vriend overhalen 2e hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:54

De argumentatie van jou vriend over ruimte is niet helemaal te doorgronden maar die van jou ook niet. Ik speel hier even advocaat van de duivel maar denk dat jij sowieso een 2e wil (je hebt er zelfs al 1 op het oog), dit een mooie oplossing vind maar daarmee wel aan de wensen van je partner voorbij gaat. De problematiek die je beschrijft is heel goed te verbeteren met een goede hondentrainer. Heb bij een vriendin ook fantastisch resultaat gezien. Waarom niet eerst proberen de oorzaak aan te pakken ipv symptoombestrijding? Als dat niet genoeg zoden aan de dijk zet kun je het alsnog bespreekbaar maken.

Ik snap overigens wel dat je er helemaal enthousiast voor bent hoor ;)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 20:01

RaafSmits schreef:
Tel je zegeningen en wees blij dat je een fijne hond hebt.
Het ís niet alleen het eten wat extra wordt, maar ook dierenartskosten, eventuele vakantie regelingen, de handigheid van één hond makkelijk mee kunnen nemen naar visite, of iemand vragen om op één hond te passen.Het karakter van Dora is fijn, maar wie zegt dat zo blijft als er een andere hond bij komt of dat de andere hond ook zo een prettig karakter heeft.
Er zijn zoveel manieren om jou hond in contact te laten komen met vriendjes en vriendinnetjes, dat dat eigenlijk géén rede is om er een tweede bij te willen.
Laat het rusten.
Jou vriend zal écht wel zijn reden hebben, maar misschien ren je door je eigen enthousiasme daar een beetje langs heen.


vertel mij die maar eens dan, en dan ook zo dat ze tijdens onze werkdagen bij ons zijn zodat mijn hond niet alleen zit voor 4ux4dagen.

Dora is zo ontzettend verlegen/bang dat er echt maar 2 honden zijn die ze leuk vind, ( + die van mijn moeder die 4uur rijden verderop woont)

ze moet echt kunnen kennismaken met een hond, liefst in een ruimte die zij kent, zodat ze op haar eigen tempo kan kennismaken. en ja, na een uur gaat ze dan los en speelt ze met iedere hond, maar buiten lukt dat dus niet, ook niet met de hond van een dorpsgenoot die we dus dagelijks tegenkomen.

ik weet dat dit 'vreemd' gedrag is. maar ze is echt enorm gek op de vriendjes die ze wel heeft, en als mijn moeders honden na een paar dagen logeren weggaan, is ze echt van slag en gaat zoeken en piepen.

daar tegenover; de laatste oppashond die ik had was een onopgevoedde dwerg-herder. deze werd gebracht door toeristen die een dagje weg wilden zonder hond. zou vriendelijk zijn naar andere honden.

uiteindelijk bleef hij zo opdringen naar Dora en proberen op haar te springen vóór ze hem überhaupt kon besnuffelen, dat zij uiteindelijk met haar staart tussen haar benen gevlucht is naar boven. de dwerg kon gelukkig niet traplopen.
uiteindelijk uitlaten, toch samen geprobeerd, dora los en dwerg vast, dan komt ze hem dus wel voorzichtig begroeten, maar door zijn drukte/ vreemde signalen (was ook niet gecastreerd ondanks dat ze dat wel aangaven) zijn ze geen vriendjes kunnen worden.

een hond buiten tegenkomen die niet bij zijn baas blijft en op ons afrent betekend een dora die wegrent, de duinen in of het bos in. gelukkig heeft ze genoeg vertrouwen om wel naar mij te komen of achter mij te verschuilen, en een rustige hond durft ze wel te besnuffelen, maar als die hond dan toch wil spelen.... dat gaat te snel ofzo?

ik heb best wat verstand van honden maar hoe ik dit anders moet oplossen weet ik ook niet.

en is dat opgelost, blijft het feit dat nu ik weer fulltime werk, mijn liefste bezit in de hele wereld toch een behoorlijke tijd per week alleen thuis zit, en dát vind ik ook kwalijk!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: vriend overhalen 2e hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:12

Misschien weet je niet dat een hond een behoorlijk aantal uur slaapt op een dag,dat doen ze zeker als je weg bent.Als je van te voren een wandeling maakt en dan de hond thuis laat gaat ze lekker een paar uur pitten.

