Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:29

Altijd aardig gratis massage bij het wakker worden. :j

Vandaag ging het tuigje wat minder wat resulteerde in een boze kat, maar gelukkig bleef het bij boos kijken en lipje iets optrekken. :') Het is ook vandaag weer zo'n dag dat ze van alles schrikt en weg schiet.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus



LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:35

Zijn er hier ook die voetbakjes op chip hebben? Jessie is helaas wat te dik, dierenarts raadde dieetvoer aan maar dan moet ik 2 soorten voer gaan kopen (allebei +- €40 per zak) en dat vind ik niet nodig omdat ik goed voer geef (purizon). Jessie is gewoon minder actief dan sammie en heeft wss minder nodig dan dat hij eet.

Nu ben ik aan het rondkijken en kom eigenlijk alleen deze tegen:
http://m.zooplus.nl/shop/katten/voerbak ... eed/479582

Sammie is nu eenmaal zo dat hij (als wij er 1 kopen en alleen sammie registreren) eerst het bakje van jessie opeet en daarna aan zijn eigen bakje verder gaat :+
Ik moet er dus echt 2 hebben zodat ik bij beide katten gewoon goed het voer kan gaan regelen.

Nu vind ik 100 euro per stuk een béétje te gek dus vroeg ik mij af; wie heeft er ook een bakje dat op chip werkt en die iets goedkoper zijn? :+ of heb je dezelfde maar ergens anders goedkoper gekocht? Dan hoor ik dat heel graag!

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:47

Let op, dit word een lange egopost! We hebben namelijk gezinsuitbreiding gehad!

Het verhaal begint ergens in januari of februari. Dat weet ik niet meer. Ik zat s avonds rustig tv te kijken toen ik buiten een hoop kabaal hoorde. Bleek bink een verschil van mening te hebben met een mij onbekende kat. Dus ik die kat streng toegesproken dat bink nu eenmaal baas van de hele wereld is en dat hij daar maar gewoon naar te luisteren heeft. Was duidelijk een kat die aan mensen gewend is dus heb me er verder niet druk om gemaakt. In de weken daarna wel een paar keer gedacht ‘goh, moet ik nu alweer brokken bijvullen. Wat eten de katten ineens veel.’ 8-) :o?
Tot 7 april. Ik was met de fysio met de paarden bezig en de kat was terug en niet van plan nog te vertrekken. Uit pure frustratie (mopperende katten rond een paard waar de fysio vorig jaar nog niets eens bij in de buurt kon komen is imo niet ideaal) heb ik hem een bak eten gegeven. Dat was ook duidelijk de bedoeling! Hij was blij dat ik dat eindelijk door had, schrokte de bak leeg en vertrok. Om s avonds weer terug te komen voor een nieuwe bak Y)(^) gelukkig laat ik me door katten makkelijk trainen en met een week kwam hij 3 tot 4 keer per dag en gingen er 4 zakjes whiskas en 2 bakken brokken in. Dit in combinatie met de hoeveelheid parasieten die hij bij zich droeg heeft ons ervan overtuigd dat hij op dit moment niemand meer had die voor hem zorgt.
Let op! Ik ben er normaal gesproken echt geen voorstander van om zomaar iedere loslopende kat te voeren. Ik weet dat je een kat hier erg ziek mee kan maken. De tijd die ik nu op de rand van bebouwing en buitengebied woon heeft me echter ook iets anders geleerd. Iedere kat waarvan ik zeker weet dat ze bink minimaal 3x getrotseerd hebben om maar bij zijn eten te komen heeft hulp nodig. Behalve echte zwervers, daar heeft gekke binky een zwak voor. Deze kat had hulp nodig.
We zijn hem dus blijven voeren, de relatie met bink werd stabieler en kwam zelfs op een punt dat in de toekomst aan vriendschap gedacht kan worden. Ik heb hem toen als gevonden op amivedi geregistreerd maar ben ook vast gaan onderzoeken hoe en wanneer ik hem als eigen zou mogen beschouwen. Meneer was nog een volle kater en ik heb het niet op ballen. Helaas mag ik daar pas een jaar na de gevonden melding iets mee. De andere optie zou zijn hem het asiel in te laten gaan en hem na de zwerftijd te adopteren. Dan zou hij echter 2 weken weg zijn en ivm de nog fragile relatie met bink vond ik dat niet wenselijk.
En dan komt de dag dat de keus voor je gemaakt wordt. Maandagochtend half 7 maakt mijn vriend me wakker. Dat doet hij alleen als er iets met 1 van de dieren is wat hij niet zelf op kan lossen, dus ik was gelijk echt wakker. Boef had een wond en het was niet goed. Dus ik naar beneden en idd, dit was niet goed. Kat opgepakt en naar binnen gebracht en om 8 uur zat ik bij de kliniek.
Dat is nog een heel gedoe geweest vanwege regio’s voor zwerfdieren opvang en ander bureaucratisch geneuzel. Uiteindelijk is hij in een andere kliniek geopereerd waarbij zijn teen geamputeerd is en is hij het asiel ingegaan omdat hij perse zijn zwerftijd achter tralies uit moest zitten :? Is nog een duur grapje voor ze geweest. In 3 weken tijd is er 4x een da bij geweest, hij is goed in hechtingen slopen, en heeft hij 3 antibiotica kuren + alle gebruikelijke onderzoeken gehad. Maar toen hij eindelijk is gecastreerd en alle antibiotica op was mocht hij naar huis. Afgelopen dinsdag hebben we hem officieel geadopteerd en mocht hij terug naar zijn forever home. Hij ligt nu naast me op de bank te slapen en als hij wakker is wil hij knuffelen of spelen. Voorlopig heeft hij alleen onder toezicht contact met de andere katten. Met bink gaat het net zoals voorheen, veel gemopper geen actie dus perpectief voor de toekomst! Frutsel negeerd de hele woonkamer maar zit verder wel in haar normale ritme en komt ook gewoon naar me toe en op bed als boef daar gelegen heeft. Ik ben zeer optimistisch dat dit goed gaat komen dus....
Bokt meet Boef!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:49

