Jouw dier en vooroordelen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:56

Mijn husky loopt los ja, na heel heel hard werken :

edit: met balto nog niet geprobeert omdat hij nieuw is :P

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3


DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:59

Resistance schreef:
DaniqueM schreef:
Mensen zeggen heel vaak als ik vertel dat mijn hond een husky is dat dat helemaal niet kan, want hij heeft geen blauwe ogen :+

Ook al vaak mee gemaakt dat mensen hun kindere of hond weg trekken bij hem, en zeggen ‘kijk uit een wolf’. Om ze vervolgens te horen zeggen ‘dadelijk eet hij hem nog op’.
Maar hij heeft nog nooit een stap verkeerd gezet en is super sociaal, daarnaast loopt hij nooit los en houd ik hem altijd uit de buurt bij mensen die er niet van gedient zijn.
[ [url=m/lKp6Qs.jpg]Afbeelding[/url] ]




Kan je een hus nou los laten lopen of niet? :)


Hij heeft tot dat hij een maand of 9 was altijd los gelopen, alleen op het moment niet meer omdat hij heel snel afgeleid is. En zodra hij dan ergens naar toe wil gaat hij daar ook eerst naar toe en komt hij daarna pas terug.
Maar hij is pas 1,5 dus we blijven lekker trainen en hopen dat hij later weer lekker los kan.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:00

Wat een heerlijk topic

Wij hebben 2 kruisingen.
De linker heeft volgens vele een extreem hoog aaibaar gehalte. Als ik zeg dat hij liever met rust gelaten wordt en zelfs bang is voor mensen. Luisteren ze daar nooit naar. Dan horen ze het wel als hij zijn stem opzet. Daarna is hij ineens levensgevaarlijk. Hij is gekruist cane corso x border collie. Met zijn 53 kilo & 72 cm is hij wel een flinke.

Onze andere kleine krummel is pitbull x border collie.
Zodra we dat dus ook benoemen dralen mensen rap af.

Afbeelding

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:02

Ik heb een Spanjaard en dan hoor je wel eens dat mensen zeggen die honden moet je daar laten.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:08

ik heb jarenlang een honden ras gehad wat door de regering publiekelijk als gevaarlijk bestempeld was..

puur vooroordelen op het uiterlijk ,want toen der tijd was er geen enkel bijtincident van dit ras bekend..

maar goed,mensen houden van vooroordelen en het veroordelen,dus van die naam zullen ze nooit meer afkomen...

Boheme

Berichten: 2101
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:18

Herkenbaar Kimme261, ook zo vreselijk gevaarlijke hond gehad, heb de ergste dingen naar mijn hoofd gekregen. Maar hij was de liefste voor iedereen. Nu een kruising Jack, vind mensen geweldig, is aarts lui maar haat andere honden, grijpt zonder waarschuwing. En mensen begrijpen dat niet. Nee hij gaat niet los maar hoe vaak mensen hun hond naar die van mij laten komen is niet meer te tellen, want hij kan toch niets doen, hij is zo lief en grappig..

[o]

fierefluiter
Berichten: 198
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:27

Ik ben een keer op straat aangesproken door een jongen rond de 17 die wilde weten waarom ik een oma hondje heb :') (yorkshire kruising )
Ook ik mishandel mijn hond omdat hij een jasje aankrijgt als het regent, en al helemaal als hij mee mag rennen met de fiets of skateboard, wat hij echt heel leuk vindt.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:41

Ik heb twee honden:

Een Rottweiler die we van pup af hebben. Best een joekel (zelfs voor een rottie) maar vanbinnen echt een schoothondje. Als we thuiskomen janken van geluk, als je een keer je stem verheft omdat hij wat ondeugends doet krimpt hij nog net niet in elkaar en gaat hij zich in een hoekje dood schamen. Hij speelt dolgraag met andere honden en is gewoon sociaal naar vreemden toe als hij voelt dat het oké is voor ons. En zeer trouw en betrouwbaar: ik kan zo m'n hand in zijn mond duwen tussen die giga tanden en ben er zeker van dat hij me nooit pijn zou doen.