Als je vriend echt niet wilt zou ik dat accepteren,op mij kom je een beetje opdringerig over en daar houden mannen meestal niet zo van.Je moet ze altijd het idee geven dat het idee van hun afkomt.Verder klinkt je verhaal niet dat je een hond hebt die nu dringend op een soort genoot zit te wachten(zegt zei met 6 honden in huis).

Anoniem

Re: vriend overhalen 2e hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:24

Ik vraag mij soms af waarom mensen gewoon geen nee kunnen aanvaarden... Hij wil het echt niet, dan is het klaar toch?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: vriend overhalen 2e hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 20:46

nogmaals, als er na een goed gesprek waarin hij mij gewoon concreet kan vertellen waarom niet ipv het gesprek af te kappen, uit komt dat hij het echt niet wil, dan zal ik me daar voorlopig bij neerleggen.

een hond erbij terwijl hij er echt niet achterstaat is natuurlijk niet de bedoeling.

maar voor mijn gevoel is er geen reden. en dan denk ik; geven en nemen. ik help hem nu met zijn passie/hobby, er staan dozen vol lp' s in de woonkamer die wekelijks worden uitgebreid, zijn eigen ruimte voor de muziek wordt nu gebouwd, wat dus óók minder ruimte betekend voor ons/kinderen.. (enige 'lege' ruimte nog) én minder tijd samen doorbrengen betekend.

maar nogmaals; als er vanavond een nee uit komt laat ik het voorlopig rusten.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: vriend overhalen 2e hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:47

Ik lees mee, ik wil het broertje van onze hond kopen maar vriendlief is het er nog niet mee eens :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:57

Ik snap ook niet waarom er altijd goede redenen moeten zijn. Voor hem zijn die redenen goed genoeg. Hij vindt dat er geen plaats is. Jij vindt dat onzin want hij wil wel kinderen. Sorry, maar dat kun je niet vergelijken. Dan moet mijn vriend ook maar akkoord gaan met een extra paard, omdat er wel een schaap bij past? Jou vriend zijn gevoel zegt nee. Daar moet geen hele uitleg rond komen met onderbouwde argumenten omdat enkel jij het dan laat rusten.

Dan kun jij wel beginnen over zijn lp’s dat jij hem daar in steunt. Dan kun je ook gewoon zeggen dat jij het genoeg vindt en het klaar is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-18 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:58

DeMolenhoek schreef:
Ik vraag mij soms af waarom mensen gewoon geen nee kunnen aanvaarden... Hij wil het echt niet, dan is het klaar toch?


Mee eens. Zo te horen ben je ook enorm aan het drammen / zeuren. Zou ik enorm pissig van worden.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: vriend overhalen 2e hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 21:13

ik was alleen maar opzoek naar argumenten of inzichten, jammer dat ik gelijk als een drammer wordt afgeschilderd.

ja, ik laat als ik een leuke hond zie, de foto's zien. maar dat betekend niet dat er dan gelijk een kruisverhoor achteraan komt óf dat ik ruzie veroorzaak..

ik wil gewoon, ipv het tussendoor vragen en een 'nee, gewoon niet' antwoord, een goed gesprek aan kunnen gaan. en ja, als zijn antwoord ondanks mijn redenen, een nee is, dan komt er geen hond en leg ik me daar bij neer.

dat goede gesprek is er dus nog niet geweest omdat hij niet eens wil luisteren naar mijn ideeën/ redenen, maar gewoon gelijk nee roept.

fijne avond verder +:)+

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: vriend overhalen 2e hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:22

ik heb het niet eens gevraagd, gewoon medegedeeld dat er een 2e hond komt. en nu is mijn vriend er hartstikke gek mee.
Misschien het onderwerp even laten rusten, het kan ook zijn dat hij nu al zo gefrustreerd is over het onderwerp dat hij automatisch alles afketst.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:33

Goed gesprek lijkt mij een heel goed idee. Ik ben nog in het stadium dat ik graag een hond wil en mijn man vooral nadelen ziet, maar af en toe hebben we het er wel over. En ik begrijp zijn argumenten ook wel. Niet meteen proberen te weerleggen helpt bij mij wel om het gesprek open te houden. Succes!