Zo grappig, onze Rossi is niet heel aanhankelijk, wil wel af en toe geaaid worden, maar niet te lang en oppakken is uit den boze. Wij gaan elk jaar drie weken op vakantie, iemand komt haar dan voeren en ze kan zelf naar binnen en buiten door het luikje. We zijn net weer na drie weken terug en dan is het een compleet andere kat. Wil alleen nog maar geaaid en geknuffeld worden, loopt je de hele dag achterna, tot de wc toe. Echt gezellig. Maar na een paar dagen ebt dat weer weg. Wel lief, toch een teken dat ze ons gemist heeft.

Ennasil92

Berichten: 1581
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:03

Gisteren 3 nieuwe "muizenvangers" opgehaald, maar ze kunnen erg disapproved kijken....

Rosa en Milly, Afbeelding

Lilou en Rosa,Afbeelding

Lilou en Rosa,Afbeelding

Lilou,
Afbeelding

Milly,
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 04:47

Heerlijk sommige uitdrukkingen. _O- <3

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 06:22

Wat een gedoe met boef! Maar fijn dat het nu wel zeker is dat hij mag blijven en gelijk al gecastreerd is. Hij lijkt aargh helemaal op zijn gemak. Rosa,Lilou en milly zijn ook grappig,idd met name de gezicht uitdrukkingen. Is het familie van elkaar?

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:51

Wauw Natalie. Heel veel plezier met je aanwinst

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Ennasil92

Berichten: 1581
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:13

floorsil schreef:
Wat een gedoe met boef! Maar fijn dat het nu wel zeker is dat hij mag blijven en gelijk al gecastreerd is. Hij lijkt aargh helemaal op zijn gemak. Rosa,Lilou en milly zijn ook grappig,idd met name de gezicht uitdrukkingen. Is het familie van elkaar?


Jup, moeder en twee dochters.
Waren gratis af te halen en heb ze gehaald zonder dat ik een foto had gezien (wou niet dat ze slecht terecht zouden komen)

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:30

Wauw 3 tegelijk! Dat is een gezellige drukte! Leuk hoor.

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:06

Na de niet helemaal gelukte oefening met tuigje vorige keer even niet gedaan en vandaag weer even gedaan. Ze wilde eerste instantie na het omdoen wat ze best goed toe laat zonder dat het een gevecht word weer vandoor racen om zich te bedenken en op de leuning gaan liggen. Ben naast haar gaan zitten en uitgenodigd om op schoot te komen. Toen ze besloot om toch maar te komen kroelen even gekroeld en tuigje losgemaakt. En toen lag ik in een deuk om dat hoofd van haar. _O- <3

Afgelopen nacht mocht ze weer een keertje bij mij slapen, maar ze heeft wat nieuws bij mij onder de dekens liggen. _O-

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:13

Ik ben vandaag terug gekomen van een weekeind weg met de paarden. Dit was de eerste nacht dat mijn vriend en ik niet samen sliepen sinds wij samen wonen en dus ook de eerste nacht dat er 1 kant van het bed vrij was.
Sammie vond dit gisteravond zo verschrikkelijk raar dat hij meerdere keren over mijn plek van het bed heeft gelopen, helemaal heeft staan besnuffelen en vervolgens is gaan liggen (hij komt nooit op bed slapen, komt alleen op bed knuffelen als mijn wekker gaat).

