De allerbeste tips tegen (katten)haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: De allerbeste tips tegen (katten)haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:57

Ik heb twee katten: een moederpoes en haar zoon. Ze krijgen allebei royal canin urinary ivm blaasgruis bij zoon. Moeder komt nauwelijks haar vanaf, zoon verhaart het hele jaar door. 5 minuten op schoot en je hebt er een halve vacht op liggen. Echt typisch dat verschil.
Onze bank is ook vreselijk, ik onthaar de bank en het vloerkleed regelmatig met rubberen handschoenen.
Als we aan een nieuwe stofzuiger toe zijn, wordt het wel een hele goede.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: De allerbeste tips tegen (katten)haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:25

oh en om de haren overal af te halen heb ik deze:
Afbeelding

Ideaal ding (wel besteld bij ali express want scheelde heel veel met hier in nederland)
In die houders zit hetzelfde materiaal maar in tegenovergestelde richting, daardoor gaat al het haar eraf als je dat ding wat je ergens langs haalt erin en eruit haalt. Het onderste blauwe kapje van de houder kan je los klikken en zo makkelijk het haar weggooien :)

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: De allerbeste tips tegen (katten)haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 10:27

Oeh dat klinkt ideaal! Heb je een linkje/naam Bianca? :)

Dorien66

Berichten: 1647
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:12

Onze kat eet Applaws brokjes, hoog vlees-percentage, en verhaart niet erg. Voor het ontharen van kleding gebruiken wij gewoon een stuk ducttape, wel zo goedkoop. En voor de bank hebben we een opzetstuk voor de stofzuiger gekocht, niet goedkoop maar werkt supergoed! Je hoeft niet te drukken, gewoon rustig stofzuigen: https://www.miele.nl/c/speciale-opzetst ... me=STB_101

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:15

Hier heb ik ook aparte thuis kleren die echt niet in aanraking komen met nette kleren.. Veeeeel plakbandrollers van de ikea voor de bank en kussens..En soms gaan de plakbandrollers gewoon over mijn kat heen, ze reageert er niet op! _/-\o_

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:30

Helderder schreef:
Oeh dat klinkt ideaal! Heb je een linkje/naam Bianca? :)


Dit is de goedkoopste die ik op het moment kan vinden.

Hot selling Magic Schoon Herbruikbare Zelfreinigende Huisdier Haar Borstel Set Dubbele Lint Remover Bont Scrub Kleding Bag Dust Brusher
http://s.aliexpress.com/zmA3EjIj?fromSns=WhatsApp

Ik hoop dat het zo lukt, anders probeer ik het zo even via de laptop

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:33

Dorien66 schreef:
Onze kat eet Applaws brokjes, hoog vlees-percentage, en verhaart niet erg. Voor het ontharen van kleding gebruiken wij gewoon een stuk ducttape, wel zo goedkoop. En voor de bank hebben we een opzetstuk voor de stofzuiger gekocht, niet goedkoop maar werkt supergoed! Je hoeft niet te drukken, gewoon rustig stofzuigen: https://www.miele.nl/c/speciale-opzetst ... me=STB_101


Oef de dirt devil is zover ik zie exact hetzelfde en veel goedkoper!

Dorien66

Berichten: 1647
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:20

Maartje1990 schreef:
Dorien66 schreef:
Onze kat eet Applaws brokjes, hoog vlees-percentage, en verhaart niet erg. Voor het ontharen van kleding gebruiken wij gewoon een stuk ducttape, wel zo goedkoop. En voor de bank hebben we een opzetstuk voor de stofzuiger gekocht, niet goedkoop maar werkt supergoed! Je hoeft niet te drukken, gewoon rustig stofzuigen: https://www.miele.nl/c/speciale-opzetst ... me=STB_101


Oef de dirt devil is zover ik zie exact hetzelfde en veel goedkoper!