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:56

Ik was ook heel enthousiast over een tweede hond erbij (over een jaar ofzo) maar heb er nu een logeetje bij en ben van dat idee aan het afstappen. :')
Vergeet niet dat als er 1 ongewenst gedrag vertoont de tweede dat gedrag kan overnemen.
Gisteren waren ze hem samen gepeerd bijvoorbeeld, die van mij is normaal heel betrouwbaar terug te roepen maar het logeetje nam de kuierlatten en de mijne vond hem op dat moment net wat interessanter dan mij met mijn geroep en snoepjes. :+
Eenmaal terug heb ik er alsnog lekkers ingeduwd en regelmatig aandacht gevraagd en zodra er gekeken werd lekkers in geduwd, daardoor bleven ze beter bij me maar dat weglopen was ff een baalmoment.
Idem voor waakgedrag,logeetje is nogal waaks en die van mij vliegt nu vooruit zodra logeetje al een brommetje geeft. >;)
Op zich geen grote dingen natuurlijk en een goede ervaring maar het is wel ff omdenken, creatief zijn en aanpassen. :)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: vriend overhalen 2e hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:09

Andersom kan ook :D mijn huksy nam veel goede dingen over van mijn border :j

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:27

Dimphyl schreef:
ik was alleen maar opzoek naar argumenten of inzichten, jammer dat ik gelijk als een drammer wordt afgeschilderd.

ja, ik laat als ik een leuke hond zie, de foto's zien. maar dat betekend niet dat er dan gelijk een kruisverhoor achteraan komt óf dat ik ruzie veroorzaak..

ik wil gewoon, ipv het tussendoor vragen en een 'nee, gewoon niet' antwoord, een goed gesprek aan kunnen gaan. en ja, als zijn antwoord ondanks mijn redenen, een nee is, dan komt er geen hond en leg ik me daar bij neer.

dat goede gesprek is er dus nog niet geweest omdat hij niet eens wil luisteren naar mijn ideeën/ redenen, maar gewoon gelijk nee roept.

fijne avond verder +:)+


Na je andere berichten denk ik steeds meer dat mijn eerdere reactie er dichtbij zit. Jou partner dient drogredenen aan waarom niet, jij doet hetzelfde over het waarom wel. Komt van je partner onvolwassen over, van jou een beetje manipulatief. Zeg ik nu als buitenstaander. Nogmaals, kijk eerst of je de oorzaak op kunt lossen.kun je daarna altijd nog andere opties overwegen.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:29

KarmaChansy schreef:
Andersom kan ook :D mijn huksy nam veel goede dingen over van mijn border :j

Dat kan ook zeker idd, maar wilde even de andere kant belichten. :)

7ofhearts

Berichten: 2760
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:41

Dimphyl schreef:
RaafSmits schreef:
Tel je zegeningen en wees blij dat je een fijne hond hebt.
Het ís niet alleen het eten wat extra wordt, maar ook dierenartskosten, eventuele vakantie regelingen, de handigheid van één hond makkelijk mee kunnen nemen naar visite, of iemand vragen om op één hond te passen.Het karakter van Dora is fijn, maar wie zegt dat zo blijft als er een andere hond bij komt of dat de andere hond ook zo een prettig karakter heeft.
Er zijn zoveel manieren om jou hond in contact te laten komen met vriendjes en vriendinnetjes, dat dat eigenlijk géén rede is om er een tweede bij te willen.
Laat het rusten.
Jou vriend zal écht wel zijn reden hebben, maar misschien ren je door je eigen enthousiasme daar een beetje langs heen.


vertel mij die maar eens dan, en dan ook zo dat ze tijdens onze werkdagen bij ons zijn zodat mijn hond niet alleen zit voor 4ux4dagen.