En een kruising Ijslandse Herder van bijna 15 jaar. Een stuk kleiner en pluiziger dan onze Rottweiler. We hebben hem een paar jaar geleden geadopteerd en hij mocht bij de vorige eigenaars werkelijk alles (was dan ook moddervet omdat hij ook mee mocht eten van tafel). Bijgevolg zit er een hele handleiding bij want als hij iets niet mag of als iets niet naar zijn zin is, durft hij dat te uiten in grommen tot zelfs bijten. Inmiddels is het al een heel stuk beter, en als je hem kan inschatten is het gewoon een enorm leuke en lieve hond, maar ik blijf toch erg voorzichtig.

Drie keer raden welke hond ze met een giga boog omheen lopen, en welke hond iedereen zomaar met de handen naar voren en 'HONDJE!' op af loopt om te aaien :roll: precies ja!

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


Gothico

Berichten: 1329
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:51

Hier een bruine Border Collie: Is een Aussie omdat hij bruin/rood is. Een Border is zwart/wit.
Borders zijn lief.(Dan kennen ze deze nog niet) Borders zijn slim(Nouja ook niet allemaal)
En borders bijten niet.(Als ik hem zijn gang zou laten gaan waarschijnlijk wel)

En ook de konijnen worden snel beledigd tot Vlaamse reus. We hebben een lotharinger en een kruising daarvan. Stukje kleiner dus nog.

Ik had slangen en daar had je niks aan. Kun je alleen maar naar kijken...
Teven mijn aquarium vinden ze dan wel weer mooi.(Kun je echt alleen maar naar kijken).

En ik heb meerdere mieren kolonies. Verschillende soorten.
Dat is ongedierte...
Heb je toch niks aan?
En mieren als huisdier?????

Tja mieren kun je meer mee dan alleen naar kijken. Ze zijn ook super interessant. We kunnen er van leren.
En zonder mieren zouden wij ook niet leven denk ik. Het zijn onze grootste opruimers.
Na uitleg hiervan is het toch wel interessant, maar moeten ze niet los lopen....

Nee die lopen niet los nee. Ze zitten in aangepaste ruimtes. Waarvan één kolonie in een omgebouwd aquarium leeft.

Mijn Tinkervriend is groot en lomp. Waar ik stond werd ik dubbel raar aangekeken. Vooroordeel. Ik ben een jongen die met een lompe knol aankomt. Daar kun je toch niet mee rijden.
Tja ik doe ook geen wedstrijden. En daarnaast vind hij samen spelen ook geweldig.(Kunnen mensen ook heel raar naar je kijken.)

Tja hier hebben we nog vele andere vreemde dieren gehad.

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 01:48

We hebben een kruising Viszla x villa brasselero. Het laatstgenoemde ras staat op de lijst met risicorassen. Hij is ook echt verschrikkelijk gevaarlijk. De enige aanval dat hij kent is een knuffelaanval en het is echt een zuurtje bij de boodschappen. Als hij iets niet wilt, of weet dat hij wat stouts heeft gedaan, gaat hij plat op de grond liggen en krijg je hem nauwelijks van zijn plek af. De grootste goedzak die er is, hij is heet tolerant, maar dat is ook zijn zwaktepunt, je kunt hem heel makkelijk breken. Hij vind niets zo lekker dan bij je op de bank liggen en weg te dromen met zijn kop op je schoot. Hij klimt ook graag op hogere plekken als stoelen en de salontafel, want blijkbaar is hij nog niet groot genoeg. Hij blijft dan ook een paar tellen staan om vervolgens weer van de salontafel af te lopen :') Onderstaande foto is ook een van die momenten dat hij bedenkt op de stoel te zitten.

Afbeelding

*pum**pum**pum**pum**pum*

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:16

heidy_wilco Hij heeft wel echt een Fila kop, vind ik. Knapperd hoor.

Och ja, Fila Brasileiro. Lévénsgevaarlijke honden. Die ene helemaal. Zeker als je zelf een klein propje bent. Twee Rottweilers was al niks, die grote Duitse Dog was ook geen goed plan, maar een Fila wil je dan écht niet op schoot. (Friese veulens ook niet, trouwens, ik hou het wel bij katten als het om schootvulling gaat)

Las iets over rustige makke Haffen? Ik heb een Haf als verzorgpaardje gehad. Briljant, lief beest, maar damn, wat kon die hard. En niemand geloofde het. -O- Kennisje ook niet, die lag helemaal dubbel en vond me een beetje overdreven toen ik zei dat ik weer eens jankend het bos was uitgekomen (van heul hard raken je ogen nat, die van mij zeker).
Kennisje ging op strandrit, kreeg een Haf te rijden, had de pest in. Tot 't galopgedeelte. Kreeg nog een berichtje diezelfde dag. "Sorry, zal je nooit meer uitlachen!". _O-

* Love Always 1991 - 2018 *

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:00

Een leuk vooroordeel is dat ik weleens te horen krijg met paardje waar ik mee buiten rij dat het vast nog een jong ding is. Zeker mensen die geen verstand hebben van paarden "schrikken" daarvan omdat hij in de 20 zit en dat behoorlijk oud vinden.
Nu is dat natuurlijk al wel een mooie leeftijd maar hij moet toch nog wel een aantal jaren mee kunnen.