Is adviesprijs van Miele, dat hebben wij toen niet betaald gelukkig :D
En de kwaliteit van de Dirt Devil? Die Miele-dinges hebben we nu een jaar of vijf, gebruiken hem minstens 1x per week en hij doet het nog uitstekend. Toen ik die Dirt Devil googlede een tijdje geleden, zag ik een paar slechte recensies langskomen. Kan nu anders zijn hoor, geen idee. Maakt ook niet uit, want ons Miele-ding is nog niet aan vervanging toe :+

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:26

BianCatjee schreef:
Helderder schreef:
Oeh dat klinkt ideaal! Heb je een linkje/naam Bianca? :)


Dit is de goedkoopste die ik op het moment kan vinden.

Hot selling Magic Schoon Herbruikbare Zelfreinigende Huisdier Haar Borstel Set Dubbele Lint Remover Bont Scrub Kleding Bag Dust Brusher
http://s.aliexpress.com/zmA3EjIj?fromSns=WhatsApp

Ik hoop dat het zo lukt, anders probeer ik het zo even via de laptop


Je kan 'm ook bij de Kruidvat krijgen op 't moment! Hier zag ik 'm voor 17 euro geloof ik.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: De allerbeste tips tegen (katten)haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:52

Dorien dat weet ik niet we hebben m pas net :)

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De allerbeste tips tegen (katten)haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:08

Bank heb ik een kleed op liggen. Dit kleed gaat elke week in de wasmachine en in de droger.
Dagelijks wordt er gestofzuigd.
Kleding waar ik netjes mee de deur uit wil trek ik op het laatste moment aan.
Dan ren ik naar buiten, eventueel een snelle pitstop bij de Ikea plakrollers.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: De allerbeste tips tegen (katten)haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:18

Let wel op dat je nadat je de kat hebt geborsteld,met vochtige handen of doek de meeste losse haren weghaalt.
Anders likt de kat alsnog veel losse haren op. En dat kan weer leiden tot extra haarballen.

Onze kat staat niet op speciaal voer, maar verhaart maar eens per jaar in de zomermaanden. Ik denk dat vooral het type vacht een rol speelt.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:39

AnneJ1995 schreef:
BianCatjee schreef:

Dit is de goedkoopste die ik op het moment kan vinden.

Hot selling Magic Schoon Herbruikbare Zelfreinigende Huisdier Haar Borstel Set Dubbele Lint Remover Bont Scrub Kleding Bag Dust Brusher
http://s.aliexpress.com/zmA3EjIj?fromSns=WhatsApp

Ik hoop dat het zo lukt, anders probeer ik het zo even via de laptop


Je kan 'm ook bij de Kruidvat krijgen op 't moment! Hier zag ik 'm voor 17 euro geloof ik.


Correctie, heb m net weer gezien, voor 2,99 haha. Zat er maar een beetje naast :+

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:40

Afbeelding


Okay, dit was de opbrengst van 1 kat! :wow:
Dat komt in ieder geval NIET in en op onze bank terecht en scheelt zeker 3 stofzuigerzakken komende tijd!

Echt een aanrader onze kattentrim afspraak voor onze Brittjes. Ik denk dat het verharen nu echt vele malen minder zal zijn.
Erg blij met resultaat en de poezels weer licht en luchtig! +:)+

raylaatje
Berichten: 631
Geregistreerd: 28-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:12

Wat ik zelf doe/deed (nu alleen nog 2 honden, voorheen ook katten):
- elke dag de fleecedeken die over het hondenkussen of in de kattenmand verwisselen voor een schone. Bij de ikea zijn hele dunne fijne te koop voor 2 euro, neemt weinig ruimte in in de wasmachine en word niet zwaar/is snel droog.
-elke dag afstoffen met een natte doek
-elke dag stofzuigen en dweilen, minimaal 2x per week stoomreiniger.
- voor katten bestaan krabpalen met normale palen om aan te krabben, maar de liggedeeltjes en holletjes zijn gewone planken en daar kan je kussens erop maken met klitteband en touwtjes. De kussentjes in de was, doekje over de planken en een helemaal hygiënische krabpaal!