Dora is zo ontzettend verlegen/bang dat er echt maar 2 honden zijn die ze leuk vind, ( + die van mijn moeder die 4uur rijden verderop woont)

ze moet echt kunnen kennismaken met een hond, liefst in een ruimte die zij kent, zodat ze op haar eigen tempo kan kennismaken. en ja, na een uur gaat ze dan los en speelt ze met iedere hond, maar buiten lukt dat dus niet, ook niet met de hond van een dorpsgenoot die we dus dagelijks tegenkomen.

ik weet dat dit 'vreemd' gedrag is. maar ze is echt enorm gek op de vriendjes die ze wel heeft, en als mijn moeders honden na een paar dagen logeren weggaan, is ze echt van slag en gaat zoeken en piepen.

daar tegenover; de laatste oppashond die ik had was een onopgevoedde dwerg-herder. deze werd gebracht door toeristen die een dagje weg wilden zonder hond. zou vriendelijk zijn naar andere honden.

uiteindelijk bleef hij zo opdringen naar Dora en proberen op haar te springen vóór ze hem überhaupt kon besnuffelen, dat zij uiteindelijk met haar staart tussen haar benen gevlucht is naar boven. de dwerg kon gelukkig niet traplopen.
uiteindelijk uitlaten, toch samen geprobeerd, dora los en dwerg vast, dan komt ze hem dus wel voorzichtig begroeten, maar door zijn drukte/ vreemde signalen (was ook niet gecastreerd ondanks dat ze dat wel aangaven) zijn ze geen vriendjes kunnen worden.

een hond buiten tegenkomen die niet bij zijn baas blijft en op ons afrent betekend een dora die wegrent, de duinen in of het bos in. gelukkig heeft ze genoeg vertrouwen om wel naar mij te komen of achter mij te verschuilen, en een rustige hond durft ze wel te besnuffelen, maar als die hond dan toch wil spelen.... dat gaat te snel ofzo?

ik heb best wat verstand van honden maar hoe ik dit anders moet oplossen weet ik ook niet.

en is dat opgelost, blijft het feit dat nu ik weer fulltime werk, mijn liefste bezit in de hele wereld toch een behoorlijke tijd per week alleen thuis zit, en dát vind ik ook kwalijk!



Niet alleen zal je regelmatig andere honden en hun eigenaren tegen komen op wandelingen, kijk eens of daar een hond bij zit die ze aardig genoeg vind om vaker mee af te kunnen spreken.
Verder kan je via social media in contact komen met honden-mensen bij jou in de omgeving.
Mogelijk kunnen er zo op die manier afspraken ontstaan zodat jou hond niet alleen thuis hoeft te zijn, maar dat er mensen zijn met meer tijd die het leuk vinden om er de uren dat jij werkt een hondje bij te hebben.
Zo zijn er ook vaak oudere mensen die het niet handig vinden om zélf weer een hond in huis te nemen , maar wél veel plezier hebben in hun oppashond.
Er zijn clubjes en verenigingen, van gehoorzaamheid tot behendigheid en flyball........
Er zijn uitlaatcentra die de hond thuis ophalen en gezellig een paar uur "weg "zijn met jou hond, leuk spelen met andere honden op een al dan niet afgesloten terrein, en ook nog eens wat scholing krijgen van erkende trainers.
Echt.........zo kan ik nog wel even doorgaan.

En jou laatste zin verbaast mij dan wel weer.
Je gaat meer uren maken op je werk en vind het vervelend dat jou hond dan die tijd alleen zit?
Ook al zou!! je twee honden hebben.......in zekere zin zitten die dan nog steeds "alleen " want ondanks het gezelschap van elkaar wil dat niet altijd zeggen dat de hondjes heel sociaal en stapelbaar naar elkaar zullen zijn.
In dat geval zitten er twee honden zielig te wachten dat je weer thuis komt.
Natuurlijk, er zijn legio verhalen dat het zo leuk, zo lief en zo schattig is..........misschien zitten daarom ook wel een beetje de asiels zo vol.
Wij denken nog veel te vaak als méns............niet als hond.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:51

Ik zou de oplossing niet perse zoeken bij het aanschaffen van een tweede hond maar eerder inderdaad eens kijken naar een oppas hond voor af en toe erbij of iemand die jullie hond kan uitlaten/gezelschap houden op het moment dat jullie aan het werk zijn en de hond dus alleen zit.

Wij hebben een tweede hond gekocht, leek ons zo leuk voor onze reu: een speelkameraadje, want hij speelde zo leuk met andere honden. En inderdaad, ook voor die momenten dat hij alleen zat. Weloverwogen een pup uitgekozen: zelfde ras, het andere geslacht. Kan niet mis gaan! Dachten wij... Helaas klikte het niet en hadden we op een gegeven moment twee ongelukkige honden. Toen heb ik de moeilijkste beslissing ooit moeten maken en is het teefje herplaatst. Nu zijn het weer twee gelukkige honden. Maar oh wat doet dat zeer! Een tweede hond betekent dus niet altijd alleen maar dat het leuk is voor de andere hond.. helaas.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:04

RedPassion schreef:
Een hond (uit het buitenland) opvangen. :) Dan heb je zelf mooi de mogelijkheid om te kijken of het echt klikt met Dora en als zo'n hond er toch al is is het veel moeilijker voor je vriend om nog nee te zeggen. }> Zo ben ik ook aan nummer 3 gekomen en aan nummer 4 wordt gewerkt. O:)


Zo blijft nummer twee ook bij ons hangen haha :')

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:28

Wij hebben sinds een jaar of twee 2 honden. En ik wou het ook persé. Nou zitten er echt leuke kanten aan hoor en ik zou geen van de honden willen missen maar ik zou nooit weer voor 2 honden kiezen. Ik vind het erg onpraktisch. Waar we 1 hond nog wel eens mee namen laten we ze nu thuis (de meeste mensen vinden 1 hond nog wel ok in huis maar 2 is echt teveel). Ook met vakanties ofzo, we nemen geen 2 honden mee dus voor beide oppas nodig. Niet makkelijk te vinden. Deze vakantie gaan ze beide naar een ander oppasadres.
Zo zijn er nog wel meer dingen, nogmaals.. Ik zou ze niet meer kunnen missen maar ik zou echt nog even nadenken over 2 honden.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:34

Ik zou eerlijk gezegd geen redenen gaan verzinnen zodat hij overgehaald wordt. Wij hebben een tijd 2 honden gehad, toen weer 1 en nu weer 2. 1 hond of 2 honden maakt een groot verschil. Je hebt meer zooi in huis, oppas vinden is lastiger en meenemen naar anderen is ook moeilijker. Wij namen ze al nooit mee op visite dus wij merken er niet zoveel van maar als mijn man er niet achter zou staan. Het is toch een extra belasting en daar moet je allebei echt achter staan. Het is toch een gezinslid.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: vriend overhalen 2e hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 22:25

bedankt weer voor alle inzichten :D

een 2e hond is natuurlijk geen must.
na het zien hoe mijn moeders hond bij het overlijden van hond 2 enorm aftakelde, en zij na 2 maanden uit 'nood' er weer een bij namen, zie ik het misschien iets te rooskleurig.

natuurlijk zou ik graag een 2e hond willen, voor mezelf.

én voor het 'roedeldieren' idee. toen ik naar hier verhuisde had ik niet verwacht weer 40u te gaan werken, maar heb nu zo'n fijne job dat ik het graag wil, de centen zijn natuurlijk altijd fijn en in de zomer kan het gewoon niet anders. daardoor zijn mijn oppashondjes dus helemaal gestopt.
denk dat het dus vooral eigen gevoel is, en een klein beetje het 'honden horen samen' idee(misschien ook te vermenselijkt)

natuurlijk neem ik dat ook mee in een gesprek, IK wil graag een 2e hond.. maar we wonen hier samen dus die beslissing moet sowieso sámen gemaakt worden.

heb het er dus nog niet over gehad. lijstje wel gemaakt en dat ligt op tafel, heb gezegd dat hij er naar mag kijken en aanvullen met meer -/+ punten als hij die evt heeft. heb er wel bijgezegd dat het natuurlijk geen punten telling wordt en dat zijn mening/gevoel (dus ook zonder duidelijke reden) gewoon telt.

een logeer/opvang hond is wel iets wat we kunnen proberen, vooral ook om te zien hoe dora dat oppakt, langer dan 5 dagen hebben we nog geen logé gehad. dat is dan iets voor na de zomer.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:36

troi schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik vraag mij soms af waarom mensen gewoon geen nee kunnen aanvaarden... Hij wil het echt niet, dan is het klaar toch?


