Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:42

Hmm, Dexter moet eerst maar weer leren om samen met Dundy alleen te zijn, want daar heeft hij nu dus een terugval in.

Ugh, als Dexter afgeleid is met botjes kauwen of zo dan denkt hij er niet bij na dat hij moet plassen en laat hij het spontaan lopen zodra hij opstaat. Echt om gek van te worden ondertussen _-:(

Mensen met vloerkleden, welke hebben jullie? Tips voor schoonmaken ook?
Wij hebben nu een hoogpolige (maar die heb ik gekregen dus soit) en dat is dus geen succes. Overal stukjes bot tussen die lange haren en natuurlijk hun eigen haren. Dus we willen graag een nieuwe maar ik zou niet weten wat voor een.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:44

Geen! :+ Wij hebben overal grind.

Boven liggen twee lappen hoogpolig tapijt, maar die zijn voor de honden. Die gooi ik één keer per maand naar buiten en dan hangen ze een paar dagen buiten om vervolgens met de stofzuiger erop los te gaan.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 18:47

Ik wil eigenlijk nooit meer tapijt.. Maar grote kans dat er wel weer tapijtdelen terug komen. Ik wil namelijk laminaat of pvc. En ivm gladheid denk ik dat ik er maar wat stukken tapijt op doe. Maar ben er voorlopig nog niet uit. Bij ongelukjes op t tapijt probeer ik het meeste weg te halen dus ook zo droog mogelijk en dan gewoon met een natte doek zo goed mogelijk proberen schoon te maken. Als dat droog is hebben we nog een stoomreiniger en voor geurtjes zweer ik bij ecodor.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:50

Wahaha dat is wel errug lui van Kenai dan :'). Ik moest Aj echt afleiden met een pindakaas Kong, hij dacht weg met die troep. Nu laat het het met rust.

Vreemd, dat plassen. Geen blaasontsteking? AJ heeft dat 3x gedaan, want drukke pup, elke keer schreeuwde ik NOOOO en tilde hem direct op en hup naar buiten. Nu is het ook klaar

Ik heb dit kleed, and I must say it's awesome. Qua schoonmaken leg ik er direct wc papier op, ga ik op staan, en opnieuw. Dat zuigt dan op, weg pies. Daarna wrijf ik er wat van dat vanish powder in. Deze is ook bestand tegen pindakaasvlekken, ministukjes bot blijven er netjes op liggen om opgelikt te worden etc. T is zacht, maar de stof zit heel erg dicht op elkaar. No clue hoe het heet, ooit op mp ergens gekocht.(Ja ik moet stofzuigen :') )

Afbeelding

"It takes three flints to make a fire." – Louisa May Alcott

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:01

Hmm, als wij straks ergens anders wonen wil ik wel flink investeren in een vloer, maar voor nu heb ik daar niet zo veel zin in. Dan moet dat weer aan allerlei regels voldoen en moeten ze dat komen checken en zo. %) _-:(

Kim, heb je er dan vloerverwarming onder zitten? Anders lijken tegels me best koud?

Hmm, die is laagpolig toch? Denk dat dat al een wereld van verschil maakt. Wil ik sowieso er graag want dat hoogpolige ziet er nu ook niet meer uit met hoe er overheen is gelopen en alles half plat en lelijk. Als het een laagpolige was geweest had ik denk ik nog wel een poging gedaan met een stoomreiniger maar voor nu lijd ik dan wel even totdat we kunnen investeren in een nieuw kleed.

Als ik Dexter optil tijdens het plassen plast hij gewoon door en heb je het tot op de muren zitten := Dus nu laat ik hem maar gewoon uitplassen. Hopelijk geen blaasontsteking, heeft ie al eerder gehad -O- Maar wel een goeie om even in de gaten te houden inderdaad.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:19

Het is niet kouder dan een echte tegelvloer, maar ik hou sowieso niet van warmte, dus een koude vloer vind ik heerlijk.

