel of niet kan qua mijn werk dus best nog spannend. Daarnaast nog flink aan het trainen met mijn jonge herder qua gedrag. Huj gaat erg goed gelukkig maar wil hem stabiel hebben voor ik een pup erbij zet. Mijn vermoeden is dat dit zeker gaat lukken maar de tijd zal het leren.
Dan ook maar afwachten of tzt ddkking slaagt en genoeg puppen enz. natuurlijk
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 05-08-18 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Wolfhond eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:38

Hier geen wolfhond, maar wilde even zeggen dat ik Koda een leuke naam vind hahaha. Ik heb zelf ook een Koda in huis :P (naar de kleine beer uit Brother Bear)

Hij is een sheltie x keeshond, dus een kleine hond, maar soms noem ik hem ook mini-wolf (en hij kan net zo klagen en praten als een husky met zijn wafwaf-commentaar XD)

Afbeelding
Afbeelding

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 12:50

dierenfan: nog even spannend dus !! Maar mocht het dan zover zijn wel een heeeel leuk vooruitzicht :j

Melyoramel : Haha hele leuke naam :D hij is vernoemd naar zijn vader, die ook koda heet.
Prachtig beestje heb je daar ( en die sneeuw, heerlijk _/-\o_ )

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:47

sunshine schreef:
dierenfan: nog even spannend dus !! Maar mocht het dan zover zijn wel een heeeel leuk vooruitzicht :j

Melyoramel : Haha hele leuke naam :D hij is vernoemd naar zijn vader, die ook koda heet.
Prachtig beestje heb je daar ( en die sneeuw, heerlijk _/-\o_ )


Jaaa, als het door gaat dan nog meer familie op dit forum ;)
Durf er nog niet teveel mezelf op te verheugen omdat er zoveel kan zijn waardoor het niet door kan gaan.

Gelukkig vind ik erg veel rassen en kruisingen leuk maar deze ene combinatie sprong er gelijk uit voor mij.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:18

Topic van een tijdje geleden, maar kom het nu pas tegen
Ik heb ook een Wolfhond in huis, een Saarloos Wolfhond om precies te zijn. Hij heet Mana en wordt volgende week alweer 11 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 11:36

Wat een mooierd zeg !!! Hoe is zijn gezondheid ?

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:12

sunshine schreef:
Wat een mooierd zeg !!! Hoe is zijn gezondheid ?

Dank je! En suuuuper lief ook <3
Zijn gezondheid is prima! Omdat zijn broer twee jaar geleden ineens is overleden aan een hartafwijking en dit een erfelijke afwijking kan zijn, heb ik Mana volledig binnenstebuiten laten keren. Hij is toen kerngezond verklaard gelukkig. Hij heeft ook geen heup- of oogproblemen zoals die regelmatig voorkomen. We lopen nog iedere dag in de duinen en op het strand en hij speelt nog altijd graag met andere honden. Hij is het laatste jaar wel minder actief geworden, maar als je 11 bent mag dat :)

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:25

Leuk topic :)
Ik heb 2 Tamaskans. Een 7 jarige reu genaamd Ravi en zijn 2 jarige dochter Roek. Wij hopen volgend jaar een nestje te hebben met Roek de hopelijk toekomstige vader is een lowcontent wolfhond.

Ravi
Afbeelding

en Roek
Afbeelding

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Wolfhond eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:39

Wat een knappe honden heb je!