Mee eens. Zo te horen ben je ook enorm aan het drammen / zeuren. Zou ik enorm pissig van worden.


Jullie waren me net een slag voor. Ik ben ook bij mijn vriend gaan wonen. Ik als dierengek, hij verre van. Mijn kat was zwanger waardoor we een nestje hadden toen ik nog bij mijn ouders woonden. 1 kitten hebben wij toendertijd in huis gehaald omdat ik graag een kitten van mijn kat wilde. Dat was een grote stap voor hem. Ja, ik wil het liefst nog een kat en een hond, paarden aan huis.. je kent het wel :+ maar ik zou het niet in mijn hoofd halen hem over te halen voor de hele beestenboel. Het is zijn huis allereerst! En hij, als geen dierengek, heeft voor mij een kat in huis genomen. Daar ben ik al heel blij mee :j
Waarom zou je je eigen zin moeten door drammen als hij aangeeft het niet te willen? Wees blij met wat je al hebt en ook met je vriend. Je vriend doet al veel consessies door 1 hond in huis te nemen :j andersom ben jij ook niet blij als hij tips gaat vragen aan iedereen hoe hij het best jou overkan halen om je hond uit huis te zetten, toch?

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:11

Om eerlijk te zijn zou ik dan weer nooit mijn beestenboel opgeven voor mijn relatie, maar voor mij zijn mijn dieren dan ook minstens zo belangrijk als de mensen om mij heen. :)

Ik begrijp dat als je bij iemand in huis komt wonen je je aan zult moeten passen, maar ik vind dat dat niet betekent dat degene van wie het huis is alles maar moet bepalen. Je kiest ervoor om samen te gaan wonen en dat betekent dat een groot aantal zaken in overleg zal moeten gaan. Natuurliji moet je daarin elkaars keuzes respecteren en als jou vriend écht geen tweede hond wil dien je dat te accepteren.

Ik zou vooral niet teveel aandringen en er op een rustig moment eens over beginnen. Hoe meer je erover "zeurt", hoe kleiner de kans is dat je vriend erover met je in gesprek wil gaan.

Wij hebben ook twee honden en dit gaat echt prima, er komt volgend jaar zelfs een derde bij waarschijnlijk. Zolang je het financieel kunt redden is het prima te doen. Bij ons scheelt het wel dat we een grote tuin hebben en ze dus veel buiten kunnen lopen. Verder gaan we 2x per dag naar het bos dat aan het einde van de straat ligt, of je er dan een of twee meeneemt maakt ook niet uit. Als we er niet zijn dan slapen ze en zijn we langer dan 3 uur weg passen mijn opa en oma op. Ik moet er wel bij zeggen dat zo'n achterban erg fijn is. :j Ons eerste hondje is een stuk zelfverzekerder en socialer geworden door de komst van onze tweede hond, maar dat is natuurlijk geen garantie.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: vriend overhalen 2e hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:05

Als je in de buurt woonde hadden we eens kunnen afspreken.
Mijn cocker is erg vriendelijken speels.

Ook hier praten we weleens over een 2e cocker.
We hebben afgesproken dat 1 hond nu goed is.
En komt er een cocker op ons pad dan is hij welkom.

Je hebt ook doggydating volgens mij.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 19:08

luuntje schreef:
Als je in de buurt woonde hadden we eens kunnen afspreken.
Mijn cocker is erg vriendelijken speels.

Ook hier praten we weleens over een 2e cocker.
We hebben afgesproken dat 1 hond nu goed is.
En komt er een cocker op ons pad dan is hij welkom.

Je hebt ook doggydating volgens mij.


lief aangeboden! inderdaad niet in de buurt..

doggydating is hier Jammergenoeg echt niet actief, wat bordercollie meetings meer niet. zelf al eens 1 geopend maar 0 reactie

toevallig vanmiddag met een bekende uit de buurt met een hond Vd zelfde stichting ook besproken en die wil ook wel eens afspreken :D