Ik heb ook wel zo mijn vooroordelen. Maar ik denk dat de mensen komen omdat ik weinig vertrouwen heb in de mensen die de honden opvoeden. Niet zozeer de hond zelf.

Ik heb een bijna 10 maanden oude "pup". Wordt ook een flinke. Wij hebben op cursus gezeten en daar waren nieuwe pupjes. En ik was later dus de pups waren er al en toen was er ook iemand die nadien vertelde dat ze behoorlijk schrok toen die van mij uit de auto kwam. Gelukkig is ze heel sociaal naar mens en dier. Dat zie je ook vrij snel. Alleen de dierenarts is een probleem.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:11

Tazzey schreef:
Mijn man en ik hebben al sinds jaar en dag cavia's en krijgen zo vaak te horen dat dat beesten voor kleine kinderen zijn en dat je daar als volwassene niet aan begint. :') Ze vinden het maar domme beesten en als we er veel geld aan uitgeven als ze ziek zijn dan zijn we klaarblijkelijk niet goed bij ons hoofd.


Deze is heel herkenbaar, kreeg ik ook altijd te horen toen ik nog cavia's had... Nu heb ik 2 hamsters en krijg precies dezelfde reactie. :z

[o]

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:17

Pluizebolpum schreef:
heidy_wilco Hij heeft wel echt een Fila kop, vind ik. Knapperd hoor.

Och ja, Fila Brasileiro. Lévénsgevaarlijke honden. Die ene helemaal. Zeker als je zelf een klein propje bent. Twee Rottweilers was al niks, die grote Duitse Dog was ook geen goed plan, maar een Fila wil je dan écht niet op schoot. (Friese veulens ook niet, trouwens, ik hou het wel bij katten als het om schootvulling gaat)

Las iets over rustige makke Haffen? Ik heb een Haf als verzorgpaardje gehad. Briljant, lief beest, maar damn, wat kon die hard. En niemand geloofde het. -O- Kennisje ook niet, die lag helemaal dubbel en vond me een beetje overdreven toen ik zei dat ik weer eens jankend het bos was uitgekomen (van heul hard raken je ogen nat, die van mij zeker).
Kennisje ging op strandrit, kreeg een Haf te rijden, had de pest in. Tot 't galopgedeelte. Kreeg nog een berichtje diezelfde dag. "Sorry, zal je nooit meer uitlachen!". _O-


Haha, ik heb ook een Haf. In de omgang is hij echt super lief, maar met rijden kan hij best een draak zijn. Ik laat er ook geen andere mensen op behalve de bijrijdster. Ach, hij hoeft ook niet makkelijk te zijn met rijden, ik kan er mee overweg, en dat is voor mij het belangrijkste. En inderdaad, hard kan hij ook.

*pum**pum**pum**pum**pum*

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:15

Mijn erg enthousiaste en vocale herder / husky mix is vals, want ze blaft dus ze bijt ook :')

Ook is ze te dik, want ja een dikke vacht bestaat niet.. Nee dat is allemaal vet
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:38

Een fries? Die kan helemaal niet springen....

Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

TinkerTreas

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:28

Mijn hond is onzeker bij mensen die hij niet kent. Hij zal verder niet blaffen ofzo, maar het liefst gaat hij achter me staan.
En mijn buurman vindt hem extreem angstig en vertelt mij regelmatig dat het niet anders kan, dan dat hij heel erg is mishandeld.

Little_Gift
Berichten: 1768
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:32

Eens even een vraagje van een baas van een HR ras... de mensen die heir beweren voort te gaan op het gedrag of de energie van de HR hond of ze hun eigen hond ermee laten spelen of niet... Hoe doe je dat? Dan laat je je hond toch eerst naderen, anders kun je de reagerende lichaamstaal toch niet aflezen?
Ik kan je zeggen, ik heb het gehad met al die zelfverklaarde hondentherapeuten eigenlijk... Ik heb een Rottweiler, een reu, bijna 2 jaar, beest kijkt naar niets of niemand, gaat naar geen enkel ander dier maar keer op keer als ik met hem op het strand loop of over de hei of door het bos, laten de mensen hun honden zomaar op die van mij af rennen.