Vind dat toch bijzonder om te horen :+

Tevens nog een ander nieuwtje, dit weekeind weg met de paarden stond in het teken van heerlijke buitenritten maken. Om een lang verhaal kort te maken; mijn bijrijdpaard is ontzettend lief maar een echte merrie met enorm karakter :+ ik vond het zachtgezegd heel spannend om met haar naar buiten te gaan. Voor mij namelijk de eerste keer en sinds ze er is is ze niet veel buiten geweest gezien de omgeving daar niet geschikt voor is.

Wilde toch even deze foto delen.
Zegt genoeg toch? :D
Afbeelding

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:24

Super hoor. *\o/*

Met dit warme weer heb ik schuifdeur naar slaapkamer open. En die gekke kat slaap dus heel graag onder de dekens bij mijn voeten. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Jis_

Berichten: 11492
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:05

Ennasil92 schreef:
Gisteren 3 nieuwe "muizenvangers" opgehaald, maar ze kunnen erg disapproved kijken....

Rosa en Milly, [ [url=m/0XEnkv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lilou en Rosa,[ [url=m/UrakFv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lilou en Rosa,[ [url=m/HZ14Le.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lilou,
[ [url=m/pn95jF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Milly,
[ [url=m/NjweLc.jpg]Afbeelding[/url] ]


<3


Ronin in actie :D

Afbeelding

En ik heb weer een klimboom gemaakt

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:59

Ik heb zojuist de laatste dierenartsafspraak voor Lotte gemaakt... ;(
Poes (minimaal 14 jaar) heeft al sinds najaar schildklier medicatie, ondertussen zijn we aantal antibioticakuren verder, is er bultje weggehaald. Maar poes haar vacht en houding zeggen dat het nog niet goed gaat, ze heeft een rare vorm buik, blijft eigenlijk te mager.
Nu gaan we straks 4 weken op vakantie, mijn vriendin die de poezen komt verzorgen, wil best 2 keer per dag medicatie geven. Maar ik kan niet van haar verlangen deze euthanasie beslissing te nemen als we er niet zijn.
Uiteraard zal ze bij de andere poezen als er iets acuut is, deze beslissing wel moeten/mogen nemen.
Maar een euthanasie die er aan zit te komen, dat moet ik zelf regelen.

Dierenarts is het helemaal met me eens, zowel over de euthanasie als over het tijdstip.

Maar toch, ik ga deze lieve zeurpoes die iedere stap voor mijn voeten kan lopen erg missen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:27

Ah bloemetje.. heel veel sterkte hoor..
Misschien is het al gebeurd, hopelijk is het rustig gegaan.

Mooi hoor Jis!

Hier inmiddels beide katten al een keer in het zwembad (zo'n Intex) in de tuin gevallen :') , ben ik blij om want nu is het een eng ding en ze kwamen er zelf uit.
Ik was een beetje bang dat ze er in zouden vallen als ik niet oplette en ze er niet uit zouden komen..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:53

_O- Geen foto katten net uit bad. _O-

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:03

Alleen met het kontje onder gegaan wrs omdat hij zich kon optrekken aan het opblaasbootje van dochter, die bleek lek geprikt op 5 plaatsen.Afbeelding
Geen geweldige foto..

Van de ander heb ik niet. Daar was vriend bij.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Djoopie

Berichten: 2690
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:16

Naar bloemetje! :( mijn kat van
20 om dezelfde reden dit jaar in laten slapen..... heel veel sterkte!

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:24

Dankjewel, afspraak staat voor dinsdag.

Haha IMJ, half verzopen kat..... gelukkig hebben ze er iets van geleerd.

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:06

Sterkte Bloemetje75.

Half nat is net zo erg als helemaal nat, maar wel handig dat ze gelijk nu hun les geleerd hebben.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:26

Ach sterkte zeg... Bah

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 06:53

Sterkte vandaag..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:16

Veel sterkte!

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:37

Dankjewel, ik kwam van de week op fb een foto tegen van haar van 3 jaar geleden, verschil is schokkend...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers