Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:19

Bedoel je niet CH-Teddy's dubbeldun? Ik zou niet weten wat ik bij mijn US-Teddy's af zou moeten knippen. Mijn Shelties vroeger knipte ik wel altijd, in de opvang knippen we de langharige ook. Dat is veek fijner voor ze, zeker met dit weer :j

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:30

Wat een leukerds Kiekeboefje!

@melody wat balen zeg! Zit ze nu nog aan de medicijnen?

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:26

Ja, ik bedoel idd de CH's... was nog niet helemaal wakker zeker :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:33

US Teddy’s krijgen toch niet zulks lang haar? Onna is er 1 <3

Afbeelding

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:45

Dat dacht ik al! Teddy's worden wel heeeel kortharig als je ze knipt :))

Mijn teddy's snoeien zichzelf wel met dit weer.. Dat droge huidje is nu niet fijn :(:)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:32

Ik knip mijn Coronet redelijk vaak korter. Vanwege de warmte, maar ook omdat de lange haren bij zijn billen nogal snel vies worden en er dingen in zijn haren vast blijven zitten ondanks veel kammen.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:47

Oh wat een schatjes Kiekeboefje! <3

Ik had vroeger een shelty en die knipte ik regelmatig, hij vond een lange vacht gewoon niet heel fijn, dus die kreeg een borstel coupe. Ik heb nu een rex en een vuilnisbakje met een langere vacht maar zolang hij het niet warm heeft mag hij zijn toupetje houden.

Ik moet even mijn woede kwijt. Wij hebben een onderbuurman die het niet zo nauw neemt met de hygiëne. Hij laat soms maanden de afwas staan, waaronder pannen met een dikke laag schimmel erin. Als hij zijn balkon deur open doet, zeker nu met het warmere weer, dan ga ik over mijn nek. De geur die uit dat huis komt is walgelijk. Ik heb op mijn balkon ook tig geurkaarsen en ScentChipsbranders staan om te zorgen dat je de geur nog enigszins maskeert. Ook mijn toilet lijkt een showroom aan luchtverfrissers. En net ontdek ik tot overmaat van ramp dat er maden naar binnenkomen. Ze komen ons huis binnen door gaten waar ooit de oude standleidingen van de gezamenlijke verwarming zaten, die is weg want we hebben eigen CV installaties en de gaten hebben we zo goed mogelijk dichtgemaakt, helaas niet goed genoeg.
De maden zaten ook bij mijn caafjes, dus net hebben we meteen hun hok grondig schoongemaakt en gedesinfecteerd en ook de beestjes zelf heb ik gewassen.
Ik word er echt moedeloos van en we kunnen er weinig aan doen nog. Het zijn koopwoningen en bemoeizorg kan ik niet anoniem inschakelen en dat laatste is wel nodig want hij is bijzonder agressief. -:(-
Sorry voor mijn gezeur maar ik moest het heel even kwijt.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:50

Met een koopwoning is ingrijpen idd een probleem, of hij moet een direct gevaar voor de omgeving zijn (als in brandgevaar). Sterkte met de situatie !

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:53

Dat is nog niet aan de hand dus ingrijpen is echt heel moeilijk. Ik kook nu echt op dit moment. Mijn andere buurman heeft hem er al eens op aangesproken en dan wordt hij boos. Aangezien hij met gemak een gat in de deur slaat begin ik er niet eens aan. Als mijn man de deur uitgaat dan gaan de deuren dicht en het alarm erop. Normaal kan ik het prima relativeren maar dit was net echt even de druppel.

Ik ga het hok van de caafs maar dagelijks grondig controleren want ik zit niet te wachten op ellende. De caafs zelf vonden hun bad overigens heerlijk. Gizmo gaat rustig in je arm liggen terwijl je hem wast en door Joey is nu ook mijn keukenplafond voorzien van een laagje Zwitsal :') Die gaat eerst als een idioot popcornen en dan even liggen in het water om zich vervolgens uit te gaan schudden. Gek ding, maar hij is weer lekker schoon. :D

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:54

Oh bah wat naar Tazzey :(:) Misschien kun je gaten met kit opvullen? Ik weet niet of dat een optie is, maar daarmee kun je het wel aardig dicht maken. Wel echt heel vervelend hoor, zeker in een koophuis...

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:55

Ik ga inderdaad even kijken naar een manier om die gaten goed op te vullen maar we hebben ook een gezamenlijke luchtaf/toevoer en daar komt ook een hoop ellende door naar binnen. Nu in de zomermaanden kan ik dat afplakken maar in de winter is dat een van de weinige ventilatiemogelijkheden. Ik stelde net al gekscherend voor om door al die gaten gewoon een emmer met schoonmaakmiddel te storten.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:56

Ik denk dat maden in je huis toch wel gezien mag worden als een gezondheidsrisiko, want het betekent dat hij ergens een rottend beest heeft liggen...
Als je buren al slechte ervaring hebben met aanspreken, dan zou ik meteen de politie bellen.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:57

Heb je hem al eens geconfronteerd met de overlast die jij hebt? Zo ja dan zou ik toch een keer iemand inschakelen. Jouw woongenot is naar de knoppen en hij kan misschien wel hulp gebruiken

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:04

Hij is er mee geconfronteerd inderdaad maar dat resulteerde in een woede uitbarsting. Ik vermoed dat de maden afkomstig zijn van zijn afwas die hij maanden niet doet. Ik heb overwogen de politie in te schakelen maar dan weet hij direct dat ik het geweest ben. Van de buren om hem heen die er last van kunnen hebben zijn alleen wij thuis, de rest is met vakantie of voor werk in het buitenland. En ik ben serieus bang voor zijn reactie. Ik denk dat ik zo maar even de gemeente bel en advies in win want dit kan echt niet meer.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:16

@kiekeboefje wat een leukerds!

Ik knipte de peruvian van mijn vader altijd heel erg kort. En met dit weer helemaal dan zag je dr gewoon opleven na een knipbeurt.

@Tazzey gadverdamme zeg moet er niet aan denken bah. Hoop echt dat de gemeente een oplossing heeft voor je. Want dit is te smerig voor woorden wat je buurman doet

Ik ga woensdag met de opvang bellen van hoe en wat. Zelf zal ik een noodopvang worden, gezien ik niet heel erg veel ruimte heb helaas.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:31

Had laatst ook maden in mijn vuilnisbak echt smerig, dus bak de deur uit en klein bakje met deksel op aanrecht (afvalscheid systeem dus minder afval, waardoor je bak minder snel volzit en ja minder vaak wegbrengt niet handig dus). Al zoveel soorten horgordijnen uitgeprobeerd en toch komen er vliegen binnen. Dichte hordeur kan niet ivm kat en heb huurhuis. Nu wat meer geld uitgegeven aan van die “kattenstaarten” en nog vliegen binnen. Hou de caafjes ook goed in de gaten.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:42

Met dit warme weer heb je snel maden in je afvalbak als je bijv. bakjes waar vlees of vis ingezeten heeft niet snel weggooit of etensresten van vlees/vis.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:00

Ja klopt en met ons nieuwe afval systeem is nog erger. Vorig jaar had ik gewoon een groenafval en restafval bak in de tuin. Nu heb ik groen, papier en plastic. En rest moet in de ondergrondse die 9 van de 10x ook nog is vol zit en je zak weer mee terug kan. Dus ja hoe kweek je maden -O-

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:03

Wij hebben voor rest nog wel een 'rest'kliko, maar die is wel kleiner geworden omdat we dachten hem niet meer zo vaak te gebruiken en dus geen halflege container aan de weg wilden zetten. Maar dat ding is zo smal dat een normale vuilniszak er al klem in zit. De rest wordt nu 1x per 3 weken geleegd en vroeger was het om de week.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:08

Hier ene week op woe groen andere week plastic papier 1x per maand op maandag. Zet ze wel half leeg aan de weg zeker met dit weer. Ben een eenpersoons huishouden en kreeg net als iedereen een grote plastic en papierbak en groen krijg iedereen een kleine 8)7 . Mijn ouders konden de bakken na 3 maande ruilen voor kleine, maar nu doen ze dat opeens niet meer.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:38

Wij hebben ook van die ondergrondse containers maar die worden met dit weer om de dag vervangen dus geen ongedierte daar gelukkig.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:32

Pfff man wat warm... t is hier in huis nu 27 graden :oo heb een icepod onder de badmat geschoven en ze maken er zo nu en dan even gebruik van maar verder.

Maden zijn zo goor! Wat zei de gemeente?

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:34

Ik heb nog gebeld, ga zo eerst even in overleg met manlief.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:07

Hier al 2weken stabiel 23 binnen eerst was het 21/22 maar toch iets opgelopen. Dus goed te doen voor de caafjes. Net stukje galia meloen gegeven vond amber vooral erg lekker.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:19

Hier is het nu 26,7 en het zal nog wel warmer worden want de zon komt nu aan de achterkant door het raam.