En makkelijk schoon te maken.
Zo ziet het uit als we het salontafeltje weghalen.
Afbeelding

En zo iets later
Afbeelding


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:55

Ik heb ook laagpolig.. hoogpolig doe ik echt nooit meer lol, niet schoon te maken.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:56

Ons kleed. Plasjes doen we een handdoek bovenop en dan erop staan tot er geen vocht meer uit komt. Natte doek met schoonmaakmiddel erover en klaar. Grondig schoonmaken doen we wel weer als ze zindelijk is! Is een IKEA tapijt overigens, 2e hands (ik vind m lelijk, maar afgelopen winter had ik zulke koude voeten dat ik alles prima vond)


Afbeelding
(Tapijt en bekledingreiniger staat er omdat ik in m'n hand gesneden had en er goed in het kleed en de bank zat, niet vanwege de plasjes)

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:18

Heb nooit getraind op alleen zijn en nooit bewust gedaan ook. Ik vermoed dat kenzo het best kan maar het is nooit nodig.

Heb voorlopig maar 1 hond meer nu mijn oudje overleden is maar woon in een flat en wil absoluut niet dat mijn hond alleen thuis is in mijn flat.

Hij gaat dus altijd overal mee naartoe, ook naar werk. Kan het echt niet ivm te warm voor in auto blijven dan gaat hij naar een vriendin waar nog 4 honden zijn. Daar is hij wel gerust uren alleen thuis maar dan zit hij buiten in een luxe kennel samen met een husky. Soms ook alleen en je hoort hem nooit. Daarom verwacht ik dat hij het wel kan.

Het ligt vaak meer aan het karakter vd hond dan aan het aan leren. Hij is heel relaxt in huis en trekt zijn eigen plan. Is niet van mij afhankelijk.

Mijn honden waren toen ik bij mijn ouders woonde zelden alleen thuis en dan meestal amper een uur. Waren hun op vakantie dan waren ze 5 dagen 8 a 10 uur alleen en kwam ik tussendoor 3 kwartier thuis en liepen we in die tijd half uur aan de zeedijk. Was nooit een probleem dat opeens veel en lang alleen zijn. Het was gewoon zo punt ;)

fannetje

Berichten: 3547
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:23

Hier ook een hoogpolig, maar inmiddels al oud kleed. Straks met verhuizen mag die weg en dan bedenken wat ik dan wil.
Wat betreft het doorplassen bij optillen, staart onder zijn lichaam vouwen,dus tussen de achterpoten door op zijn buik leggen. Schijnt als plasstop te werken, hier maar 1 keertje te hoeven gebruiken gelukkig, maar werkte wel. Tip die ik heb meegekregen op puppytraining. En dan het liefst ook zo emotieloos mogelijk de hond optillen en dan natuurlijk uitvoerig belonen als hij het buiten wel doet.
Schoonmaken van het tapijt doe ik gewoon met een vaatdoekje, natmaken met afwasmiddel en dan plekje zo schoon mogelijk maken. Verder laat ik het drogen, je ruikt dan niets meer, alleen is die plek nu wel viezer, omdat het stof natuurlijk lekker bleef plakken ;) Ach, kleed gaat toch straks weg.
En alleen alleen blijven zou ik zeker wel oefenen en zou ik gewoon van jongs af aan meepakken, als de oudere hond een groter stuk gaat lopen of zo, of gaat trainen. Gelukkig heeft Roetsj daar geen problemen mee momenteel. Wel is ze iets te ondernemend momenteel :+

xLaraaj

Berichten: 3679
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:35

Hier dat probleem niet met het tapijt, ze plast veel liever op de tegels :Y) maar nu al 2x ongeveer aangegeven dat ze moest, natuurlijk ook wel nog een ongelukje, altijd telkens als ik zelf op toilet zit. Probeer dan maar je broek op je enkels nog op te trekken met een pup in je armen _O-

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 20:36

xLaraaj schreef:
Hier dat probleem niet met het tapijt, ze plast veel liever op de tegels :Y) maar nu al 2x ongeveer aangegeven dat ze moest, natuurlijk ook wel nog een ongelukje, altijd telkens als ik zelf op toilet zit. Probeer dan maar je broek op je enkels nog op te trekken met een pup in je armen _O-

Gewoon op de wc zetten :j


:')

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:48

Toch wel fijn om te lezen dat jullie ook tapijtplassers hebben := Hier weleens mensen op bezoek die het dan super vies vinden dat er weleens ongelukjes gebeuren op het tapijt en er dan niet zonder schoenen op willen lopen maar ik wil geen schoenen binnen. Maar valt dus wel mee hoe vies wij zijn _O- Ik maak het inderdaad ook eerst droog, dan schoon en dan zo laten.