Mijn Rottweiler gaat naar niemand en valt niemand lastig maar het blijft wel een Rottweiler en ja, een indringer (hij loopt met 2 kleine rassen bij hem) in zijn roedel, is hij niet van gediend.
Als er dus een vreemde hond naar hem toe komt lopen en neuscontact maakt, dan is het hap.
Dan moet ik mijn hond weer straffen omdat een ander zijn hond niet bij houdt of mijn hond half ophangen omdat hij niet aan die ander zijn hond zou raken die ondertussen onder zijn lijf doorspringt.

Kunnen mensen niet gewoon hun honden bij houden en niet laten spelen met andere onbekende honden en stoppen met eerst gedrag te willen lezen want bij veel HR rassen is het moment dat je lezen kan, vaak al te laat. Actie alvorens reactie is het nu eenmaal vaak bij die types.
Dat weet ik maar al te goed, vandaar dat ik altijd mijn voorzorgen neem maar neen, als weer eens een ander zijn hond 100den meters laat wegrennen om naar mijn Rottweiler te komen en dan een luidruchtige snauw vangt, dan word ik uitgescholden en verweten voor van alles en nog wat en is het toch echt mijn Rottweiler dat ze zullen doodschieten van de politie, wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg...

Dus... Shoot!

JesdaJinn

Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:51

Afbeelding

'Wat een leuke kruising!'
- Eh, het is een zuivere Border Collie.
'Dat kan niet, want hij heeft stipjes'
- Er zit een stamboom bij.
'Wel mooie hond' .

Ongeveer het gesprek met 'nieuwe' mensen xD

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 06:02

Gisteren de topper van de dag gehad.
Meneer op de fiets. Gog die kleine wat een mooie hond. Zit zeker iets van border collie in. Nou das best knap als je dat ziet. Ja zegt mijn vriendin. American pitbull terriër x border collie.
De beste man wordt toch negatief over een pitbull. Wij dachten. Ah ja zal wel.
Vervolgens fiets hij bijna weg. Zegt hij. Pitbull is hetzelfde als een wiet plantage. Uhhh. Vaag

Afbeelding

Hebben we dan nu een halve wiet plantage.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 06:56

Little_Gift schreef:
Eens even een vraagje van een baas van een HR ras... de mensen die heir beweren voort te gaan op het gedrag of de energie van de HR hond of ze hun eigen hond ermee laten spelen of niet... Hoe doe je dat? Dan laat je je hond toch eerst naderen, anders kun je de reagerende lichaamstaal toch niet aflezen?
Ik kan je zeggen, ik heb het gehad met al die zelfverklaarde hondentherapeuten eigenlijk... Ik heb een Rottweiler, een reu, bijna 2 jaar, beest kijkt naar niets of niemand, gaat naar geen enkel ander dier maar keer op keer als ik met hem op het strand loop of over de hei of door het bos, laten de mensen hun honden zomaar op die van mij af rennen.

Mijn Rottweiler gaat naar niemand en valt niemand lastig maar het blijft wel een Rottweiler en ja, een indringer (hij loopt met 2 kleine rassen bij hem) in zijn roedel, is hij niet van gediend.
Als er dus een vreemde hond naar hem toe komt lopen en neuscontact maakt, dan is het hap.
Dan moet ik mijn hond weer straffen omdat een ander zijn hond niet bij houdt of mijn hond half ophangen omdat hij niet aan die ander zijn hond zou raken die ondertussen onder zijn lijf doorspringt.

Kunnen mensen niet gewoon hun honden bij houden en niet laten spelen met andere onbekende honden en stoppen met eerst gedrag te willen lezen want bij veel HR rassen is het moment dat je lezen kan, vaak al te laat. Actie alvorens reactie is het nu eenmaal vaak bij die types.
Dat weet ik maar al te goed, vandaar dat ik altijd mijn voorzorgen neem maar neen, als weer eens een ander zijn hond 100den meters laat wegrennen om naar mijn Rottweiler te komen en dan een luidruchtige snauw vangt, dan word ik uitgescholden en verweten voor van alles en nog wat en is het toch echt mijn Rottweiler dat ze zullen doodschieten van de politie, wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg...