Borstelen alleen in de verhaarperiode. Daarmee help je ze om de verhaarperiode sneller door te komen door de al los zittende haren eruit te halen.
Niet(!) borstelen buiten de verhaarperiode, hiermee trek je juist haren los. Laat je eens informeren over welke borstel je het beste kan gebruiken voor het type vacht van je kat. Bij de meeste katten is een harkje met ijzeren pinnetjes het handigst! Met een furminator haal je idd veeeel haar weg, maar dit doe je door de mesjes. Niet gebruiken dus

Goed voer is ook zeker helpend voor de vacht! Met goede voeding gaat de verhaarperiode een stuk sneller en zal de vacht gezonder en minder dof zijn.
Er werd genoemd dat je dan perse kvv moet voeren. Dit hoeft niet (doe ik zelf wel) maar je kan ook kiezen voor een brok met de volgendr kenmerken:
- weinig granen of graanvrij
- hoog vleesgehalte, hoog in spiervlees en orgaanvlees, bot is ook belangrijk maar niet perse op de vacht
- vetten! Liefst zou ik ze uit dierlijke producten zien, maar plantaardig kan ook

Soms kan wat schapenvet ook helpen voor de vacht.

Hebben de katten een gezond gewicht? Bij te zware katten zie je vaak dat ze op den duur het minder belangrijk vinden om zichzelf goed te wassen, bij extreme dikte kunnen ze dit zelfs niet eens goed.

Vooral je huis, dekens, bank als ze daar op liggen goed schoonhouden en dekens regelmatig verschonen helpt enorm. Toen ik nog thuis woonde werd dit stuk minder gedaan en had ik regelmatig mijn kleren onder dierenhaar zitten. Nu misschien 1 week per jaar als ze echt enorm verharen.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: De allerbeste tips tegen (katten)haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:28

Het is nu geen optie meer, maar ik heb Cornish rexen.
Die hebben van nature geen buitenvacht.
Het weer is omgeslagen en nu zijn ze in de ‘rui’.
Voor het eerst sinds de winter haartjes gevonden.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:45

BianCatjee schreef:
Helderder schreef:
Oeh dat klinkt ideaal! Heb je een linkje/naam Bianca? :)


Dit is de goedkoopste die ik op het moment kan vinden.

Hot selling Magic Schoon Herbruikbare Zelfreinigende Huisdier Haar Borstel Set Dubbele Lint Remover Bont Scrub Kleding Bag Dust Brusher
http://s.aliexpress.com/zmA3EjIj?fromSns=WhatsApp

Ik hoop dat het zo lukt, anders probeer ik het zo even via de laptop

Dit product is helaas niet beschikbaar..

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: De allerbeste tips tegen (katten)haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:36


Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:14

Only2Bianca schreef:
[ [url=m/C4eOpd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Okay, dit was de opbrengst van 1 kat! :wow:
Dat komt in ieder geval NIET in en op onze bank terecht en scheelt zeker 3 stofzuigerzakken komende tijd!

Echt een aanrader onze kattentrim afspraak voor onze Brittjes. Ik denk dat het verharen nu echt vele malen minder zal zijn.
Erg blij met resultaat en de poezels weer licht en luchtig! +:)+

Woooow dat is echt bizar veel

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 02:51

Luxorvalkje schreef:
Het is nu geen optie meer, maar ik heb Cornish rexen.
Die hebben van nature geen buitenvacht.
Het weer is omgeslagen en nu zijn ze in de ‘rui’.
Voor het eerst sinds de winter haartjes gevonden.


Ik was even aan het meelezen hier en maakte me de bedenking bij het lezen van al de tips hoe zalig het is een cornish rex in huis te hebben. Ik heb vroeger een pers en een ragdoll gehad maar vooral van de ragdoll werd ik gek van het haar.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:34

Ik heb hier 2siberen. 1 is een neva. Dat is zeg maar een point nét als de ragdoll en die verhaart idd ook niet normaal. Bij mij helpt de rubberen borstel gelukkig goed voor onze bank. De bank is ons aangeraden. Het is leer met een stoflaagje erover. Het kijkt op geschuurd leer maar verdraagt kattennagels.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:48