Staart tussen de poten doen kende ik nog niet! Klinkt als een goeie of doet het pijn of zo? Je klinkt er een beetje terughoudend over :Y)

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:09

Kaus schreef:
Toch wel fijn om te lezen dat jullie ook tapijtplassers hebben := Hier weleens mensen op bezoek die het dan super vies vinden dat er weleens ongelukjes gebeuren op het tapijt en er dan niet zonder schoenen op willen lopen maar ik wil geen schoenen binnen. Maar valt dus wel mee hoe vies wij zijn _O- Ik maak het inderdaad ook eerst droog, dan schoon en dan zo laten.

Staart tussen de poten doen kende ik nog niet! Klinkt als een goeie of doet het pijn of zo? Je klinkt er een beetje terughoudend over :Y)


Jij laat je bezoek ook de schoenen uitdoen? :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:20

Ik vind plassen op vloerkleed wel smerig hoor;) Als ik een pup heb, dan gaat het vloerkleed weg tot ze zindelijk zijn. Vind ik een beter idee;p

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:26

Ik vind dat ook heele rg smerig. En zeker in vombi met dat mensen hun schoenen uitmoeten

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:27

Ik vind het ook niet prettig, heb ik iris ook verteld maar die heeft daar geen boodschap aan: op het kleed krijgt ze geen natte pootjes en op het laminaat wel. We hebben nu juist meer kleden liggen ivm gladde vloer.

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:30

Ik ben heel blij dat we geen vloerkleed oid hebben. Nou is ons huis sowieso praktisch ingericht aangezien we al heel wat jaren op honden passen.

Life is a mirror

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 01:41

Ik vind schoenen in huis juist vies. En tuurlijk vind ik het niet geweldig als hij op het kleed plast :Y) Maar meer dan schoonmaken kan ik er niet aan doen. Kleed weg is hier een drama, wel geprobeerd maar dan kunnen ze nergens echt lekker liggen of hun botjes kauwen. Ja, dan gaan ze botjes kauwen op de bank en dat vind ik ook vies.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 02:00

En botjes kauwen op het kleed vind je dan niet vies?;p Hebben ze geen kussens? Hier kennen ze het commando plaats, ga maar lekker op je eigen plek vreten;p Verder mogen ze altijd op de bank, bed enz... maar met eten gaan ze eigenlijk allemaal automatisch naar hun eigen plekje toe.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:57

Ligt eraan wat ze hebben, een verse penslap of een hele vis mogen ze alleen buiten opeten.

Voor de rest ben ik niet zo snel vies van botten of oren, maar over het algemeen eten ze die op hun eigen plekken op. Alleen Dana niet, de prinses ligt op haar schapenvacht op de hocker van de bank. :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:20

Botjes mogen ze op de grnd, in hun mand of buiten opeten, kongs e.d. ook buiten. De chihuahua mag op de bank, Iris niet. Van huis uit ook opgevoed met dat honden niet op de bank mogen, al wordt ook daar een uitzondering gemaakt voor de chihuahua , die gaat op de grond in een drukke ruimte gewoon niet slapen maar zoekt altijd een hoog, veilig plekje in een fleecedeken

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

fannetje

Berichten: 3547
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:16

Kaus, die plasstop is wel handig hoor, maar gelukkig is Roetsj zindelijk, dus niet nodig ;) Bemn er niet terughoudend over, want het is niet pijnlijk of zo.
Wat betreft het kleed, als het maar schoon is, vind ik het niet smerig, wel als je het zonder schoonmaken op zou laten drogen. Schoenen uit hoeft het bezoek hier niet, zou ik ook niet fijn vinden met al die haren en zand die de hond meeneemt. En bovendien heeft Roetsj het nog erg op tenen voorzien, dus hou zelf ook mijn schoenen aan ;)

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 09:38

Hier mogen ze ook niet met botjes op de bank of bed. alleen op de grond of mandje. Maar ik ga wel dagelijks met de stofzuiger over t tapijt. En regelmatig met de stoomreiniger.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

xLaraaj

Berichten: 3679
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:44


https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flux, Gaabje, IMANDRA en 50 bezoekers