Dus... Shoot!


Wellicht is deze post niet helemaal op zijn plek in dit topic, maar.
Ik denk dat deze post niet alleen over HR honden zou moeten gaan maar honden in het algemeen. Heb vaak zak niet-HR honden zo zien reageren.

Zelf durf ik mijn hond best los te laten bij een HR hond of er vlak langsaf te lopen, maar ik heb dan ook een hond die bijzonder goed is in het inschatten van andere honden. Als ze er met een grote boog omheen gaat weet ik genoeg. Ze heeft het tot op vandaag nog nooit fout gehad, wel hebben mensen met (bijtende) honden met een plaat voor de kop vaak hun honden los lopen en dan kan dat arme ding van mij ook niet weg natuurlijk.

Maar dat je je hond niet op een andere vaste hond af laat stuiven is voor mij gewoon algemene omgang, HR of geen HR.

Aan de andere kant heb ik het ook vaak, want een poedel is zo lief dus je kan er je stuiterende labrador best op af laten vliegen. Tja dat vind ze niet leuk, zeker niet als ze ook nog niet op een lip en een grom reageren. Maar dat zien de baasjes ook niet terwijl ze echt vreselijk duidelijk is.

neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 07:21

Jezus, mensen hebben toch ook graag overal hun mening over te geven hé. Vrijheid van meningsuiting prima, maar woorden zijn te veel waard om ze te verspillen.

Ik zie hier prachtige honden voorbij komen.

ANDERZIJDS, vind ik ook wel dat we in het achterhoofd mogen houden dat er een bepaald type eencelligen ook wel heel graag kiest voor bepaalde types honden. Ik denk daarbij aan de staffords en de pitbulls, die op een verkeerde manier behandeld worden door dat type baas waardoor ze gestimuleerd worden om lelijk te doen of uit te vallen. Ja, niet oké hé. De asiels zitten vol met dit type honden omdat die mensen hun hond uiteindelijk vaak ook niet houden of hij wordt afgenomen. Dat is triest, hond is de dupe van de beperktheid van zijn eigenaar. En je ziet niet altijd van ver wat voor type eigenaar er aan die prachtige hond hangt... Dus ik begrijp wel waar sommige bezorgdheden van komen.

Dat gezegd zijnde: er zijn statistisch gezien veel bijtincidenten met labradors en retrievers omdat mensen denken dat die braaf en rustig geboren worden en kinderen hen blij maken tot hun het diepste van hun retrieverhart. :Y)

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 08:23

Marjo89 schreef:
Gisteren de topper van de dag gehad.
Meneer op de fiets. Gog die kleine wat een mooie hond. Zit zeker iets van border collie in. Nou das best knap als je dat ziet. Ja zegt mijn vriendin. American pitbull terriër x border collie.
De beste man wordt toch negatief over een pitbull. Wij dachten. Ah ja zal wel.
Vervolgens fiets hij bijna weg. Zegt hij. Pitbull is hetzelfde als een wiet plantage. Uhhh. Vaag

[ [url=m/WIwOxg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben we dan nu een halve wiet plantage.

Die is wel erg.Ik zou toch eens kijken of je hond niet een zakje wiet verstopt heeft onder zijn mand :+

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:02

Onze saarlooswolfhond wordt ook vaak te snel bestempeld als gevaarlijk.
Liefste hond ooit, ze kan alleen niet zo goed met vreemde mensen ivm haar verleden.
Daarom heb ik haar ook altijd vast aan de lijn, maar toch hoor je vaak dat mensen haar eng vinden.
Afbeelding

Heel gevaarlijk :)) :
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:38

Hier de oordelen juist andersom ;) Wij hebben een Golden Retiever. En elke eigenaar vind wel dat zijn hond met onze hond kan spelen omdat het zo'n lief en vriendelijk ras is. Echter is onze hond een keer tot bloedens toe gegrepen door een Herder (ras doet er verder niet toe, maar zegt wel wat over de schade die ze had) en is sindsdien nogal angstig voor andere honden (lees: staart tussen d'r benen en achter m'n pa duiken), helaas snappen mensen dat niet "want het is een Golden dus die kan best spelen want die doet toch niks" :+ Ehh nee ze doet niks, maar voor haar is er ook niks leuks aan op deze manier :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enphalu, IASCrawler, senna21 en 8 bezoekers